Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-04-30
Kalinowo: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Kalinowo
Numer ogłoszenia: 173164 - 2013; data zamieszczenia: 30.04.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kalinowo , ul. Mazurska 11, 19-314 Kalinowo, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 087 621 87 60, faks 087 621 87 77.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.kalinowo.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Kalinowo.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 2.1Charakterystyka obszaru objętego przedmiotem zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstałych i zebranych na wszystkich nieruchomościach, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych w granicach administracyjnych Gminy Kalinowo. Ilość odebranych odpadów z terenu Gminy Kalinowo w latach poprzednich przedstawia się następująco: a/2010 r. 404,58 Mg b/2011 r. 352,14 Mg c/2012 r. 388,60 Mg Zbiorcze zestawienie liczby nieruchomości i osób zamieszkałych w poszczególnych miejscowościach stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. W przypadku ujawnienia nieruchomości, która nie jest ujęta do odbioru odpadów, Wykonawca ma obowiązek włączenia danej nieruchomości do zakresu wykonywanej usługi oraz powiadomienia o tym Zamawiającego. 2.2 Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia: 2.2.1Usługa odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Kalinowo i ich zagospodarowanie obejmuje: a/odpady zmieszane, b/odpady selektywnie zebrane jako: frakcja sucha frakcja mokra c/żużel i popioły paleniskowe, d/zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny, opony, meble i inne odpady wielkogabarytowe, e/zużyte baterie. 2.2.2Na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywać będzie system pojemnikowy zbiórki odpadów, natomiast dla zabudowy wielolokalowej system pojemnikowo-kontenerowy, zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kalinowo uchwalonym Uchwałą Rady Gminy Kalinowo Nr XXI/153/13 z dnia 31 stycznia 2013r. - dostępna na stronie internetowej www.kalinowo.pl 2.2.3Wykonawca powinien być przygotowany do ewentualnego wynajmu, dzierżawy lub innej formy dostarczenia pojemników do zbierania odpadów komunalnych, na podstawie odrębnych umów z mieszkańcami /bez ponoszenia kosztów przez Zamawiającego/. 2.2.4Dostarczone pojemniki lub kontenery należy oznakować zgodnie z wprowadzonym systemem gromadzenia odpadów tj. napisami zmieszane,suche, mokre, popiół 2.2.5Wykonawca dostarczy Zamawiającemu w terminie 20 dni od podpisania umowy naklejki do oznakowania istniejących pojemników w następujących ilościach: a/Zmieszane - 1000 szt. b/Suche - 1000 szt. c/Mokre - 800 szt. d/ Popiół - 600 szt. Projekt naklejek określi Zamawiający. 2.2.6Wykonawca zobowiązany jest przekazywać odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, wynikających z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami komunalnymi WPGO /Plan gospodarki odpadami dla województwa warmińsko-mazurskiego na lata 2011-2016/. 2.2.7Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach /Dz. U. z 2013 r., poz. 21/. 2.2.8Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia ewidencji odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz przekazywania odpowiednich informacji wskazanych w umowie / jako załącznik do wystawionej faktury / dla Zamawiającego. 2.2.9Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne w sposób zapewniający osiągnięcie określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych /Dz. U. z 2012r. poz. 645/ poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku następujących frakcji odpadów: papier, metale, tworzywa sztuczne i szkło, it. 2.3Częstotliwość odbierania odpadów - harmonogram: 2.3.1Wykonawca zobowiązany jest do odbierania z terenu nieruchomości zamieszkałych odpadów komunalnych z częstotliwością: a/dla zabudowy jednorodzinnej - 1 raz w miesiącu, b/dla zabudowy wielolokalowej /spółdzielnie, wspólnoty mieszkaniowe/ - 2 razy w miesiącu, c/popioły i żużle - odbierane 1 raz w miesiącu w okresie grzewczym począwszy od października 2013 r. do 30 kwietnia 2014 r., d/ zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, opony - 2 razy w okresie trwania umowy w formie tzw. wystawki bezpośrednio sprzed terenu nieruchomości w terminach uzgodnionym z Zamawiającym i wskazanym w harmonogramie, e/zużyte baterie - wykonawca zobowiązany wyposażyć do 1 lipca 2013 r. instytucje publiczne oraz szkoły położone na terenie gminy w specjalne oznakowanie pojemnik/szt. 8 - które stają się własnością Zamawiającego/ przeznaczone na zbieranie zużytych baterii oraz opróżniać je raz na kwartał. 2.3.2Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować w dni robo/od poniedziałku do soboty w godz. 7.00-20.00, za wyjątkiem niedziel i dni ustawowo wolnych od pracy/. W przypadku gdy w ustalony dzień tygodnia lub miesiąca dla odbioru odpadów przypada dzień ustawowo wolny od pracy, Wykonawca zapewni odbiór odpadów w następnym dniu nie będącym dniem ustawowo wolnym od pracy. 2.3.3System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej. 2.3.4Zabrania się Wykonawcy łączenia trasy pojazdu odbierającego odpady komunalne z terenu gminy Kalinowo z trasami odbioru odpadów komunalnych w innych gminach. 2.3.5Projekt harmonogramu powinien zostać opracowany przez Wykonawcę i przedłożony Zamawiającemu w terminie do 14 dni od dnia podpisania umowy. Harmonogram powinien odpowiadać następującym wytycznym:wskazywać daty odbioru poszczególnych rodzajów odpadów z nieruchomości oraz termin przeprowadzenia wystawki, sformułowany w sposób przejrzysty, jasny, pozwalający na szybkie zorientowanie się co do konkretnych dat odbierania odpadów, jak też regularności i powtarzalności odbierania poszczególnych rodzajów odpadów; powinien obejmować cały okres trwania umowy; nie zawierać żadnych dodatkowych treści ponad informacje związane z wykonywaniem zamówienia, w szczególności reklam, informacji propagandowych, itp.; 2.3.6Projekt harmonogramu, co do treści i formy wymaga pisemnego zatwierdzenia przez Zamawiającego. Wykonawca przekazuje Zamawiającemu projekt harmonogramu w formie pisemnej i elektronicznej. W przypadku nieprzewidzianych okoliczności, za zgodą Zamawiającego, dopuszcza się zmianę terminu odbioru odpadów. Wykonawca odpowiedzialny jest w takim przypadku za bieżące poinformowanie Zamawiającego /w sposób określony w umowie / oraz właścicieli nieruchomości o każdej takiej zmianie. 2.3.7Zamawiający zaakceptuje projekt harmonogramu lub przedstawi uwagi do niego w terminie 5 dni od dnia jego otrzymania. Wykonawca w terminie do 5 dni wprowadza uwagi Zamawiającego i ponownie przedstawia projekt harmonogramu celem akceptacji przez Zamawiającego. 2.3.8Wykonawca jest zobowiązany do przekazania zatwierdzonego harmonogramu wszystkim właścicielom nieruchomości w ciągu 14 dni od dnia otrzymania zatwierdzonego harmonogramu i każdej do niego wprowadzonej zmiany przez Zamawiającego, w następujących formach: dla zabudowy jednorodzinnej - l egzemplarz w formie papierowej dla każdego właściciela, dla zabudowy wielorodzinnej - l egzemplarz w formie papierowej dla każdego zarządzającego nieruchomością, a w przypadku braku zarządcy nieruchomości dla każdego właściciela lokalu. 2.4Wymagania dotyczące odbierania odpadów: 2.4.1Wykonawca zobowiązuje się do odbioru odpadów komunalnych: w sposób ciągły, nie zakłócający spoczynku nocnego; w terminach wynikających z przyjętego harmonogramu odbioru; niezależnie od warunków atmosferycznych; pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych rodzajów i frakcji odpadów w sposób wykluczający mieszanie odpadów; w każdej ilości nagromadzonych odpadów, a także odpadów leżących luzem przy pojemnikach lub kontenerach; a także do: - zabezpieczenia odpadów przed wysypaniem w trakcie odbioru i transportu; w przypadku wysypania Wykonawca obowiązany jest do natychmiastowego uprzątnięcia odpadów oraz skutków ich wysypania /zabrudzeń, plam, itd./; naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi odbioru i transportu odpadów komunalnych na terenie gminy /uszkodzenia chodników, punktów składowania odpadów, ogrodzeń, wjazdów, uszkodzeń mechanicznych drzew lub krzewów, itp./. 2.4.2W przypadku, gdy odpady nie są gromadzone w oznakowanych pojemnikach Wykonawca obowiązany jest do weryfikacji rodzaju zebranych odpadów w celu uniknięcia mieszania poszczególnych rodzajów odpadów. 2.4.3Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia wymagań określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości /Dz. U. z 2013 r. poz. 122/. 2.4.4Pojazdy przeznaczone przez Wykonawcę do realizacji niniejszego zamówienia powinny być trwale i czytelnie oznakowane (nazwa firmy, dane adresowe i numery telefonów), zarejestrowane, dopuszczone do ruchu, posiadać aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu. 2.4.5Wykonawca jest zobowiązany do ważenia ogólnej ilości odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przekazywania dokumentacji pomiarów Zamawiającemu w okresach miesięcznych jako załącznik do faktury. 2.4.6Wykonawca przekaże Zamawiającemu hasła dostępu do systemu GPS monitorowania pozycji pojazdów wykorzystywanych w realizacji zamówienia. 2.4.7Wykonawca, zgodnie z art. 9 lit. n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach /Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zmianami/, zobowiązany jest do sporządzania kwartalnych sprawozdań oraz przekazywania ich Zamawiającemu oraz właściwemu Związkowi Międzygminnemu Gospodarki Komunalnej w Ełku. 2.4.8Wykonawca jest zobowiązany do realizacji reklamacji /nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem/ w przeciągu 48 godzin od otrzymania zawiadomienia w formie telefonicznej lub pisemnej od Zamawiającego. Załatwienie reklamacji, które dodatkowo weryfikowane będzie poprzez raporty systemu GPS, Wykonawca niezwłocznie potwierdza w formie pisemnej..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.40.00 - Usługi recyklingu odpadów 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wadium wynosi 12.000,00 złotych (dwanaście tysięcy złotych)
III.2) ZALICZKI
- przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca przedłoży dokument potwierdzający, iż wykonawca jest wpisany do Rejestru Działalności Regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Kalinowo, w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Kalinowo.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie oprócz złożenia oświadczenia o spełnieniu warunku udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie oprócz złożenia oświadczenia o spełnieniu warunku udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie oprócz złożenia oświadczenia o spełnieniu warunku udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca przedłoży opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 100 000 złotych (sto tysięcy złotych).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Dowód wniesienia wadium
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Postanowienia umowy zawarte są w projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień umowy na wykonanie niniejszego przedmiotu zamówienia. Opis i warunki tych zmian są zamieszczone w paragrafie 8 wzoru umowy (załącznik nr 5 do SIWZ).
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.kalinowo.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Kalinowo, ul. Mazurska 11, 19-314 Kalinowo.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.05.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Kalinowo, ul. Mazurska 11, 19-314 Kalinowo, pokój nr 6 - sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI KALINOWO
- Modernizacja drogi gminnej w Kalinowie
- Zagospodarowanie terenu plaż nad jeziorem Białym w Skrzypkach
więcej: przetargi KALINOWO »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługa odbioru odpadów opakowaniowych ze znormalizowanych kontenerów z USK przy ul. Borowskiej 213 we Wrocławiu przez okres 12 miesięcy
- Remont i wymiana zużytych elementów centrali went w związku ze stwierdzoną awarią sekcji nawilżania oraz wyeksploatowaniem sekcji wentylatorowej i pomp ciepła w 2 centralach wentylacyjnych
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Tuczna
- UTRZYMANIE PORZĄDKU I CZYSTOŚCI DRÓG MIEJSKICH
- Usługa wywozu odpadów na rzecz Międzygminnego Kompleksu Unieszkodliwiania Odpadów ProNatura Sp. z o.o.
- Remont pomieszczeń poddasza w budynku nr 4 w kompleksie wojskowym przy ul. Jagiełły 11-23 w Grudziądzu - PRAWA STRONA-sprawa numer 48/2024
więcej: Usługi związane z odpadami »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.