Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-09-03
Sicienko: udzielenie i obsługa kredytu bankowego dla Gminy Sicienko w 2013r na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek
Numer ogłoszenia: 176825 - 2013; data zamieszczenia: 03.09.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Sicienko , ul. Mrotecka 9, 86-014 Sicienko, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 55 41 223, 0-52 58 70 755, faks 052 5870407.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.sicienko.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: udzielenie i obsługa kredytu bankowego dla Gminy Sicienko w 2013r na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.4.1 Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu bankowego dla Gminy Sicienko w 2013r. na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek, w wysokości 812.244,53PLN (słownie: osiemset dwanaście tysięcy dwieście czterdzieści cztery złote 53/100). Kredyt w kwocie 499.913,44 zł postawiony do dyspozycji Zamawiającego od następnego dnia po podpisaniu umowy (dla obliczenia oferty należy przyjąć uruchomienie od dnia 15.10.2013) i przeznaczony będzie na refundację spłaconych w okresie od stycznia do września 2013r rat i pożyczek ze środków własnych niemających pokrycia w przychodach. Pozostała kwota w wysokości 312.331,09 zł przeznaczona będzie na spłatę zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek i uruchamiana będzie na wniosek kredytobiorcy w terminach : do 25.10.2013r w wysokości 106.049,03 zł do 25.11.2013r w wysokości 72.816,03 do 20.12 2013r w wysokości 133.466,03 zł 1.4.2. Zamawiający zamierza rozpocząć spłatę kredytu od 31.01.2014r. i zakończyć 29.12.2017r. tj. 47 równych rat miesięcznych i pierwsza rata wyrównująca do wysokości udzielonego kredytu. Raty należy zaokrąglić do pełnych złotych. 1.4.3. Zamawiający zobowiązuje się spłacać kapitał kredytu wraz z odsetkami banku w okresach miesięcznych poczynając od miesiąca stycznia 2014r na koniec każdego miesiąca. Do wyliczenia odsetek od kredytu należy zastosować kalendarz rzeczywisty. 1.4.4. Kredyt zaciągany jest na refundację spłaconych przez Gminę w okresie od stycznia do września 2013 rat kredytów i pożyczek oraz na spłatę w październiku, listopadzie i grudniu 2013r zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek. Biorąc powyższe pod uwagę Zamawiający nie przewiduje żadnego potwierdzania wydatkowania środków. 1.4.5. Oprocentowanie kredytu zmienne w stosunku rocznym oparte o zmienną stawkę WIBOR 1M (obowiązującą na pierwszy dzień roboczy miesiąca) powiększone o stałą marżę Banku 1.4.6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z uruchomienia kredytu lub jego części i oczekuje, że bank nie będzie pobierał żadnych opłat (poza prowizją przygotowawczą) od wartości, z których Zamawiający zrezygnował. 1.4.7. Koszt kredytu na dzień składania ofert stanowić będzie: 1.4.7.1 prowizja przygotowawcza wyrażona w złotych, w wartościach zapisanych w ofercie - płatna w dniu zawarcia umowy, 1.4.7.2. odsetki od wykorzystanego ( zgodnie z § 4 SIWZ) kredytu naliczone miesięcznie, stanowiące sumę stałej marży banku i zmiennej stopy procentowej opartej o WIBOR 1M (obowiązującą na 02.09.2013r). 1.4..8 W przypadku spłaty zarówno kapitału jak i odsetek, jeśli dzień spłaty przypada na dzień wolny od pracy, to spłata nastąpi następnego dnia roboczego po tym terminie. 1.4..9. Bank nie będzie pobierał odsetek i innych opłat za spłatę kredytu przed terminem; 1.4..10. Zabezpieczenie udzielonego kredytu: weksel własny in blanco wystawiony przez Gminę Sicienko wraz z deklaracją wekslową. Na wekslu i deklaracji wekslowej zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika. 1.4.11 Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej oraz opracowania własnych informacji przez Kredytodawcę Zamawiający dołącza do Specyfikacji następujące dokumenty finansowe- które stanowią załącznik nr 3 do SIWZ : 1.4.11.1.sprawozdanie Rb - NDS o nadwyżce i deficycie za rok 2011,2012 oraz II kwartał 2013 roku 1.4.11.2.sprawozdanie Rb-27 S- z wykonania dochodów budżetowych (zbiorczo) za rok 2011 , 2012 i II kwartał 2013 roku, 1.4.11.3.sprawozdanie Rb-28 S- z wykonania wydatków budżetowych (zbiorczo) za rok 2011, 2012 i II kwartał 2013roku, 1.4.11.4.sprawozdanie Rb - Z o zobowiązaniach za rok 2011, 2012 i II kwartał 2013roku, 1.4.11.5.sprawozdanie Rb -N o należnościach za rok 2011, 2012 i II kwartał 2013roku,, 1.4.11.6.opinia RIO o wykonaniu budżetu Gminy Sicienko - za rok 2011, 2012. 1.4.11.7.opinia RIO o przedłożonym projekcie budżetu Gminy Sicienko na rok 2013, 1.4.11.8.opinia RIO o możliwości spłaty kredytu długoterminowego zaciągniętego przez Gminę Sicienko na spłatę kredytów i pożyczek zaciągniętych w latach poprzednich. 1.4.11.9.oświadczenie o nie zaleganiu w podatkach i o nie zaleganiu w płaceniu składek na ubezpieczenia społeczne 1.4.11.10.informacja dotycząca zobowiązań finansowych z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek wg stanu na dzień 31.07.2013r. 1.4.11.11.zarządzenie Nr 49/2013 Wójta Gminy Sicienko z dnia 06 sierpnia 2013r w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek 1.4.11.12.nadmieniamy ponadto, że uchwała budżetowa na 2013 roku wraz ze zmianami zawierająca upoważnienie Wójta Gminy do zaciągnięcia kredytu objętego niniejszym zamówieniem, a także Wieloletnia Prognoza Finansowa Gminy Sicienko na lata 2013-2019 wraz ze zmianami, sprawozdania Wójta Gminy z wykonania budżetu za 2011 i 2012 rok oraz I półrocze 2013 zamieszczone są na stronie biuletynu informacji publicznej Gminy Sicienko www.bip.sicienko.pl w zakładce Budżet 1.4..12. Przed podpisaniem umowy Zamawiający zobowiązuje się dostarczyć: 1.4.12.1.aktualne zaświadczenia z ZUS i US 1.4.12.2. zaświadczenie o nadaniu NIP i REGON 1.4.12.3. dokumenty powołujące Wójta i Skarbnika 1.4..13.Zamawiający wyraża zgodę na podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 97 Prawo Bankowe jako załącznika do umowy kredytowej..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.12.2017.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wnoszenia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dla uznania , że wykonawca spełnia warunek uprawnień do wykonywania określonej działalności, zamawiający wymaga złożenia - oświadczenia o spełnianiu warunków z art.22.ust.1 PZP - aktualnego odpisu z właściwego rejestru - aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 do 8 ustawy- Prawo zamówień publicznych - aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy- Prawo zamówień publicznych
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek zamawiający wymaga złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków z art.22.ust.1 PZP zgodnie z załącznikiem 2 do SIWZ
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek zamawiający wymaga złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków z art.22.ust.1 PZP zgodnie z załącznikiem 2 do SIWZ
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek zamawiający wymaga złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków z art.22.ust.1 PZP zgodnie z załącznikiem 2 do SIWZ
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek zamawiający wymaga złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków z art.22.ust.1 PZP oraz aktualne zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu i aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Pełnomocnictwo do podpisywania oferty i składania ewentualnych wyjaśnień, jeśli osoba podpisującą nie jest osobą upoważnioną na podstawie dokumentu wymienionego w § 6 ppkt.6.1.2 SIWZ,
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza do zmiany treści umowy w następujących przypadkach: a. W przypadku wystąpienia oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych b. W przypadku zmiany osób odpowiedzialnych za realizację przedmiotu umowy
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.sicienko.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Sicienku, ul.Mrotecka 9; 86-014 Sicienko woj.kujawsko-pomorskie..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.09.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy w Sicienku, ul.Mrotecka 9; 86-014 Sicienko pok.1 b.
IV.4.5) Termin związania ofertą: do 15.10.2013.
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI SICIENKO
- Zakup paliwa na 2025 r.
- Świadczenie usług w zakresie publicznego transportu drogowego na linii komunikacyjnej na terenie Gminy Sicienko w ilości 40303 wozokilometrów w 2025 roku.
więcej: przetargi SICIENKO »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wybór banku wykonującego bankową obsługę budżetu gminy Boniewo na lata 2025-2027
- Obsługa kredytu długoterminowego na finansowanie deficytu budżetu Gminy Piszczac oraz na spłatę zobowiązań z tytułu wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek długoterminowych
- UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO ZŁOTÓWKOWEGO DO KWOTY 900.000,00 PLN
- Udzielenie kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego deficytu budżetu w 2024 roku
- Obsługa bankowa budżetu Powiatu Kluczborskiego wraz z jego jednostkami organizacyjnymi
- "OBSŁUGA BANKOWA GMINY ZĄBKOWICE ŚLĄSKIE"
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.