eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Stalowa WolaDostawa, nadruk i montaż ścianek ekspozycyjnych oraz wyposażenia wystawienniczego na potrzeby aranżacji wystawy Stefan Norblin (1892 - 1952) Artysta wszechstronny

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-06-22

Stalowa Wola: Dostawa, nadruk i montaż ścianek ekspozycyjnych oraz wyposażenia wystawienniczego na potrzeby aranżacji wystawy Stefan Norblin (1892 - 1952) Artysta wszechstronny
Numer ogłoszenia: 173487 - 2011; data zamieszczenia: 22.06.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Muzeum Regionalne w Stalowej Woli , ul. Sandomierska 1, 37-464 Stalowa Wola, woj. podkarpackie, tel. 015 8448556, faks 015 8448557.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeum.stalowawola.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Samorządowa Instytucja Kultury, Muzeum.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa, nadruk i montaż ścianek ekspozycyjnych oraz wyposażenia wystawienniczego na potrzeby aranżacji wystawy Stefan Norblin (1892 - 1952) Artysta wszechstronny.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje dostarczenie, nadruk oraz zamontowanie ścianek wystawienniczych zgodnie z projektem aranżacji wystawy Stefan Norblin (1892 - 1952) Artysta wszechstronny. Transport towarów zamówionych oraz koszty z tym związane obciążają Wykonawcę. Dostawa wyposażenia wystawienniczego ma nastąpić na adres: Muzeum Regionalnego w Stalowej Woli, ul. Sandomierska 1, 37-464 Stalowa Wola. Zamówienie składa się z 3 części: CZĘŚĆ I obejmuje: dostawę, nadruk oraz montaż ścianek ekspozycyjnych do samodzielnego montażu, na systemie ram aluminiowych typu CLEVER FRAME lub równoważne, o nie gorszych parametrach. Zamawiający za równoważne uzna produkty posiadające następujące właściwości oraz cechy konstrukcyjne: RAMA - wykonana z aluminium anodowanego o szerokości minimalnej 4 cm, maksymalnej 6 cm, - wyposażona w taśmę magnetyczną klejoną dookoła ramy w celu montażu paneli graficznych: wydruków wielkoformatowych, - aluminiowy profil powinien posiadać otwory umożliwiające łączenie ze sobą ram tworząc konstrukcję aluminiową oraz powinien pozwalać na swobodne przekładanie kabli elektrycznych, montaż akcesoriów bez ingerencji w strukturę profilu i całej konstrukcji, ŁĄCZNIKI - element służący do łączenia ze sobą ram systemu, do którego obsługi nie potrzeba dodatkowych narzędzi,- łącznik powinien umożliwiać ręczny montaż ram, PODPORY BOCZNE - elementy z anodowanego aluminium, zapewniający stabilność systemu, NAROŻNIKI, o wymiarach nie przekraczających szerokości ramy, - element z anodowanego aluminium. OPAKOWANIA DO SKŁADOWANIA ORAZ BEZPIECZNEGO TRANSPORTU - pokrowce na panele graficzne, - elementy transportowe systemu na kółkach. Wymagane właściwości systemu aluminiowych ścianek ekspozycyjnych: - możliwość łatwej rozbudowy systemu, - gwarancja dostępności podzespołów oraz części konstrukcyjnych systemu przez co najmniej 10 lat od złożenia zamówienia, - mobilność: system powinien składać się z wielu gabarytowo niedużych elementów, ułatwiających transport lotniczy. Zamawiający planuje ekspozycję wystawy poza granicami Polski: New Delhi, Jodhpur (Indie), - system beznarzędziowy: montaż modułów ścian powinien być na tyle łatwy, mogła wystawę złożyć niewyspecjalizowana grupa osób, bazująca wyłącznie na poglądowej instrukcji montażu i obsługi. Wymiary ram dostępne w SIWZ. CZĘŚĆ II obejmuje: dostawę ścianek ekspozycyjnych typu -Roll up- z wydrukiem wielkoformatowym, 11 szt., format: 200 x 300 h cm, kaseta zwijająca: 95 % anodowane aluminium, stalowe boki i plastikowe boczne osłony, drążki teleskopowe z możliwością regulacji wysokości, wydruki techniką solwentową na materiale PCV tzw. blockout (materiał nieprześwitujący), gramatura 440 g/m2, rozdzielczość 150 dpi, usługa gwarantująca wysoką jakość druku oraz możliwie jak najbardziej realne odzwierciedlenie barw, wydruk na podstawie plików produkcyjnych gotowych plansz dostarczonych przez Zamawiającego. CZĘŚĆ III obejmuje: dostawę linkowych systemów wystawienniczych do wystawy Stefan Norblin (1892 - 1952) Artysta wszechstronny: sufitowe systemy do podwieszeń na linkach stalowych ocynkowanych, - systemy wyposażone w wiszące prezentery z pleksi, - szczegółowe zestawienie oraz ilości dostępne w SIWZ. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia podano nazwy materiałów, produktów lub urządzeń konkretnych systemów lub producentów to należy taktować to jedynie jako określenie pożądanego standardu i jakości. We wszystkich takich sytuacjach Wykonawca może zaoferować równoważne materiały, produkty lub urządzenia. Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia minimum 24-miesięcznej gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia licząc od daty podpisania końcowego protokołu zdawczo-odbiorczego. Zamawiający dopuszcza wykonania części prac przez podwykonawców.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamówienie uzupełniające części I może dotyczyć dostawy oraz nadruku ścianek ekspozycyjnych do samodzielnego montażu, na systemie ram aluminiowych typu CLEVER FRAME lub równoważnych, o nie gorszych parametrach, w zakresie nie większym niż 20 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na rozszerzeniu dostawy, gdyż zmiana wykonawcy powodowałaby konieczność nabywania rzeczy o innych parametrach technicznych, co powodowałoby niekompatybilność techniczną. Zamówienie uzupełniające części II może dotyczyć dostawy kolejnych ścianek ekspozycyjnych typu -Roll up- w zakresie nie większym niż 20 % wartości zamówienia podstawowego. Zamówienie uzupełniające części III może dotyczyć dostawę linkowych systemów wystawienniczych w zakresie nie większym niż 20 % wartości zamówienia podstawowego. Powyższe zapotrzebowania mogą wyniknąć w trakcie realizacji aranżacji wystawy na skutek zmian aranżacji przez kuratora lub głównego aranżera wystawy, a których Zamawiający na dzień ogłaszania przetargu nie był w stanie przewidzieć.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.15.40.00-6, 79.80.00.00-2.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 12.08.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą SPEŁNIA - NIE SPEŁNIA, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach, tj.: załącznikach nr 6 do SIWZ. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawca, który zrealizował w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 dostawy polegające na dostarczeniu wyposażenia wystawienniczego do instytucji kultury o wartości nie mniejszej niż 30.000 zł brutto każda dostawa dla części I oraz nie mniejszej niż 5.000 zł brutto każda dostawa dla części II oraz części III

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia


III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    DLA CZĘŚCI I ZAMÓWIENIA należy dołączyć minimum 1 PRÓBKĘ kompletnej ścianki ekspozycyjnej z wydrukiem, do samodzielnego montażu, złożonej z: 2 wolnostojących ram o wymiarach 100 x 50 cm, wyposażonych w komplet niezbędnych akcesoriów montażowych tj.: łączniki, narożniki, podpory, itp. oraz 2 oddzielnych wydruków wielkoformatowych, dedykowanych do ww. ram

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

W oparciu o art. 144 ustawy Pzp zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień umowy w zakresie: a) zmian korzystnych dla Zamawiającego, w szczególności obniżenia ceny przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę, b) polepszenia parametrów technicznych dostawy, c) Wykonawca będzie miał prawo do zmiany wynagrodzenia w przypadku zmiany dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznych, d) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany zapotrzebowania pierwotnie określonego w SIWZ, które wyniknąć mogą w trakcie realizacji aranżacji wystawy Stefan Norblin. Artysta wszechstronny, a których Zamawiający na dzień ogłaszania przetargu nie był w stanie przewidzieć, a są one konieczne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany na poziomie +/- 20%. W takim wypadku Zamawiający udzieli zamówienia uzupełniającego, stosując stawki cenotwórcze z zamówienia podstawowego. Jeśli spowoduje to istotną zmianę zakresu przedmiotu zamówienia, bez którego nie jest możliwa realizacja zakresu podstawowego, Zamawiający w takim wypadku udzieli zamówienia dodatkowego

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.muzeum.stalowawola.bip.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Muzeum Regionalne w Stalowej Woli ul. Sandomierska 1, 37-464 Stalowa Wola pok. nr 14.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.07.2011 godzina 12:00, miejsce: Muzeum Regionalne w Stalowej Woli ul. Sandomierska 1, 37-464 Stalowa Wola pok. nr 14.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Część I obejmuje: dostawę, nadruk oraz montaż ścianek ekspozycyjnych do samodzielnego montażu, na systemie ram aluminiowych typu CLEVER FRAME lub równoważnych, o nie gorszych parametrach.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Ścianki ekspozycyjne złożone z następujących elementów konstrukcyjnych: RAMA - wykonana z aluminium anodowanego o szerokości minimalnej 4 cm, maksymalnej 6 cm, - wyposażona w taśmę magnetyczną klejoną dookoła ramy w celu montażu paneli graficznych: wydruków wielkoformatowych, - aluminiowy profil powinien posiadać otwory umożliwiające łączenie ze sobą ram tworząc konstrukcję aluminiową oraz powinien pozwalać na swobodne przekładanie kabli elektrycznych, montaż akcesoriów bez ingerencji w strukturę profilu i całej konstrukcji, ŁĄCZNIKI - element służący do łączenia ze sobą ram systemu, do którego obsługi nie potrzeba dodatkowych narzędzi,- łącznik powinien umożliwiać ręczny montaż ram, PODPORY BOCZNE - elementy z anodowanego aluminium, zapewniający stabilność systemu, NAROŻNIKI, o wymiarach nie przekraczających szerokości ramy, - element z anodowanego aluminium. OPAKOWANIA DO SKŁADOWANIA ORAZ BEZPIECZNEGO TRANSPORTU - pokrowce na panele graficzne, - elementy transportowe systemu na kółkach. Wymagane właściwości systemu aluminiowych ścianek ekspozycyjnych: - możliwość łatwej rozbudowy systemu, - gwarancja dostępności podzespołów oraz części konstrukcyjnych systemu przez co najmniej 10 lat od złożenia zamówienia, - mobilność: system powinien składać się z wielu gabarytowo niedużych elementów, ułatwiających transport lotniczy. Zamawiający planuje ekspozycję wystawy poza granicami Polski: New Delhi, Jodhpur (Indie), - system beznarzędziowy: montaż modułów ścian powinien być na tyle łatwy, mogła wystawę złożyć niewyspecjalizowana grupa osób, bazująca wyłącznie na poglądowej instrukcji montażu i obsługi. Wymiary ram dostępne w SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.15.40.00-6, 79.80.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 12.08.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 70
    • 2. Jakość wykonania załączonej do oferty próbki - 30

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Dostawa ścianek ekspozycyjnych typu ROLL UP z wydrukiem wielkoformatowym.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część II obejmuje: dostawę ścianek ekspozycyjnych typu ROLL UP z wydrukiem wielkoformatowym, 11 szt., format: 200 x 300 h cm, kaseta zwijająca: 95 % anodowane aluminium, stalowe boki i plastikowe boczne osłony, drążki teleskopowe z możliwością regulacji wysokości, wydruki techniką solwentową na materiale PCV tzw. blockout (materiał nieprześwitujący), gramatura 440 g/m2, rozdzielczość 150 dpi, usługa gwarantująca wysoką jakość druku oraz możliwie jak najbardziej realne odzwierciedlenie barw, wydruk na podstawie plików produkcyjnych gotowych plansz dostarczonych przez Zamawiającego.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.15.40.00-6, 79.80.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 12.08.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Dostawa linkowych systemów wystawienniczych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część III obejmuje: dostawę linkowych systemów wystawienniczych do wystawy Stefan Norblin (1892 - 1952) Artysta wszechstronny: sufitowe systemy do podwieszeń na linkach stalowych ocynkowanych, - systemy wyposażone w wiszące prezentery z pleksi, - szczegółowe zestawienie oraz ilości dostępne w SIWZ. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia podano nazwy materiałów, produktów lub urządzeń konkretnych systemów lub producentów to należy taktować to jedynie jako określenie pożądanego standardu i jakości. We wszystkich takich sytuacjach Wykonawca może zaoferować równoważne materiały, produkty lub urządzenia..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.15.40.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 12.08.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.