eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi PrzemyślŚwiadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na potrzeby Gminy Miejskiej Przemyśl

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-11-27

Przemyśl: Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na potrzeby Gminy Miejskiej Przemyśl
Numer ogłoszenia: 174725 - 2015; data zamieszczenia: 27.11.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Przemyśl - Prezydent Miasta Przemyśl , ul. Rynek 1, 37-700 Przemyśl, woj. podkarpackie, tel. 016 6782962, 6752072, faks 016 6786449.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.przemysl.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na potrzeby Gminy Miejskiej Przemyśl.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym, w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych, kurierskich oraz paczek i ich ewentualnych zwrotów w rozumieniu ustawy Prawo Pocztowe z dnia 23 listopada 2012 r. (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 1529 z późn. zm.) na rzecz Gminy Miejskiej Przemyśl. 2. Zamówienie podzielone jest na dwa zadania częściowe: a) zadanie częściowe nr 1 - Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym (z wyłączeniem zakresu zadania objętego w zadania częściowym nr 2); b) zadanie częściowe nr 2 - Świadczenie usług pocztowych na terenie Miasta Przemyśla. 3. Usługi pocztowe realizowane będą na zasadach określonych m.in. w: a) ustawie z dnia z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (t. j. Dz.U. z 2012 r., poz. 1529 z późn. zm.), b) rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 listopada 2013 r. w sprawie reklamacji usługi pocztowej (Dz. U. z 2013 r., poz. 1468), c) rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 29 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków wykonywania usług powszechnych przez operatora wyznaczonego (Dz. U. z 2013 r., poz. 545), d) Światowej Konwencji Pocztowej - Protokół Końcowy - Bukareszt 2004 (Dz. U. Nr 206 poz. 1494 z dnia 8 listopada 2007 r.), Regulamin dotyczący paczek pocztowych - Protokół Końcowy - Berno 2005 (Dz. U. Nr 108 poz. 745 z dnia 21 czerwca 2007 r.), Regulamin Poczty Listowej - Protokół Końcowy - Berno 2005 (Dz. U. Nr 108 poz. 744 z dnia 21 czerwca 2007 r.), e) ustawie z 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (t. j. z 2015 r., poz. 915 z późn. zm.). Zamawiający w ramach przedmiotu zamówienia przewiduje nadawanie przesyłek pocztowych z pismami w postępowaniach, w których Zamawiający jest stroną, a dla wywołania określonych w przepisach skutków (tj. zachowania terminu do wniesienia pisma w przypadku nadawania przesyłki w ostatnim dniu terminów procesowych) konieczne jest pośrednictwo operatora wyznaczonego, jak np. zgodnie z art. 57 § 5 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2013 r., poz. 267 z późn. zm.), art. 12 § 6 ustawy Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz art. 165 § 2 ustawy Kodeks postępowania cywilnego (t. j. Dz. U. z 2014 r., poz. 101 z późn. zm.) i ewentualnie innych analogicznych przepisów zawartych w innych aktach prawnych. 4. Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1 (A - zadanie częściowe nr 1, B - zadanie częściowe nr 2) do SIWZ. 5. Informacje na temat obowiązków Wykonawcy dotycząca wszelkich zobowiązań, jakie związane są z realizacją umowy, po udzieleniu zamówienia publicznego, zawarte są w niniejszej SIWZ, projekcie umowy oraz opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załączniki nr 1 do SIWZ. 6. Wybrany Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu przed podpisaniem umowy kopę aktualnej polisy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności obejmującej okres realizacji przedmiotu zamówienia na kwotę nie niższą niż wartość zamówienia oraz Regulamin wewnętrzny Wykonawcy dotyczący świadczenia usług objętych przedmiotem zamówienia.

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 61.11.00.00-0.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.12.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności pocztowej na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej oraz zagranicą, tzn. jest wpisany do rejestru operatorów pocztowych, prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy z 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 1529 z późn. zm.) w zakresie obrotu krajowego i zagranicznego Uwaga: warunek dotyczy zadania częściowego nr 1 oraz zadania częściowego nr 2

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) wypełniony i podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy Formularz oferty według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ, 2) wypełniony i podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy Formularz cenowy według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 (6 A - zadanie częściowe nr 1 i 6 B - zadanie częściowe nr 2) do SIWZ, 3) pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę o ile osoba reprezentująca wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana, jako upoważniona do jej reprezentacji we właściwym rejestrze, 4) pełnomocnictwo, o którym mowa w pkt 5.1. Uwaga: - oświadczenia i dokumenty dotyczą zadania częściowego nr 1 oraz zadania częściowego nr 2; - w przypadku Wykonawcy, który zamierza złożyć ofertę na zadanie częściowe nr 1 oraz na zadanie częściowe nr 2 to do oferty dołącza TYLKO JEDEN komplet dokumentów i oświadczeń, z WYJĄTKIEM załącznika nr 6 do SIWZ, czyli Formularza cenowego (jeśli Wykonawca składa ofertę na zadanie częściowe nr 1 i zadanie częściowe nr 2 to do oferty dołącza załączniki nr 6 A i 6 B), wymaganych przez Zamawiającego postanowieniami niniejszej SIWZ

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 98
  • 2 - Termin rozpatrywania reklamacji - 2

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnej zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści złożonej oferty, w przypadku: a) zmiany sposobu wykonywania usług, w tym zakresie szczegółowych rozwiązań, o ile będą one prowadzić do zastosowania rozwiązań, co najmniej równoważnych lub korzystniejszych dla Zamawiającego pod względem funkcjonalnym. Zmiany dokonywane będą każdorazowo w drodze zgodnych oświadczeń woli stron, sporządzonej w formie pisemnej pod rygorem nieważności, z zastrzeżeniem spełnienia szczególnych wymogów przewidzianych przepisami prawa; b) zmiany określenia warunków płatności i sposobu prowadzenia rozliczeń; c) wprowadzenia opustów przez Wykonawcę; d) wprowadzenia przez operatora nowej usługi na rynek korzystniejszej dla Zamawiającego poprzez rozszerzenie przedmiotu umowy; e) w przypadku określonym w § 3 ust. 4 niniejszej umowy; f) w przypadku określonym w § 3 ust. 5 i związanym z tym zmniejszeniem wynagrodzenia całkowitego, o którym mowa w 3 ust. 1 niniejszej umowy; g) w przypadku zmiany przepisów prawa regulujących rynek pocztowy mających istotne znaczenie dla realizacji umowy

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.przemysl.pl BIP usługi
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Przemyślu, Rynek 1, 37-700 Przemyśl, Biuro Zamówień Publicznych (II piętro pok. 20 e).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.12.2015 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski w Przemyślu, Rynek 1, 37-700 Przemyśl - sala nr 19 (I piętro)..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym (z wyłączeniem zakresu zadania objętego w zadania częściowym nr 2).

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Usługi pocztowe realizowane będą na zasadach określonych m.in. w: a) ustawie z dnia z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (t. j. Dz.U. z 2012 r., poz. 1529 z późn. zm.), b) rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 listopada 2013 r. w sprawie reklamacji usługi pocztowej (Dz. U. z 2013 r., poz. 1468), c) rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 29 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków wykonywania usług powszechnych przez operatora wyznaczonego (Dz. U. z 2013 r., poz. 545), d) Światowej Konwencji Pocztowej - Protokół Końcowy - Bukareszt 2004 (Dz. U. Nr 206 poz. 1494 z dnia 8 listopada 2007 r.), Regulamin dotyczący paczek pocztowych - Protokół Końcowy - Berno 2005 (Dz. U. Nr 108 poz. 745 z dnia 21 czerwca 2007 r.), Regulamin Poczty Listowej - Protokół Końcowy - Berno 2005 (Dz. U. Nr 108 poz. 744 z dnia 21 czerwca 2007 r.), e) ustawie z 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (t. j. z 2015 r., poz. 915 z późn. zm.). Zamawiający w ramach przedmiotu zamówienia przewiduje nadawanie przesyłek pocztowych z pismami w postępowaniach, w których Zamawiający jest stroną, a dla wywołania określonych w przepisach skutków (tj. zachowania terminu do wniesienia pisma w przypadku nadawania przesyłki w ostatnim dniu terminów procesowych) konieczne jest pośrednictwo operatora wyznaczonego, jak np. zgodnie z art. 57 § 5 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2013 r., poz. 267 z późn. zm.), art. 12 § 6 ustawy Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz art. 165 § 2 ustawy Kodeks postępowania cywilnego (t. j. Dz. U. z 2014 r., poz. 101 z późn. zm.) i ewentualnie innych analogicznych przepisów zawartych w innych aktach prawnych. 2. Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1 A - zadanie częściowe nr 1 do SIWZ. 3. Informacje na temat obowiązków Wykonawcy dotycząca wszelkich zobowiązań, jakie związane są z realizacją umowy, po udzieleniu zamówienia publicznego, zawarte są w niniejszej SIWZ, projekcie umowy oraz opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załączniki nr 1 do SIWZ. 4. Wybrany Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu przed podpisaniem umowy kopę aktualnej polisy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności obejmującej okres realizacji przedmiotu zamówienia na kwotę nie niższą niż wartość zamówienia oraz Regulamin wewnętrzny Wykonawcy dotyczący świadczenia usług objętych przedmiotem zamówienia.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 61.11.00.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.12.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 98
    • 2. Termin rozpatrywania reklamacji - 2

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Świadczenie usług pocztowych na terenie Miasta Przemyśla.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Usługi pocztowe realizowane będą na zasadach określonych m.in. w: a) ustawie z dnia z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (t. j. Dz.U. z 2012 r., poz. 1529 z późn. zm.), b) rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 listopada 2013 r. w sprawie reklamacji usługi pocztowej (Dz. U. z 2013 r., poz. 1468), c) rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 29 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków wykonywania usług powszechnych przez operatora wyznaczonego (Dz. U. z 2013 r., poz. 545), d) Światowej Konwencji Pocztowej - Protokół Końcowy - Bukareszt 2004 (Dz. U. Nr 206 poz. 1494 z dnia 8 listopada 2007 r.), Regulamin dotyczący paczek pocztowych - Protokół Końcowy - Berno 2005 (Dz. U. Nr 108 poz. 745 z dnia 21 czerwca 2007 r.), Regulamin Poczty Listowej - Protokół Końcowy - Berno 2005 (Dz. U. Nr 108 poz. 744 z dnia 21 czerwca 2007 r.), e) ustawie z 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (t. j. z 2015 r., poz. 915 z późn. zm.). Zamawiający w ramach przedmiotu zamówienia przewiduje nadawanie przesyłek pocztowych z pismami w postępowaniach, w których Zamawiający jest stroną, a dla wywołania określonych w przepisach skutków (tj. zachowania terminu do wniesienia pisma w przypadku nadawania przesyłki w ostatnim dniu terminów procesowych) konieczne jest pośrednictwo operatora wyznaczonego, jak np. zgodnie z art. 57 § 5 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2013 r., poz. 267 z późn. zm.), art. 12 § 6 ustawy Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz art. 165 § 2 ustawy Kodeks postępowania cywilnego (t. j. Dz. U. z 2014 r., poz. 101 z późn. zm.) i ewentualnie innych analogicznych przepisów zawartych w innych aktach prawnych. 2. Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1 B - zadanie częściowe nr 1 do SIWZ. 3. Informacje na temat obowiązków Wykonawcy dotycząca wszelkich zobowiązań, jakie związane są z realizacją umowy, po udzieleniu zamówienia publicznego, zawarte są w niniejszej SIWZ, projekcie umowy oraz opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załączniki nr 1 do SIWZ. 4. Wybrany Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu przed podpisaniem umowy kopę aktualnej polisy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności obejmującej okres realizacji przedmiotu zamówienia na kwotę nie niższą niż wartość zamówienia oraz Regulamin wewnętrzny Wykonawcy dotyczący świadczenia usług objętych przedmiotem zamówienia.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 61.11.00.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.12.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 98
    • 2. Termin rozpatrywania reklamacji - 2

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.