Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-05-28
Miechów: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów zawodowych w ramach projektu Aktywizacja Twoją szansą. Program aktywizacji społeczno - zawodowej osób i rodzin wieloproblemowych z gminy Miechów w Gminie Miechów. Projekt realizowany w ramach Działania 7.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Poddziałania 7.1.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Numer ogłoszenia: 176434 - 2012; data zamieszczenia: 28.05.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Miechowie , ul. Szpitalna 1, 32-200 Miechów, woj. małopolskie, tel. 41 38 211 60, faks 41 38 211 63.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.gopsmiechow.eu
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów zawodowych w ramach projektu Aktywizacja Twoją szansą. Program aktywizacji społeczno - zawodowej osób i rodzin wieloproblemowych z gminy Miechów w Gminie Miechów. Projekt realizowany w ramach Działania 7.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Poddziałania 7.1.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursów w specjalności: kurs gastronomiczny - kucharz, kurs prawa jazdy kat. B,C, kurs kierowca-operator wózków jezdniowych (widłowych), kurs operatora koparko-ładowarki, kurs fryzjerski, kurs barmana - kelnera, kurs terapii manualnej, kurs księgowy, kurs spawacza MAG, kurs obsługi kasy fiskalnej, kurs kadrowo administracyjny, w ramach projektu Aktywizacja Twoją szansą. Program aktywizacji społeczno - zawodowej osób i rodzin wieloproblemowych z gminy Miechów w Gminie Miechów. Projekt realizowany w ramach Działania 7.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Poddziałania 7.1.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych gdzie część stanowi każdy rodzaj kursu oddzielnie. REALIZACJA KURSÓW ZAWODOWYCH - WYMAGANIA OGÓLNE: 1. Określone kursy należy przeprowadzić w zakresie wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu, jaki obejmuje dany kurs zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w szczególności zrealizowania wymaganych ilości godzin tam gdzie jest to wymagane w celu umożliwienia przystąpienia do egzaminu lub uzyskania pełnych uprawnień po ukończeniu danego kursu. 2. Programy kursów muszą być opracowane zgodnie z przepisami Rozporządzenia MEN z dnia 03.02.2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U z 2006 r., Nr 31 poz. 216), a także muszą być sporządzone zgodnie z Modułowymi Programami Szkolenia Zawodowego Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej (www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl) oraz obowiązującymi wytycznymi w ww. zakresie i obowiązującymi przepisami prawa. Zamawiający podaje minimalny zakres programów wskazując tym samym na zagadnienia, które winny zostać podjęte podczas kursu. Wykonawca w załączeniu do oferty przedstawi program kursu mogąc rozszerzyć dowolnie zakres poszczególnych zagadnień. Konspekt stanowić będzie załącznik do umowy. 3. Kadra dydaktyczna powinna posiadać kwalifikacje i doświadczenie w prowadzeniu kursów objętych przedmiotem zamówienia. 4. Pożądane jest, aby zajęcia były przeprowadzane w Miechowie z każdą grupą odrębnie stosownie do rodzaju kursu. W przypadku braku takiej możliwości dojazd do miejsca gdzie prowadzone będą zajęcia nie może przekraczać 100km wliczając tym samym w cenę oferty koszty dojazdu z Miechowa do miejsca realizacji kursu i z powrotem (koszty PKP, PKS, BUS, komunikacji miejskiej itp.). 5. Zajęcia powinny być realizowane wg planu nauczania obejmującego przeciętnie nie mniej niż 25 godzin zegarowych w tygodniu i nie mniej niż 150 godzin zegarowych miesięcznie. Zajęcia powinny odbywać się w dni powszednie, z wyjątkiem sobót, niedziel i dni świątecznych. Zajęcia powinny rozpoczynać się nie wcześniej niż o godz. 7.30 i kończyć nie później niż o godzinie 17.30. Godzina zegarowa kursu liczy 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne liczące 45 minut oraz przerwę liczącą średnio 15 minut, gdyż długość przerw może być ustalana w sposób elastyczny. 6. Wykonawca powinien dostosować ilość i jakość pomieszczeń do zajęć teoretycznych i zajęć praktycznych. 7. Wykonawca powinien wyposażyć uczestników kursu w sprzęt i pomoce dydaktyczne niezbędne do przeprowadzenia danego kursu, z uwzględnieniem bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. 8. Wykonawca ubezpieczy od następstw nieszczęśliwych wypadków - powstałych w związku ze kursem, oraz w drodze do miejsca prowadzenia kursu i z powrotem - na podstawie listy przekazanej przez Zamawiającego na dwa dni przed rozpoczęciem kursów. 9. Wykonawca w ramach oferowanej ceny zapewni każdemu uczestnikowi materiały dydaktyczne/szkoleniowe, które z chwilą przekazania będą stanowiły jego własność: - podręcznik/skrypt - literaturę wspomagającą przygotowanie do egzaminu końcowego - zeszyt (notatnik) - zestaw piśmienniczy (ołówek oraz długopis) 10. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w swojej ofercie uwzględnił wszystkie koszty związane z organizacją i przeprowadzeniem kursu, a w szczególności: - koszt wynagrodzenia wykładowcy - instruktora, - koszt wynajmu sali, - koszt materiałów dydaktycznych, szkoleniowych, materiałów do ćwiczeń, materiałów przeznaczonych na zajęcia praktyczne wykorzystywane do celów szkoleniowych. - koszt badań lekarskich - wykonanych minimum na 1 tydzień przed pierwszymi zajęciami, - koszt odzieży ochronnej - roboczej, - koszt egzaminów teoretycznych i praktycznych, po zaliczeniu których uczestnik otrzyma wymagane certyfikaty lub uprawnienia, w cenę oferty nie należy wliczać egzaminów powtórkowych jeśli uczestnik nie zda egzaminu w pierwszym terminie. - opłat za dojazd i powrót uczestników kursów do miejsca, w którym przeprowadzone będą kursy, w przypadku gdy wystąpi konieczność dojazdu uczestnika kursu na zajęcia z Miechowa - opłat za dojazd i powrót uczestników kursów do miejsca, w którym przeprowadzone będą egzaminy, w przypadku gdy wystąpi konieczność dojazdu uczestnika kursu na egzamin z Miechowa - materiały dydaktyczne/szkoleniowe przekazane uczestnikom 11. Wykonawca ma obowiązek prowadzić ewidencję obecności uczestników kursu i zobowiązany jest do pisemnego informowania Zamawiającego o powtarzających się nieobecnościach każdego z uczestników w przypadku przekroczenia 10% absencji. 12. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dzienników zajęć oraz przeprowadzić ankiety ewaluacyjne na początku i na końcu kursu. 13. Wykonawca przed rozpoczęciem kursu informuje uczestników o tym, że kurs jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 14. Wykonawca zobowiązany jest prowadzić dzienniki zajęć oznaczone (zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki), w których powinny zostać wpisane: a) Nazwa i termin kursu b) Ewidencja obecności c) Dane uczestników kursu w formie listy obecności d) Wpisywana na bieżąco tematyka kursów oraz ilość godzin e) Informacje o odbytych kontrolach itp. f) Jeżeli kurs zakończy się egzaminem to również wyniki egzaminu 15. Wykonawca może skreślić osobę z listy uczestników, z powodu nie uczęszczania na zajęcia, tylko i wyłącznie na wniosek Zamawiającego. W przypadku rezygnacji lub skreślenia z listy uczestników projektu, Zamawiający zapłaci za faktyczną ilość osób, która przystąpi do realizacji kursu, tj. weźmie udział w minimum 1 dniu szkoleniowym. 16. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany liczby uczestników (odbiorców usług) w sytuacjach niezależnych od zamawiającego, których nie mógł przewidzieć w chwili zawarcia umowy np. choroba uczestnika itp. O zaistniałej sytuacji Zamawiający pisemnie zawiadomi niezwłocznie wykonawcę. 17. Ponadto zamawiający zastrzega, że jeśli którykolwiek z uczestników projektu z różnych przyczyn nie będzie mógł wziąć udziału kursie zawodowym w terminie ustalonym z zamawiającym wówczas Kurs zostanie przeprowadzony w późniejszym terminie, po uzgodnieniu z koordynatorem lokalnym GOPS w Miechowie. 18. Wszelkie rozliczenia końcowe między zamawiającym a wykonawcą zrealizowanych usług a szczególności w rozliczenia w sytuacjach powodujących zmiany liczby uczestników zajęć dokonane zostaną na podstawie cen jednostkowych określonych w kosztorysie ofertowym przez wykonawcę. 19. W przypadku stwierdzenia przeciwwskazań lekarskich do uczestnictwa w danym kursie zawodowym, Zamawiający zastrzega sobie możliwość: a. wykreślenia uczestnika z listy uczestników w przedmiotowym kursie, a Wykonawca nie otrzyma wynagrodzenia. b. zmiany kursu dla danego uczestnika. Zamiana kursu może dotyczyć tylko zmiany kursu na inny przedstawiony w SIWZ. 20. Na uzasadniony wniosek Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest zastąpić dotychczasowego nauczyciela lub instruktora innym nauczycielem lub instruktorem gwarantującym należyte i terminowe prowadzenie kursów. 21. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca prowadził nadzór wewnętrzny nad kursem służący podnoszeniu jakości organizowanego kursu. 22. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca sprawdzał efekty dokształcania między innymi poprzez: aktywność kursantów, frekwencję na zajęciach, pracę końcową, zaliczenie całego programu, egzamin. 23. Termin realizacji kursów musi być dopasowany do harmonogramu Zamawiającego i uzgodniony z koordynatorem lokalnym GOPS w Miechowie. 24. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia prawidłowej promocji kursów z określeniem nazwy kursu, nazwy zamawiającego oraz nazwy projektu w uzgodnieniu z koordynatorem lokalnym GOPS w Miechowie. Wszystkie materiały, uzyskane zaświadczenia, certyfikaty itp. muszą być opatrzone właściwym logo flagi Unii Europejskiej - Europejskiego Funduszu Społecznego wraz z odniesieniem i Kapitału Ludzkiego. 25. Rodzaj zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie kursu i uzyskania kwalifikacji: Wykonawca wystawi odpowiednio certyfikat , świadectwo egzaminu, świadectwo ukończenia kursu, uprawnienia lub inne dokumenty w zależności od rodzaju ukończonego kursu i wymaganych w tym zakresie przepisów prawa uznawane w Unii Europejskiej oraz dodatkowo zaświadczenie, zgodne z rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 03.02.2006r. w sprawie uzyskania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formie pozaszkolnej( Dz.U. z 2006r. Nr 31 poz.216), które musi być opatrzone logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i Unii Europejskiej oraz sformułowaniem Projekt: Aktywizacja Twoją szansą. Program aktywizacji społeczno - zawodowej osób i rodzin wieloproblemowych z gminy Miechów w Gminie Miechów. Projekt realizowany w ramach Działania 7.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Poddziałania 7.1.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. 26. Wykonawca wyznaczy osobę, która będzie koordynatorem kursu, w celu zapewnienia prawidłowej organizacji zajęć. Koordynator kursu jest zobowiązany do ścisłej współpracy z koordynatorami lokalnym w GOPS Miechów. 27. Zamawiający zastrzega prawo wglądu do dokumentów Wykonawcy związanych z realizowanym Projektem, w tym dokumentów finansowych, przez siebie oraz instytucje uprawnione do kontroli dokumentacji niniejszego projektu. Rozliczenie i termin płatności nastąpi przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy zgodnie z projektem umowy. Do faktury Zamawiający zobowiązany jest dołączyć następujące dokumenty (oznaczone zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki): - oryginały imiennych list obecności, potwierdzonych własnoręcznym podpisem uczestników kursów - terminy realizacji zajęć i ilość godzin (harmonogramy) - kserokopie dzienników zajęć (osobny dziennik dla każdej jednostki, w której przeprowadzane są kursy) - kserokopie zaświadczeń o udziale w kursach, wraz z zakresem tematycznym i godzinowym - imienne listy osób wraz z ich podpisami, potwierdzające odbiór materiałów dydaktycznych i pomocniczych - kopia dokumentów poświadczających zdanie egzaminu, - ankiety ewaluacyjne wypełnione przez uczestników na początku i na końcu kursu Kserokopie przekazywanych dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem na każdej stronie. 28. W związku z możliwymi opóźnieniami w przekazywaniu funduszy z Europejskiego Funduszu Społecznego, płatność może zostać dokonana w terminie późniejszym, nie dłuższym jednak niż 30 dni od daty przekazania środków do dyspozycji Zamawiającego. 29. Wykonawca musi działać zgodnie z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych (Dz. U. 2002 r. nr 101, poz. 926, tekst jednolity)..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8, 80.57.00.00-0.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 12.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do organizowania i przeprowadzania kursów/kursów objętych niniejszym zamówieniem, Zamawiający wymaga, aby wykonawca wykazał, że: jest instytucją szkoleniową w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jednolity: Dz. U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415 z późn. zm.), tj. posiada wpis do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej. Zamawiający dokona oceny na podstawie oświadczenia wykonawcy w trybie art. 22 ust. 1 ustawy PZP
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje: a. co najmniej 1 usługę polegającą na zorganizowaniu kursu / szkolenia odpowiednio do rodzaju kursu / szkolenia na które składa ofertę.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający dokona oceny na podstawie oświadczenia wykonawcy w trybie art. 22 ust. 1 ustawy PZP
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający dokona oceny na podstawie oświadczenia wykonawcy w trybie art. 22 ust. 1 ustawy PZP
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający dokona oceny na podstawie oświadczenia wykonawcy w trybie art. 22 ust. 1 ustawy PZP
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
a) formularz oferty (zał. nr 1 do SIWZ). (Wykonawca, wraz z ofertą, przedstawi program kursu (szkolenia) odpowiednio dla kursu zawodowego na który składa ofertę.) b) kosztorys ofertowy (zał. nr 1a do SIWZ). g) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Wszelkie istotne postanowienia umowy o udzielenie zamówienia publicznego zawarto w jej wzorze, który stanowi załącznik nr 5 do niniejszej SIWZ. Zamawiający na podstawie art.144 ust.1 ustawy Pzp- zastrzega sobie prawo do zmiany treści istotnych postanowień umowy: 1) na wskutek powstałych zmian wynikłych z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy 2) w zakresie terminów realizacji z przyczyn, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy 3) w zakresie zmian liczby uczestników (odbiorców usług) w sytuacjach niezależnych od zamawiającego, których nie mógł przewidzieć w chwili zawarcia umowy np. choroba uczestnika itp. 4) Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonania zmian (stosownie do potrzeb oraz na wskutek powstałych zmian wynikłych z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy opisanych w SIWZ) w szczególności zmiany usługobiorców oraz ilości uczestników. 5) W przypadku, określonym w ust. 4, cena jednostkowa usług określonych w kosztorysie ofertowym nie ulegną zmianie.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gopsmiechow.eu
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej, ul. Szpitalna 1, 32-200 Miechów, pok. Nr 1.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.06.2012 godzina 10:00, miejsce: Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej, ul. Szpitalna 1, 32-200 Miechów, pok. Nr 1.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Poddziałania 7.1.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Kurs Gastronomiczny - kucharz.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Cel: nabycie nowych i rozwój posiadanych umiejętności zawodowych poprzez przygotowanie uczestników kursu do pracy w kuchni na stanowisku kucharza w szczególności poznanie zasad żywienia, organizacji produkcji, przepisów kulinarnych. -Program kursu musi obejmować co najmniej wymagane minimum programowe zamieszczone poniżej: 1. Proces gotowania 2. Proces smażenia 3. Proces duszenia 4. Proces pieczenia i grillowania 5. Techniki sporządzania potraw z mięsa gotowanego 6. Techniki sporządzania potraw z mięsa smażonego 7. Techniki sporządzania potraw z mięsa duszonego 8. Techniki sporządzania potraw z mięsa pieczonego 9. Sporządzanie potraw na zamówienie 10. Przechowywanie mięsa 11. Techniki sporządzania potraw gotowanych z drobiu 12. Techniki sporządzania potraw z drobiu pieczonego 13. Techniki sporządzania potraw z drobiu smażonego 14. Techniki sporządzania potraw z drobiu duszonego 15. Techniki sporządzania potraw z dzikiego ptactwa 16. Techniki sporządzania potraw z ryb gotowanych 17. Techniki sporządzania potraw z ryb smażonych 18. Techniki sporządzania potraw z ryb duszonych 19. Techniki sporządzania potraw z ryb pieczonych 20. Techniki sporządzania potraw z rybnej masy mielonej 21. Ocena towaroznawcza z ryb 22. Techniki sporządzania potraw z podrobów gotowanych 23. Techniki sporządzania potraw z podrobów smażonych 24. Techniki sporządzania potraw z podrobów duszonych 25. Techniki sporządzania potraw półmięsnych gotowanych 26. Techniki sporządzania potraw półmięsnych smażonych 27. Techniki sporządzania potraw półmięsnych duszonych 28. Techniki sporządzania potraw półmięsnych pieczonych i zapiekanych 29. Sporządzanie sosów gorących 30. Sporządzanie sosów zimnych 31. Ocena towaroznawcza sosów zimnych i gorących 32. Sporządzanie deserów nie zestalonych 33. Sporządzanie deserów zestalonych na zimno 34. Sporządzanie deserów zestalonych na gorąco 35. Sporządzanie napojów gorących 36. Sporządzanie napojów zimnych 37. Przygotowywanie naczyń, urządzeń i naczyń do deserów i napoi 38. Sporządzanie zakąsek z warzyw 39. Sporządzanie zakąsek z sera 40. Sporządzanie zakąsek z jaj 41. Sporządzanie zakąsek z mięsa i wędliny 42. Sporządzanie zakąsek z drobiu 43. Sporządzanie zakąsek z ryb 44. Sporządzanie zakąsek z podrobów 45. Sporządzanie sosów do zakąsek 46. Dekoracja i przechowywanie zakąsek 47. Dobór narzędzi i urządzeń do przechowywania i podawania zakąsek 48. Dieta podstawowa lekkostrawna 49. Dieta bogato białkowa - wysokobiałkowa 50. Dieta małotłuszczowa - niskotłuszczowa z ograniczoną ilością błonnika 51. Wybrane zagadnienia z żywienia dietetycznego 52. Surowce do sporządzania potraw dietetycznych i ich ocena jakościowa 53. Przygotowanie potraw z kuchni staropolskiej 54. Sporządzanie wybranych potraw z kuchni węgierskiej 55. Sporządzanie wybranych potraw z kuchni węgierskiej 56. Sporządzanie wybranych potraw z kuchni rosyjskiej 57. Sporządzanie wybranych potraw z kuchni włoskiej 58. Sporządzanie wybranych potraw z kuchni francuskiej 59. Charakterystyka potraw z różnych kultur 60. Techniki przygotowania uroczystego obiadu 61. Przygotowanie przyjęcia weselnego 62. Przygotowanie bankietu i stołu angielskiego 63. Techniki przygotowania śniadania okolicznościowego 64. Organizacja przyjęcia -Liczba godzin szkoleniowych: minimum 50 godz. teoretycznych 130 praktycznych + egzamin.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8, 80.57.00.00-0.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Kurs Prawa jazdy kat. B.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Cel: nabycie uprawnień przez uczestnika kursu do kierowania pojazdami o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3,5 t -Kurs musi być przeprowadzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 27 października 2005 roku z późniejszymi zmianami (Dz.U. Nr 217 z dnia 31 października 2005r.) w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów -Liczba godzin szkoleniowych - min. 30 godzin teoretycznych, min. 30 godzin praktycznych + egzamin..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8, 80.57.00.00-0.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Kurs Prawa jazdy kat. C + kurs przewozu rzeczy.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Cel: nabycie uprawnień przez uczestnika kursu do kierowania pojazdami o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t oraz przewozu rzeczy. -Kurs musi być przeprowadzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 27 października 2005 roku z późniejszymi zmianami (Dz.U. Nr 217 z dnia 31 października 2005r.) w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie kursów dokształcających kierowców wykonujących transport drogowy (Dz.U. z 15 kwietnia 2004 Nr 122, poz. 1269). -Czas trwania: Prawo jazdy kategorii C: 50 godzin zajęć przypadających na jednego uczestnika kursu w tym: 20 godzin teorii i 30 godzin praktyki oraz egzamin. Zadania Wykonawcy obejmują przeprowadzenie kursu teoretycznego i praktycznego dla kursu będącego przedmiotem zamówienia w zakresie wymaganym do przystąpienia do egzaminów państwowych, wynikającego z planu nauczania określonego w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2005 r. w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów (Dz. U. Nr 217, poz. 1834 z późn. zm.), -Czas trwania: Przewóz rzeczy: 34 godziny i 35 minut zajęć przypadających na jednego uczestnika kursu w tym: zajęcia teoretyczne, zajęcia praktyczne oraz egzamin. Minimalny czas trwania kursu dokształcającego dla kierowców, wynosi: w zakresie części ogólnej - co najmniej 24 godziny zajęć teoretycznych i 35 minut zajęć praktycznych, w zakresie części dodatkowej - co najmniej 6 godzin zajęć teoretycznych i 4 godziny zajęć praktycznych. -Program kursu musi obejmować co najmniej wymagane minimum programowe zamieszczone poniżej: Część ogólna: - Racjonalne prowadzenia pojazdu, - Stosowanie przepisów z zakresu ruchu drogowego i transportu drogowego, - Świadczenie usług Część dodatkowa: - Zagadnienia ogólne dotyczące przewozu rzeczy, - Stosowanie przepisów z zakresu ruchu drogowego i transportu drogowego, - Świadczenie usług.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8, 80.57.00.00-0.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Kurs Kierowca operator wózków jezdniowych (widłowych).
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Cel: przygotowanie uczestników kursu do pracy w zawodzie kierowca operator wózków jezdniowych z napędem silnikowym (tj. o napędzie spalinowym, elektrycznym i gazowym) w zakresie pracy Kierowanie i operowanie wózkiem jezdniowym w transporcie wewnątrzzakładowym. -Kurs musi być przeprowadzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 10 maja 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy użytkowaniu wózków jezdniowych z napędem silnikowym (Dz. U. Nr 70, poz. 650 z późn. zm.). -Program kursu musi obejmować co najmniej wymagane minimum programowe zamieszczone poniżej: 1. Podział i charakterystyka wózków jezdniowych na typy, odmiany. 4 godz. 2. Budowa i wyposażenie wózka jezdniowego. 8 godz. 3. Czynności operatora przy obsłudze wózka jezdniowego. 20 godz. 4. Klasyfikacja transportu wewnątrzzakładowego. 2 godz. 5. Przepisy przepisów ruchu drogowego przy kierowaniu wózkiem jezdniowym. 3 godz. 6. Organizowanie pracy wózkiem jezdniowym oraz załadunku. 5 godz. 7. Bezpieczeństwo i higiena pracy przy eksploatacji wózków jezdniowych. 6 godz. 8. Urządzenia do uruchamiania i kierowania wózkiem jezdniowym. 4 godz. 9. Trasa wózka oraz czynności związane z manewrami. 4 godz. 10. Wykonywanie manewrów wózkiem jezdniowym bez ładunku. 8 godz. 11. Wykonywanie manewrów wózkiem jezdniowym z ładunkiem. 8 godz. 12. Wykonywanie manewrów wózkiem jezdniowym na wzniesieniu z obciążeniem. 8 godz. 13. Wykonywanie manewrów wózkiem jezdniowym z osprzętem. 8 godz..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8, 80.57.00.00-0.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Kurs Operator sprzętu do robót ziemnych (koparko-ładowarki kl. III).
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Celem kursu jest nabycie praktycznych umiejętności i kwalifikacji do pracy na stanowisku operatora maszyn budowlanych i uzyskanie stosownych uprawnień zgodnych z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. -Kurs musi być przeprowadzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20.09.2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz.U. nr 118 poz. 1263), Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. Nr 47, poz. 401). -Szkolenie musi zakończyć się egzaminem przed komisją i uzyskaniem uprawnień państwowych i świadectwa wg Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 20.09.2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz.U. nr 118 poz. 1263).. -Czas trwania szkolenia: 202 godziny zegarowe, (w tym: - 116 godz. zajęć teoretycznych, 86 godz. zajęć praktycznych) + egzamin (4 godz.).
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8, 80.57.00.00-0.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Kurs Obsługa kasy fiskalnej.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Cel: przygotowanie uczestnika kursu do pracy w zakresie obsługiwania kas fiskalnych i sprzedaży towarów. Zakres przedmiotowy szkolenia winien zawierać teoretyczne i praktyczne zagadnienia gdzie w ramach kursu uczestnik nabywa niezbędne umiejętności praktyczne w zakresie samodzielnego obsługiwania kas fiskalnych, sprzedaży towarów itp. -Program kursu musi obejmować co najmniej wymagane minimum programowe zamieszczone poniżej: 1. Praktyczna nauka obsługi kasy fiskalnej: a) Przygotowanie bazy towarowej PLU, EAN, grupy towarowe. b) Operacje sprzedaży przez: - klawisz bezpośredni, - kod PLU, - kod ENA, - grupę towarową; c) Korekta paragonu: - storno bezpośrednie, - storno pośrednie, - anulacja paragonu; d) Funkcje specjalne - ograniczenia. e) Sposób gromadzenia danych przez kasę. f) Raporty kasowe: - fiskalne, - niefiskalne, - czytające, - zerujące; g) Zakres kompetencyjny kasy: - klucze, - hasła, - uprawnienia; h) Praca kasy w systemie kasowo - komputerowym. i) Wymiana materiałów eksploatacyjnych. j) Ćwiczenia - wystawianie paragonów na podstawie symulacji. -Zakres tematyczny zajęć oraz minimalna liczba godzin: Program szkolenia powinien zawierać 10 godzin teoretycznych i 20 godzin zajęć praktycznych.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8, 80.57.00.00-0.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Kurs kadrowo-płacowy.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Program kursu musi obejmować co najmniej wymagane minimum programowe zamieszczone poniżej: MODUŁ I - KADRY 1. Podstawowe zasady nawiązania i rozwiązywania stosunku pracy. 2. Rodzaje umów o pracę. 3. Świadczenia pracy w ramach stosunku pracy oraz na podstawie umów cywilnoprawnych. 4. Obowiązki pracodawców w zakresie rozwiązywania umów o pracę. 5. Rozliczenia z pracownikiem po ustaniu stosunku pracy. 6. Zasady udzielania urlopów pracowniczych. 7. Czas pracy i jego ewidencjonowanie. 8. Obowiązek prowadzenie dokumentacji pracowniczej. MODUŁ II - OBOWIĄZKI PRACODAWCY WOBEC ZAKŁADU UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH 1. Świadczenia pieniężne z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa. 2. Zasady rozliczania i opłacania składek na ubezpieczenia społeczne i na ubezpieczenie zdrowotne oraz na Fundusz Pracy i na Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych,. 3. Ustalanie obowiązku ubezpieczeń oraz zasady ustalania podstawy wymiaru składek. 4. Zasady podlegania ubezpieczeniom społecznym oraz ubezpieczeniu zdrowotnemu. 5. Rozstrzyganie zbiegów tytułów do ubezpieczeń. 6. Zasady ustalania podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne. 7. Zasady rozliczania i opłacania składek. MODUŁ III 1. Świadczenia w razie choroby i macierzyństwa. 2. Świadczenia z ubezpieczenia chorobowego. 3. Świadczenia z ubezpieczenia wypadkowego. MODUŁ IV - WYNAGRODZENIA 1. Pojęcie wynagrodzenia za pracę. 2. Składniki wynagrodzenia za pracę. 3. Wypłaty z ZFŚS. 4. Prawo do wynagrodzenia za czas niewykonywania pracy. 5. Zasady naliczania wynagrodzeń. 7. Deklaracje podatkowe oraz zusowskie sporządzane w trakcie roku i za dany rok. MODUŁ V - PŁATNIK Łączna liczba godzin szkolenia przypadająca na 1 osobę szkoloną powinna wynosić nie mniej niż 220 godzin, z czego część teoretyczna powinna obejmować ok. 60 godzin, natomiast praktyczna ok. 160 godzin..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8, 80.57.00.00-0.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Kurs fryzjerski.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Celem kursu fryzjerskiego jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie uczestników do wykonywania pracy w zawodzie fryzjera. W wyniku kursu uczestnik powinien min. przygotować stanowisko pracy, zapoznać się z zasadami pielęgnacji włosa, rozpoznać i określić gatunek, rodzaj oraz kondycję włosa, rozpoznać zmiany chorobowe i uszkodzenia włosów, poznać środki stosowane do pielęgnacji włosa i do zabiegów fryzjerskich, układać fryzury dzienne, użytkowe i wieczorowe, strzyc fryzury damskie i męskie, wykonywać balejaż, farbować włosy, posługiwać się narzędziami i przyborami fryzjerskimi. Muszą zostać omówione również zagadnienia dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 17 lutego 2004 r. w sprawie szczegółowych wymagań sanitarnych, jakim powinny odpowiadać zakłady fryzjerskie, kosmetyczne, tatuażu i odnowy biologicznej (Dz. U., Nr 31, poz. 273). -Program kursu musi obejmować co najmniej wymagane minimum programowe zamieszczone poniżej: 1. Rozpoznawanie i charakteryzowanie rodzaju skóry i włosów. 2. Projektowanie fryzur i zarostu. 3. Wykonywanie zabiegów pielęgnacyjno-leczniczych włosów i zarostu. 4. Czesanie i stylizacja fryzur. 5. Wykonywanie strzyżenia. 6. Wykonywanie zabiegów trwałego ondulowania. 7. Farbowanie lub rozjaśnianie włosów, odrostów oraz zarostu. 8. Wykonywanie i pielęgnacja wyrobów perukarskich. 9. Organizowanie salonu fryzjerskiego i stanowiska pracy zgodnie z zasadami i przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy, ergonomii, ochrony... 10. Nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów zawodowych w usługach fryzjerskich. 11. Prowadzenie dokumentacji związanej z funkcjonowaniem salonu fryzjerskiego. 12. Promowanie salonu fryzjerskiego. 13. Ocenianie poprawności i estetyki wykonywanych usług fryzjerskich. -Wykonawca zapewnia uprawnionych wykładowców do przeprowadzenia kursu fryzjerskiego zarówno części teoretycznej jak i praktycznej. Wykonawca będzie posiadać własny drobny sprzęt fryzjerski (np. wałki, papiloty), odzież ochronną z zapewnieniem jej prania i dezynfekcji, materiały niezbędne do przeprowadzenia części praktycznej tj. środki kosmetyczne - pianki, lakiery, farby, szampony, odżywki i inne środki kosmetyczne i dezynfekcyjne niezbędne do realizacji kursu fryzjerskiego. -czas trwania: kurs fryzjerski - 130 godzin lekcyjnych w tym 20 godzin lekcyjnych zajęć teoretycznych i 110 godzin lekcyjnych zajęć praktycznych.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8, 80.57.00.00-0.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Kurs kelner - barman.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Cel kursu: przygotowanie uczestników szkolenia do wykonywania zawodu kelnera -barmana z uwzględnieniem treningu interpersonalnego. -Program kursu musi obejmować co najmniej wymagane minimum programowe zamieszczone poniżej: 1. Znaczenie BHP w pracy kelnera 2. Posługiwanie się wyposażeniem służbowym 3. Wizerunek zawodowy kelnera 4. Układ funkcjonalny zakładu gastronomicznego 5. Zastosowanie urządzeń podgrzewczych, chłodniczych i transportowych 6. Stosowanie drobnego sprzętu do obsługi konsumenckiej 7. Porządkowanie sali konsumenckiej 8. Polerowanie i przechowywanie naczyń i sztućców 9. Przygotowanie sali konsumenckiej 10. Przygotowanie stołów konsumenckich i pomocniczych 11. Przyjmowanie zamówień i reklamacji 12. Systemy obsługi w zakładach gastronomicznych 13. Noszenie tac 14. Przenoszenie talerzy i półmisków 15. Serwowanie zakąsek 16. Serwowanie zup 17. Serwowanie dań zasadniczych 18. Serwowanie deserów 19. Zbieranie brudnych naczyń ze stołów 20. Ogólne zasady obsługi konsumentów przy stole 21. Ogólne metody serowania 22. Przygotowamoe bufetu śniadaniowego 23. Nakrywanie i podawanie różńego rodzaju śniadań 24. Przygotowanie śniadań z szampanem 25. Tranżerowanie mięsa przy konsumencie 26. Serwowanie potraw płonących 27. Filetowanie ryb w obecności konsumenta 28. Serwowanie kawy 29. Serwowanie herbaty 30. Serwowanie napojów zimnych 31. Serwowanie win 32. Serwowanie piwa 33. Serwowanie wódek 34. Organizacja wstępna przyjęć okolicznościowych 35. Przygotowanie i obsługa bankietu zasiadanego 36. Przygotowanie i obsługa przyjęć typu angielskiego 37. Organizacja i obsługa małych przyjęć, zjazdów oraz kongresów 38. Obsługiwanie gości hotelowych na piętrach przez kelnera 39. Wyposażenie romm serwisa 40. Wystawianie rachunków 41. Obsługa kasy kelnerskiej 42. Przestrzeganie zasad bhp, ppoż. w bufecie 43. Przygotowanie bufetu do pracy 44. Przygotowanie bufetu do obsługi 45. Sporządzanie kart menu 46. Sporządzanie deserów lodowych i owocowych 47. Sporządzanie wybranych dań garmażeryjnych i barowych 48. Przygotowanie cocktaili 49. serwowanie napojów bezalkoholowych. 50. Przygotowanie napojów alkoholowych. 51. Obsługa konsumenta przy bufecie 52. Komunikowanie się z konsumentami 53. planowanie i rozliczanie bufetu 54. kalkulowanie cen i rozliczenie finansowe bufetu 55. Zapewnienie jakości usług -Czas trwania min 48 godzin (szkolenie kelnerskie: 24 godz. barmańskie: 16 godz., barista: 16 godzin.).
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8, 80.57.00.00-0.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: Kurs Terapii Manualnej.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: -Program kursu musi obejmować co najmniej wymagane minimum programowe zamieszczone poniżej: 1. podstawy terapii manualnej, 2. wybrane zagadnienia anatomii i biomechaniki, 3. przyczyny powstawania zaburzeń czynności narządu ruchu, 4. proces degeneracyjno-zwyrodnieniowy, 5. ćwiczenia lecznicze i profilaktyczne, 6. wywiad chorobowy, 7. diagnostyka palpacyjna i testowa, 8. diagnostyka RTG i inne, 9. doskonalenie PIR, 10. mobilizacje stawów obwodowych i kręgosłupa, 11. doskonalenie mobilizacji i technik diagnostycznych, 12. manipulacje kręgosłupa i stawów obwodowych, 13. techniki celowane, 14. przyczyny powstawania i leczenie skolioz, 15. wskazania i przeciwwskazania do terapii manualnej. Liczba godzin szkoleniowych: minimum 140 praktycznych, 20 teoretycznych + egzamin.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8, 80.57.00.00-0.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 11 NAZWA: Kurs księgowego.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Program kursu musi obejmować co najmniej wymagane minimum programowe zamieszczone poniżej: 1. Zakładanie i prowadzenie małego przedsiębiorstwa - 4h; 2. Podstawy prawne i zasady prowadzenia rachunkowości w małych i średnich firmach - 4h; 3. Zasady i formy opodatkowania działalności gospodarczej - 4h; 4. Zasady sporządzania, obiegu, kontroli i przechowywania dowodów księgowych - 8h; 5. Charakterystyka i ewidencja księgowa aktywów trwałych - 8h; 6. Charakterystyka i ewidencja księgowa aktywów obrotowych - 4h; 7. Koszty i przychody w przedsiębiorstwie - 6h; 8. Karta podatkowa i ryczałt od przychodów ewidencjonowanych w przedsiębiorstwie - 4h; 9. Podatkowa księga przychodów i rozchodów w przedsiębiorstwie -24 h; 10. Ewidencja i rozliczenie podatku VAT (z uwzględnieniem specyfiki gospodarstwa rolniczego) - 16 h; 11. Rozliczenia z Urzędem Skarbowym - 8h;. 12. Rozliczenia z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych - wypełnianie formularzy, program Płatnik - 20 h; 13. Wykorzystanie programów komputerowych w zakresie ewidencji księgowej w małych i średnich przedsiębiorstwach (program Symfonia, Płatnik) - 40 h..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8, 80.57.00.00-0.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 12 NAZWA: Kurs spawania metodą MAG.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: -Program kursu musi obejmować co najmniej wymagane minimum programowe zamieszczone poniżej: 1. Bezpieczeństwo i higiena pracy przy spawaniu elektrycznym 2. Ochrona przeciwpożarowa prac spawalniczych 3. Czytanie i sporządzanie rysunku technicznego 4. Ulepszanie cieplne złączy spawanych 5. Dobór materiałów do spawania metodą MAG 6. Eksploatacja butli do gazów technicznych 7. Pomiary ciśnienia w zbiornikach 8. Obsługa reduktorów 9. Przygotowanie brzegów elementów do spawania 10. Wady połączeń spawalniczych 11. Kontrola złączy spawanych 12. Uruchomienie i obsługa stanowiska do spawania łukowego elektrodą topliwą w osłonie aktywnych chemicznie gazów lub mieszanek gazowych - metodą MIG/MAG 13. Wykonanie złączy narożnych spoiną pachwinową metodą MAG 14. Wykonannie złączy doczołowych spoiną czołową bez ukosowania w pozycji podolnej A1 metodą MAG 15. Wykonanie złączy teowych spoiną pachwinową jedno- i dwustronną w pozycji nabocznej B1 metodą MAG. 16. Wykonanie złączy doczołowych z ukosowaniem na Y w pozycji podolnej A1 metodą MAG 17. Wykonanie złączy doczołowych z ukosowaniem na Y w pozycji pionowj A4 metodą MAG 18. Wykonanie złączy doczołowych z ukosowaniem na 1/2 V w pozycji naściennej A2 metodą MAG 19. Wykonanie złączy teowych spoiną pachwinową jedno- i dwustronną w pozycji pionowej B4 metodą MAG. -Instytucja szkoleniowa powinna posiadać atest w zakresie prowadzenia kursów spawalniczych zgodnie z Wytycznymi Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach lub nadzór kursów dla spawaczy przez instytucje nadzorowane przez ministra właściwego do spraw gospodarki oraz licencję lub jednorazową zgodę lub inne uprawnienia do egzaminowania spawaczy. -Uczestnik kursu otrzyma dokument potwierdzający ukończenie szkolenia i uzyskania kwalifikacji: certyfikat / świadectwo egzaminu spawacza uznawane w Unii Europejskiej oraz Książeczkę Spawacza. -Łączna liczba godzin kursu przypadająca na 1 osobę szkoloną powinna wynosić: minimum 296 godzin, z czego część teoretyczna powinna obejmować minimum 56 godzin, natomiast praktyczna: minimum 240 godzin..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8, 80.57.00.00-0.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z MIECHOWA
- Dostawa i dystrybucja gazu ziemnego na potrzeby Szpitala św. Anny w Miechowie
- "Przygotowanie, dostarczenie i wydawanie posiłków dla wychowanków Bursy Szkolnej w Miechowie w roku 2025"
- "Dostawy pieluchomajtek i podkładów do magazynu gospodarczego Szpitala św. Anny w Miechowie."
- DOSTAWA ARTYKUŁÓW SPOŻYWCZYCH Z PRZEZNACZENIEM NA POTRZEBY ŻYWIENIOWE DO PRZEDSZKOLA SAMORZĄDOWEGO NR 3 W MIECHOWIE
- Świadczenie usług pocztowych dla Starostwa Powiatowego w Miechowie w okresie od 01 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2025 r.
- Obsługa instruktorska zajęć nauka pływania dla dzieci, młodzieży i dorosłych w 2025 roku
więcej: przetargi w Miechowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Przeprowadzenie szkoleń dla uczniów/uczennic oraz nauczycieli w ramach realizacji projektu "Eksperci branży informatycznej" - z podziałem na II części
- Przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń mających na celu podniesienie kompetencji kadr w systemie szkolnictwa wyższego, skierowane do pracowników UPWr, - 7 części.
- "Zatrudnienie specjalistów w ramach projektu pn. "Tworzenie lokalnych systemów wsparcia dla seniorów - powtórka II"
- Świadczenie usług społecznych w ramach Projektu pod nazwą "Wsparcie rodziny w Gminie Kutno"
- Przeprowadzenie szkoleń dla uczniów i uczennic w ramach realizacji projektu "Klucze do zawodowej przyszłości" - z podziałem na II części.
- Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń/kursów w ramach projektu "Kształcenie zawodowe na najwyższym poziomie-wsparcie uczniów i nauczycieli w powiecie radomszczańskim" nr FELD.08.08-IZ.00-0069/23.
więcej: Usługi szkolenia zawodowego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.