Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-08-04
Częstochowa: Dostosowanie wylotów kanalizacji deszczowej do wymogów bezpieczeństwa przeciwpowodziowego
Numer ogłoszenia: 168557 - 2014; data zamieszczenia: 04.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Zarząd Dróg i Transportu w Częstochowie , ul. Popiełuszki 4/6, 42-217 Częstochowa, woj. śląskie, tel. 34 3664095, 3664337 wew. 34, faks 34 3664305 wew. 60, 3664337.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzd.czest.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostosowanie wylotów kanalizacji deszczowej do wymogów bezpieczeństwa przeciwpowodziowego.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Dostosowania wylotów kanalizacji deszczowej do wymogów bezpieczeństwa przeciwpowodziowego obejmuje dostawę klap zwrotnych oraz przeprowadzenie następujących czynności: 1) Wylot nr 2 do rzeki WARTY w km 733+200 w rejonie ul. Nusbauma/Norwida w Częstochowie (B: 50°49 40.53 L: 19°10 09.21) - demontaż odcinków rur stalowych fi1000 z ścianki wylotu, - skucie nierówności betonu ścianki wylotu, - uzupełnienie i wyrównanie ścianki wylotu betonem wodoszczelnym C35/45 lub zaprawą reperacyjną szybkowiążącą, - montaż 4 szt. klap zwrotnych skośnych fi1000 z tworzyw sztucznych, - oczyszczenie i odmulenie wylotu kanalizacji do rzeki, - wykoszenie traw i porostów w obrębie wylotu kanalizacji do rzeki wraz z wygrabieniem i utylizacją traw i porostów. 2) Wylot nr 5 do rzeki WARTY w km 735+800 w rejonie ul. Drogowców w Częstochowie (B: 50°49 08.89 L: 19°08 31.09) - skucie nierówności betonu ścianki wylotu, - uzupełnienie i wyrównanie ścianki wylotu betonem wodoszczelnym C35/45 lub zaprawą reperacyjną szybkowiążącą, - montaż 2 szt. klap zwrotnych skośnych fi1400 z tworzyw sztucznych, - oczyszczenie i odmulenie wylotu kanalizacji do rzeki, - wykoszenie traw i porostów w obrębie wylotu kanalizacji do rzeki wraz z wygrabieniem i utylizacją traw i porostów. 3) Wylot nr 7+8 do rzeki WARTY w km 736+250 w rejonie ul. Jaskrowskiej w Częstochowie (na tyłach PWiK) (B: 50°49 02.18 L: 19°10 08.34) - skucie nierówności betonu ścianki wylotu, - uzupełnienie i wyrównanie ścianki wylotu betonem wodoszczelnym C35/45 lub zaprawą reperacyjną szybkowiążącą, - montaż 2 szt. klap zwrotnych skośnych fi1250 z tworzyw sztucznych, - oczyszczenie i odmulenie wylotu kanalizacji do rzeki, - wykoszenie traw i porostów w obrębie wylotu kanalizacji do rzeki wraz z wygrabieniem i utylizacją traw i porostów. 4) Wylot nr 9 do rzeki WARTY w km 736+200 w rejonie ul. Jaskrowskiej w Częstochowie (na tyłach PWiK) (B: 50°49 01.66 L: 19°10 08.17) - skucie nierówności betonu ścianki wylotu, - uzupełnienie i wyrównanie ścianki wylotu betonem wodoszczelnym C35/45 lub zaprawą reperacyjną szybkowiążącą, - montaż 2 szt. klap zwrotnych skośnych fi1250 z tworzyw sztucznych, - oczyszczenie i odmulenie wylotu kanalizacji do rzeki, - wykoszenie traw i porostów w obrębie wylotu kanalizacji do rzeki wraz z wygrabieniem i utylizacją traw i porostów. 5) Wylot nr 28 do rzeki KONOPKI w km 0+613 w rejonie obiektu mostowego w ciągu ul. Jagiellońskiej w Częstochowie (strona północno-wschodnia) (B: 50°47 17.07 L: 19°06 54.20) - skucie nierówności betonu ścianki wylotu, - uzupełnienie i wyrównanie ścianki wylotu betonem wodoszczelnym C35/45 lub zaprawą reperacyjną szybkowiążącą, - montaż klapy zwrotnej skośnej fi1200 z tworzyw sztucznych, - oczyszczenie i odmulenie wylotu kanalizacji do rzeki, - wykoszenie traw i porostów w obrębie wylotu kanalizacji do rzeki wraz z wygrabieniem i utylizacją traw i porostów. 6) Wylot nr 34 do rzeki STRADOMKI w km 8+650 w rejonie obiektu mostowego w ciągu ul. Przejazdowej w Częstochowie (strona północno-wschodnia) (B: 50°47 24.23 L: 19°01 25.52) - demontaż przyczółka wylotu wraz z utylizacją gruzu, - dostawa i montaż nowego typowego przyczółka dla kanału betonowego fi800, - montaż klapy zwrotnej skośnej fi800 z tworzyw sztucznych, - oczyszczenie i odmulenie wylotu kanalizacji do rzeki, - wykoszenie traw i porostów w obrębie wylotu kanalizacji do rzeki wraz z wygrabieniem i utylizacją traw i porostów. 7) Wylot nr 39 do rzeki STRADOMKI w km 2+420 w rejonie skrzyżowania ul. Piastowskiej i Sabinowskiej w Częstochowie (B: 50°47 49.30 L: 19°06 15.82) - skucie nierówności betonu ścianki wylotu, - uzupełnienie i wyrównanie ścianki wylotu betonem wodoszczelnym C35/45 lub zaprawą reperacyjną szybkowiążącą, - montaż klapy zwrotnej skośnej fi1200 z tworzyw sztucznych, - oczyszczenie i odmulenie wylotu kanalizacji do rzeki, - wykoszenie traw i porostów w obrębie wylotu kanalizacji do rzeki wraz z wygrabieniem i utylizacją traw i porostów. 8) Wylot nr 47 do rzeki KUCELINKI w km 1+615 w rejonie obiektu mostowego w ciągu ul. Legionów w Częstochowie (strona północno-wschodnia) (B: 50°48 25.19 L: 19°09 16.01) - skucie nierówności betonu ścianki oraz skrzydeł wylotu, - uzupełnienie i wyrównanie ścianki wylotu betonem wodoszczelnym C35/45 lub zaprawą reperacyjną szybkowiążącą, - oczyszczenie i odmulenie wylotu kanalizacji do rzeki, - wykoszenie traw i porostów w obrębie wylotu kanalizacji do rzeki wraz z wygrabieniem i utylizacją traw i porostów. 9) Wylot nr 50 do rzeki KONOPKI w km 0+710 w rejonie obiektu mostowego w ciągu ul. Jagiellońskiej w Częstochowie (strona południowo-wschodnia) (B: 50°47 14.50 L: 19°06 52.79) - skucie nierówności betonu ścianki wylotu, - uzupełnienie i wyrównanie ścianki wylotu betonem wodoszczelnym C35/45 lub zaprawą reperacyjną szybkowiążącą, - montaż klapy zwrotnej skośnej fi1800 z tworzyw sztucznych, - oczyszczenie i odmulenie wylotu kanalizacji do rzeki, - wykoszenie traw i porostów w obrębie wylotu kanalizacji do rzeki wraz z wygrabieniem i utylizacją traw i porostów..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 44.16.23.00 - Wyloty rurociągów .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 28.11.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 7 000.00 PLN (słownie: siedem tysięcy 00/100 PLN).
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oswiadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy-Pzp
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oswiadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy-Pzp
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oswiadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy-Pzp
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności - 1 - osoba - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych. Uwaga: Osoby kierujące robotami budowlanymi powinny posiadać uprawnienia budowlane bez ograniczeń zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (tekst jedn. Dz. U. Nr 83, poz. 578 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tekst jedn. Dz. U. z 2008r. Nr 63, poz. 394 z późn. zm.). Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu: Sprawdzanie ww. warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń wg zasady spełnia/nie spełnia
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oswiadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy-Pzp
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy-Pzp, należy przedłożyć: OŚWIADCZENIE O SPEŁNIANIU WARUNKÓW - ART.22 UST.1 USTAWY-PZP - Złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków określonych w art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Załącznik nr 1. Inne wymagane dokumenty:1.DRUK OFERTA-Druk oferta należy wypełnić i podpisać przez osoby (osobę) uprawnioną. Załącznik nr 5. 2.PEŁNOMOCNICTWO DLA OSOBY/OSÓB PODPISUJĄCEJ OFERTĘ-Pełnomocnictwo dla osoby/osób podpisującej ofertę, jeżeli nie figurują one w odpisie z właściwego rejestru - przedstawiciel Wykonawcy. 3.PEŁNOMOCNICTWO z art.23 ust.2 Pzp.-Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia przedkładają pełnomocnictwo do reprezentowania ich zgodnie z art.23 ust.2 Prawa Zamówień Publicznych. Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. 4.WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE PROTOKOŁU ORAZ ZAŁĄCZNIKÓW DO PROTOKOŁU- Załącznik nr 6. Do wykorzystania w razie wglądu do dokumentacji przetargowej (nie należy załączać do oferty). 5.GRUPA KAPITAŁOWA-Należy złożyć listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. nr 50 poz. 331 z póź. zm.) lub informację o tym, że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej. 6.KOSZTORYSY OFERTOWE-Należy przedłożyć kosztorysy ofertowe w formie uproszczonej wraz z odrębnym wykazem czynników cenotwórczych (R, Kp, Z, M, S) wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami, które powinny być podpisane przez osobę (osoby) uprawnione. 7.WZÓR UMOWY-Stanowi załącznik do siwz (nie należy załączać do oferty).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Strony dopuszczają możliwość zmiany istotnych postanowień umowy odnośnie wynagrodzenia, terminu realizacji lub przyjętych rozwiązań technicznych w przypadku: 1) wystąpienia siły wyższej; 2) wystąpienia szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie prac montażowych zgodnie ze sztuką budowlaną i przyjętymi normami; 3) wystąpienia uzasadnionych okoliczności leżących wyłącznie po stronie Zamawiającego, np. konieczność przesunięcia terminu montażu danej klapy, zaistniałych w trakcie realizacji przedmiotu umowy, które utrudniają lub uniemożliwiają prawidłowe i terminowe wykonanie przedmiotu umowy; 4) wprowadzenia zmian przez ustawodawcę w zakresie stawek podatku od towarów i usług; 5) nie wydania przez uprawniony organ w ustawowym terminie decyzji, jeżeli będzie ona wymagana, warunkującej kontynuację i zakończenie prac montażowych; 6) przedłużenia procedury przetargowej wynikającej między innymi z postępowania odwoławczego; 7) zmian przepisów prawa lub norm obowiązujących w zakresie przepisów dotyczących bezpieczeństwa przeciwpowodziowego; 8) zmniejszenia lub ograniczenia środków finansowych na realizację inwestycji, czy też pozyskanie dodatkowych środków finansowych pozwalających na szybszą realizację robót budowlanych; 9) konieczności przebudowy uzbrojenia podziemnego w związku z uzyskanymi warunkami technicznymi od gestorów sieci lub nieotrzymaniem tych warunków w stosownym czasie; 10) wprowadzenia zmian w realizacji inwestycji spowodowanych nowymi technologiami i postępem technicznym; 11) konieczności wykonania robót zamiennych, dodatkowych lub uzupełniających.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mzd.czest.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: MIEJSKI ZARZĄD DRÓG i TRANSPORTU w CZĘSTOCHOWIE Popiełuszki 4/6 42-217 CZĘSTOCHOWA pok. 36...
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.08.2014 godzina 09:30, miejsce: MIEJSKI ZARZĄD DRÓG i TRANSPORTU w CZĘSTOCHOWIE Popiełuszki 4/6 42-217 CZĘSTOCHOWA pok. 43...
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z CZĘSTOCHOWY
- dostawa zestawów komputerowych dla Uniwersytetu Jana Długosza w Częstochowie
- dostawa foteli biurowych dla Uniwersytetu Jana Długosza w Częstochowie.
- Dostawa sprzętu komputerowego do siedzib jednostek Powiatu Częstochowskiego oraz Starostwa Powiatowego w Częstochowie - 2 części
- Dostawa pieczywa, świeżych wyrobów piekarniczych i ciastkarskich na potrzeby Domu Pomocy Społecznej w Częstochowie ul. Kontkiewicza 2 na rok 2025
- Dostawa jaj kurzych świeżych na potrzeby Domu Pomocy Społecznej w Częstochowie ul. Kontkiewicza 2 na rok 2025
- Dostawa drobiu na potrzeby Domu Pomocy Społecznej w Częstochowie ul. Kontkiewicza 2 na rok 2025
więcej: przetargi w Częstochowie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.