Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2008-07-23
Myślibórz: Dostawa urządzenia samoczynnie ujawniającego i rejestrującego (w postaci zdjęćcyfrowych) naruszenia przepisów ruchu drogowego przez kierujących pojazdami - ( fotoradar cyfrowy - wersja mobilna) z programem do archiwizacji, obróbki materiału zdjęciowego, emisji dokumentacji mandatowej oraz przeszkolenie pracowników w zakresie obsługi powyższego urządzenia i programów.
Numer ogłoszenia: 169454 - 2008; data zamieszczenia: 23.07.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miasta i Gminy w Myśliborzu, Rynek im. Jana Pawła II 1, 74-300 Myślibórz, woj. zachodniopomorskie, tel. 095 7472061, fax 095 7473363.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa urządzenia samoczynnie ujawniającego i rejestrującego (w postaci zdjęćcyfrowych) naruszenia przepisów ruchu drogowego przez kierujących pojazdami - ( fotoradar cyfrowy - wersja mobilna) z programem do archiwizacji, obróbki materiału zdjęciowego, emisji dokumentacji mandatowej oraz przeszkolenie pracowników w zakresie obsługi powyższego urządzenia i programów..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 3.1. Przedmiotem zamówienia jest: dostawa urządzenia samoczynnie ujawniającego i rejestrującego (w postaci zdjęć cyfrowych) naruszenia przepisów ruchu drogowego przez kierujących pojazdami (fotoradaru cyfrowego) z programem do archiwizacji, obróbki materiału zdjęciowego emisji dokumentacji mandatowej oraz przeszkolenie pracowników w zakresie obsługi powyższych urządzeń i programów Przedmiot główny: CPV: 33.21.15.10-0 Nazewnictwo wg CPV: Urządzenia kontroli radarowej Zamówienie obejmuje dostawę: - fabrycznie nowego urządzenia do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym - fotoradaru cyfrowego w wersji przewoźnej (przenośnej) przystosowanego do pomiarów ze statywu w dowolnym miejscu przy drodze wraz z odpowiednim oprogramowaniem oraz przeszkolenie grupy użytkowników. Miejsce dostawy: Urząd Miasta i Gminy Myślibórz, 74-300 Myślibórz, ul..Rynek im. Jana Pawła II 1 , Straż Miejska w Myśliborzu. 3.2. Zamawiający wymaga, aby fotoradar cyfrowy wyposażony był w: - kamerę cyfrową o rozdzielczości pozwalającej na uzyskanie czytelnych i wyraźnych zdjęć (min. czarno- białych) wysokiej jakości z widoczną twarzą kierowcy i numerem rejestracyjnym pojazdu, - akcesoria pozwalające wyeliminować refleksy na szybie pojazdu i odbijanie od tablicy rejestracyjnej, - osobne przenośne źródło zasilania ( czas pracy ciągłej nie krótszy niż 5 godzin), - oprogramowanie do obróbki zarejestrowanego materiału zdjęciowego, archiwizowania i opracowania kompletnej dokumentacji mandatowej, - statyw pozwalający na usytuowanie fotoradaru w dowolnym miejscu przy drodze, - urządzenie pozwalające na pracę w trybie nocnym, - dysk twardy umożliwiający zapisanie nie mniej niż 30 tys. zdjęć, - pamięć typu Flash USB umożliwiająca przenoszenie danych (zdjęć) z fotoradaru na inny komputer. 3.3. Urządzenie samoczynnie ujawniające i rejestrujące (w postaci zdjęć cyfrowych) naruszenia przepisów ruchu drogowego przez kierujących (fotoradar) powinno charakteryzować się następującymi warunkami techniczno-użytkowymi: - parametry fotoradaru powinny umożliwiać niezakłóconą pracę w trudnych warunkach atmosferycznych w zakresie temperatur -10C do +50C, - fotoradar powinien umożliwić pomiar prędkości w zakresie od 25 do 240 km/h w różnych warunkach oświetlenia, - fotoradar powinien umożliwić pomiar i rejestrację pojazdu: a). na dwóch pasach ruchu w obu kierunkach, b) pojazdów zbliżających się i oddalających względem fotoradaru, c) zliczanie wykonanych zdjęć w danym czasie, d) zliczenie przejeżdżających pojazdów, e) rozróżnienie pojazdów osobowych i ciężarowych, - fotoradar powinien zapewnić rejestrację informacji identyfikujących wykonany pomiar: a) prędkość zmierzona, b) prędkość dopuszczalna, c) identyfikator ograniczenia prędkości (norma, znak drogowy), d) data, e) czas, f) numer zdjęcia, g) kierunek, h) suma kontrolna zapisanego zdjęcia, - fotoradar powinien zapewnić rejestrację informacji identyfikujących miejsce pomiaru: a) miejsce lokalizacji fotoradaru, b) identyfikatora operatora, c) dozwolony limit prędkości, - prezentowanie na zdjęciu informacji identyfikujących wykonany pomiar, - brak możliwości usunięcia zarejestrowanego zdjęcia przez obsługę, - umożliwienie przenoszenia zarejestrowanego materiału do komputera ( na stanowisko komputerowe z odpowiednim oprogramowaniem ) celem obróbki danych i wydruku zdjęć, - urządzenie musi umożliwiać rejestrację innych wykroczeń w ruchu drogowym będących w zakresie uprawnień nadanych strażom miejskim/ gminnym, - możliwość ciągłej pracy przez całą dobę, - fotoradar powinien skutecznie eliminować działanie antyradaru i folii odblaskowych, - brak możliwości ingerencji w informacje zarejestrowane w czasie pomiaru, - pomiar z rozróżnieniem kierunku ruchu pojazdów, - urządzenie powinno posiadać możliwość odtworzenia na miejscu lub w innym czasie zdjęcia kierowcy ( sprawcy zarejestrowanego wykroczenia w ruchu drogowym), - urządzenie powinno być przystosowane do zainstalowania w pojeździe bez potrzeby dokonywania zmian konstrukcyjnych i dodatkowych badań oraz bez potrzeby wykonywania legalizacji, a także do prowadzenia pomiarów ze statywu z pobocza drogi. 3.4. Program dotyczący oprogramowania i obróbki zdjęć powinien spełniać poniższe wymagania: 1. dane pobierane z fotoradaru winny być ewidencjonowane w programie e-mandat, 2. indeksowanie wpisów do bazy danych zapewniające wyróżnienie zdarzeń odczytywanych, oczekujących na ujawnienie, będących przedmiotem postępowania w sprawach o wykroczenie oraz spraw zakończonych i ich wizualizację w postaci widoków według powyższych indeksów, 3. możliwość wyszukiwania wykroczeń według zadanych kryteriów : daty, czasu, prędkości, numeru zdjęcia, numeru rejestracyjnego pojazdu, nazwiska sprawcy, rodzaju wykroczenia, 4. możliwość wyeksponowania dowolnego fragmentu zdjęcia (np. twarzy, numeru rejestracyjnego) zapewniające identyfikację sprawcy wykroczenia oraz numer rejestracyjny pojazdu, 5. wydruk dokumentacji składającej się z wezwania zawierającego zdjęcie, oświadcze- nia, naklejek adresowych, zwrotnego potwierdzenia odbioru, powiadomień, karty Mrd 5, mandatów karnych i karty informacyjnej, 6. rejestrować wysłaną korespondencję i sporządzać wydruk pocztowej książki nadawczej, 7. rejestrować przebieg i sposób zakończenia czynności wyjaśniających, 8. drukować zestawienia za okres zdefiniowany przez użytkownika zawierające dane o sposobie zakończenia czynności wyjaśniających i ich ilości, 9. drukować raporty, 10. zapewnić definiowanie poziomu uprawnień poszczególnych użytkowników, 11. zapewniać bezpieczeństwo zgromadzonych danych zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych, 12. zapewnić kompatybilność z wymianą danych z Centralną Ewidencją Pojazdów i Kierowców (CEPiK). 3.5. Ponadto urządzenie musi posiadać: 1. decyzję Prezesa Głównego Urzędu Miar w sprawie zatwierdzenia typu radarowego urządzenia do pomiaru prędkości - dokument należy złożyć wraz z ofertą, 2. orzeczenie o spełnieniu wymagań w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony środowiska wydane przez akredytowane laboratorium - dokument należy złożyć wraz z ofertą, 3. aktualne Świadectwo Legalizacji Pierwotnej Urzędu Miar (dokument wymagany wraz z dostawą urządzenia), 4. fotoradar cyfrowy musi być kompletny i realizować funkcje pomiaru prędkości i rejestracji wykroczeń bez konieczności zakupu jakichkolwiek innych dodatkowych akcesoriów eksploatacyjnych, 5. dokumentacja fotoradaru cyfrowego, instrukcja obsługi, oprogramowanie, wydruki winny być w języku polskim. 3.6. Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia uwzględni przeszkolenie 6 osobowej grupy przyszłych użytkowników do stopnia pełnego opanowania obsługi fotoradaru i oprogramowania w siedzibie Zamawiającego.
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.21.15.10-0.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: okres w dniach: 30.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia mogą wziąć udział Wykonawcy nie podlegający wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych i spełniający warunki art. 22 ust. 1 ponadto: Złożą ofertę zgodnie z wymaganiami Zamawiającego określonymi w SIWZ. 2. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń wymienionych w SIWZ, metodą spełnia / nie spełnia.
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Poprawnie przygotowana i złożona oferta zawiera następujące załączniki, w tym oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz oferty - poprawnie wypełniony i podpisany formularz ofertowy stanowiący załącznik Nr 1 do SIWZ; 2. Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust.1 ustawy Pzp - załącznik Nr 2; 3. zaakceptowany przez oferenta wzór umowy stanowiący załącznik nr 3 do SIWZ (wzór umowy należy podpisać na każdej stronie). 4. Dokument lub dokumenty identyfikujące wykonawcę w obrocie prawnym, tj.: a. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert; b. zaświadczenie z właściwego Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków, składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonanie decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej, niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; c. upoważnienie osoby podpisującej oferty (gdy nie wynika to z treści dokumentów o których mowa w art. 84 a ustawy Pzp. d. w przypadku podmiotów występujących wspólnie w postępowaniu - pełnomocnictwo do reprezentowania podmiotów występujących wspólnie lub do występowania wspólnie i zawarcia umowy 5. Oświadczenie wynikające z art. 25 ust. 1 pkt 2) ustawy Prawo zamówień publicznych. Uwaga: a) Treść wymaganego Oświadczenia Zamawiający przekazuje na ZAŁĄCZNIKU NR 2 do SIWZ. b) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 6. Dokument potwierdzający zatwierdzenie typu urządzenia radarowego do pomiaru prędkości wydane przez Główny Urząd Miar. Uwaga: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wyżej wymieniony dokument Wykonawcy składają wspólnie. 7. Orzeczenie o spełnieniu wymagań w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony środowiska wydane przez Laboratorium Ochrony Radiowej Uwaga: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wyżej wymieniony dokument Wykonawcy składają wspólnie. 8. Fotografie, tj. zdjęcia wykonane przez oferowany typ fotoradaru cyfrowego w różnych warunkach atmosferycznych, w tym: - 5 zdjęć wykonanych przy pogodzie słonecznej, - 5 zdjęć przy pogodzie pochmurnej. Uwaga: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wyżej wymienione fotografie Wykonawcy składają wspólnie. 9. Dokumenty należy składać w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.mysliborz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy ul. Rynek im. Jana Pawła II 1 74-300 Myślibórz.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.08.2008 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy - Sekretariat ul. Rynek im. Jana Pawła II 1 74-300 Myślibórz.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.