Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-01-19
Konin: ZLECENIE USŁUGI PRZEPROWADZENIA LEKCJI POKAZOWYCH Z FIZYKI I Z CHEMII DLA UCZNIÓW GIMNAZJALNYCH W RAMACH PROJEKTU UNIWERSYTET GIMNAZJALISTY W RAMACH POKL 9.1.2. (ZP-1/2012)
Numer ogłoszenia: 17498 - 2012; data zamieszczenia: 19.01.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Koninie , ul. Zakładowa 4, 62-510 Konin, woj. wielkopolskie, tel. 63 2453095, faks 63 2422229.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.arrkonin.org.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Koninie.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ZLECENIE USŁUGI PRZEPROWADZENIA LEKCJI POKAZOWYCH Z FIZYKI I Z CHEMII DLA UCZNIÓW GIMNAZJALNYCH W RAMACH PROJEKTU UNIWERSYTET GIMNAZJALISTY W RAMACH POKL 9.1.2. (ZP-1/2012).
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie lekcji pokazowych świadczonych w ramach projektu: Uniwersytet Gimnazjalisty realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX - Rozwój kompetencji i wykształcenia w regionach, Działanie 9.1 - Wyrównanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 - Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
2.2 Zamówienie realizowane będzie w 12 gimnazjach powiatu konińskiego i słupeckiego, tj.:
1. Gimnazjum w Brzeźnie, ul. Kwiatowa 20a, 62-513 Krzymów,
2. Gimnazjum w Budzisławiu Kościelnym, ul. Szkolna 17, 62-541 Budzisław Kościelny,
3. Zespole Szkół w Grodźcu - Gimnazjum, pl. Ks. Abp Bronisława Dąbrowskiego 4, 62-580 Grodziec,
4. Publicznym Gimnazjum im. Polskich Olimpijczyków w Kazimierzu Biskupim, Bielawy 1A, 62 Kazimierz Biskupi,
5. Publicznym Gimnazjum im. Ireny Sendler w Kramsku, ul. Konińska 20, 62-611 Kramsk,
6. Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 2, Gimnazjum w Lubstowie, ul. Kościelna 1A, 62-610 Sompolno,
7. Gimnazjum im. Polskich Olimpijczyków w Ostrowitem, ul. Szkolna 4, 62-402 Ostrowite,
8. Gimnazjum im. Kompani Powidzkiej 1918 roku, ul. Park Powstańców Wlkp. 1, 62- 430 Powidz,
9. Gimnazjum im. Jana Pawła II w Rychwale, ul. Sportowa 11, 62-570 Rychwał,
10. Publicznym Gimnazjum w Sławsku, ul. Okólna 3, 62-586 Rzgów,
11. Gimnazjum im. M. Kopernika w Słupcy, ul. Armii Krajowej 27, 62-400 Słupca,
12. Zespole Szkolno-Gimnazjalnym im. Unii Europejskiej w Trąbczynie, Trąbczyn 50, 62-410 Zagórów.
2.3 Zakres zamówienia obejmuje:
2.3.1 Lekcje pokazowe z fizyki - Część 1
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie na rzecz Zamawiającego maksymalnie 12 lekcji pokazowych z fizyki zgodnie z ustalonym harmonogram zajęć (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do Umowy), po jednej w każdej ze szkół.
2.3.2 W trakcie realizacji usługi Wykonawca zobowiązuje się:
a) przygotować program zajęć multimedialnych (z pokazem i warsztatami), zapewniających zapoznanie się ucznia z ciekawymi zjawiskami fizycznymi. Ww. program powinien być dostosowany do umiejętności i wiedzy przeciętnego ucznia w gimnazjum oraz zawierać zagadnienia m.in. związane z:
- fizyką współczesną, w szczególności najnowszymi problemami fizyki: czarna materia i energia, sieci optyczne, bozon Higgsa, nanofizyka (nanorurki, grafen, kropki kwantowe), druga ziemia, czarne dziury, stany koherentne materii, nadprzewodnictwo, splątanie kwantowe, dualizm korpuskularno-falowy,
- elektrycznością i magnetyzmem: elektrostatyka, linie sił pola magnetycznego, wzbudzanie pola elektromagnetycznego oraz jego wpływem na organizmy żywe, indukcja elektromagnetyczna, przepływ prądu, zjawiska związane z poruszaniem się ładunków elektrycznych w polu,
- optyką, w tym: zjawiskiem załamania światła w zależności od badanego ośrodka, transmisją światła poprzez włókna optyczne, zjawiskiem fluorescencji, zjawiska interferencji dyfrakcji światła, spójne wiązki światła - lasery. Zachowanie się światła w układach optycznych, pomiar prędkości światła,
- grawitacją, w z uwzględnieniem zachowania się masy i energii w polu grawitacyjnym, fizyką lotów kosmicznych, ugięcie światła i soczewkowaniem grawitacyjnym,
- symulacjami komputerowymi w fizyce;
b) przeprowadzić zajęcia (zgodnie z ww. programem) składające się z dwóch części:
- zajęć multimedialnych z pokazem - zajęcia eksperymentalne z wykorzystaniem tablicy interaktywnej (czas trwania 1 godzina zegarowa) oraz
- zajęć warsztatowych, na których uczniowie pracują samodzielnie (czas trwania, 2 godziny zegarowe).
Łączny czas trwania jednej lekcji pokazowej składającej się z części pokazowej i warsztatowej to 3 godziny zegarowe;
c) wykorzystać możliwości tablicy interaktywnej w trakcie prowadzonych zajęć oraz zapewnić w części warsztatowej samodzielne wykonanie eksperymentów przez uczniów, a także udzielić wyjaśnień dotyczących nurtujących ich problemów;
d) zapewnić urządzenia oraz materiały używane do wykonywanych ćwiczeń i prowadzenia warsztatów;
e) przygotować w uzgodnieniu z Zamawiającym Harmonogram zajęć realizowanych w 12 szkołach gimnazjalnych w terminie 2 tygodni od daty podpisania umowy;
f) przekazać każdemu uczniowi broszury z omówieniem prezentowanych doświadczeń.
2.3.3 Lekcje pokazowe z chemii - Część 2
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie na rzecz Zamawiającego maksymalnie 12 lekcji pokazowych z chemii zgodnie z ustalonym harmonogram zajęć (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do Umowy), po jednej w każdej ze szkół.
2.3.3 W trakcie realizacji usługi Wykonawca zobowiązuje się:
a) przygotować program zajęć multimedialnych (z pokazem i warsztatami), zapewniających zapoznanie się ucznia z ciekawymi zjawiskami chemicznymi i przyrodniczymi. Ww. program powinien być dostosowany do umiejętności i wiedzy przeciętnego ucznia w gimnazjum;
b) przeprowadzić zajęcia składające się z dwóch części:
- zajęć wspomaganych multimedialnie - zajęcia eksperymentalne z wykorzystaniem tablicy interaktywnej i nowoczesnych pomocy dydaktycznych (czas trwania 1,5 godziny zegarowej). Uczeń powinien mieć szansę na przeprowadzenie kilku efektownych doświadczeń chemicznych, wśród których muszą znaleźć się: rozkład termiczny soli (np.: galusanu bizmutu(III)), bezpieczne mieszaniny zapalne w zmniejszonej skali (np. azotany(V)) - minimum 3 barwy płomienia powstałe w wyniku inicjacji, mieszaniny wybuchowe w zmniejszonej skali (np.: mieszanina powietrza z wodorem, fosforu z solami wybuchowymi) - minimum jedna mieszanina w stałym stanie skupienia oraz jedna w stanie gazowym, reakcje otrzymywania tlenku węgla(IV) (np.: z reakcji kwasu octowego z sodą oczyszczoną), spalanie pierwiastków w tlenie (siarki, fosforu, węgla), badanie właściwości węgla (jego rola w przyrodzie i zastosowanie w nanotechnologii - np. nanorurki), współczesne ogniwa paliwowe (nowoczesne technologie, prezentacja mechanizmu działania urządzeń napędzanych w wyniku reakcji elektrolizy), doświadczenia z użyciem katalizatorów (np.: katalityczne rozkłady roztworu nadtlenku wodoru, współczesne katalizatory - biokatalizatory
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamówienie uzupełniające zostanie udzielone na podstawie odrębnej umowy lub umów zawartych z Wykonawcą - w trybie zamówienia z wolnej ręki, na podstawie art. 67 ust.1 pkt.6 ustawy Pzp (jeżeli ich wartość przekracza 14000 euro) lub -poza ustawą ( jeżeli ich wartość nie przekracza 14000 euro). Zamówienie uzupełniające może zostać udzielone w terminie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego. Wartość zamówienia uzupełniającego nie będzie przekraczać 20% wartości zamówienia podstawowego.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.05.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje sposobu spełnienia tego warunku. Ocena spełniania warunku odbędzie się na podstawie złożonego oświadczenia, na zasadzie spełnia - nie spełnia.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje sposobu spełnienia tego warunku. Ocena spełniania warunku odbędzie się na podstawie złożonego oświadczenia, na zasadzie spełnia - nie spełnia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje sposobu spełnienia tego warunku. Ocena spełniania warunku odbędzie się na podstawie złożonego oświadczenia, na zasadzie spełnia - nie spełnia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Część 1 Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca przedstawi wykaz co najmniej 2 osób, wyznaczonych do realizacji niniejszego zadania, które posiadają wykształcenie wyższe (minimum licencjat) z dziedziny fizyki oraz posiadają co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku nauczyciela lub wykładowcy na wyższej uczelni z dziedziny fizyki, Do wykazu należy dołączyć: - dokumenty potwierdzające wykształcenie wyższe z dziedziny fizyki - dokumenty/oświadczenia potwierdzające co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku na stanowisku nauczyciela lub wykładowcy na wyższej uczelni z dziedziny fizyki, Część 2 Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca przedstawi wykaz co najmniej 2 osób, wyznaczonych do realizacji niniejszego zadania, które posiadają wykształcenie wyższe (minimum licencjat) z dziedziny chemii oraz posiadają co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku nauczyciela lub wykładowcy na wyższej uczelni z dziedziny chemii, Do wykazu należy dołączyć: - dokumenty potwierdzające wykształcenie wyższe z dziedziny chemii - dokumenty/oświadczenia potwierdzające co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku na stanowisku nauczyciela lub wykładowcy na wyższej uczelni z dziedziny chemii, Ocena spełniania warunku odbędzie się na podstawie analizy treści wypełnionego formularza, łącznie z dokumentami potwierdzającymi kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie osób wymienionych w wykazie oraz na podstawie złożonego oświadczenia, na zasadzie spełnia - nie spełnia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje sposobu spełnienia tego warunku. Ocena spełniania warunku odbędzie się na podstawie złożonego oświadczenia, na zasadzie spełnia - nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Przewiduje się możliwość zmiany zawartej umowy, jeżeli konieczność wprowadzenia takiej zmiany wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w ogłoszeniu o zamówieniu lub SIWZ. 14.3 Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień umowy w sytuacji, gdy: a) zmiana jest dla niego korzystna, b) w przypadku konieczności dostosowania postanowień umownych do zmian wynikających z nowelizacji powszechnie obowiązujących przepisów prawa z uwagi na brak możliwości realizacji umowy wedle pierwotnej jej treści lub z uwagi na rażącą stratę grożącą jednej ze stron, c) w przypadku wystąpienia sytuacji od stron niezależnej, niemożliwej do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, a wprowadzenie zmiany jest konieczne dla prawidłowej realizacji umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.arrkonin.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Koninie, ul. Zakładowa 4, 62-510 Konin.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.01.2012 godzina 10:00, miejsce: Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Koninie, ul. Zakładowa 4, 62-510 Konin, III piętro, sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: POKL.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Lekcje pokazowe z fizyki.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Lekcje pokazowe z fizyki - Część 1 Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie na rzecz Zamawiającego maksymalnie 12 lekcji pokazowych z fizyki zgodnie z ustalonym harmonogram zajęć (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do Umowy), po jednej w każdej ze szkół. 2.3.2 W trakcie realizacji usługi Wykonawca zobowiązuje się: a) przygotować program zajęć multimedialnych (z pokazem i warsztatami), zapewniających zapoznanie się ucznia z ciekawymi zjawiskami fizycznymi. Ww. program powinien być dostosowany do umiejętności i wiedzy przeciętnego ucznia w gimnazjum oraz zawierać zagadnienia m.in. związane z: - fizyką współczesną, w szczególności najnowszymi problemami fizyki: czarna materia i energia, sieci optyczne, bozon Higgsa, nanofizyka (nanorurki, grafen, kropki kwantowe), druga ziemia, czarne dziury, stany koherentne materii, nadprzewodnictwo, splątanie kwantowe, dualizm korpuskularno-falowy, - elektrycznością i magnetyzmem: elektrostatyka, linie sił pola magnetycznego, wzbudzanie pola elektromagnetycznego oraz jego wpływem na organizmy żywe, indukcja elektromagnetyczna, przepływ prądu, zjawiska związane z poruszaniem się ładunków elektrycznych w polu, - optyką, w tym: zjawiskiem załamania światła w zależności od badanego ośrodka, transmisją światła poprzez włókna optyczne, zjawiskiem fluorescencji, zjawiska interferencji dyfrakcji światła, spójne wiązki światła - lasery. Zachowanie się światła w układach optycznych, pomiar prędkości światła, - grawitacją, w z uwzględnieniem zachowania się masy i energii w polu grawitacyjnym, fizyką lotów kosmicznych, ugięcie światła i soczewkowaniem grawitacyjnym, - symulacjami komputerowymi w fizyce; b) przeprowadzić zajęcia (zgodnie z ww. programem) składające się z dwóch części: - zajęć multimedialnych z pokazem - zajęcia eksperymentalne z wykorzystaniem tablicy interaktywnej (czas trwania 1 godzina zegarowa) oraz - zajęć warsztatowych, na których uczniowie pracują samodzielnie (czas trwania, 2 godziny zegarowe). Łączny czas trwania jednej lekcji pokazowej składającej się z części pokazowej i warsztatowej to 3 godziny zegarowe; c) wykorzystać możliwości tablicy interaktywnej w trakcie prowadzonych zajęć oraz zapewnić w części warsztatowej samodzielne wykonanie eksperymentów przez uczniów, a także udzielić wyjaśnień dotyczących nurtujących ich problemów; d) zapewnić urządzenia oraz materiały używane do wykonywanych ćwiczeń i prowadzenia warsztatów; e) przygotować w uzgodnieniu z Zamawiającym Harmonogram zajęć realizowanych w 12 szkołach gimnazjalnych w terminie 2 tygodni od daty podpisania umowy; f) przekazać każdemu uczniowi broszury z omówieniem prezentowanych doświadczeń..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.05.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Lekcje pokazowe z chemii.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie na rzecz Zamawiającego maksymalnie 12 lekcji pokazowych z chemii zgodnie z ustalonym harmonogram zajęć (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do Umowy), po jednej w każdej ze szkół. 2.3.3 W trakcie realizacji usługi Wykonawca zobowiązuje się: a) przygotować program zajęć multimedialnych (z pokazem i warsztatami), zapewniających zapoznanie się ucznia z ciekawymi zjawiskami chemicznymi i przyrodniczymi. Ww. program powinien być dostosowany do umiejętności i wiedzy przeciętnego ucznia w gimnazjum; b) przeprowadzić zajęcia składające się z dwóch części: - zajęć wspomaganych multimedialnie - zajęcia eksperymentalne z wykorzystaniem tablicy interaktywnej i nowoczesnych pomocy dydaktycznych (czas trwania 1,5 godziny zegarowej). Uczeń powinien mieć szansę na przeprowadzenie kilku efektownych doświadczeń chemicznych, wśród których muszą znaleźć się: rozkład termiczny soli (np.: galusanu bizmutu(III)), bezpieczne mieszaniny zapalne w zmniejszonej skali (np. azotany(V)) - minimum 3 barwy płomienia powstałe w wyniku inicjacji, mieszaniny wybuchowe w zmniejszonej skali (np.: mieszanina powietrza z wodorem, fosforu z solami wybuchowymi) - minimum jedna mieszanina w stałym stanie skupienia oraz jedna w stanie gazowym, reakcje otrzymywania tlenku węgla(IV) (np.: z reakcji kwasu octowego z sodą oczyszczoną), spalanie pierwiastków w tlenie (siarki, fosforu, węgla), badanie właściwości węgla (jego rola w przyrodzie i zastosowanie w nanotechnologii - np. nanorurki), współczesne ogniwa paliwowe (nowoczesne technologie, prezentacja mechanizmu działania urządzeń napędzanych w wyniku reakcji elektrolizy), doświadczenia z użyciem katalizatorów (np.: katalityczne rozkłady roztworu nadtlenku wodoru, współczesne katalizatory - biokatalizatory
). Uczeń musi mieć również możliwość pracy z tablicą interaktywną (gry dydaktyczne, krzyżówki, szarady, łamigłówki, plansze interaktywne) oraz pracę z systemem bezprzewodowego głosowania (ankiety, quizy) oraz - zajęć warsztatowych, na których uczniowie pracują samodzielnie (czas trwania, 1,5 godziny zegarowej). W części warsztatowej każdy uczeń powinien mieć szansę samodzielnie wykonać eksperymenty, wśród których muszą znaleźć się: otrzymywanie chloru i badanie jego właściwości wybielających, określanie obecności chlorowodoru w powietrzu i badanie jego odczynu, reakcje w roztworach wodnych (wytrącanie soli i reakcje barwne), typy reakcji chemicznych (analizy, wymiany, syntezy) oraz inne eksperymenty zgodne z tematyką Chemia w służbie środowiska - w technice chemii w małej skali (polecanej przez twórców obowiązującej podstawy programowej z chemii). W wyniku zajęć uczeń powinien uzyskać wyjaśnienia dotyczące nurtujących go problemów, nauczyć się poprawnie dydaktycznie opisywać doświadczenia. Czas trwania jednej lekcji pokazowej składającej się z części pokazowej i warsztatowej to 3 godziny zegarowe. c) wykorzystać możliwości tablicy interaktywnej w trakcie prowadzonych zajęć oraz zapewnić w części warsztatowej samodzielne wykonanie eksperymentów przez uczniów, a także udzielić wyjaśnień dotyczących nurtujących ich problemów; d) zapewnić urządzenia oraz materiały używane do wykonywanych ćwiczeń i prowadzenia warsztatów; e) przygotować w uzgodnieniu z Zamawiającym Harmonogram zajęć realizowanych w 12 szkołach gimnazjalnych w terminie 2 tygodni od daty podpisania umowy; f) przekazać każdemu uczniowi broszury z omówieniem prezentowanych doświadczeń.. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.05.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z KONINA
- Dostawa i wdrożenie oprogramowania systemowego do pracy w chmurze dla 5 szkół kształcenia zawodowego w Koninie
- PRACE REMONTOWE I ADAPTACYJNE DOTYCZĄCE UTWORZENIA SPECJALISTYCZNYCH PRACOWNI W RAMACH PROJEKTU "TRANSFORMACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO PRZYSZŁOŚCIĄ KONINA"
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej wraz z jej dystrybucją do obiektów ANS w Koninie
- Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi
- Dostawy bonów towarowych w formie papierowej
- Usługa kompleksowego sprzątania pomieszczeń wewnętrznych i terenów zewnętrznych prokuratur okręgu konińskiego wraz z myciem okien, w okresie 12 miesięcy tj. od 01.01.2025 r. do 31.12.2025 r.
więcej: przetargi w Koninie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przeprowadzenie szkoleń dla uczniów i uczennic w ramach realizacji projektu "Klucze do zawodowej przyszłości" - z podziałem na II części.
- CKZ II/TP/272/4/2024 Organizacja i przeprowadzenie kursu podstawowego spawania metodą MAG-135 dla 1 grupy (6 osób) wraz z ewentualnym egzaminem poprawkowym dla 50% uczestników kursu
- Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń/kursów w ramach projektu "Kształcenie zawodowe na najwyższym poziomie-wsparcie uczniów i nauczycieli w powiecie radomszczańskim" nr FELD.08.08-IZ.00-0069/23.
- Organizacja i przeprowadzenie kursów i szkoleń dla uczniów i nauczycieli na potrzeby realizacji projektów w Powiecie Opatowskim
- "Operator wózków jezdniowych specjalizowanych"
- Konsultacje treści sylabusa i treści kursu "Biologia rozrodu ssaków" w celu modyfikacji kierunków: Biologia I i II st. oraz Zarządzanie Zasobami Przyrody II st. na Wydziale Biologii (rolnictwo)
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.