Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-08-18
Jarosław: Dostawa zestawów szkoleniowych CISCO, urządzeń, akcesoriów i wyposażenia do ćwiczeń w ramach Lokalnej Akademii CISCO - projekt: Podkarpacie stawia na zawodowców realizowanego w latach 2012 - 2014 w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego ze środków EFS, Priorytet IX, Działanie 9.2, część przeznaczona do realizacji przez Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Jarosławiu
Numer ogłoszenia: 177429 - 2014; data zamieszczenia: 18.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Jarosławiu , Św. Ducha 1, 37-500 Jarosław, woj. podkarpackie, tel. 016 621 65 24, faks 016 621 65 24.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zstiojar.edu.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: jednostka oświatowa - szkoła ponadgimnazjalna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa zestawów szkoleniowych CISCO, urządzeń, akcesoriów i wyposażenia do ćwiczeń w ramach Lokalnej Akademii CISCO - projekt: Podkarpacie stawia na zawodowców realizowanego w latach 2012 - 2014 w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego ze środków EFS, Priorytet IX, Działanie 9.2, część przeznaczona do realizacji przez Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Jarosławiu.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa zestawów szkoleniowych CISCO, urządzeń, akcesoriów i wyposażenia do ćwiczeń w ramach Lokalnej Akademii CISCO - projekt: Podkarpacie stawia na zawodowców realizowanego w latach 2012 - 2014 w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego ze środków EFS, Priorytet IX, Działanie 9.2, część przeznaczona do realizacji przez Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Jarosławiu, na który składa się: Część I zamówienia: 1)Zestawy ćwiczeniowe sztuk 2, a na jeden zestaw ćwiczeniowy składa się: Kabel konsolowy 6ft RJ45, DB9F szt. 6; Router - 2 GE,4 EHWIC,2 DSP,256MB CF,512MB DRAM,IP szt. 3; kabel - V.35 Cable, DTE Male to Smart Serial, 10 Feet szt. 3; kabel - V.35 Cable, DCE Female to Smart Serial, 10 Feet szt. 3; karta z 2 portami szeregowymi 2-Port Serial WAN Interface Card szt. 3; Switch - przełącznik sieciowy - 24 10 -100 + 2 1000BT LAN Base Image szt. 3. 2) Dostawa zestawów szkoleniowych CISCO- wymagania: -Powyższe urządzenia stanowiące przedmiot niniejszego zamówienia muszą być fabrycznie nowe wyprodukowane nie wcześniej jak w 2014 roku, o wysokiej jakości, nieużywane i nie dotknięte żadną wadą fizyczną. Ponadto muszą być wolne od obciążeń prawami osób trzecich i muszą spełniać obowiązujące normy oraz wymagania Zamawiającego. -Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia użyto oznaczeń lub parametrów wskazujących konkretnego producenta, konkretny produkt lub wskazano znaki towarowe, patenty lub pochodzenie sprzętu, Zamawiający dopuszcza zastosowanie sprzętu równoważnego, poprzez który należy rozumieć oferowany sprzęt o parametrach nie gorszych od opisanych, umożliwiający wykorzystanie, w takim samym zakresie i stopniu skomplikowania. Zamawiający może żądać od Wykonawcy przekazania szczegółowego opis przedmiotu zamówienia, z którego wynikać będzie zachowanie warunków równoważności. Wymagania ogólne dla urządzeń; -całość sprzętu musi pochodzić z autoryzowanego kanału sprzedaży producentów na rynek polski; - całość sprzętu musi być nowa (wyprodukowana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dostawą), nie używana we wcześniejszych projektach; - całość sprzętu musi być objęta gwarancją opartą o świadczenia gwarancyjne producenta sprzętu, niezależnie od statusu partnerskiego Wykonawcy przez okres 36 miesięcy (chyba, ze zapisy szczegółowe stanowią inaczej); naprawa lub wymiana w miejscu instalacji w terminie do 48 godz. od pisemnego zgłoszenia o awarii (faksem lub mailem), w przypadku, gdy naprawa nie może być wykonana w terminie określonym wyżej, Wykonawca dostarczy sprzęt zastępczy o parametrach nie gorszych niż niesprawny sprzęt, a naprawy dokona w innym miejscu w terminie do 30 dni roboczych od pisemnego zgłoszenia awarii, o którym mowa wyżej. - w celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku do oferty należy dołączyć oświadczenie producenta sprzętu. Część II zamówienia: 2) Urządzenia, akcesoria i wyposażenie: Szafa Rack 19 - 2szt. Wyposażenie szafy rack: (Panel wentylacyjny - 2szt. Listwa zasilająca rack 1U 19 - 2szt. Patch panel UTP 24 porty kat.6 - 2szt. Półka do szafy rack - 2szt. Śruby montażowe do szafy rack M6 - 40szt). Zestaw narzędzi sieciowych - 12 sztuk; Tester LCD kabli sieciowych - 12 sztuk; Telefon IP VOIP - 6szt. 2) Dostawa urządzeń, akcesoriów i wyposażenia - wymagania; - Powyższe urządzenia stanowiące przedmiot niniejszego zamówienia muszą być fabrycznie nowe wyprodukowane nie wcześniej jak w 2014 roku, o wysokiej jakości, nieużywane i nie dotknięte żadną wadą fizyczną. Ponadto muszą być wolne od obciążeń prawami osób trzecich i muszą spełniać obowiązujące normy oraz wymagania Zamawiającego. - Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia użyto oznaczeń lub parametrów wskazujących konkretnego producenta, konkretny produkt lub wskazano znaki towarowe, patenty lub pochodzenie sprzętu, Zamawiający dopuszcza zastosowanie sprzętu równoważnego, poprzez który należy rozumieć oferowany sprzęt o parametrach nie gorszych od opisanych, umożliwiający wykorzystanie, w takim samym zakresie i stopniu skomplikowania. Zamawiający może żądać od Wykonawcy przekazania szczegółowego opis przedmiotu zamówienia, z którego wynikać będzie zachowanie warunków równoważności. Wymagania ogólne dla urządzeń; - całość sprzętu musi pochodzić z autoryzowanego kanału sprzedaży producentów na rynek polski; - całość sprzętu musi być nowa (wyprodukowana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dostawą), nie używana we wcześniejszych projektach; - całość sprzętu musi być objęta gwarancją opartą o świadczenia gwarancyjne producenta sprzętu, niezależnie od statusu partnerskiego Wykonawcy przez okres 36 miesięcy (chyba, ze zapisy szczegółowe stanowią inaczej); - naprawa lub wymiana w miejscu instalacji w terminie do 48 godz. od pisemnego zgłoszenia o awarii (faksem lub mailem), w przypadku, gdy naprawa nie może być wykonana w terminie określonym wyżej, Wykonawca dostarczy sprzęt zastępczy o parametrach nie gorszych niż niesprawny sprzęt, a naprawy dokona w innym miejscu w terminie do 30 dni roboczych od pisemnego zgłoszenia awarii, o którym mowa wyżej. - w celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku do oferty należy dołączyć oświadczenie producenta sprzętu..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.20.00.00-1.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 21.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wnoszenie wadium nie jest wymagane
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia wg wzoru na załączniku nr 3 do SIWZ
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże należyte wykonanie lub wykonywanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej 2 dostaw sprzętu komputerowego, o łącznej wartości nie mniejszej niż 30.000,00 zł brutto (słownie: trzydzieści tysięcy złotych)
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia wg wzoru na załączniku nr 3 do SIWZ
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia wg wzoru na załączniku nr 3 do SIWZ
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia wg wzoru na załączniku nr 3 do SIWZ
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) formularz ofertowy zał. nr 2 do SIWZ wraz z zał. nr 2a formularzem specyfikacji technicznej oferowanego urządzenia. 2) pełnomocnictwo dla osoby/osób podpisującej/cych ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu wykonawcy składającego ofertę, gdy prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów do niej załączonych (w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność przez notariusza). 3) pełnomocnictwo ustanawiającego Pełnomocnika - gdy ofertę składają wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego - w formie oryginału albo kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. 4) zobowiązanie podmiotu trzeciego (lub inny dokument potwierdzający udostępnienie zasobów) do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (oryginał) - jeżeli wykonawca dla wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu powołuje się na zasoby innych podmiotów. 5) Dokumenty uwiarygodniające zastosowanie rozwiązań równoważnych o których mowa w części I zamówienia załącznika nr 1 do SIWZ - w przypadku ich zaoferowania przez wykonawcę (jeżeli dotyczy)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zstiojar.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zespół Szkół Technicznych i ogólnokształcących w Jarosławiu, ul. Św. Ducha 1, 37-500 Jarosław tel. 16 621 65 24, fax. 16 621 65 24..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.08.2014 godzina 08:30, miejsce: Zespół Szkół Technicznych i ogólnokształcących w Jarosławiu, ul. Św. Ducha 1, 37-500 Jarosław, sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie w ramach projektu pod nazwą: Podkarpacie stawia na zawodowców realizowanego w latach 2012 - 2014 w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 Podniesienie jakości i atrakcyjności szkolnictwa zawodowego.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Dostawa zestawów ćwiczeniowych CISCO - sztuk 2.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Powyższe urządzenia stanowiące przedmiot niniejszego zamówienia muszą być fabrycznie nowe wyprodukowane nie wcześniej jak w 2014 roku, o wysokiej jakości, nieużywane i nie dotknięte żadną wadą fizyczną. Ponadto muszą być wolne od obciążeń prawami osób trzecich i muszą spełniać obowiązujące normy oraz wymagania Zamawiającego. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia użyto oznaczeń lub parametrów wskazujących konkretnego producenta, konkretny produkt lub wskazano znaki towarowe, patenty lub pochodzenie sprzętu, Zamawiający dopuszcza zastosowanie sprzętu równoważnego, poprzez który należy rozumieć oferowany sprzęt o parametrach nie gorszych od opisanych, umożliwiający wykorzystanie, w takim samym zakresie i stopniu skomplikowania. Zamawiający może żądać od Wykonawcy przekazania szczegółowego opis przedmiotu zamówienia, z którego wynikać będzie zachowanie warunków równoważności. Wymagania ogólne dla urządzeń; całość sprzętu musi pochodzić z autoryzowanego kanału sprzedaży producentów na rynek polski; całość sprzętu musi być nowa (wyprodukowana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dostawą), nie używana we wcześniejszych projektach; całość sprzętu musi być objęta gwarancją opartą o świadczenia gwarancyjne producenta sprzętu, niezależnie od statusu partnerskiego Wykonawcy przez okres 36 miesięcy (chyba, ze zapisy szczegółowe stanowią inaczej); naprawa lub wymiana w miejscu instalacji w terminie do 48 godz. od pisemnego zgłoszenia o awarii (faksem lub mailem), w przypadku, gdy naprawa nie może być wykonana w terminie określonym wyżej, Wykonawca dostarczy sprzęt zastępczy o parametrach nie gorszych niż niesprawny sprzęt, a naprawy dokona w innym miejscu w terminie do 30 dni roboczych od pisemnego zgłoszenia awarii, o którym mowa wyżej. w celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku do oferty należy dołączyć oświadczenie producenta sprzętu..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.20.00.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Dostawa urządzeń, akcesoriów i wyposażenia.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Powyższe urządzenia stanowiące przedmiot niniejszego zamówienia muszą być fabrycznie nowe wyprodukowane nie wcześniej jak w 2014 roku, o wysokiej jakości, nieużywane i nie dotknięte żadną wadą fizyczną. Ponadto muszą być wolne od obciążeń prawami osób trzecich i muszą spełniać obowiązujące normy oraz wymagania Zamawiającego. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia użyto oznaczeń lub parametrów wskazujących konkretnego producenta, konkretny produkt lub wskazano znaki towarowe, patenty lub pochodzenie sprzętu, Zamawiający dopuszcza zastosowanie sprzętu równoważnego, poprzez który należy rozumieć oferowany sprzęt o parametrach nie gorszych od opisanych, umożliwiający wykorzystanie, w takim samym zakresie i stopniu skomplikowania. Zamawiający może żądać od Wykonawcy przekazania szczegółowego opis przedmiotu zamówienia, z którego wynikać będzie zachowanie warunków równoważności. Wymagania ogólne dla urządzeń; całość sprzętu musi pochodzić z autoryzowanego kanału sprzedaży producentów na rynek polski; całość sprzętu musi być nowa (wyprodukowana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dostawą), nie używana we wcześniejszych projektach; całość sprzętu musi być objęta gwarancją opartą o świadczenia gwarancyjne producenta sprzętu, niezależnie od statusu partnerskiego Wykonawcy przez okres 36 miesięcy (chyba, ze zapisy szczegółowe stanowią inaczej); naprawa lub wymiana w miejscu instalacji w terminie do 48 godz. od pisemnego zgłoszenia o awarii (faksem lub mailem), w przypadku, gdy naprawa nie może być wykonana w terminie określonym wyżej, Wykonawca dostarczy sprzęt zastępczy o parametrach nie gorszych niż niesprawny sprzęt, a naprawy dokona w innym miejscu w terminie do 30 dni roboczych od pisemnego zgłoszenia awarii, o którym mowa wyżej. w celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku do oferty należy dołączyć oświadczenie producenta sprzętu..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.20.00.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z JAROSŁAWIA
- Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej na remont Budynku nr 2 w zakresie I piętra wraz ze zmianą sposobu użytkowania
- Wykonanie dokumentacji projektowo kosztorysowej na przebudowę budynku przechowywali zwłok, przebudowę budynku gospodarczego oraz budowę zadaszonego kontenera na składowanie butli z tlenem medyczny
- Dostawa jednorazowego sprzętu medycznego na potrzeby PANS w Jarosławiu
- Dostawa schodołazów na potrzeby PANS w Jarosławiu
- Zakup i dostawa pieczywa dla potrzeb kuchni szpitalnej
- Dostawa profesjonalnych środków do systemu sprzątania, dozowników i dzierżawa stacjonarnych systemów dozowania oraz środków myjących i środków do płukania w zmywarkach gastronomicznych przemysłowych
więcej: przetargi w Jarosławiu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zakup sprzętu komputerowego dla WSPR w Rzeszowie
- Dostawa wyposażenia do budynku Szkoły Podstawowej w Damicach
- Zakup i dostawa 50 szt. zestawów komputerowych.
- Dostawa i montaż wyposażenia oraz pomocy dydaktycznych na potrzeby Szkół Podstawowych na terenie Gminy Nowa Sarzyna
- Dostawa sprzętu komputerowego do Starostwa Powiatowego w Łobzie
- Dostawa serwera dla WIMiIP - DE-dzp.272-211/25
więcej: Urządzenia komputerowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.