Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-05-20
Sztabin: Przebudowa ciągu komunikacyjnego obejmującego drogi powiatowe Nr 1225B, 1241B i 1223B oraz drogę gminną Nr 102829B
Numer ogłoszenia: 169460 - 2014; data zamieszczenia: 20.05.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Sztabin , ul. Augustowska 53, 16-310 Sztabin, woj. podlaskie, tel. 087 6439750, faks 087 6439751.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.sztabin.ug.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa ciągu komunikacyjnego obejmującego drogi powiatowe Nr 1225B, 1241B i 1223B oraz drogę gminną Nr 102829B.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: W ramach przebudowy ciągu drogowego planuje się: 1. Na odcinku drogi powiatowej Nr 1225B Sztabin- Jaminy- Mogilnice od DK Nr 8 do skrzyżowania z ulicą Młodości w Sztabinie: - wykonanie nowych nawierzchni chodników, - wykonanie nawierzchni bitumicznej na istniejącej nawierzchni asfaltowej, odnowienie istniejącego i wykonanie nowego oznakowania pionowego, - wykonanie oznakowania poziomego grubowarstwowego (w tym przejście dla pieszych), - ustawienie barierek ochronnych w rejonie skrzyżowania w Sztabinie dróg powiatowych nr 1225B i 1241B. 2. Na drodze powiatowej Nr 1241B Sztabin - Janówek: - wykonanie nowych nawierzchni chodników, - wykonanie nawierzchni bitumicznej na istniejącej nawierzchni brukowcowej i asfaltowej, - wykonanie robót towarzyszących ( m.in. wycinka drzew i zakrzaczeń, przebudowa przepustów po drogą i zjazdami, wykonanie podbudowy z kruszywa naturalnego, uzupełnienie poboczy, oczyszczenie rowów), - odnowienie istniejącego i ustawienie nowego oznakowania pionowego. 3. Na drodze gminnej Nr 102829B Janówek - Kopiec: - wykonanie nowej nawierzchni bitumicznej, - wykonanie robót towarzyszących ( m.in. karczowanie pni i wycinka zakrzaczenia, wykonanie podbudowy z kruszywa naturalnego , uzupełnienie poboczy, oczyszczenie rowów), - odnowienie istniejącego i ustawienie nowego oznakowania pionowego. 4. Na odcinku drogi powiatowej nr 1223B od skrzyżowania z drogą gminną Nr 102829B do m. Huta ; - wykonanie nawierzchni bitumicznej na istniejącej jezdni o nawierzchni żwirowej oraz na wjazdach, - wykonanie robót towarzyszących ( m.in. wycinka drzew i zakrzaczenia, przebudowa przepustów po drogą i zjazdami, wykonanie podbudowy z kruszywa naturalnego , uzupełnienie poboczy, oczyszczenie rowów), - odnowienie istniejącego i ustawienie nowego oznakowania pionowego . Zgodnie z decyzją znak: OAG.6220.5.2013.OZ Wójta Gminy Sztabin o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na przebudowie drogi gminnej Nr 102829B Janówek - Kopiec oraz postanowieniem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Białymstoku, wszelkie prace przy przebudowie tego odcinka ciągu drogowego prowadzone będą pod wykwalifikowanym stałym nadzorem przyrodniczym poza okresem lęgowym ptaków, który trwa od 1 marca do 31 sierpnia. Zgodnie z decyzją znak: OAG.6220.4.2013.OZ Wójta Gminy Sztabin o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na przebudowie odcinka drogi powiatowej Nr 1225B Sztabin - Jaminy oraz drogi powiatowej Nr 1241B Sztabin - Janówek oraz postanowieniem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Białymstoku, drzewa i krzewy uniemożliwiające prowadzenie prac budowlanych wycinane będą poza okresem lęgowym ptaków , który trwa od 1 marca do 31 sierpnia. Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie pełnienie stałego nadzoru przyrodniczego przez wykwalifikowana w tym zakresie osobę. W trakcie wykonywania zamówienia, realizowana będzie przez Powiatowy Zarząd Dróg w Augustowie w okresie od czerwca do października 2014r. przebudowa przepustu drogowego na most w ciągu drogi powiatowej nr 1241B Sztabin Janówek nad istniejącym rowem melioracyjnym ( Rowem A) - w sąsiedztwie nieruchomości Janówek 23 zlokalizowanej na dz. nr 44 obr. Janówek. Wykonawca przebudowy ciągu drogowego zobowiązany będzie udostępnić Wykonawcy mostu niezbędny obszar przebudowywanej drogi w celu budowy mostu ( odcinek drogi o długości ok. 50 m ) Wykonawca przebudowy ciągu drogowego musi się więc liczyć z utrudnieniami jakie może napotkać przy wykonywaniu realizacji zamówienia, w związku z przebudową przepustu na most. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji technicznej przedmiarze robót oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiących załącznik nr 1 do SIWZ..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.23.31.40 - Roboty drogowe 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg 45.23.32.80 - Wznoszenie barier drogowych 45.23.32.90 - Instalowanie znaków drogowych .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 4.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 80 000,00 zł.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował (zakończył) jako Wykonawca, co najmniej dwie roboty budowlane odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia o wartości nie mniejszej niż 2 mln zł brutto każda wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Przez robotę odpowiadającą przedmiotowi zamówienia rozumie się robotę polegającą na budowie lub przebudowie lub rozbudowie drogi o nawierzchni bitumicznej.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże że dysponuje następującym niezbędnym potencjałem technicznym do wykonania zamówienia w postaci narzędzi i urządzeń : - wytwórnię (otaczarnię) o wydajności co najmniej 50 t/h o mieszaniu cyklicznym lub ciągłym do wytwarzania mieszanek mineralno asfaltowych, - układarki do układania mieszanek mineralno-asfaltowych typu zagęszczonego o szerokości układania min. 5 m, - szt. 1 - koparko-ładowarka lub koparka lub ładowarka na podwoziu kołowym - 2 szt. - zagęszczarka wibracyjna - 2 szt. - walce ( stalowy - szt. 1 i ogumiony - szt. 1), - równiarka - 1 szt
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże że dysponuje następującymi osobami które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia: - jedną osobą pełniąca funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia w specjalności drogowej bez ograniczeń , posiadająca minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe, - jedną wykwalifikowaną osobę pełniącą stały nadzór przyrodniczy tj. osobę legitymującą się wykształceniem wyższym o kierunku biologia lub ochrona środowiska i doświadczeniem, w sprawowaniem nadzoru przyrodniczego w granicach obszarów Natura 2000,
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże że: - posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na wartość nie niższą niż 500 000 zł. - przedstawi informację z banku o posiadaniu dostępu do środków finansowych lub zdolność kredytową na kwotę nie niższą niż 500 000 zł.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy o zamówienie publiczne w następującym zakresie: 1. co do terminu wykonania prac objętych umową, terminu wykonania odbioru robót oraz zasad wypłaty wynagrodzenia wykonawcy ( lecz nie jego wysokości) następujących przypadkach: a) z powodu działania siły wyższej uniemożliwiającej zachowanie terminu wykonania prac takich jak m.in: wystąpienia wydarzeń lub okoliczności uniemożliwiających wykonanie robót bądź w znaczny sposób je spowalniający, a w szczególności: niesprzyjające warunki atmosferze (np. długotrwałe opady deszczu ), klęski żywiołowe (powódź, huragan) itp., ujawnienia odkryć archeologicznych wymagających przeprowadzenia badań; b) z powodu konieczności wykonania robót dodatkowych, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy o roboty budowlane, c) z powodu zmian prawa o charakterze bezwzględnie obowiązującym: - powodujących konieczność wydłużenia procesu budowlanego ( dodatkowe czynności prawne i faktyczne nakazane prawem nie występujące w dacie zawarcia umowy chyba, że w/w zmiany prawa winny być znane stronom w sytuacji odłożonego ich wejścia w życie) - dotyczących zasad rozliczeń stron umowy. 2. co do zakresu robót objętych umową w przypadku, gdy ich wykonanie w całości stanie się zbędne Zamawiającemu z jakiegokolwiek powodu . 3. co do oznaczenia stron wyłącznie w wyniku dozwolonego w myśl ustawy Prawo zamówień publicznych następstwa prawnego albo zmiany nazwy lub innego oznaczenia strony (firmy) wynikającego z prawa albo dozwolonych prawem czynności powodujących taka zmianę. 4. co do osób reprezentujących strony w procesie budowlanym ( kierownik robót , itp.). 5. co do wynagrodzenia Wykonawcy , w przypadku zmiany obowiązującej stawki VAT; Warunki dokonywania zmian: - inicjowanie zmian na wniosek wykonawcy lub zamawiającego, - uzasadnienie zmiany prawidłową realizacją przedmiotu umowy, - forma pisemna pod rygorem nieważności w formie aneksu do umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.sztabin.ug.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Sztabin
16-310 Sztabin
ul. Augustowska 53.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.06.2014 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy Sztabin 16-310 Sztabin ul. Augustowska 53 pok.nr 17.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Zamówienie jest realizowane w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój. Projekt realizowany jest wspólnie przez Gminę Sztabin oraz Powiat Augustowski, który jest zarządcą dróg powiatowych objętych projektem. 2. W celu prawidłowego rozliczenia finansowego pomiędzy Wojewodą, Gminą oraz Powiatem, Wykonawca dołączy do oferty formularz cenowy, z którego wynikać będzie wartość robót na drogach powiatowych i na drodze gminnej. 3. Zamawiający posiada pełne zabezpieczenie finansowe na realizację zamówienia. 4. Rozliczenie finansowe pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą nastąpi po zrealizowaniu umowy. 5. Rozliczenie za wykonany przedmiot umowy nastąpi jedną fakturą wystawioną po zrealizowaniu zamówienia bez możliwości wystawiania faktur częściowych..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI SZTABIN
- Rozbudowa i przebudowa budynku Ochotniczej Straży Pożarnej w Krasnymborze
- Budowa stacji uzdatniania wody, sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w Sztabinie
więcej: przetargi SZTABIN »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja węzłów sanitarnych - parter niski w budynku sal sportowych IV-X zlokalizowanych w kompleksie budynków AWFiS w Gdańsku przy ul. Kazimierza Górskiego 1 wraz z robotami towarzyszącymi
- Rozbiórka istniejącego obiektu mostowego oraz budowa nowego mostu na rzece Zuśnianka w ciągu drogi gminnej nr 101853B w miejscowości Zusno, gmina Filipów.
- Przebudowa zbiornika wodnego w miejscowości Janowo gmina Dąbrowa Chełmińska w celu gromadzenia i retencjonowania wód opadowych i gruntowych
- Przebudowa i remont (rewitalizacja) budynku Rządcówki z przeznaczeniem na Gminną Bibliotekę w Kąkolewnicy
- Budowa żłobka publicznego w Skokach wraz z infrastrukturą towarzyszącą, parkingami, wiatą śmietnikową, wiatą na rowery i placem zabaw.
- "Modernizacja drogi gminnej nr 290612K Tropie-Habalina-Sarys"
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.