Ogłoszenie z dnia 2016-08-04
Zawiercie: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych w nieruchomościach Gminy Zawiercie na których zamieszkują mieszkańcy.
Numer ogłoszenia: 173239 - 2016; data zamieszczenia: 04.08.2016
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Zawiercie, ul. Leśna 2, 42-400 Zawiercie, woj. śląskie, tel. 32 49 41 267, faks 32 67 22 684.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych w nieruchomościach Gminy Zawiercie na których zamieszkują mieszkańcy..
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstających w nieruchomościach Gminy Zawiercie, na których zamieszkują mieszkańcy.Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy odbywać się będzie z podziałem na:selektywnie zebrane odpady z podziałem na:szkło,papier i tektura,metale, tworzywa sztuczne, opakowa niawielomateriałowe,odpady ulegające biodegradacji (trawa, liście, rozdrobnione gałęzie), zmieszane inne odpady komunalne,odpady komunalne wielkogabarytowe - odpady komunalne, które nie mogą być umieszczone, ze względu na swoje rozmiary lub masę, w typowych pojemnikach m.in. stare meble, wózki dziecięce, materace,zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny.Sposób zbierania poszczególnych frakcji musi być zgodny z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zawiercie.Wyposażenie wskazanych przez Gminę nieruchomości zamieszkałych w pojemniki lub kontenery na odpady zmieszane spełniające wymagania określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zawiercie a w przypadku odpadów selektywnie zebranych w worki i pojemniki na odpady, zgodnie z następującymi zasadami:domy jednorodzinne - w worki z uwzględnieniem selektywnej zbiórki odpadów i pojemniki na odpady zmieszane o pojemności 120 l i 240 l.Wykonawca dostarczy mieszkańcom puste worki po każdorazowym odbiorze napełnionych worków w ilości odpowiadającej odebranych oznaczonych worków. Worki muszą być oznaczone trwałą informacją o rodzaju gromadzonych w nich odpadów wraz z opisem co należy wrzucać do danego worka a czego nie należy tam umieszczać, logo i nazwą lub samą nazwą, adresem Wykonawcy a także nazwą, adresem oraz logo Zamawiającego. Worki powinny być wykonane z folii o grubości zapewniającej wytrzymałość worków (w przypadku worków brązowych min. 50 mikronów, natomiast pozostałe worki min. 30 mikronów) i mieć pojemność 120 litrów (w przypadku worków zielonych dopuszcza się stosowanie worków o pojemności 80 litrów). Ponadto Wykonawca odbierze w każdej ilości odpady komunalne zbierane w sposób selektywny (tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe, szkło, papier i tekturę, odpady ulegające biodegradacji) wystawione w workach z widoczną zawartością zgodnie z harmonogramem.Pojemniki na odpady zmieszane muszą być oznaczone logo i nazwą lub samą nazwą, adresem Wykonawcy a także nazwą, adresem oraz logo Zamawiającego.W przypadku dostarczenia do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (zwanym dalej PSZOK) odpadów selektywnie zebranych w workach oznaczonych logo i nazwą lub samą nazwą, adresem Wykonawcy a także nazwą, adresem oraz logo Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany będzie wydać puste worki w ilości odpowiadającej odebranych oznaczonych worków; punkty gromadzenia odpadów komunalnych na nieruchomościach wielorodzinnych (bloki, kamienice) w oddzielne pojemniki na odpady selektywnie zebrane i kontenery na odpady zmieszane. Zestaw pojemników na odpady powinien zawierać:kontenery na odpady zmieszane KP-7 lub KP-8 lub KP-10 lub pojemniki 1,1 m3 lub 240 l,pojemnik zielony na szkło białe i kolorowe 1,1 m3 lub 240 l, pojemnik niebieski na papier i tekturę 1,1 m3 lub 240 l, kontener żółty lub siatkowy na tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe KP-7 lub pojemnik żółty lub siatkowy na tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe 1,1 m3 lub 240 l,pojemnik brązowy na odpady ulegające biodegradacji 1,1 m3 lub 240 l. Pojemniki należy oznaczyć trwałą informacją o rodzaju gromadzonych w nich odpadów, logo i nazwą lub samą nazwą, adresem Wykonawcy a także nazwą, adresem oraz logo Zamawiającego. Pojemniki (kontenery) powinny spełniać wymogi techniczne, mieć estetyczny wygląd a pojemność poszczególnych pojemników (kontenerów) musi być dostosowana do ilości frakcji odpadów oraz harmonogramu częstotliwości ich odbioru.W przypadku posiadania przez właściciela nieruchomości własnego pojemnika na odpady zmieszane lub pojemników do selektywnej zbiórki i chęci korzystania z nich, Wykonawca zobowiązany będzie posiadać oświadczenie (lub protokół) podpisane przez właściciela nieruchomości o udostępnieniu pojemnika. Wykonawca zobowiązany będzie do oznaczenia tych pojemników logo i nazwą lub samą nazwą, adresem Wykonawcy a także nazwą, adresem oraz logo Zamawiającego. Wzór swojego logo Zamawiający dostarczy do druku Wykonawcy w formacie PDF (w dniu podpisania umowy) ilość i pojemność urządzeń do gromadzenia odpadów zmieszanych, w które Wykonawca wyposaża zamieszkałe nieruchomości, musi być dostosowana do liczby zadeklarowanych mieszkańców przy uwzględnieniu średniej ilości odpadów wytwarzanych w gospodarstwie domowym przez jednego mieszkańca w ciągu jednego miesiąca na poziomie 60 dm3 (litrów) odpadów zmieszanychilość i pojemność urządzeń do gromadzenia odpadów selektywnie zebranych, w które Wykonawca wyposaża, zamieszkałe nieruchomości, musi być dostosowana do liczby zadeklarowanych mieszkańców i wynikającej z harmonogramu częstotliwości ich odbierania lub opróżniania przy założeniu braku limitu ilości odbieranych odpadów selektywnie zebranych;Wykonawca zobowiązany jest do uzupełnienia pojemników w przypadku ich wymiany z uwagi na zniszczenie, spalenie oraz w przypadku powstania nowej lokalizacji gromadzenia odpadów lub zmiany ilości osób zamieszkujących daną nieruchomość w terminie 3 dni roboczych od zgłoszenia w formie pisemnej lub elektronicznej zapotrzebowania przez Zamawiającego. Informację zwrotną o dostarczeniu pojemnika Wykonawca prześle elektronicznie Zamawiającemu w terminie 3 dni od dnia dostarczenia pojemnika. W przypadku niedostarczenia pojemnika w terminie jaki Wykonawca zaproponuje w ofercie przetargowej, Wykonawca powiadomi Zamawiającego (elektronicznie lub pisemnie) o przyczynie niedostarczenia pojemnika. Powiadomienie powinno zostać dostarczone najpóźniej w pierwszym dniu roboczym, po dniu, w którym miał zostać dostarczony pojemnik. Wykonawca na dzień rozpoczęcia realizacji umowy wyposaży punkty gromadzenia odpadów komunalnych na nieruchomościach wielorodzinnych (bloki, kamienice) lub domy jednorodzinne w kontenery, worki i pojemniki, stanowiące własność Wykonawcy. Pojemniki i kontenery będą przekazane właścicielom lub zarządcom nieruchomości w formie użyczenia. W przypadku nieudostępnienia własnego pojemnika przez właściciela nieruchomości lub braku pojemnika na nieruchomości Wykonawca zobowiązany jest dostosować wielkość pojemników, kontenerów do ilości mieszkańców na nieruchomości zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zawiercie oraz dostarczyć dodatkową ilość pojemników na nieruchomość zgodnie z pisemnym zgłoszeniem przesłanym przez Zamawiającego.Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania pojemników w należytym stanie technicznym, w szczególności umożliwiającym bezpieczną ich obsługę w zakresie objętym zamówieniem i bezpieczne z nich korzystanie. Wykonawca jest zobowiązany do bieżących napraw dostarczonych pojemników lub w razie konieczności wymiany na pojemnik, który będzie sprawny technicznie i będzie posiadał estetyczny wygląd. Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenie lub zniszczenie pojemników. Wykonawca ma obowiązek przewidzieć odpowiednią ilość urządzeń do zbierania odpadów na wypadek ich zniszczenia, wyeksploatowania lub kradzieży. Koszt dostarczenia i eksploatacji pojemników Wykonawca winien wkalkulować w cenę oferty. Podstawowe zasady odbierania odpadów komunalnych z terenu Gminy Zawiercie. Odpady komunalne zmieszane gromadzone w pojemnikach odbierane będą od właścicieli nieruchomości zamieszkałych:w przypadku zabudowy jednorodzinnej - jeden raz na dwa tygodnie. Dopuszcza się odbieranie styropianu opakowaniowego służącego do zabezpieczenia sprzętu RTV, AGD np. (pralka, lodówka) wraz z odbiorem niesegregowanych odpadów komunalnych. Warunkiem jest ustawienie tych odpadów przy pojemnikach w dniu wywozu, w przypadku zabudowy wielorodzinnej - jeden raz w tygodniu.Odpady komunalne pochodzące z selektywnej zbiórki gromadzone w odpowiednich workach lub pojemnikach należy usuwać zgodnie z następującą częstotliwością: w przypadku zabudowy jednorodzinnej:Tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe - jeden raz na 2 tygodnie;Szkło bezbarwne i kolorowe - jeden raz na 2 miesiące;Papier i tektura - jeden raz na 2 miesiące;Odpady ulegające biodegradacji (trawa, liście, gałązki rozdrobnione) - jeden raz na dwa tygodnie.w przypadku zabudowy wielorodzinnej:Tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe - jeden raz na tydzień;Szkło bezbarwne i kolorowe - jeden raz na tydzień;Papier i tektura - jeden raz na tydzień;Odpady ulegające biodegradacji (trawa, liście, gałązki rozdrobnione) - jeden raz na tydzień.Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usług dodatkowych w zakresie odbioru zmieszanych odpadów komunalnych. Usługi dodatkowe to odbiór na wniosek właściciela z terenu nieruchomości odpadów, o których mowa w § 3 ust. 1. pkt. 10 lit. a - f, i, m oraz lit. p Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zawiercie - poza ustalonym harmonogramem odbioru. Za wywóz tych odpadów zapłaci właściciel nieruchomości, z której odbierane będą odpady. Harmonogram wywozu odpadów - Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć w terminie do 31 lipca 2016 r. na każdą nieruchomość zamieszkałą (domy jednorodzinne) oraz zarządcom nieruchomości wielorodzinnych) zatwierdzony przez Zamawiającego harmonogram odbioru.Utworzenie i prowadzenie na terenie Miasta Zawiercie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych zwanego dalej PSZOK.Wykonawca w ramach świadczenia usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych powstających w nieruchomościach Gminy Zawiercie, na których zamieszkują mieszkańcy zobowiązany będzie do utworzenia i prowadzenia jednego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych dla mieszkańców Gminy Zawiercie zwanego dalej PSZOK, zlokalizowanego na terenie Gminy Zawiercie. Szczegóły dotyczące PSZOK-a zostaną podane do publicznej wiadomości. Przekazywanie odebranych odpadów:Wykonawca jest zobowiązany do postępowania z odpadami w sposób zgodny z zasadami gospodarowania odpadami określonymi w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.), ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250), zgodnymi z wymaganiami ochrony środowiska oraz Planem Gospodarki Odpadami dla województwa śląskiego, przyjętego Uchwałą nr IV/25/1/2012 Sejmiku Województwa Śląskiego z dnia 24 sierpnia 2012 r. wraz z późn. zm., w szczególności poprzez:przekazywanie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych do regionalnych instalacji przetwarzania odpadów komunalnych wskazanych w Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Śląskiego dla Regionu I gospodarki odpadami, chyba, że wystąpią okoliczności wskazane w art. 35 ust. 4 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach lub w art. 9l ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250), uprawniające do przekazania tych odpadów do instalacji zastępczej. Wykonawca nie może wywozić zmieszanych odpadów komunalnych i zielonych odebranych z terenu gminy Zawiercie poza obszar Regionu I. Zgodnie z art. 6d ust.4 pkt 5 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w ofercie instalacji, w szczególności regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów, do których będzie przekazywał odebrane od właścicieli nieruchomości zamieszkałych odpady komunalne;przekazywanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.);przekazywanie odpadów odebranych w PSZOK - u od właścicieli nieruchomości zamieszkałych do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm). Wszystkie odpady zmieszane i selektywnie zebrane z nieruchomości zamieszkałych Gminy Zawiercie należy przekazywać do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych lub instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów bezpośrednio bez przeładunku na inny samochód.Każdorazowe dostarczenie odpadów zmieszanych bądź selektywnie zebranych do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych lub do instalacji odzysku, będzie potwierdzone dokumentem przyjęcia (np. kwitem wagowym). Na koniec miesiąca należy odebrać karty przekazania odpadów wystawione osobno dla poszczególnych frakcji odpadów oraz zbiorcze ewidencje odpadów. Karty przekazania odpadów oraz zbiorcze ewidencje odpadów należy dołączyć do faktury wystawionej dla Zamawiającego. Zamawiający wymaga aby na każdej karcie przekazania odpadu podany był nr rejestracyjny pojazdu, który dostarczył odpady.Osiągnięcie w imieniu Gminy Zawiercie wymaganych przepisami prawa poziomów.Wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła w wysokości wskazanej w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645).Wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych w wysokości wskazanej w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645). Wykonawca zobowiązany jest do ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania zgodnie z poziomami określonymi w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676). Dodatkowe obowiązki Wykonawcy w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia:Porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu;Zbieranie odpadów leżących luzem obok zapełnionych pojemników, kontenerów w punktach gromadzenia odpadów komunalnych na nieruchomościach wielorodzinnych (bloki, kamienice) i umieszczanie ich w pojemnikach niezwłocznie po ich opróżnieniu oraz doprowadzanie do porządku terenów przyległych, zanieczyszczonych na skutek przepełnienia wymienionych urządzeń służących do gromadzenia odpadów;Naprawa lub ponoszenie wg wyboru Zamawiającego kosztów naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w Gminie (uszkodzenia chodników osiedlowych, punktów do składowania odpadów itp.);Wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież ochronną z widocznym logo firmy;Odbiór i transport odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych z nieruchomości wielorodzinnych oraz nieruchomości jednorodzinnych będzie znacznie utrudniony z powodu usytuowania posesji w miejscach o utrudnionym dojeździe lub w przypadku prowadzonych remontów dróg i itp.; w takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy; Uczestnictwo upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy w naradach (posiedzeniach komisji Rady Miejskiej, innych naradach) prowadzonych przez Zamawiającego w przypadku jego zaproszenia, na których omawiane będą zadania związane z realizacją przedmiotu umowy. Zaproszenia na narady będą przekazywane Wykonawcy z wyprzedzeniem nie mniej niż 7 dni przed tymi naradami;Wykonywanie przedmiotu umowy w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz ograniczający niedogodności dla społeczeństwa do niezbędnego minimum;Ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy;Sporządzanie miesięcznych sprawozdań z ilości wydanych na nieruchomości zamieszkałe worków, pojemników i kontenerów. Sprawozdania za dany miesiąc należy przekazywać Zamawiającemu łącznie z miesięczną fakturą za wykonanie usługi;Dodatkowe obowiązki Wykonawcy: W zakresie używanych pojazdów do realizacji przedmiotu zamówienia:Zapewnienie przez cały czas trwania umowy dla właściwej realizacji przedmiotu umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w ilości minimum, które zostały określone w SIWZ;Użytkowanie pojazdów specjalistycznych dla tego typu usług; pojazdy te winny być we właściwym stanie technicznym i oznakowane w sposób czytelny i widoczny, umożliwiający łatwą identyfikację przedsiębiorcy poprzez umieszczenie na nich nazwy firmy, adresu i numeru telefonu przedsiębiorcy. Na koniec każdego dnia roboczego pojazdy winny być opróżnione z odpadów;Odbieranie i transportowanie odpadów pojazdami bezpylnymi i kontenerowymi zgodnie z przepisami art. 61 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 1137 z późn. zm.); transport odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego może odbywać się pojazdami ciężarowymi lub poprzez ciągnik z przyczepą;Zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem na drogę, a także przed wydzielaniem nieprzyjemnego zapachu;Zachowanie właściwego stanu sanitarnego użytkowanych pojazdów i urządzeń (mycie, dezynfekcja sprzętu winno odbywać się w warunkach spełniających wymagania z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej); pojazdy oraz urządzenia do odbierania odpadów komunalnych winny być poddane myciu i dezynfekcji zgodnie z obowiązującymi przepisami. Zamawiający wymaga aby kontenery Kp-7, Kp-8 lub Kp-10 były obsługiwane przez pojazdy z dźwignikiem hakowym lub bramowym.W zakresie posiadania i funkcjonowania bazy transportowej (zaplecza techniczno- biurowego):garażowanie samochodów przeznaczonych do realizacji przedmiotu umowy wyłącznie na terenie bazy transportowej;składowanie na terenie bazy transportowej urządzeń rezerwowych i urządzeń przeznaczonych do remontu takich jak kontenery, pojemniki i inne, z zachowaniem zasad wymaganych przepisami budowlanymi, sanitarnymi, ochrony środowiska itp.;umożliwienie wstępu na teren bazy transportowej przedstawicielom Zamawiającego lub pracownikom państwowych instytucji upoważnionych do kontroli realizacji ustawy o odpadach, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.Ochrona danych osobowych:Ze względu na ochronę danych osobowych Zamawiający załącza wzór umowy o powierzenie przetwarzania danych osobowych, w której opisano zakres przetwarzania danych osobowych powierzonych przez Urząd Miejski w Zawierciu.W okresie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca do ewidencjonowania ilości limitowanych odpadów przyjmowanych w PSZOK-u będzie opierał się na danych Referatu Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Zawierciu aktualizowanych, co miesiąc, aktualizowana będzie liczba mieszkańców oraz wykaz nowopowstałych nieruchomości zamieszkałych. Aktualizacja będzie przesyłana drogą elektroniczną na adres Wykonawcy do 5 dnia roboczego miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczy.Odbiór pojemników po zakończeniu okresu trwania umowy:Odebranie w terminie 7 dni od dnia zakończenia umowy pojemników i kontenerów na odpady komunalne, w które zostały wyposażone nieruchomości jednorodzinne oraz punkty gromadzenia odpadów komunalnych na nieruchomościach wielorodzinnych. Powyższy zapis nie dotyczy Wykonawcy, który ponownie wygra przetarg na odbiór odpadów komunalnych na terenie miasta Zawiercie.Wykonawca zobowiązany będzie realizować zamówienie przy wykorzystaniu minimum sprzętu - pojazdów. Samochód typu śmieciarka do odbioru selektywnie zebranych i zmieszanych odpadów z pojemników-3 szt.Samochód typu śmieciarka do odbioru selektywnie zebranych i zmieszanych odpadów z pojemników (śmieciarka małogabarytowa przystosowana do odbioru odpadów z posesji o utrudnionym dojeździe w tym o wąskich, ograniczonych krawężnikami i chodnikami dojazdach) - 1 szt.Samochód ciężarowy lub ciągnik z przyczepą - przystosowane do odbioru odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego -1 szt.Samochód z dźwignikiem hakowym lub bramowym do odbioru kontenerów z odpadami -3 szt.Pojazdy muszą być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. Zamawiający wymaga, aby pojazdy wyżej wymienione wykorzystywane do realizacji zamówienia używane były w terminach i godzinach podanych w harmonogramie wyłącznie do realizacji przedmiotowego zamówienia przez cały okres trwania umowy. Powyższe ograniczenie wykorzystywania pojazdów Wykonawca winien skalkulować w cenie oferty. Wykonawca zobowiązany będzie najpóźniej dzień wcześniej przekazać elektronicznie Zamawiającemu informację, które pojazdy będą realizowały usługę odbioru odpadów komunalnych w poszczególnych dzielnicach (zgodnie z przyjętym harmonogramem) oraz jaką frakcję odpadów dany pojazd będzie odbierał. W przypadku awarii samochodu, który został zamieszczony na wykazie i miał odbierać odpady z nieruchomości mieszkalnych, należy niezwłocznie poinformować Zamawiającego o awarii pojazdu oraz wskazać, który pojazd w zastępstwie będzie realizował usługę odbioru odpadów. Wykonawca nie może pozostawić przed nieruchomościami zamieszkałymi nieodebranych odpadów ze względu na awarię pojazdu realizującego usługę odbioru odpadów. W przypadku awarii pojazdu Wykonawca zobowiązany będzie odebrać odpady zgodnie z harmonogramem innym pojazdem.Wszystkie pojazdy przeznaczone do realizacji zamówienia w ramach zadania winny być wyposażone w urządzenie zapewniające bieżący monitoring pracy tj. odbiornik GPS, odpowiedni moduł komunikacyjny oraz nadajnik, który przesyłać będzie dane drogą internetową do komputera Zamawiającego. Urządzenie ma rejestrować następujące dane związane z pracą pojazdów:aktualne położenie pojazdu na e-mapie (aktualizacja położenia winna być zarejestrowana z częstotliwością do 60 sekund), pracę urządzeń załadowczych pojazdu,pracę urządzeń wyładowczych pojazdu.W wypadku awarii pojazdu z odbiornikiem GPS pojazd zastępczy musi być wyposażony w urządzenie GPS. W razie awarii odbiornika GPS, Wykonawca do 3 dni roboczych dostarczy Zamawiającemu zaświadczenie z serwisu technicznego o zaistniałej awarii i zamontuje zastępczy odbiornik GPS na czas naprawy.Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił Zamawiającemu niewyłącznej, nieodpłatnej licencji na korzystanie z oprogramowania do obsługi systemu rejestrującego pracę pojazdów przez cały okres trwania umowy.Wykonawca dostarczy i zainstaluje oprogramowanie Zamawiającemu najpóźniej na 3 dni przed dniem rozpoczęcia realizacji usługi odbioru odpadów komunalnych wraz z e-mapą Gminy Zawiercie z siecią dróg oraz numeracją budynków, natomiast sam system GPS powinien funkcjonować od pierwszego dnia odbioru odpadów komunalnych. Koszty związane z programem Wykonawca wkalkuluje w cenę oferty.Wykonawca w wycenie winien uwzględnić koszt licencji, cenę e-mapy, koszt zainstalowania oprogramowania na komputerze Zamawiającego wraz z wizualizacją mapy na czas trwania umowy, przeszkolenie w terminie najpóźniej 3 dni od dnia rozpoczęcia świadczenia usługi 3 pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi programu.Program winien umożliwić Zamawiającemu pozyskanie na bieżąco (on line) informacji dotyczących pracy pojazdów w zakresie podanym wyżej. Program winien również umożliwić: wizualizację pokonanych tras na e-mapie, sporządzanie raportów określających długość pokonanych tras przez pojazdy, czas pracy pojazdów oraz ilość pojazdów wraz z nr rejestracyjnymi znajdujących się na drogach. Wyposażenie pojazdów w odbiorniki GPS ma służyć Zamawiającemu jako system kontroli realizacji zamówienia. Po zakończeniu trwania umowy dane zostaną zarchiwizowane na nośniku zewnętrznym i przekazane Zamawiającemu. Wykonanie archiwizacji Wykonawca wliczy w koszt oferty.Wymagania dotyczące bazy magazynowo -transportowej.Wykonawca jest zobowiązany posiadać bazę magazynowo -transportową w granicach miasta Zawiercie lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy miasta na terenie którego posiada tytuł prawny, która powinna być wyposażona w:miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób, miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych,legalizowaną samochodową wagę najazdową - w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów.punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów, miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów chyba, że czynności te będą wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy.Baza, o której mowa wyżej powinna być zabezpieczona w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym. Miejsca parkingowe dla pojazdów powinny być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń od gruntu. Miejsce magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych powinny być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń od gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych. Teren bazy magazynowo- transportowej powinien być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych pochodzących z terenów bazy zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001r - Prawo wodne ( Dz.U. z 2012 r, poz. 145 z późn. zm). Wykonawca na etapie podpisania umowy powinien spełnić wymagania Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości ( Dz.U. z 2013 r poz. 122). Wymagania dotyczące bazy magazynowo-transportowej określa Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Zamawiający nie dopuszcza magazynowania i przeładunku odpadów przed dostarczeniem do RIPOK lub instalacji odzysku i unieszkodliwiania. Ilość odpadów komunalnych odebranych w 2014 r. oraz w 2015 r. z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Zawiercie: 20 03 01Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne2014 -13 006,61, 2015 r-13 207; 219 20 01 02 Szkło rok 2014 -614,95, 2015 -585,26; 20 01 39,Tworzywa sztuczne2014 r-674,56,2015r -634,083; 20 03 07Odpady wielkogabarytowe rok 2014 -168,39,2015 r -230,72;20 02 01Odpady ulegające biodegradacjirok 2014 -751,49,2015 r -807,16, 20 01 01Papier i tektura rok 2014 -240,48,2015 -270,14, 20 01 36Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35rok 2014 -0, 2015 -3,1.Ilość odpadów zebranych od mieszkańców Gminy Zawiercie w PSZOK w 2014 r. oraz w 2015 r.: 20 01 39Tworzywa sztucznerok 2014 -2,008, 2015 -1,71, 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji2014 - 367,593, 2015 -199,4720 01 02 Szkło 2014 -5,68,2015 -1,85; 20 01 01Papier i tektura2014 -0,84, 2015 -2,18; 16 01 03Zużyte opony2014 r -3,99, 2015 -5,89; 20 01 35*Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki2014 -0,792, 2015 -2,657; 20 03 07Odpady wielkogabarytowe2014 -27,49, 2015 -54,58; 17 01 01Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów2014 -0, 2015 -163,85; 17 09 04Zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne niż wymienione w 17 09 01, 17 09 02 i 17 09 032014r -108,56,2015r -0; 20 01 32 Leki inne niż wymienione w 20 01 31 2014 r- 0,001, 2015r -0.Zamawiający nie zapewnia realizacji zamówienia we wskazanych ilościach odpadów. Rzeczywista ilość odbieranych odpadów w trakcie realizacji usługi może ulec zwiększeniu bądź zmniejszeniu.W ilościach odpadów odebranych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Zawiercie w 2014 r. i 2015 r. oraz ilościach odpadów zebranych od mieszkańców Gminy Zawiercie w PSZOK w 2014 r. i 2015 r. podane są odpady ulegające biodegradacji, które pochodziły z terenów nieruchomości jednorodzinnych oraz z terenów nieruchomości wielorodzinnych..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.12.00 - Usługi gromadzenia odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.51.13.00 - Usługi zbierania śmieci 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 34.92.84.80 - Pojemniki i kosze na odpady i śmieci .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 26.07.2016.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ SP. Z O.O.
- Zakład Gospodarki Komunalnej, 42-400, 42-400 Zawiercie, kraj/woj. śląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 872222,22 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 942000,00
Oferta z najniższą ceną: 942000,00 / Oferta z najwyższą ceną: 942000,00
Waluta: PLN .
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. 2015 poz. 2164) Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia.W niniejszym przypadku zachodzą przesłanki wskazane w niniejszym przepisie. Po pierwsze, wystąpiła wyjątkowa sytuacja, która nie wynika z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, a której nie mógł on przewidzieć. Już w styczniu 2016 r. Zamawiający wszczął pierwsze postępowanie o udzielnie zamówienia publicznego na Świadczenie usługi odbierania i transportu odpadów komunalnych powstających na terenie nieruchomości Gminy Zawiercie, na których zamieszkują mieszkańcy. W postępowaniu zostały złożone dwie oferty: REMONDIS Sp. z o. o. oddział w Częstochowie i Zakład Gospodarki Komunalnej Spółka z o. o. Z uwagi jednak na fakt, iż oferta z najniższą ceną przewyższała kwotę jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia w dniu 11 marca 2016 r. Zamawiający unieważnił to postępowanie. Decyzję o unieważnieniu postępowania poprzedziła przeprowadzona analiza finansowa budżetu gminy Zawiercie. Zamawiający ustalił, że nie jest możliwe zwiększenie kwoty pierwotnie przeznaczonej na realizację zamówienia do wysokości ceny oferty najkorzystniejszej.W dniu 25 marca 2016 r. Zamawiający ogłosił kolejne postępowanie przetargowe, tym razem na kompleksowe wykonanie usługi, tj. Świadczenie usługi odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych powstających na terenie nieruchomości Gminy Zawiercie, na których zamieszkują mieszkańcy. W przekonaniu Zamawiającego mogło to spowodować większą konkurencyjność rynkową i pozwoliłoby na wybranie oferty bardziej korzystnej finansowo. W postępowaniu ponownie zostały złożone dwie oferty: REMONDIS Sp. z o.o. oddział w Częstochowie i Zakład Gospodarski Komunalnej Spółka z o. o. Cena oferty najkorzystniejszej, a zarazem oferty z najniższą cenę wynosiła 5 780 160,00 zł, a zamawiający na sfinansowanie zamówienia mógł przeznaczyć 4 860 000,00 zł. Po przeprowadzeniu analizy finansowej budżetu gminy Zamawiający ustalił, że nie jest możliwe zwiększenie kwoty pierwotnie przeznaczonej na realizację zamówienia do wysokości ceny oferty najkorzystniejszej. Aby pokryć koszty przyszłego zobowiązania wynikające ze świadczenia usługi, konieczne byłoby podniesienie mieszkańcom stawek za wywóz odpadów komunalnych, na co Rada Miasta nie wyraziła zgody. Zamawiający jest świadomym uczestnikiem postępowania i zna realia rynkowe. W jego ocenie na rynku nie zadziało się nic takiego co mogło spowodować tak drastyczny wzrost cen na tego typu usługi. Do tej pory kwota, którą zamawiający dysponował wystarczała na sfinansowanie odbioru i zagospodarowania odpadów. Z powyższych względów Zamawiający zmuszony był unieważnić na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp i ten (drugi) przetarg. Wobec powyższego Zamawiający w dniu 1 czerwca 2016 r. ponownie (już po raz trzeci) przekazał Urzędowi Publikacji UE ogłoszenie o zamówieniu na Świadczenie usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych powstających na terenie nieruchomości Gminy Zawiercie, na których zamieszkują mieszkańcy. Planowane otwarcie ofert przewidziano na dzień 12 lipca 2016 r., jednakże w dniu 13 czerwca 2016 r. Remondis Górny Śląsk Sp. z o.o. ul. Piotra Skargi 87 41-706 Ruda Śląska wniosła odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu i Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Zamawiający uznał część zarzutów Odwołującego i dokonał zmian w specyfikacji w dniu 24 czerwca 2016 r., pozostałe zarzuty były przedmiotem rozprawy przed Krajową Izbą Odwoławczą w Warszawie w dniu 28 czerwca 2016 r. Zamawiający uzyskał telefoniczną informację, o uznaniu przez Krajową Izbę Odwoławczą 1 zarzut Odwołującego dotyczącego podziału zamówienia na części, tj. wydzielenia z postępowania zapisów dotyczących utworzenia i prowadzenia Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. Mimo pisemnych wniosków Zamawiającego o wydanie odpisu wyroku - odpis wyroku KIO Zamawiający otrzymał dopiero w dniu 20.07.2016 r. Zamawiający po zapoznaniu się z pisemnym uzasadnieniem odpisu wyroku KIO korzystając z przysługujących mu środków zaskarżenia wniósł do Sądu Okręgowego w Częstochowie za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej skargę na orzeczenie KIO. Skarga została wniesiona w dniu 27.07.2016, a jej odpis przesłany przeciwnikowi skargi ( Remondis Górny Śląsk sp. z o.o) r. Na okres od 1 maja do końca lipca 2016 r. zastosowano tryb zamówień uzupełniających w wysokości 50 % wartości zamówienia podstawowego przewidzianego zarówno w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia jak i w ogłoszeniu o zamówieniu (opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej Nr 2015/S 070-124904 z dnia 10/04/2015). Przewidziane limity zamówień uzupełniających zostały wyczerpane. Biorąc pod uwagę przedstawione okoliczności, nie można uznać, że Zamawiający mógł przewidzieć, że aż tak bardzo wzrosną ceny usług będących przedmiotem zamówienia. Zamawiający miał prawo oczekiwać, że najkorzystniejsza oferta będzie zawierała cenę zbliżoną do wyszacowanej przez niego wartości zamówienia i kwoty, która zamierzał przeznaczyć na jego sfinansowanie, mając na uwadze fakt, iż na przełomie ostatnich lat świadomość mieszkańców w zakresie odpowiedzialnej gospodarki odpadami komunalnymi znacznie wzrosła, za czym przemawia wzrastająca z roku na rok ilość odbieranych odpadów segregowanych, co proporcjonalnie powinno wpływać na obniżenie bądź stabilizację aktualnych cen rynkowych za świadczenie usługi wywozu i zagospodarowania odpadów komunalnych. Zamawiający nie mógł przewidzieć, że wykonawcy zaoferują realizację usługi za cenę prawie o 1 mln zł wyższą od dotychczas realizowanej. Zamawiający świadom mogącej się przecież z różnych względów przedłużać, procedury przetargowej ogłosił pierwszy przetarg już w styczniu. Nie mógł przewidzieć, że przyjdzie mu ogłosić aż dwa kolejne. Wystąpiła zatem sytuacja niezależna od Zamawiającego, której nie mógł przewidzieć.Warto w tym miejscu wskazać, że orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej wielokrotnie definiowało wyjątkowość sytuacji, o której mowa w art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp i w tym zakresie Izba nie ograniczyła tych przypadków jedynie do katastrof lub wypadków związanych z siłą wyższą. Tak stwierdził m.in. Skład Orzekający Krajowej Izby Odwoławczej w wyroku z dnia 8 marca 2014r., KIO/KD 13/14: Wyjątkowość sytuacji, o której mowa w art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.), nie może kojarzyć się tylko z anomaliami pogodowymi czy siłami wyższymi. Wyjątkowość sytuacji jest związana z dużą rzadkością występowania zjawiska, szczególnością osobliwością.W zaistniałej sytuacji, nie jest więc możliwe rozstrzygniecie przetargu w terminie do 31.07.2016 r., natomiast obecnie obowiązująca umowa rozwiązuje się z dniem 31.07.2016 r. Zgodnie z treścią art. 6f ust.2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (u.c.p.g), w przypadku rozwiązania umowy na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości wójt, burmistrz lub prezydent miasta jest obowiązany niezwłocznie zorganizować przetarg, o którym mowa w art. 6d ust. 1 u.c.p.g. W celu zapewnienia odbierania odpadów komunalnych z terenu gminy, do czasu rozstrzygnięcia przetargu, gmina zapewnia te usługi w trybie zamówienia z wolnej ręki zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych. Jedną z okoliczności rozwiązania umowy jest upływ terminu jej obowiązywania co w naszym przypadku ma miejsce. A zatem do czasu rozstrzygnięcia kolejnego przetargu na odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych jest możliwość udzielenia zamówienia w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust.1 pkt 3 ustawy (por. Komentarz do art.6f ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Wojciech Radecki - źródło Lex). Nie ulega bowiem wątpliwości, że usługi odbioru odpadów komunalnych muszą być świadczone w sposób ciągły, bowiem jakikolwiek przestój w tym zakresie może prowadzić do zagrożenia sanitarnego, a nawet wybuchu epidemii w przypadku zanieczyszczenia środowiska. Zwłaszcza, że w tym przypadku mowa o mieście obejmującym około 50 000 mieszkańców i okresie letnim (miesiąc sierpień i wrzesień). Warto w tym miejscu wskazać na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 15 kwietnia 2014r., KIO/KD 28/14: Innymi słowy przesłanka konieczności natychmiastowego wykonania zamówienia została przez Izbę oceniona w rozpoznawanej sprawie także przez pryzmat roli, jaką Zamawiający odgrywa na rynku usług przewozowych oraz potencjalnych konsekwencji społecznych spowodowanych utrudnieniem w ich nieprzerwanym świadczeniu. Bez trudu można wskazać na negatywne konsekwencje mogących realnie wystąpić w ocenianym stanie faktycznym przerw w świadczeniu usług przewozowych, dla ogółu ludności, dojazdu młodzieży do szkół, brakiem możliwość dojazdu pracowników do zakładów pracy, w tym również do zakładów z szeroko rozumianego sektora usług publicznych. Tym samym Izba stoi na stanowisku, że zasada wyjątkowości stosowania trybów niekonkurencyjnych musi w uzasadnionych sytuacjach ustąpić miejsca zasadnej potrzebie możliwości zaspokojenia określonych potrzeb społecznych. Zasada legalizmu (prymatu ścisłego stosowania prawa) nie może być celem samym w sobie, lecz powinna być postrzegana przez pryzmat konieczności zaspokajania słusznych potrzeb społecznych (Legalis 993106). Wyżej zacytowana uchwała Krajowej Izby Odwoławczej wskazuje również na istotny kontekst społeczny, jaki powinien być brany pod uwagę przy ustalaniu, czy zachodzi przesłanka natychmiastowej potrzeby udzielenia zamówienia. Izba zaznacza w uchwale, że należy wziąć pod uwagę możliwe negatywne skutki, jakie mogą nastąpić w przypadku nie udzielenia zamówienia natychmiast oraz zasięg ich wystąpienia. Nie ulega wątpliwości, że w niniejszym przypadku, Zamawiający nie ma możliwości zastosowania innego trybu udzielenia zamówienia na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych, bowiem zanim rozstrzygnie prowadzone postępowanie, wystąpiłyby negatywne skutki w postaci zagrożenia sanitarnego miasta Zawiercie w związku z brakiem świadczenia usługi odbioru i zagospodarowania odpadów. Nie sposób pominąć jeszcze innych konsekwencji , jakie powstałyby w sytuacji, kiedy gmina nie będzie wykonywać obowiązku odbioru odpadów komunalnych z terenów nieruchomości. Byłoby bardzo prawdopodobnym, że rozwiązanie polegające na zorganizowaniu odbioru przez właścicieli nieruchomości we własnym zakresie, i to na tak dużą skalę nie powiedzie się. Skutkiem zaniechania odbioru przez gminę odpadów komunalnych będzie także konieczność poniesienia, niekiedy zwiększonych kosztów odbioru odpadów i konieczność spłaty roszczeń mieszkańców.Biorąc powyższe pod uwagę Zamawiający w trybie awaryjnym udzielił zamówienia z wolnej ręki do czasu wyłonienia Wykonawcy usługi w trybie przetargu dotychczasowemu wykonawcy usługi, ponieważ podmiot ten posiada wszystkie niezbędne uprawnienia do świadczenia powyższej usługi, zna specyfikę zamówienia ma również opracowany system odbioru odpadów z tereny gminy, w związku z tym nie będzie musiał dokonywać dodatkowych czynności koniecznych do rozpoczęcia realizacji zamówienia w wyznaczonym terminie, co pozwoli na zachowanie ciągłości odbioru odpadów od mieszkańców i zmniejszy koszty jego realizacji.
INNE PRZETARGI Z ZAWIERCIA
więcej: przetargi w Zawierciu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- ODBIÓR, TRANSPORT I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW OD ZAMAWIAJĄCEGO W ROKU 2025 Z PODZIAŁEM NA CZĘŚCI
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Chrzanów
- Sukcesywny odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów o kodzie 191212 powstałych w procesie przetworzenia odpadów wielkogabarytowych, z instalacji w Gliwicach przy ul. Rybnickiej 199B
- Dostawa i montaż dwóch pomp zatapialnych, żeliwnych które zastąpią uszkodzone pompy typu Flygt NP. 3153.185 LT/622 w przepompowni wód melioracyjnych PD Świnoujście -Łunowo
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów z nieruchomości należących do Gminy Milanówek.
- Odbiór, transport i zagospodarowanie/unieszkodliwienie odpadów pochodzących z utrzymania czystości w budynkach i na terenach komunalnych Gminy Wielka Wieś w 2025 r
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.