Ogłoszenie z dnia 2015-07-08
Warszawa: Dot. wykonania robót związanych ze zmianą lokalizacji przejścia dla pieszych kat. E
w poziomie szyn z km 13,789 na km 13,804 oraz budową tymczasowego przejazdu kolejowego kat. A w poziomie szyn w km 13,789 przy p.o. Warszawa Anin na linii kolejowej nr 7.
Powyższe prace stanowią zamówienie dodatkowe do umowy nr ZP/4/PN/5/14 z dnia 26.11.2014 r., której przedmiotem jest wykonanie robót budowlanych polegających na rozbudowie ciągu ulic Zwoleńskiej i Żegańskiej.
Numer ogłoszenia: 169704 - 2015; data zamieszczenia: 08.07.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych, ul. Sokratesa 15, 01-909 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 569 14 00, faks 22 569 14 01.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dot. wykonania robót związanych ze zmianą lokalizacji przejścia dla pieszych kat. E w poziomie szyn z km 13,789 na km 13,804 oraz budową tymczasowego przejazdu kolejowego kat. A w poziomie szyn w km 13,789 przy p.o. Warszawa Anin na linii kolejowej nr 7. Powyższe prace stanowią zamówienie dodatkowe do umowy nr ZP/4/PN/5/14 z dnia 26.11.2014 r., której przedmiotem jest wykonanie robót budowlanych polegających na rozbudowie ciągu ulic Zwoleńskiej i Żegańskiej..
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Dot. wykonania robót związanych ze zmianą lokalizacji przejścia dla pieszych kat. E w poziomie szyn z km 13,789 na km 13,804 oraz budową tymczasowego przejazdu kolejowego kat. A w poziomie szyn w km 13,789 przy p.o. Warszawa Anin na linii kolejowej nr 7. Powyższe prace stanowią zamówienie dodatkowe do umowy nr ZP/4/PN/5/14 z dnia 26.11.2014 r., której przedmiotem jest wykonanie robót budowlanych polegających na rozbudowie ciągu ulic Zwoleńskiej i Żegańskiej..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.00 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 25.06.2015.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- STRABAG Sp. z o.o., Parzniewska 10, Pruszków, kraj/woj. Polska.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 1185735,51 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 1458454,68
Oferta z najniższą ceną: 1458454,68 / Oferta z najwyższą ceną: 1458454,68
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3, art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
UZASADNIENIE 1. Zamówienie zostanie udzielone dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych: Umowa na zamówienie dodatkowe zostanie podpisana z: STRABAG Sp. z o.o. ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków 2. Zamówienie dodatkowe nie przekracza łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia: Wartość realizowanego zamówienia podstawowego, będąca podstawą do wyliczenia maksymalnej dopuszczalnej kwoty zawierania umów na zamówienia dodatkowe, wynosi 87.244.608,43 zł, zaś szacowaną wartość niniejszego zamówienia dodatkowego określono na poziomie 1.458.454,68 zł, co stanowi 1,67% wartości realizowanego zamówienia podstawowego. 3. Uzasadnienie konieczności wykonania zamówienia a) Na etapie przygotowywania przez Inwestora dokumentów przetargowych nie była możliwa do przewidzenia konieczność wybudowania zastępczego, czasowego przejazdu kolejowego w ciągu ul. Lucerny w związku z zamknięciem przejazdu w Międzylesiu. Wykonawca nie uwzględnił wykonania tych robót w cenie kontraktowej i harmonogramie robót. b) Zgodnie z zapisami ST D-M-00.00.00 Wymagania ogóle pkt. 1.5.2, obowiązkiem Wykonawcy robót było opracowanie i uzgodnienie z Inżynierem Ruchu m.st. Warszawy projektów tymczasowej organizacji ruchu na czas realizacji robót budowlanych. W projektach tych uwzględniono trwałe zamknięcie przejazdu kolejowego dla ruchu publicznego w Międzylesiu z chwilą rozpoczęcia robót konstrukcyjnych tunelu i przejścia podziemnego na terenie kolejowym. W konsekwencji przejazd przez tory byłby niemożliwy do czasu wybudowania i oddania do użytkowania tunelu drogowego pod linią kolejową nr 007. c) Technologia i organizacja budowy tunelu drogowego i przejścia podziemnego pod torami kolejowymi wyklucza utrzymanie funkcjonowania istniejącego przejazdu w poziomie szyn w trakcie realizacji robót konstrukcyjnych na terenie kolejowym. d) W wyniku analizy przedstawionych do zatwierdzenia projektów czasowej organizacji ruchu oraz po ocenie wpływu zamknięcia przejazdu kolejowego na utrudnienia w ruchu w rejonie realizowanej inwestycji Inżynier Ruchu uznał za niezbędne wybudowanie tymczasowego przejazdu kategorii A przez tory kolejowe w ciągu ulicy Lucerny w Aninie. 4. Uzasadnienie pod względem zgodności z Kontraktem i obowiązującymi przepisami, w tym zgodności z Prawem zamówień publicznych, Zgodnie z art.67 ust.1 pkt. 3 oraz pkt. 5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki m.in. w niżej wskazanych przypadkach: - Ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. - W przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Na podstawie ustalonego powyżej stanu faktycznego, stwierdzono, że spełnione są wszystkie przesłanki dla uznania tych robót za zamówienie dodatkowe tj.: a) Wykonanie robót związanych ze zmianą lokalizacji przejścia dla pieszych kat. E w poziomie szyn z km 13,789 na km 13,804 oraz budową tymczasowego przejazdu kolejowego kat. A w poziomie szyn w km. 13,789 przy p.o. Warszawa nie jest objęte zamówieniem podstawowym dotyczącym przedmiotu zamówienia opisanego w SIWZ, tym samym może być przedmiotem zamówienia dodatkowego. b) Wartość zamówienia dodatkowego nie przekroczy dotychczas i łącznie 50% wartości zamówienia podstawowego. c) Konieczność udzielenia zamówienia dodatkowego, była wcześniej tj. przed udzieleniem zamówienia podstawowego, nieprzewidywalna. Wynika z obiektywnych i niebudzących wątpliwości faktów. Zamawiający przewidywał konieczność zamknięcia przejazdu kolejowego w Międzylesiu dla ruchu publicznego (tak wynika z założeń etapowania robót w Dokumentacji Projektowej), i na etapie uzgodnień do projektu budowlanego nie wnoszono o utrzymanie ciągłości ruchu publicznego na przejeździe kolejowym w Międzylesiu, w przypadku braku takiej możliwości o wytyczenie przejazd kolejowy w ciągu ul. Lucerny (w miejscu funkcjonującego w przeszłości przejazdu w Aninie). Takie żądanie Inżyniera Ruchu m.st. Warszawa pojawiło się dopiero na etapie uzgodnienia projektu czasowej organizacji ruchu, wobec czego Zamawiający nie mógł go wcześniej przewidzieć. d) Oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. W związku z decyzją Inżyniera Ruchu m.st. Warszawy dotyczącą utrzymania przejazdu kolejowego w Międzylesiu, Zamawiający chcąc przeprowadzić kolejną procedurę przetargową zmuszony byłby do czasu jej rozstrzygnięcia zawiesić postępujące prace (roboty zasadnicze) wykonywane przez Strabag Sp. z o.o., co powoduje ryzyko roszczeń ze strony Wykonawcy zamówienia podstawowego. e) Zamówienie dodatkowe jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego. Bez zamówienia dodatkowego, Wykonawca nie może wykonać należycie umowy o zamówienie publiczne. Zamknięcie przejazdu kolejowego w Międzylesiu dla ruchu publicznego jest konieczne ze względu na technologię robót mostowych w zakresie budowy tunelu T1 i przejścia podziemnego dla pieszych P1, a warunkiem jego zamknięcia postawionym przez Inżyniera Ruchu m.st. Warszawy, jest wybudowanie dodatkowego przejazdu kolejowego w Aninie. Bez wybudowania przejazdu kolejowego w Aninie, Wykonawca nie zamknie przejazdu i nie wykona Robót.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Dostawa instrumentów muzycznych dla Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia nr 4 im. Karola Kurpińskiego w Warszawie
- Sukcesywna dostawa artykułów spożywczych na potrzeby stołówki Szkoły Podstawowej nr 312 im. Ewy Szelburg - Zarembiny.
- Dostawa i montaż rolet do kwater internatowych w budynku przy ulicy Bohaterów Września 83 w Sieradzu
- Dostawa opału (koksu, węgla i drewna opałowego) do Międzynarodowego Centrum Rehabilitacji Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu w Łebie.
- Zakup wsparcia technicznego do serwerów i macierzy Fujitsu, stanowiących kluczową infrastrukturę serwerową IFPS, na której oparte są m.in. serwery domenowe, serwery pocztowe, system medyczny (....)
- Sprzątanie terenu zewnętrznego oraz stała pielęgnacja obszarów zielonych w parku przy Centrum Sztuki Współczesnej - Zamek Ujazdowski w okresie 12 miesięcy.
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Utworzenie parku kieszonkowego
- Zagospodarowanie terenu sportowo-rekreacyjnego przy ul. Korfantego - etap I
- Konserwacja elewacji i dachów oraz remont balkonów i tarasów wraz z wykonaniem izolacji w zabudowie mieszkaniowej przy ul. Puckiej w Szczecinie: etap I - ul. Pucka 3-4b
- Poprawa dostępności budynków użyteczności publicznej w Gminie Brzyska - IV postępowanie.
- Budowa odcinka sieci wodociągowej w miejscowości Kłomnice ul. Janaszowska
- Budowa hali sportowej wraz z łącznikiem i infrastrukturą techniczną przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Stegnie działka nr 199/31, 891/1 - etap 3
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.