Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-07-14
Czerniejewo: Roboty budowlane (kod CPV 45000000-7) polegające na wymianie pokrycia dachowego (kod CPV 45260000-7), opierzeń, obicia kafrów, okien i wyłazów dachowych (kod CPV 45421132-8), instalacji odgromowej (kod CPV 45312311-0), przemurowaniu kominów od poziomu dachu (kod CPV 45262522-6), w budynku administracyjnym Nadleśnictwa Czerniejewo
Znak sprawy: KZ.270.8.2015
Numer ogłoszenia: 176040 - 2015; data zamieszczenia: 14.07.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Czerniejewo , 62-250 Czerniejewo, woj. wielkopolskie, tel. 61 4273041, faks 61 4273188.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.czerniejewo.poznan.lasy.gov.pl/
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Roboty budowlane (kod CPV 45000000-7) polegające na wymianie pokrycia dachowego (kod CPV 45260000-7), opierzeń, obicia kafrów, okien i wyłazów dachowych (kod CPV 45421132-8), instalacji odgromowej (kod CPV 45312311-0), przemurowaniu kominów od poziomu dachu (kod CPV 45262522-6), w budynku administracyjnym Nadleśnictwa Czerniejewo Znak sprawy: KZ.270.8.2015.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: W niniejszym postępowaniu Zamawiający udziela zamówienia na roboty budowlane polegające na wykonaniu zadania pod nazwą: Roboty budowlane (kod CPV 45000000-7) polegające na wymianie pokrycia dachowego (kod CPV 45260000-7), opierzeń, obicia kafrów, okien i wyłazów dachowych (kod CPV 45421132-8), instalacji odgromowej (kod CPV 45312311-0), przemurowaniu kominów od poziomu dachu (kod CPV 45262522-6), w budynku administracyjnym Nadleśnictwa Czerniejewo. Przedmiot zamówienia obejmuje roboty rozbiórkowe i przygotowawcze, roboty montażowe, wymianę okien dachowych i okien kaferków, rozebranie lukarn jednospadowych w części mieszkalnej i montaż okien dachowych, roboty wewnętrzne - po osadzeniu okien dachowych, instalację odgromową, odbitki, podbitki z drewna egzotycznego IROKO, wykonywane w budynku administracyjno-socjalnym Nadleśnictwa Czerniejewo (Głożyna 5, 62-250 Czerniejewo, działka ew. nr 5132/1, obręb Czerniejewo Las, księga wieczysta nr: PO1G/00037685/8), w zakresie szerzej opisanym w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, w tym w Opisie Przedmiotu Zamówienia..
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.00.00 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze 45.42.11.32 - Instalowanie okien 45.31.23.11 - Montaż instalacji piorunochronnej .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 75.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 12.100,00 zł (dwanaście tysięcy sto złotych 00/100). Wadium musi być w pełnej wysokości wniesione przed upływem terminu składania ofert, w jednej lub kilku spośród następujących form, w zależności od wyboru Wykonawcy: 1) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w PKO BANK POLSKI S.A., nr konta: 76 1440 1286 0000 0000 1403 9678; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, ze zm.). Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą, tj. począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert, oraz co najmniej do ostatniego dnia związania ofertą (włączając ten dzień). Poręczenia oraz gwarancje (w oryginale) winny być ważne przez okres związania ofertą i jeżeli mają być zwrócone po tym okresie, nie mogą być trwale wpięte do oferty. W razie wnoszenia wadium w formie pieniężnej w tytule przelewu należy zamieścić następującą informację: Przetarg na roboty budowlane polegające na wymianie pokrycia dachowego, opierzeń, obicia kafrów, okien i wyłazów dachowych, instalacji odgromowej, przemurowaniu kominów od poziomu dachu, w budynku administracyjnym Nadleśnictwa Czerniejewo, znak sprawy: KZ.270.8.2015
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający odstępuje od szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie Oświadczenia o posiadaniu wymaganych uprawnień przez osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia - Załącznik nr 6 do IDW (Rozdział IV SIWZ) oraz Oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - Załącznik nr 7 do IDW (Rozdział IV SIWZ).
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca spełni powyższy warunek, jeżeli wykaże, że wykonał roboty budowlane związane z przedmiotem zamówienia oraz proporcjonalne do przedmiotu zamówienia w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączy dowody dotyczące najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Przez roboty budowlane związane z przedmiotem zamówienia oraz proporcjonalne do przedmiotu zamówienia rozumie się realizację co najmniej 2 (dwóch) zadań polegających na wykonaniu robót budowlanych obejmujących remont pokrycia dachowego wraz z wymianą dachówek ceramicznych, o wartości każdego z tych zadań co najmniej 200.000 (dwieście tysięcy) złotych netto (bez podatku VAT). UWAGA: w przypadku, gdy wykonane roboty będą częścią większego zadania, brane pod uwagę będą jedynie roboty polegające na remoncie pokrycia dachowego wraz z wymianą dachówek ceramicznych i ich wartość netto. Ocena spełniania tego warunku nastąpi na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - Załącznik nr 7 do IDW (Rozdział IV SIWZ) oraz weryfikacji wykazu robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania (sporządzonego zgodnie z treścią Wykazu wykonanych najważniejszych robót budowlanych - Załącznik nr 4 do IDW). Za wystarczające uznaje się ujęcie w powołanym wykazie robót budowlanych potwierdzających spełnienie warunku udziału w postępowaniu w zakresie wiedzy i doświadczenia. Do wymienionych w wykazie robót budowlanych Zamawiający żąda załączenia dowodów (w rozumieniu § 1 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane - Dz. U. z 2013 r., poz. 231) potwierdzających, że każda z robót budowlanych wskazanych w wykazie została wykonana w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały one wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. W razie konieczności, szczególnie gdy wykaz lub dowody budzą wątpliwości Zamawiającego lub gdy z poświadczenia albo z innego dokumentu wynika, że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane miały zostać wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu. Zamawiający dokona oceny spełniania tego warunku na zasadzie spełnia - nie spełnia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający odstępuje od szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie Oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - Załącznik nr 7 do IDW (Rozdział IV SIWZ).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi wskazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, legitymują się kwalifikacjami zawodowymi i doświadczeniem odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną im powierzone. Wykonawca na funkcję wymienioną poniżej wskaże osobę, która spełnia następujące wymagania: - 1 (jedna) osoba do pełnienia funkcji Kierownika Budowy, na zasadach określonych w SIWZ, w tym w IPU, z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej. Ocena spełniania tego warunku nastąpi na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - Załącznik nr 7 do IDW (Rozdział IV SIWZ) oraz weryfikacji wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - Załącznik nr 5 do IDW (Rozdział IV SIWZ). Zamawiający dokona oceny spełniania tego warunku na zasadzie spełnia - nie spełnia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę co najmniej 400.000 (czterysta tysięcy) złotych. Ocena spełniania tego warunku nastąpi na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - Załącznik nr 7 do IDW (Rozdział IV SIWZ) oraz weryfikacji przedłożonego przez Wykonawcę dokumentu opłaconej polisy, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Zamawiający dokona oceny spełniania tego warunku na zasadzie spełnia - nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Za wystarczające uznaje się ujęcie w powołanym wykazie robót budowlanych, potwierdzających spełnienia warunku udziału w postępowaniu w zakresie wiedzy i doświadczenia.; - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
- próbki, opisy lub fotografie produktów, które mają zostać dostarczone, których autentyczność musi zostać poświadczona przez wykonawcę na żądanie zamawiającego;
inne dokumenty
1. Wypełniony opis oferowanych robót budowlanych - w zakresie oznaczonych wyrobów budowlanych (zgodnie z Załącznikiem nr 9 do IDW - Rozdział IV SIWZ); 2. Wypełnione oświadczenie potwierdzające autentyczność przedkładanych wraz z ofertą dokumentów przedmiotowych (zgodnie z Załącznikiem nr 10 do IDW - Rozdział IV SIWZ); 3. Inne niż próbki, opisy lub fotografie produktów, które mają zostać dostarczone, dokumenty potwierdzające spełnianie przez oferowane roboty budowlane wymagań określonych przez Zamawiającego w zakresie oznaczonych wyrobów budowlanych (materiałów stosowanych do wykonania robót związanych z pokryciem dachowym: dachówka ceramiczna, gąsiory dachowe i akcesoria dachowe - taśmy pod gąsiory, płotki przeciwśniegowe; okien połaciowych montowanych w miejsce rozbieranych lukarn drewnianych; systemu mocowania do konstrukcji drewnianej desek IROKO, służącego do wykonania obicia frontu i boków kafrów; okien kaferków wymienianych na budynku; wełny mineralnej do izolacji cieplnej i przeciwdźwiękowej), tj.: katalogi, cenniki, karty produktowe, karty charakterystyki produktu, schematy lub rysunki dostarczanych wyrobów.
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Wypełniony formularz ofertowy (zgodnie z Załącznikiem nr 1 do IDW - Rozdział IV SIWZ); 2. Wypełniony kosztorys ofertowy (zgodnie z Załącznikiem nr 2 do IDW - Rozdział IV SIWZ); 3. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. III.4.3.1 lub III.4.3.2, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem, wystawionym nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 4. W przypadku, gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. W ofercie należy złożyć: oryginał dokumentu zawierającego zobowiązanie tych podmiotów lub jego notarialnie potwierdzoną kopię. W celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia, oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda złożenia dokumentów dotyczących w szczególności zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy - Prawo zamówień publicznych odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 5. W przypadku osoby (osób) działającej w imieniu Wykonawcy w oparciu o odrębnie udzielone pełnomocnictwo, w ofercie należy złożyć: oryginał dokumentu potwierdzającego udzielenie tego pełnomocnictwa lub jego notarialnie potwierdzoną kopię. Wykonawcy, którzy wspólnie będą ubiegać się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art. 23 ustawy - Prawo zamówień publicznych.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 70
- 2 - Okres gwarancji i rękojmi - 30
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych umową w sprawie zamówienia publicznego, wszelkie zmiany umowy wymagają jednoczesnej zgody Zamawiającego i Wykonawcy i mogą być wprowadzone jedynie w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego będą mogły nastąpić w następujących przypadkach: 1. zaistnienia omyłki pisarskiej lub rachunkowej - w takim przypadku zmiana będzie dopuszczalna w zakresie niezbędnym do usunięcia omyłki lub 2. zaistnienia, po zawarciu umowy, przypadku siły wyższej, przez którą na potrzeby niniejszego warunku rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej Strony więzi prawnej: a) o charakterze niezależnym od Stron oraz b) którego Strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy oraz c) którego nie można uniknąć ani któremu Strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności oraz d) której nie można przypisać drugiej Stronie; za siłę wyższą, warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, promieniowanie lub skażenia - w takim przypadku dopuszczalna będzie zmiana terminu wykonania umowy w zakresie uzasadnionym zaistnieniem siły wyższej lub 3. zaistnienia, po zawarciu umowy, niesprzyjających warunków atmosferycznych, to jest silnych lub ciągłych opadów deszczu lub spadku temperatury, które obiektywnie uniemożliwiają terminową realizację przedmiotu zamówienia - w takim przypadku dopuszczalna będzie zmiana terminu wykonania umowy w zakresie uzasadnionym zaistnieniem tych warunków, 4. zmiana terminu realizacji przedmiotu Umowy spowodowana: a) niemożliwymi wcześniej do przewidzenia brakami w Dokumentacji projektowej, b) przerwaniem prac przez właściwe organy administracji rządowej i samorządowej albo jako wykonanie prawomocnego orzeczenia sądu, za co nie można przypisać winy Wykonawcy, c) koniecznością wykonania zamówień dodatkowych albo wykonania części robót inną technologią niż założona w Dokumentacji projektowej, lub 5. zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia Stron - w takim przypadku dopuszczalna będzie zmiana uzasadniona zmianą właściwych przepisów prawa lub 6. zmiana wynagrodzenia Wykonawcy określonego w § 5 ust. 1 umowy o zamówienie publiczne (zwiększenie wynagrodzenia nie może jednak spowodować przekroczenia kwoty wskazanej w § 5 ust. 1 umowy, zwiększonej o 10%) - w następujących przypadkach: a) gdy ilości rzeczywiście wykonanych robót określone w obmiarze będą różniły się od przewidywanych ilości robót określonych w przedmiarze; b) gdy w przedmiarze, a w konsekwencji w kosztorysie ofertowym, zostaną pominięte roboty objęte przedmiotem zamówienia i ujęte w Dokumentacji projektowej; c) gdy na zasadach określonych w umowie o zamówienie zostanie wprowadzona zmiana technologii wykonania robót; d) gdy w sytuacjach i na zasadach przewidzianych umową o zamówienie zostanie ograniczony przewidywany zakres robót objęty przedmiotem zamówienia; 7. zmiana podwykonawców i dalszych podwykonawców na zasadach określonych w umowie; 8. powstania rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Strony - w takim przypadku dopuszczalna będzie zmiana potrzebna do usunięcia tych rozbieżności lub niejasności. 9. Oprócz zmian, o których mowa powyżej, dopuszcza się dokonanie nieistotnych zmian w warunkach umowy o zamówienie publiczne. Przyjmuje się, iż zmiany nieistotne to takie, które nie powodują zwiększenia wynagrodzenia oraz nie powodują wyłączenia zobowiązań Wykonawcy wynikających z umowy o zamówienie publiczne.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.czerniejewo.poznan.lasy.gov.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Kancelaria Prawni.pro Grzesiak Pakuła-Sielska sp.k.,ul.Grochowska 7,60-277 Poznań; kancelaria@prawni.pro;osobiście lub za pośr.Poczty Polskiej,za opłatą pokrywającą koszty jej druku i wysyłki.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.07.2015 godzina 11:30, miejsce: Kancelaria Prawni.pro Grzesiak Pakuła-Sielska sp.k., ul. Grochowska 7, 60-277 Poznań, sekeretariat (wyłącznie u Pełnomocnika Zamawiającego).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Zamawiający przewiduje możliwość wykluczenia wykonawców w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 2a ustawy - Prawo zamówień publicznych, tj. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych. Zamawiający nie wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia. 2. Na podstawie art. 36a ust. 2 pkt 1) ustawy - Prawo zamówień publicznych Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę następujących rodzajów robót jako kluczowych część zamówienia na roboty budowlane: wymiana pokrycia dachowego, opierzeń, obicia kafrów, okien i wyłazów dachowych, instalacji odgromowej i przemurowanie kominów od poziomu dachu. Zastrzeżenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, nie jest skuteczne w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na zasoby innego podmiotu, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy - Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 tej ustawy. 3. Zamawiający przewiduje oraz określa wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 4 pkt 4) ustawy - Prawo zamówień publicznych, w następujący sposób: ze względu na przedmiot zamówienia, tj. wykonanie robót budowlanych, Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę (w przypadkach i w zakresie, w jakim podwykonawstwo jest dopuszczalne) osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia na roboty budowlane. Zamawiający wymaga, aby wszystkie osoby wykonujące roboty budowlane były zatrudnione na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę (w przypadkach i w zakresie, w jakich podwykonawstwo jest dopuszczalne), w pełnym wymiarze czasu pracy, na okres minimum realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontrolowania spełniania przez Wykonawcę wymagań dotyczących zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę (lub Podwykonawcę) w następujący sposób: przy wprowadzeniu na budowę (przekazaniu placu budowy) Wykonawca złoży oświadczenie potwierdzające, że Wykonawca spełnia warunek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę (lub Podwykonawcę) osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia na roboty budowlane. Wykonawca zobowiązuje się przekazać Zamawiającemu, w terminie 3 (trzech) dni od podpisania umowy w sprawie zamówienia, ale nie później niż przy przekazaniu Wykonawcy placu budowy, kopie umów o pracę zawartych ze wszystkimi osobami, przy pomocy których Wykonawca (lub Podwykonawca) będzie realizował umowę o zamówienie publiczne. W przypadku konieczności zmiany - w okresie trwania umowy o zamówienie - osób wykonujących czynności w ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu kopii umów o pracę zawartych z tymi osobami nie później niż w terminie 3 (trzech) dni od dokonania takiej zmiany. W przypadku gdy Wykonawca nie dochowa któregokolwiek z terminów, o których mowa powyżej, Zamawiający obciąży Wykonawcę karami umownymi za każdy dzień opóźnienia, w wysokości 500,00 zł (pięćset złotych 00/100), za każdy przypadek uchybienia. Zamawiający może odstąpić od umowy w sprawie zamówienia publicznego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, gdy Wykonawca nienależycie wykonuje tę umowę, a w szczególności gdy opóźnienie w wykonaniu obowiązków, o których mowa powyżej, przekroczy 5 dni. Prawo odstąpienia należy wykonać w terminie 30 dni od dnia powzięcia wiadomości o podstawie odstąpienia.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa gospodarczego obiektu budowlanego przeznaczonego na cele gospodarki leśnej - wieża dla nietoperzy na dz. ew. nr 4200/11 obręb Jasionka
- Remont stropodachu na budynku sali ruchowej Młodzieżowego Domu Kultury w Bartoszycach
- "Instalacja OZE i poprawa efektywności energetycznej wraz z przebudową zaplecza technicznego Zarządu Dróg Powiatowych w Słupsku" - II postępowanie
- Konserwacja i naprawy dachów i kominów ponad dachem-roboty blacharsko-dekarskie na budynkach komunalnych, stanowiących zasób komunalny gminy, administrowanych i zarządzanych przez ZGM"TBS" Sp. z o.o.
- Remont czterech rozdzielni prądowych w budynku Szkoły Podstawowej nr 1 w Kórniku.
- Modernizacja kompleksu sportowego "Moje boisko - Orlik 2012" w Żukowie
więcej: Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.