Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-08-12
Jaraczewo: Przebudowa chodnika wraz z zabudową istniejącego rowu w m. Rusko
Numer ogłoszenia: 173983 - 2014; data zamieszczenia: 12.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Jaraczewo , ul. Jarocińska 1, 63-233 Jaraczewo, woj. wielkopolskie, tel. 062 7473102, faks 062 7473102.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.jaraczewo.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa chodnika wraz z zabudową istniejącego rowu w m. Rusko.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa chodnika wraz z zabudowa rowu pod projektowanym chodnikiem w miejscowości Rusko w zakresie: Roboty drogowe 1. Rozebranie krawężników betonowych - 54,70 m 2. Rozebranie nawierzchni z kostki brukowej betonowej - 62,20 m2 3. Rozebranie obrzeży - 204,00 m 4. Rozebranie chodników z płyt bet. 35X35cm - 235,10 m2 5. Rozebranie murów wolnostojących - 2,60 m3 6. Transport gruzu na odl. 5Km - 46,30 tony 7. Roboty ziemne z transportem urobku na odl. 5Km - 53,90 m3 8. Mechaniczne plantowanie terenu - 107,70 m2 9. Wykonanie podbudowy z gruntu stabilizowanego cementem gr. 15 cm - 107,70 m2 10. Wykonanie rowków pod krawężnik i ławy krawężnikowe o wym. 40x30cm - 207,20 m 11. Wykonanie ławy betonowej z oporem pod krawężnik - 12,40 m3 12. Ułożenie krawężników betonowych wystających 15x30cm - 174,20 m 13. Ułożenie krawężników betonowych najazdowych15x22cm- 33,00 m 14. Wykonanie rowków pod obrzeża i ławy 30x30cm - 365,80 m 15. Ułożenie obrzeży betonowych 30x8cm - 365,80 m 16. Wykonanie nawierzchni z kostki brukowej betonowej gr. 6 cm, szarej na podsypce cementowo-piaskowej gr 5cm - 378,00 m2 17. Wykonanie nawierzchni z kostki brukowej betonowej gr. 6 cm, na podsypcecementowo-piaskowej gr 5cm materiał z rozbiorki - 7,50 m2 18. Wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego gr. 15cm - 107,70 m2 19. Wykonanie nawierzchni z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm, czerwona na podsypce cementowo-piaskowej gr 5cm - 107,70 m2 20. Humusowanie skarp z obsianiem gr. humusu 5cm - 500,40 m2 Odwodnienie 21. Roboty ziemne z transportem urobku na odl. 5Km - 210,20 m3 22. Podłoża pod kanały rurowe gr. 10cm - 96,30 m2 23. Przykanaliki z rur PVC średnicy 160mm - 16,00 m 24. Kolektor z rur PP średnicy 400mm - 118,50 m 25. Studzienki ściekowe PVC średnicy 400mm - 4,00 szt 26. Studnie rewizyjne PVC średnicy 400mm - 4,00 szt 27. Studnie rewizyjne betonowe średnicy 1000mm - 1,00 szt 28. Zasypanie wykopów liniowych materiałem z ukopu z transportem materiału na odl. 5km - 181,30 m3 29. Umocnienie pionowych ścian wykopu - 388,30 m2 30. Ciecie nawierzchni z mas min-asf. na gł. 5 cm - 187,00 m 31. Rozebranie nawierzchni z mieszanek min-bit. gr. 3 cm - 40,40 m2 32. Transport gruzu na odl. 5 km - 6,10 tony 33. Wykonanie rowków pod ściek - 107,00 m 34. Wykonanie ławy betonowej pod ściek - 2,10 m3 35. Wykonanie ścieku z dwóch rzedów kostki brukowej betonowej gr. 8cm na podsypce cement.-piaskowej gr. 5cm - 21,40 m2 36. Regulacja pionowa studzienek dla włazów kanałowych - 1,00 szt 37. Regulacja pionowa studzienek dla kratek ściekowych - 1,00 szt 38. Ścianka czołowa prefabrykowana przepustu rurowego średnicy 400 mm - 1,00 ścianka 39. Podbudowa z kruszywa łamanego w-wa dolna gr 15cm- odtworzenie nawierzchni - 5,00 m2 40. Podbudowa z kruszywa łamanego w-wa górna gr 8 cm- odtworzenie nawierzchni - 5,00 m2 41. Remont cząstkowy naw. bitumicznej- odtworzenie nawierzchni - 0,80 tony Organizacja ruchu 42. Poręcze ochronne sztywne z pochwytem i przeciągiem - 18,00 m 43. Bariera energochłonna SP-06/4 - 12,00 m Zamówienie należy wykonać zgodnie ze Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót, przedmiarem, opisami technicznymi..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.22 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania 45.23.10.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.10.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający zgodnie z art. 45 ust. 2 i 3 ustawy pzp żąda wniesienia wadium. Zamawiający ustala wadium na całość przedmiotu zamówienia w wysokości: 6.000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych 00/100). Wadium może być, zgodnie z art. 45 ust.6 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy z dopiskiem: Przebudowa chodnika wraz z zabudową istniejącego rowu w m. Rusko. Wadium należy wpłacić na podany poniżej rachunek bankowy do dnia 27.08.2014 roku. Powyższy termin wniesienia wadium uważa się za zachowany, gdy kwota wadium znajdzie się w tym dniu do godz. 9.00 na podanym koncie Urzędu Gminy Jaraczewo. Konto do wpłacenia wadium: Bank Spółdzielczy w Jarocinie nr 95 8427 0009 0303 7823 2000 0003
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca winien udowodnić, że wykonał (realizował) w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie- co najmniej dwie roboty budowlane, polegające na budowie lub przebudowie chodnika oraz budowie kanalizacji deszczowej o wartości nie mniejszej niż 150 000,00 zł każdy. Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego Wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień podpisania Protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu. Na potwierdzenie spełnienia tego warunku Wykonawca załączy dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają ten warunek. Jeżeli z przyczyn uzasadnionych o obiektywnym charakterze, Wykonawca nie jest wstanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w § 1 ust. 2 pkt 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakie może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013r., poz. 231), składa inne dokumenty. Ocena spełniania wymienionego wyżej warunku udziału w postępowaniu, zostanie dokonana, na podstawie oświadczenia-wykazu robót sporządzonego przez Wykonawcę obejmującego wszystkie roboty tożsame z przedmiotem zamówienia wykonane w oznaczonym okresie i dokumentów (poświadczeń) załączonych przez Wykonawcę. W przypadku gdy roboty wykonane zostały u Zamawiającego, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej. Zamawiający nie żąda załączenia wykazu wszystkich robót nienależycie wykonanych w okresie ostatnich pięciu latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie. W przypadku gdy Zamawiający poweźmie wątpliwości na podstawie złożonego wykazu robót, czy poświadczeń, bądź innych dokumentów co do należytego wykonania umowy, może on zwrócić się do właściwego podmiotu na rzecz którego roboty zostały wykonane, o przedłożenie informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek jeżeli wykaże się dysponowaniem następującymi jednostkami sprzętowymi: - Zagęszczarka min. 1 szt. - Piła do cięcia asfaltu min. 1 szt - Piła do cięcia kostki brukowej min. 1 szt - Środki transportowe o ład. 10-15 ton min. 1 szt. - Koparka o poj. łyżki min. 0,25 m3 min. 1 szt. - Walec statyczny min. 1 szt.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami odpowiedzialnymi za kierowanie robotami, w tym: - kierownikiem budowy, posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania/nadzorowania robót w specjalności drogowej (1 osoba), legitymującym się doświadczeniem zawodowym, tj. minimum dwukrotnie pełnił funkcję kierownika budowy. Zamawiający, określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 ze zm.) oraz ustawy o zasadach kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394), wraz z informacją na temat ich kwalifikacji, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia, jak również zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami przez Wykonawcę
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
za spełnienie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej Zamawiający uzna posiadanie opłaconej polisy na kwotę nie mniejszą niż 150.000,00 złotych, potwierdzającej że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia. Wykonawca winien załączyć do oferty opłaconą polisę (wraz z dowodem jej opłacenia) , a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
- wypełniony i podpisany formularz ofertowy- załącznik nr 1 - zaakceptowany, podpisany projekt umowy - załącznik nr 8 - kosztorys ofertowy zgodny z załącznikiem nr 18 do SIWZ - dowód wniesienia wadium - dowód opłacenia polisy
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Istotne postanowienia umowy zawarte zostały w załączniku Nr 8 do SIWZ. Zamawiający na podstawie art.144 ust. 1 ustawy przewiduje możliwość dokonania zmiany umowy w formie aneksów w niżej wymienionym zakresie: 1) przedłużenia terminu realizacji Umowy z powodu konieczności uwzględnienia wpływu ewentualnych prac dodatkowych, zamówień uzupełniających, robót zamiennych w trakcie realizacji zadania, 2) przedłużenia terminu realizacji Umowy z powodu nadzwyczajnych warunków atmosferycznych lub klimatycznych, nieprzewidywalnych warunków gruntowych, klęsk żywiołowych lub ekologicznych bądź siły wyższej, wstrzymania robót budowlanych z uwagi na znaleziska archeologiczne, 3) przedłużenia terminu realizacji Umowy z powodu kolizji z sieciami i obiektami podziemnymi nieujętymi na mapach zasadniczych z państwowego zasobu geodezyjno - kartograficznego, warunkami geologicznymi nieopisanymi w dokumentacji projektowej, których nie dało się przewidzieć pomimo dochowania należytej staranności, 4) przedłużenia terminu realizacji Umowy z powodu dodatkowych nieprzewidzianych opracowań projektowych (nie wynikających z winy projektanta ani Zamawiającego) realizowanych w trakcie trwania umowy, a ściśle związanymi z kompleksową realizacją Przedmiotu Umowy, 5) Zmiany podwykonawcy po uzyskaniu zgody (akceptacji) Zamawiającego. 2. Jeżeli strony dopuściły zmianę terminu realizacji przedmiotu umowy dopuszczalna jest także zmiana postanowień umowy obejmująca wydłużenie terminu ważności zabezpieczeń. Jeżeli strona trzecia, od której zależy przedłużenie ważności zabezpieczenia nie przedłużyła ważności zabezpieczenia w drodze aneksu, Wykonawca zobowiązany jest skorzystać z innych form zabezpieczenia. 3. Przedłużenie terminu może nastąpić o okres uzasadniony przyczynami wymienionymi w ust. 1.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.jaraczewo.bip.net.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Jaraczewo, ul. Jarocińska 1, 63-233 Jaraczewo, pokój nr 19.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.08.2014 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Jaraczewo, ul. Jarocińska 1, 63-233 Jaraczewo, pokój nr 19.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI JARACZEWO
- Usługi pocztowe - wysyłanie korespondencji z Urzędu Gminy Szydłowo w okresie od 01.01.2025 r. do 31.12.2025 r.
- Zakup paliw ciekłych (oleju napędowego, benzyny bezołowiowej) oraz paliwa gazowego LPG na potrzeby pojazdów mechanicznych i agregatów będących w posiadaniu Urzędu Gminy Szydłowo na rok 2025
więcej: przetargi JARACZEWO »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa ulicy Osiedlowej od ul. Srebrna Polana do ul. Warzywniczej w Konstantynowie Łódzkim
- Wymiana wiat przystankowych
- Przebudowa drogi gminnej nr 101113C w miejscowości Steklinek.
- Budowa zbiornika retencyjnego na SUW w Skórzewie w Aglomeracji Skórzewo
- Budowa centrum przesiadkowego wraz z wiatą rowerową i OZE w miejscowości Stare Opole
- Budowa drogi pieszo - rowerowej z OZE
więcej: Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.