eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łobez › Organizacja i przeprowadzenie w 2013 roku szkoleń realizowanych przez Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Łobzie w ramach partnerskiego Projektu systemowego Pomóż Sobie - od bierności do aktywności współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej



Ogłoszenie z dnia 2013-04-30

Łobez: Organizacja i przeprowadzenie w 2013 roku szkoleń realizowanych przez Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Łobzie w ramach partnerskiego Projektu systemowego Pomóż Sobie - od bierności do aktywności współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej
Numer ogłoszenia: 174302 - 2013; data zamieszczenia: 30.04.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Łobzie , ul. Niepodległości 13, 73-150 Łobez, woj. zachodniopomorskie, tel. 0-91 39750-82, faks 0-91 39762-76.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: mgops.lobez.ibip.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Organizacja i przeprowadzenie w 2013 roku szkoleń realizowanych przez Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Łobzie w ramach partnerskiego Projektu systemowego Pomóż Sobie - od bierności do aktywności współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie w 2013 roku szkoleń realizowanych przez Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Łobzie w ramach partnerskiego Projektu systemowego Pomóż Sobie - od bierności do aktywności współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej dla I grupy 28 osób (10 mężczyzn w tym 1 niepełnosprawny, 18 kobiet w tym 2 niepełnosprawne) będących osobami bezrobotnymi, korzystającymi z pomocy Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Stargardzie Szczecińskim. W przypadku, gdy wystąpi okoliczność, że zbędnym lub niemożliwym stanie się przeprowadzenie szkolenia dla liczby osób wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia liczby osób skierowanych na szkolenie. Zamówienie realizowane będzie w formie szkoleń w zakresach tematycznych, z których każdy stanowi odrębną część: Część 1- Kurs prawa jazdy kat. B, Część 2 - Kurs prawa jazdy kat. C, Część 3 - Kurs florystyczny, Część 4 - Sprzedawca z obsługą kas fiskalnych, Część 5 - Warsztaty kulinarne, Część 6 - Kurs edukacji finansowej, Część 7 - Szkolenie radzenia sobie ze stresem..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8, 80.41.12.00-0, 80.57.00.00-0.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 7.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Wykonawcy mają obowiązek złożyć następujące dokumenty: oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, według wzoru, stanowiącego załącznik nr 3 do siwz. O zamówienie mogą się ubiegać Wykonawcy którzy posiadają: dla wszystkich części aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub oświadczenie o braku wymogu wpisu do rejestru, według wzoru, stanowiącego załącznik nr 7 do siwz. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wiedza i doświadczenie Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Wykonawcy mają obowiązek złożyć następujące dokumenty: oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, według wzoru, stanowiącego załącznik nr 3 do siwz oraz oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do siwz. O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy którzy wykażą, że wykonali lub wykonują należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie minimum 2 zamówienia/ usługi odpowiadające swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Potencjał techniczny Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Wykonawcy mają obowiązek złożyć następujące dokumenty: oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, według wzoru, stanowiącego załącznik nr 3 do siwz. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Osoby zdolne do wykonania zamówienia Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Wykonawcy mają obowiązek złożyć następujące dokumenty: oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, według wzoru, stanowiącego załącznik nr 3 do siwz oraz oświadczenie stanowiące załącznik nr 5 do siwz. O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy którzy wykażą, że osoby uczestniczące w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Sytuacja ekonomiczna i finansowa Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Wykonawcy mają obowiązek złożyć następujące dokumenty: oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, według wzoru, stanowiącego załącznik nr 3 do siwz. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) oferta cenowa zgodnie z Rozdziałem II pkt 3 siwz; w przypadku składania oferty wspólnej, należy złożyć jeden dokument, 2) dokument potwierdzający rejestrację firmy, 3) odpowiednie pełnomocnictwa; tylko w sytuacjach określonych w Rozdziale II pkt 5 zdanie 2 siwz lub w przypadku składania oferty wspólnej (Rozdział IV pkt 1 siwz).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: mgops.lobez.ibip.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: mgops.lobez.ibip.pl.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.05.2013 godzina 12:00, miejsce: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Niepodległości 13, 73-150 Łobez, pok. 46.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Kurs prawa jazdy kat. B..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Realizacja Kursu prawa jazy kat. B dla 16 osób (10 kobiet, 6 mężczyzn) w części dydaktycznej odbywać się będzie - zgodnie z harmonogramem ustalonym razem z Wykonawcą po rozstrzygnięciu przetargu - w terminie od 01 czerwca 2013r. do 30 czerwca 2013r., natomiast część praktyczna - zgodnie z harmonogramem ustalonym razem z Wykonawcą po rozstrzygnięciu przetargu - w terminie od 01 lipca 2013r. do 30 września 2013r. wg indywidualnych uzgodnień z instruktorem..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.41.12.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Kurs prawa jazdy kat. C..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Realizacja Kursu prawa jazy kat. C dla 3 osób (3 mężczyzn) w części dydaktycznej odbywać się będzie - zgodnie z harmonogramem ustalonym razem z Wykonawcą po rozstrzygnięciu przetargu - w terminie od 01 czerwca 2013r. do 31 lipca 2013r., natomiast część praktyczna - zgodnie z harmonogramem ustalonym razem z Wykonawcą po rozstrzygnięciu przetargu - w terminie od 01 lipca 2013r. do 30 września 2013r. wg indywidualnych uzgodnień z instruktorem..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.41.12.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Kurs florystyczny..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Realizacja kursu florystycznego dla 12 osób odbywać się będzie w terminie od 01 czerwca 2013r. do 31 lipca 2013r., zgodnie z harmonogramem ustalonym razem z Wykonawcą po rozstrzygnięciu przetargu wg indywidualnych uzgodnień z instruktorem jednakże w nieprzekraczalnym terminie od 01 czerwca 2013r. do 31 lipca 2013r. Zamawiający dopuszcza krótsze trwanie kursu (w mniejszej ilości dni) przy zachowaniu liczby godzin , o której mowa w pkt 4 oraz z zachowaniem dziennego wymiaru zajęć o którym mowa w pkt 3. 2. Celem szkolenia jest rozwinięcie zdolności manualnych, wyobraźni, nauczenie się wytwarzania efektownych kompozycji kwiatowych, dzięki czemu uczestnicy zdobędą nowe, potencjalne możliwości zarobkowania. Dzienny wymiar zajęć nie powinien przekroczyć 7 godzin zegarowych z uwzględnieniem przerw..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.07.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Sprzedawca z obsługą kas fiskalnych..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Realizacja kursu sprzedawca dla 16 osób odbywać się będzie w terminie od 01 sierpnia 2013r. do 30 września 2013r. , zgodnie z harmonogramem ustalonym razem z Wykonawcą po rozstrzygnięciu przetargu. Wg indywidualnych uzgodnień z instruktorem jednakże w nieprzekraczalnym terminie od 01 sierpnia 2013r. do 30 września 2013r. Zamawiający dopuszcza krótsze trwanie kursu (w mniejszej ilości dni) przy zachowaniu liczby godzin , o której mowa w pkt 3 oraz z zachowaniem dziennego wymiaru zajęć o którym mowa w pkt 2. Celem szkolenia jest przyuczenie do zawodu sprzedawcy - handlowca, z umiejętnością obsługi kasy fiskalnej oraz programu do fakturowania. Przygotowywanie uczestników szkolenia, m.in. w zakresie: przestrzegania zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, organizacji handlu w gospodarce rynkowej, organizacji sprzedaży detalicznej, wykonywania i dokumentowania podstawowych obliczeń sklepowych, poznania przez słuchaczy teoretycznych zagadnień związanych ze stosowaniem kas fiskalnych i terminali płatniczych oraz oprogramowania do fakturowania, opanowania praktycznej obsługi kasy i terminali, nabycia wiedzy z zakresu wymagań sanitarnych w handlu. Szkolenie powinno być zorganizowane z wykorzystaniem modułowego programu szkolenia zawodowego dla zawodu sprzedawca (kod zawodu 522107) dostępnego w bazie danych prowadzonej przez Ministra Pracy i Polityki Społecznej..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Warsztaty kulinarne..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Realizacja warsztatów kulinarnych dla 12 osób odbywać się będzie w terminie od 01 września 2013r. do 31 października 2013r., zgodnie z harmonogramem ustalonym razem z Wykonawcą po rozstrzygnięciu przetargu wg indywidualnych uzgodnień z instruktorem jednakże w nieprzekraczalnym terminie od 01 września 2013r. do 31 października 2013r. Zamawiający dopuszcza krótsze trwanie kursu (w mniejszej ilości dni) przy zachowaniu liczby godzin , o której mowa w pkt 3 oraz z zachowaniem dziennego wymiaru zajęć o którym mowa w pkt 2. Celem szkolenia jest kształtowanie i utrwalanie umiejętności kulinarnych a także kształtowanie poczucia estetyki przygotowania, podania i spożycia posiłków . Przygotowywanie uczestników szkolenia, m.in. w zakresie: - przygotowania materiałów do produkcji podstawowego asortymentu potraw i napojów w gospodarstwie domowym, - sporządzania podstawowego asortymentu potraw i napojów w gospodarstwie domowym, - zajęć praktycznych..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Kurs edukacji finansowej..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Realizacja kursu edukacji finansowej dla 28 osób (18 kobiet, 10 mężczyzn) odbywać się będzie w terminie od 04 listopada 2013r. do 30 listopada 2013r., zgodnie z harmonogramem ustalonym razem z Wykonawcą po rozstrzygnięciu przetargu. Zamawiający dopuszcza krótsze trwanie kursu (w mniejszej ilości dni) przy zachowaniu liczby godzin , o której mowa w pkt 3 oraz z zachowaniem dziennego wymiaru zajęć o którym mowa w pkt 2. Celem szkolenia jest zdobycie umiejętności planowania oraz zarządzania budżetem domowym, tworzenie i analizowanie budżetu, racjonalnego gospodarowania budżetem domowym i zarządzania własnym gospodarstwem domowym, określenie definicji kredytu, zapoznanie z podstawowymi rodzajami kredytów oferowanych przez instytucje finansowe i pojęciami bezpośrednio związanymi z kredytem tj. wniosek kredytowy, umowa kredytowa, zabezpieczenie, odsetki, prowizje, a także omówienie zagrożeń i konsekwencji jakie niesie ze sobą nadmierne zadłużanie się poprzez ukazanie rozmiarów tego problemu, statystyk dotyczących skali zjawiska zadłużenia. Celem szkolenia jest także zwiększenie stanu wiedzy i świadomości w zakresie dotyczącym praw konsumenckich oraz zwiększenie znajomości procedur egzekwowania praw należnych konsumentowi..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Szkolenie Radzenie sobie ze stresem..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Realizacja szkolenia Radzenie sobie ze stresem dla 28 osób (18 kobiet, 10 mężczyzn) odbywać się będzie w terminie od 04 listopada 2013r. do 30 listopada 2013r., zgodnie z harmonogramem ustalonym razem z Wykonawcą po rozstrzygnięciu przetargu. Zamawiający dopuszcza krótsze trwanie kursu (w mniejszej ilości dni) przy zachowaniu liczby godzin, o której mowa w pkt 3 oraz z zachowaniem dziennego wymiaru zajęć o którym mowa w pkt 2. Celem szkolenia jest przybliżenie technik relaksacyjnych i sposobów radzenia sobie ze stresem oraz zdobycie umiejętności, które pozwolą na zmniejszenie poziomu stresu i nauczą kontrolowania własnych emocji..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.57.00.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.