eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KoninZLECENIE USŁUGI PRZEPROWADZENIA LEKCJI POKAZOWYCH Z FIZYKI I Z CHEMII DLA UCZNIÓW GIMNAZJALNYCH W RAMACH PROJEKTU UNIWERSYTET GIMNAZJALISTY W RAMACH POKL 9.1.2. (ZP-1/2012)

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-01-19

Konin: ZLECENIE USŁUGI PRZEPROWADZENIA LEKCJI POKAZOWYCH Z FIZYKI I Z CHEMII DLA UCZNIÓW GIMNAZJALNYCH W RAMACH PROJEKTU UNIWERSYTET GIMNAZJALISTY W RAMACH POKL 9.1.2. (ZP-1/2012)
Numer ogłoszenia: 17498 - 2012; data zamieszczenia: 19.01.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Koninie , ul. Zakładowa 4, 62-510 Konin, woj. wielkopolskie, tel. 63 2453095, faks 63 2422229.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.arrkonin.org.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Koninie.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ZLECENIE USŁUGI PRZEPROWADZENIA LEKCJI POKAZOWYCH Z FIZYKI I Z CHEMII DLA UCZNIÓW GIMNAZJALNYCH W RAMACH PROJEKTU UNIWERSYTET GIMNAZJALISTY W RAMACH POKL 9.1.2. (ZP-1/2012).

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie lekcji pokazowych świadczonych w ramach projektu: Uniwersytet Gimnazjalisty realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX - Rozwój kompetencji i wykształcenia w regionach, Działanie 9.1 - Wyrównanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 - Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. 2.2 Zamówienie realizowane będzie w 12 gimnazjach powiatu konińskiego i słupeckiego, tj.: 1. Gimnazjum w Brzeźnie, ul. Kwiatowa 20a, 62-513 Krzymów, 2. Gimnazjum w Budzisławiu Kościelnym, ul. Szkolna 17, 62-541 Budzisław Kościelny, 3. Zespole Szkół w Grodźcu - Gimnazjum, pl. Ks. Abp Bronisława Dąbrowskiego 4, 62-580 Grodziec, 4. Publicznym Gimnazjum im. Polskich Olimpijczyków w Kazimierzu Biskupim, Bielawy 1A, 62 Kazimierz Biskupi, 5. Publicznym Gimnazjum im. Ireny Sendler w Kramsku, ul. Konińska 20, 62-611 Kramsk, 6. Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 2, Gimnazjum w Lubstowie, ul. Kościelna 1A, 62-610 Sompolno, 7. Gimnazjum im. Polskich Olimpijczyków w Ostrowitem, ul. Szkolna 4, 62-402 Ostrowite, 8. Gimnazjum im. Kompani Powidzkiej 1918 roku, ul. Park Powstańców Wlkp. 1, 62- 430 Powidz, 9. Gimnazjum im. Jana Pawła II w Rychwale, ul. Sportowa 11, 62-570 Rychwał, 10. Publicznym Gimnazjum w Sławsku, ul. Okólna 3, 62-586 Rzgów, 11. Gimnazjum im. M. Kopernika w Słupcy, ul. Armii Krajowej 27, 62-400 Słupca, 12. Zespole Szkolno-Gimnazjalnym im. Unii Europejskiej w Trąbczynie, Trąbczyn 50, 62-410 Zagórów. 2.3 Zakres zamówienia obejmuje: 2.3.1 Lekcje pokazowe z fizyki - Część 1 Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie na rzecz Zamawiającego maksymalnie 12 lekcji pokazowych z fizyki zgodnie z ustalonym harmonogram zajęć (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do Umowy), po jednej w każdej ze szkół. 2.3.2 W trakcie realizacji usługi Wykonawca zobowiązuje się: a) przygotować program zajęć multimedialnych (z pokazem i warsztatami), zapewniających zapoznanie się ucznia z ciekawymi zjawiskami fizycznymi. Ww. program powinien być dostosowany do umiejętności i wiedzy przeciętnego ucznia w gimnazjum oraz zawierać zagadnienia m.in. związane z: - fizyką współczesną, w szczególności najnowszymi problemami fizyki: czarna materia i energia, sieci optyczne, bozon Higgsa, nanofizyka (nanorurki, grafen, kropki kwantowe), druga ziemia, czarne dziury, stany koherentne materii, nadprzewodnictwo, splątanie kwantowe, dualizm korpuskularno-falowy, - elektrycznością i magnetyzmem: elektrostatyka, linie sił pola magnetycznego, wzbudzanie pola elektromagnetycznego oraz jego wpływem na organizmy żywe, indukcja elektromagnetyczna, przepływ prądu, zjawiska związane z poruszaniem się ładunków elektrycznych w polu, - optyką, w tym: zjawiskiem załamania światła w zależności od badanego ośrodka, transmisją światła poprzez włókna optyczne, zjawiskiem fluorescencji, zjawiska interferencji dyfrakcji światła, spójne wiązki światła - lasery. Zachowanie się światła w układach optycznych, pomiar prędkości światła, - grawitacją, w z uwzględnieniem zachowania się masy i energii w polu grawitacyjnym, fizyką lotów kosmicznych, ugięcie światła i soczewkowaniem grawitacyjnym, - symulacjami komputerowymi w fizyce; b) przeprowadzić zajęcia (zgodnie z ww. programem) składające się z dwóch części: - zajęć multimedialnych z pokazem - zajęcia eksperymentalne z wykorzystaniem tablicy interaktywnej (czas trwania 1 godzina zegarowa) oraz - zajęć warsztatowych, na których uczniowie pracują samodzielnie (czas trwania, 2 godziny zegarowe). Łączny czas trwania jednej lekcji pokazowej składającej się z części pokazowej i warsztatowej to 3 godziny zegarowe; c) wykorzystać możliwości tablicy interaktywnej w trakcie prowadzonych zajęć oraz zapewnić w części warsztatowej samodzielne wykonanie eksperymentów przez uczniów, a także udzielić wyjaśnień dotyczących nurtujących ich problemów; d) zapewnić urządzenia oraz materiały używane do wykonywanych ćwiczeń i prowadzenia warsztatów; e) przygotować w uzgodnieniu z Zamawiającym Harmonogram zajęć realizowanych w 12 szkołach gimnazjalnych w terminie 2 tygodni od daty podpisania umowy; f) przekazać każdemu uczniowi broszury z omówieniem prezentowanych doświadczeń. 2.3.3 Lekcje pokazowe z chemii - Część 2 Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie na rzecz Zamawiającego maksymalnie 12 lekcji pokazowych z chemii zgodnie z ustalonym harmonogram zajęć (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do Umowy), po jednej w każdej ze szkół. 2.3.3 W trakcie realizacji usługi Wykonawca zobowiązuje się: a) przygotować program zajęć multimedialnych (z pokazem i warsztatami), zapewniających zapoznanie się ucznia z ciekawymi zjawiskami chemicznymi i przyrodniczymi. Ww. program powinien być dostosowany do umiejętności i wiedzy przeciętnego ucznia w gimnazjum; b) przeprowadzić zajęcia składające się z dwóch części: - zajęć wspomaganych multimedialnie - zajęcia eksperymentalne z wykorzystaniem tablicy interaktywnej i nowoczesnych pomocy dydaktycznych (czas trwania 1,5 godziny zegarowej). Uczeń powinien mieć szansę na przeprowadzenie kilku efektownych doświadczeń chemicznych, wśród których muszą znaleźć się: rozkład termiczny soli (np.: galusanu bizmutu(III)), bezpieczne mieszaniny zapalne w zmniejszonej skali (np. azotany(V)) - minimum 3 barwy płomienia powstałe w wyniku inicjacji, mieszaniny wybuchowe w zmniejszonej skali (np.: mieszanina powietrza z wodorem, fosforu z solami wybuchowymi) - minimum jedna mieszanina w stałym stanie skupienia oraz jedna w stanie gazowym, reakcje otrzymywania tlenku węgla(IV) (np.: z reakcji kwasu octowego z sodą oczyszczoną), spalanie pierwiastków w tlenie (siarki, fosforu, węgla), badanie właściwości węgla (jego rola w przyrodzie i zastosowanie w nanotechnologii - np. nanorurki), współczesne ogniwa paliwowe (nowoczesne technologie, prezentacja mechanizmu działania urządzeń napędzanych w wyniku reakcji elektrolizy), doświadczenia z użyciem katalizatorów (np.: katalityczne rozkłady roztworu nadtlenku wodoru, współczesne katalizatory - biokatalizatory ). Uczeń musi mieć również możliwość pracy z tablicą interaktywną (gry dydaktyczne, krzyżówki, szarady, łamigłówki, plansze interaktywne) oraz pracę z systemem bezprzewodowego głosowania (ankiety, quizy) oraz - zajęć warsztatowych, na których uczniowie pracują samodzielnie (czas trwania, 1,5 godziny zegarowej). W części warsztatowej każdy uczeń powinien mieć szansę samodzielnie wykonać eksperymenty, wśród których muszą znaleźć się: otrzymywanie chloru i badanie jego właściwości wybielających, określanie obecności chlorowodoru w powietrzu i badanie jego odczynu, reakcje w roztworach wodnych (wytrącanie soli i reakcje barwne), typy reakcji chemicznych (analizy, wymiany, syntezy) oraz inne eksperymenty zgodne z tematyką Chemia w służbie środowiska - w technice chemii w małej skali (polecanej przez twórców obowiązującej podstawy programowej z chemii). W wyniku zajęć uczeń powinien uzyskać wyjaśnienia dotyczące nurtujących go problemów, nauczyć się poprawnie dydaktycznie opisywać doświadczenia. Czas trwania jednej lekcji pokazowej składającej się z części pokazowej i warsztatowej to 3 godziny zegarowe. c) wykorzystać możliwości tablicy interaktywnej w trakcie prowadzonych zajęć oraz zapewnić w części warsztatowej samodzielne wykonanie eksperymentów przez uczniów, a także udzielić wyjaśnień dotyczących nurtujących ich problemów; d) zapewnić urządzenia oraz materiały używane do wykonywanych ćwiczeń i prowadzenia warsztatów; e) przygotować w uzgodnieniu z Zamawiającym Harmonogram zajęć realizowanych w 12 szkołach gimnazjalnych w terminie 2 tygodni od daty podpisania umowy; f) przekazać każdemu uczniowi broszury z omówieniem prezentowanych doświadczeń..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamówienie uzupełniające zostanie udzielone na podstawie odrębnej umowy lub umów zawartych z Wykonawcą - w trybie zamówienia z wolnej ręki, na podstawie art. 67 ust.1 pkt.6 ustawy Pzp (jeżeli ich wartość przekracza 14000 euro) lub -poza ustawą ( jeżeli ich wartość nie przekracza 14000 euro). Zamówienie uzupełniające może zostać udzielone w terminie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego. Wartość zamówienia uzupełniającego nie będzie przekraczać 20% wartości zamówienia podstawowego.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.05.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje sposobu spełnienia tego warunku. Ocena spełniania warunku odbędzie się na podstawie złożonego oświadczenia, na zasadzie spełnia - nie spełnia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje sposobu spełnienia tego warunku. Ocena spełniania warunku odbędzie się na podstawie złożonego oświadczenia, na zasadzie spełnia - nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje sposobu spełnienia tego warunku. Ocena spełniania warunku odbędzie się na podstawie złożonego oświadczenia, na zasadzie spełnia - nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Część 1 Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca przedstawi wykaz co najmniej 2 osób, wyznaczonych do realizacji niniejszego zadania, które posiadają wykształcenie wyższe (minimum licencjat) z dziedziny fizyki oraz posiadają co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku nauczyciela lub wykładowcy na wyższej uczelni z dziedziny fizyki, Do wykazu należy dołączyć: - dokumenty potwierdzające wykształcenie wyższe z dziedziny fizyki - dokumenty/oświadczenia potwierdzające co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku na stanowisku nauczyciela lub wykładowcy na wyższej uczelni z dziedziny fizyki, Część 2 Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca przedstawi wykaz co najmniej 2 osób, wyznaczonych do realizacji niniejszego zadania, które posiadają wykształcenie wyższe (minimum licencjat) z dziedziny chemii oraz posiadają co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku nauczyciela lub wykładowcy na wyższej uczelni z dziedziny chemii, Do wykazu należy dołączyć: - dokumenty potwierdzające wykształcenie wyższe z dziedziny chemii - dokumenty/oświadczenia potwierdzające co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku na stanowisku nauczyciela lub wykładowcy na wyższej uczelni z dziedziny chemii, Ocena spełniania warunku odbędzie się na podstawie analizy treści wypełnionego formularza, łącznie z dokumentami potwierdzającymi kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie osób wymienionych w wykazie oraz na podstawie złożonego oświadczenia, na zasadzie spełnia - nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje sposobu spełnienia tego warunku. Ocena spełniania warunku odbędzie się na podstawie złożonego oświadczenia, na zasadzie spełnia - nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Przewiduje się możliwość zmiany zawartej umowy, jeżeli konieczność wprowadzenia takiej zmiany wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w ogłoszeniu o zamówieniu lub SIWZ. 14.3 Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień umowy w sytuacji, gdy: a) zmiana jest dla niego korzystna, b) w przypadku konieczności dostosowania postanowień umownych do zmian wynikających z nowelizacji powszechnie obowiązujących przepisów prawa z uwagi na brak możliwości realizacji umowy wedle pierwotnej jej treści lub z uwagi na rażącą stratę grożącą jednej ze stron, c) w przypadku wystąpienia sytuacji od stron niezależnej, niemożliwej do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, a wprowadzenie zmiany jest konieczne dla prawidłowej realizacji umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.arrkonin.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Koninie, ul. Zakładowa 4, 62-510 Konin.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.01.2012 godzina 10:00, miejsce: Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Koninie, ul. Zakładowa 4, 62-510 Konin, III piętro, sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: POKL.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Lekcje pokazowe z fizyki.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Lekcje pokazowe z fizyki - Część 1 Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie na rzecz Zamawiającego maksymalnie 12 lekcji pokazowych z fizyki zgodnie z ustalonym harmonogram zajęć (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do Umowy), po jednej w każdej ze szkół. 2.3.2 W trakcie realizacji usługi Wykonawca zobowiązuje się: a) przygotować program zajęć multimedialnych (z pokazem i warsztatami), zapewniających zapoznanie się ucznia z ciekawymi zjawiskami fizycznymi. Ww. program powinien być dostosowany do umiejętności i wiedzy przeciętnego ucznia w gimnazjum oraz zawierać zagadnienia m.in. związane z: - fizyką współczesną, w szczególności najnowszymi problemami fizyki: czarna materia i energia, sieci optyczne, bozon Higgsa, nanofizyka (nanorurki, grafen, kropki kwantowe), druga ziemia, czarne dziury, stany koherentne materii, nadprzewodnictwo, splątanie kwantowe, dualizm korpuskularno-falowy, - elektrycznością i magnetyzmem: elektrostatyka, linie sił pola magnetycznego, wzbudzanie pola elektromagnetycznego oraz jego wpływem na organizmy żywe, indukcja elektromagnetyczna, przepływ prądu, zjawiska związane z poruszaniem się ładunków elektrycznych w polu, - optyką, w tym: zjawiskiem załamania światła w zależności od badanego ośrodka, transmisją światła poprzez włókna optyczne, zjawiskiem fluorescencji, zjawiska interferencji dyfrakcji światła, spójne wiązki światła - lasery. Zachowanie się światła w układach optycznych, pomiar prędkości światła, - grawitacją, w z uwzględnieniem zachowania się masy i energii w polu grawitacyjnym, fizyką lotów kosmicznych, ugięcie światła i soczewkowaniem grawitacyjnym, - symulacjami komputerowymi w fizyce; b) przeprowadzić zajęcia (zgodnie z ww. programem) składające się z dwóch części: - zajęć multimedialnych z pokazem - zajęcia eksperymentalne z wykorzystaniem tablicy interaktywnej (czas trwania 1 godzina zegarowa) oraz - zajęć warsztatowych, na których uczniowie pracują samodzielnie (czas trwania, 2 godziny zegarowe). Łączny czas trwania jednej lekcji pokazowej składającej się z części pokazowej i warsztatowej to 3 godziny zegarowe; c) wykorzystać możliwości tablicy interaktywnej w trakcie prowadzonych zajęć oraz zapewnić w części warsztatowej samodzielne wykonanie eksperymentów przez uczniów, a także udzielić wyjaśnień dotyczących nurtujących ich problemów; d) zapewnić urządzenia oraz materiały używane do wykonywanych ćwiczeń i prowadzenia warsztatów; e) przygotować w uzgodnieniu z Zamawiającym Harmonogram zajęć realizowanych w 12 szkołach gimnazjalnych w terminie 2 tygodni od daty podpisania umowy; f) przekazać każdemu uczniowi broszury z omówieniem prezentowanych doświadczeń..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.05.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Lekcje pokazowe z chemii.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie na rzecz Zamawiającego maksymalnie 12 lekcji pokazowych z chemii zgodnie z ustalonym harmonogram zajęć (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do Umowy), po jednej w każdej ze szkół. 2.3.3 W trakcie realizacji usługi Wykonawca zobowiązuje się: a) przygotować program zajęć multimedialnych (z pokazem i warsztatami), zapewniających zapoznanie się ucznia z ciekawymi zjawiskami chemicznymi i przyrodniczymi. Ww. program powinien być dostosowany do umiejętności i wiedzy przeciętnego ucznia w gimnazjum; b) przeprowadzić zajęcia składające się z dwóch części: - zajęć wspomaganych multimedialnie - zajęcia eksperymentalne z wykorzystaniem tablicy interaktywnej i nowoczesnych pomocy dydaktycznych (czas trwania 1,5 godziny zegarowej). Uczeń powinien mieć szansę na przeprowadzenie kilku efektownych doświadczeń chemicznych, wśród których muszą znaleźć się: rozkład termiczny soli (np.: galusanu bizmutu(III)), bezpieczne mieszaniny zapalne w zmniejszonej skali (np. azotany(V)) - minimum 3 barwy płomienia powstałe w wyniku inicjacji, mieszaniny wybuchowe w zmniejszonej skali (np.: mieszanina powietrza z wodorem, fosforu z solami wybuchowymi) - minimum jedna mieszanina w stałym stanie skupienia oraz jedna w stanie gazowym, reakcje otrzymywania tlenku węgla(IV) (np.: z reakcji kwasu octowego z sodą oczyszczoną), spalanie pierwiastków w tlenie (siarki, fosforu, węgla), badanie właściwości węgla (jego rola w przyrodzie i zastosowanie w nanotechnologii - np. nanorurki), współczesne ogniwa paliwowe (nowoczesne technologie, prezentacja mechanizmu działania urządzeń napędzanych w wyniku reakcji elektrolizy), doświadczenia z użyciem katalizatorów (np.: katalityczne rozkłady roztworu nadtlenku wodoru, współczesne katalizatory - biokatalizatory ). Uczeń musi mieć również możliwość pracy z tablicą interaktywną (gry dydaktyczne, krzyżówki, szarady, łamigłówki, plansze interaktywne) oraz pracę z systemem bezprzewodowego głosowania (ankiety, quizy) oraz - zajęć warsztatowych, na których uczniowie pracują samodzielnie (czas trwania, 1,5 godziny zegarowej). W części warsztatowej każdy uczeń powinien mieć szansę samodzielnie wykonać eksperymenty, wśród których muszą znaleźć się: otrzymywanie chloru i badanie jego właściwości wybielających, określanie obecności chlorowodoru w powietrzu i badanie jego odczynu, reakcje w roztworach wodnych (wytrącanie soli i reakcje barwne), typy reakcji chemicznych (analizy, wymiany, syntezy) oraz inne eksperymenty zgodne z tematyką Chemia w służbie środowiska - w technice chemii w małej skali (polecanej przez twórców obowiązującej podstawy programowej z chemii). W wyniku zajęć uczeń powinien uzyskać wyjaśnienia dotyczące nurtujących go problemów, nauczyć się poprawnie dydaktycznie opisywać doświadczenia. Czas trwania jednej lekcji pokazowej składającej się z części pokazowej i warsztatowej to 3 godziny zegarowe. c) wykorzystać możliwości tablicy interaktywnej w trakcie prowadzonych zajęć oraz zapewnić w części warsztatowej samodzielne wykonanie eksperymentów przez uczniów, a także udzielić wyjaśnień dotyczących nurtujących ich problemów; d) zapewnić urządzenia oraz materiały używane do wykonywanych ćwiczeń i prowadzenia warsztatów; e) przygotować w uzgodnieniu z Zamawiającym Harmonogram zajęć realizowanych w 12 szkołach gimnazjalnych w terminie 2 tygodni od daty podpisania umowy; f) przekazać każdemu uczniowi broszury z omówieniem prezentowanych doświadczeń..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.05.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.