Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-05-08
Kłobuck: Przeprowadzenie szkoleń na rzecz uczniów szkół ponadgimnazjalnych w powiecie kłobuckim w ramach projektu pn. Mam zawód - mam pracę w regionie, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Numer ogłoszenia: 180588 - 2013; data zamieszczenia: 08.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Kłobucki , Rynek im. Jana Pawła II 13, 42-100 Kłobuck, woj. śląskie, tel. 34 3109500, faks 34 3109507.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.klobuck.pl/
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przeprowadzenie szkoleń na rzecz uczniów szkół ponadgimnazjalnych w powiecie kłobuckim w ramach projektu pn. Mam zawód - mam pracę w regionie, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia szkoleń na rzecz uczniów szkół ponadgimnazjalnych w powiecie kłobuckim w ramach projektu pn. Mam zawód - mam pracę w regionie, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Przedmiot zamówienia współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu pn. Mam zawód - mam pracę w regionie Priorytet IX Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych na wymienione w niniejszej specyfikacji części zamówienia. Część 1 - Kurs prawo jazdy kat. B Usługa przeprowadzenia szkolenia - kursu prawa jazdy kat. B dla 14 uczniów. Szkolenie musi zostać przeprowadzone zgodnie z przepisami ustawy z 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (t.j: Dz. U. z 2013r., poz. 1137 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. Nr 30, poz. 151 z późn. zm. w Dz. U. z 2013r., poz. 82), wraz z aktami wykonawczymi do tych ustaw i powinno obejmować 30 godzin teoretycznych ( 1 godzina - 45 minut) i 30 godzin praktycznych (1 godzina - 60 minut) dla każdego ucznia. Część praktyczna kursu powinna zostać przeprowadzona tak, aby początek i koniec każdorazowych zajęć praktycznych miały miejsce na terenie miasta Kłobuck. Program kursu musi obejmować egzamin wewnętrzny: teoretyczny i praktyczny, zorganizowanie odpowiednich badań lekarskich i wydanie orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań do prowadzenia pojazdów od lekarza uprawnionego do badania kierowców. Do kursu mogą przystąpić uczniowie, którzy uzyskają orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do uczestnictwa w kursie. Wykonawca musi skierować kandydatów do Wydziału Komunikacji właściwego dla miejsca stałego zameldowania kandydata celem wydania Profilu Kandydata na Kierowcę (PKK). Szkolenie musi zostać przeprowadzone zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 lipca 2012r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców (Dz. U. z 2012r. poz. 1019). Koszt przeprowadzenia egzaminu wewnętrznego, badań lekarskich i wydania orzeczeń lekarskich, sporządzenia PKK musi być zawarty w cenie kursu. Koszt egzaminu państwowego zostanie sfinansowany odrębnie przez uczestników projektu. Część 2 - Kurs koparko - ładowarki. Usługa przeprowadzenia szkolenia - kursu operatora koparko-ładowarki dla 30 uczniów. Szkolenie musi zostać przeprowadzone zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. Nr 118 poz. 1263) i zatwierdzone przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie, czas trwania szkolenia: 202 godziny dydaktyczne. Program kursu musi obejmować egzamin wewnętrzny: teoretyczny i praktyczny, zorganizowanie odpowiednich badań lekarskich i wydanie orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań do prowadzenia pojazdów od lekarza uprawnionego do badania kierowców. Do kursu mogą przystąpić uczniowie, którzy uzyskają orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do uczestnictwa w kursie. Wykonawca zobligowany jest do ustalenia terminu i skierowania uczestników na egzamin państwowy (teoria i praktyka). Koszt przeprowadzenia egzaminu wewnętrznego, badań lekarskich, wydania orzeczeń lekarskich, musi być zawarty w cenie kursu. Koszt egzaminu państwowego zostanie sfinansowany odrębnie przez uczestników projektu. Część 3 - Kurs magazyniera z uprawnieniami do obsługi wózków jezdniowych. Usługa przeprowadzenia szkolenia - kursu magazyniera z uprawnieniami do obsługi wózków jezdniowych dla 2 uczniów w wymiarze 150 godzin dydaktycznych. Tematyka szkolenia powinna obejmować m.in.: -przepisy bhp i p.poż w magazynie - hurtowni, -gospodarka magazynowa: dokumentacja organizacji magazynu, odpowiedzialność materialna pracownika magazynowego, dokumentacja organizacji magazynu, sposoby rozmieszczenia towarów w magazynie, znakowanie ładunków kodami kreskowymi, proces magazynowy, odbiór ilościowy i jakościowy, gospodarka opakowaniami w magazynach, -zasady właściwego przechowywania towarów, -instalacje w budynkach magazynowych, -urządzenia do składowania, -magazynowe środki transportu, -pomocnicze urządzenia magazynowe, -czynniki wpływające na przechowywanie towarów, -zmiany zachodzące w przechowywanych towarach, -szkodniki magazynowe, -ubytki towarowe, obsługa komputera i komputerowych programów handlowo - magazynowych (każdy z uczestników szkolenia musi mieć zapewnione samodzielne stanowisko komputerowe), -obsługa wózków jezdniowych. Szkolenie musi zostać przeprowadzone zgodnie z wytycznymi Ośrodka Doskonalenia Kadr Ministerstwa Gospodarki w Mysłowicach lub na podstawie nowszych programów wydanych przez Akademię UDT w Warszawie i zawierać dodatkowe przeszkolenie z zakresu bezpiecznego użytkowania butli gazowych, w tym ich bezpiecznej wymiany w wózkach jezdniowych zasilanych gazem i powinno obejmować 67 godzin (w tym 47 godzin teoretycznych i 20 godzin praktycznych). Musi kończyć się egzaminem Urzędu Dozoru Technicznego (którego koszt należy wliczyć w koszt kursu) i wydaniem absolwentom szkolenia zaświadczeń o ukończeniu kursu oraz wydaniem zaświadczeń odnośnie bezpiecznej obsługi - wymiany butli gazowych w wózkach jezdniowych zasilanych gazem i zaświadczeń kwalifikacyjnych UDT. Program kursu musi obejmować egzamin wewnętrzny: teoretyczny i praktyczny, zorganizowanie odpowiednich badań lekarskich i wydanie orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań do prowadzenia pojazdów od lekarza uprawnionego do badania kierowców. Do kursu mogą przystąpić uczniowie, którzy uzyskają orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do uczestnictwa w kursie. Wykonawca zobligowany jest do ustalenia terminu i skierowania uczestników na egzamin państwowy. Koszt przeprowadzenia egzaminu wewnętrznego, badań lekarskich i wydania orzeczeń lekarskich musi być zawarty w cenie kursu. Koszt egzaminu państwowego zostanie sfinansowany odrębnie przez uczestników projektu. Część 4 - Kurs barmana 1 stopnia Usługa przeprowadzenia szkolenia - kurs barmana 1 stopnia dla 6 uczniów w wymiarze 30 godzin dydaktycznych, w tym 10 godz. zajęć teoretycznych i 20 godz. zajęć praktycznych. Wszystkie osoby kierowane na szkolenie mają aktualną książeczkę sanitarno-epidemiologiczną. Tematyka szkolenia powinna obejmować m.in.: Zajęcia teoretyczne: 1. Historia miksologii, miksologia klasyczna, a mieszanie w stylu wolnym, najnowsze tendencje w światowym barmaństwie, 2. Technologia napojów alkoholowych, towaroznawstwo alkoholowe, historia, charakterystyka, klasyfikacje i znane marki poszczególnych rodzajów alkoholi: wódka czysta, wódki gatunkowe, gin, brandy, koniak, armaniak, calvados, brandy de jerez, grappa, likiery, bittery, whisky (szkocka, irlandzka, amerykańska, kanadyjska, japońska), rum, cachaça, tequila, mezcal, absynt, wino musujące, wino wzmacniane, wermuty; 3. Sylwetka barmana, kontakt z Gośćmi, elementy psychologii sprzedaży, charakterystyka pracy barmana w różnych typach lokali gastronomicznych. Zajęcia praktyczne: 1. Prezentacja sprzętu barmańskiego i typów szkła barowego, miary barowe. 2. Przyrządzanie drinków na bazie wyżej wymienionych alkoholi wszystkimi metodami. 3. Drinki z kategorii: cocktails, daisy, highball, cream drinks, sour, Collins, cooler, julep, pick-me-up, frozen drinks, mocktails, special drinks. 4. Serwowanie napojów mieszanych. 5. Striped drinks: przyrządzanie shotów warstwowych różnymi metodami. 6. Kanon drinków klasycznych, pozycji kultowych i znanych na całym świecie. 7. Zasady perfect serve. 8. Garnish, sztuka przyozdabiania drinków przy pomocy świeżych owoców, takich jak: ananas, kiwi, banan, cytryny, limonki, pomarańcze, winogrona, melon i inne; zdobienie koktajli płynną czekoladką. 9. Drinki na bazie wyżej wymienionych świeżych owoców. 10. Sposoby podawania likieru sambuca, absyntu. 11. Sposoby podawania tequili. 12. Drinki efektowne i płonące. Program kursu musi obejmować egzamin wewnętrzny teoretyczny i praktyczny. Część 5 -Kurs prowadzenia własnej firmy Usługa przeprowadzenia szkolenia - kurs prowadzenia własnej firmy dla 5 uczniów w wymiarze 60 godzin dydaktycznych. Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy pozwalającej na samodzielne prowadzenie działalności gospodarczej, księgi przychodów i rozchodów oraz rozliczeń z Urzędem Skarbowym i ZUS-em. Tematyka szkolenia powinna obejmować m.in.: 1.Rejestracja działalności gospodarczej: - wpis do ewidencji działalności gospodarczej, - regon, NIP, - rachunek bankowy, - rejestracja w zakresie podatku VAT i w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. 2.Obowiązki pracodawcy - Kodeks pracy: - rodzaje umów o pracę, - urlopy wypoczynkowe, - okresy wypowiedzeń, - rozwiązanie stosunku pracy. 3.Umowy cywilnoprawne: - umowa - zlecenie, - umowa o dzieło. 4.Podatek dochodowy od osób fizycznych: - obliczanie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, - wynagrodzenia za pracę, zasiłki chorobowe, - deklaracje PIT-4R, PIT-11, PIT-8A, PIT-8B, - indywidualne karty wynagrodzeń. 5.Podatek VAT: - zwolnienia przedmiotowe i podmiotowe, - deklaracje podatkowe VAT, - kasy fiskalne, - rejestry sprzedaży i rejestry zakupu. 6.Podatkowa księga przychodów i rozchodów - sposób prowadzenia księgi, - terminy dokonywania zapisów, - zamknięcie miesięczne, roczne, - ustalanie przychodu, PIT-5. 7.Środki trwałe - amortyzacja, - ewidencja środków trwałych. 8.Program komputerowy np. CDN Optima, Płatnik Program kursu musi obejmować egzamin wewnętrzny teoretyczny. Część 6 - Kurs baristy Usługa przeprowadzenia szkolenia - kurs baristy dla 7 uczniów w wymiarze 30 godzin dydaktycznych, w tym 10 godzin zajęć teoretycznych i 20 godzin zajęć praktycznych. Wszystkie osoby kierowane na szkolenie mają aktualną książeczkę sanitarno-epidemiologiczną. Tematyka szkolenia powinna obejmować m.in.: 1. Podstawy teoretyczne: Trivia, zarys historyczny i kulturowy. Kawa - roślina: rejony uprawy, odmiany, wymagania. Kawa - ziarno - rozróżnienie ze względu na sposób zbierania, metodę przetwarzania i stopień wypalenia. Kawa - napój - najważniejsze metody przyrządzania. Zasady serwowania napojów gorących. Teoria. Parametry, zasada 4M, chemia espresso. 2. Espresso - część praktyczna Ustawianie młynka, prawidłowe metody dozowania. Espresso classico, ristretto, lungo, doppio, Americano. Ocena jakości kawy, cup casting. 3. Kawy mleczne Ubijanie mleka , steamery, classic cappucino, cafe latte i cafe latte macchiato, espresso macchiato. 4. Kawy deserowe, z czekoladą, z alkoholem Espresso affogato, espresso con panna, kawa po wiedeńsku, mocha i mokkacino, Irish coffee 5. Wstęp do latte art Wzory lane z ręki, rysowane sosem i szpikulcem. 6. Czyszczenie ekspresu. Każdy uczestnik w trakcie zajęć praktycznych zużyje: ok 1 kg kawy ok 7 litrów mleka 50 g gorącej czekolady pół opakowania bitej śmietany 50 ml śmietany kremówki 50 ml toppingu czekoladowego 25 ml whiskey. Program kursu musi obejmować egzamin wewnętrzny teoretyczny i praktyczny. Część 7- Kurs fryzjerski - strzyżenie i modelowanie fryzury Usługa przeprowadzenia szkolenia - kurs fryzjerski strzyżenie i modelowanie fryzury dla 10 uczniów w wymiarze 40 godzin dydaktycznych, w tym 10 godzin zajęć teoretycznych i 30 godzin zajęć praktycznych. Tematyka szkolenia powinna obejmować m.in.: 1.Podstawy teoretyczne: Technologie fryzjerskie. Stylizacja. Przepisy bhp i higiena pracy. 2.Część praktyczna Układanie fal grzebieniem. Nawijanie włosów na wałki. Przypinanie loków. Przedłużanie włosów. Doczepianie tresek. Spuszanie, prostowanie włosów. Modelowanie włosów za pomocą szczotki, suszarki, fenu. Modelowanie fryzur dziennych damskich i męskich. Modelowanie fryzur okolicznościowych z włosów krótkich. Modelowanie fryzur okolicznościowych z włosów długich (fryzury ślubne, wieczorowe, koki itp.). Strzyżenie włosów różnymi technikami (cieniowanie po grzebieniu, piórkowanie, degażowanie i efilowanie nożyczkami, efilowanie włosów brzytwą lub temperą), punktowanie, stopnowanie. Strzyżenie damskie i męskie. Przerzedzanie (zdejmowanie objętości z końcówek włosów). Punktowanie. Stopniowanie. Strzyżenie maszynką elektryczną. Program kursu musi obejmować egzamin wewnętrzny teoretyczny i praktyczny. Informacje dotyczące wszystkich części: 1.Celem poszczególnych kursów jest zdobycie wiedzy teoretycznej i praktycznej oraz nabycie przez uczestników kursu odpowiednich kwalifikacji i umiejętności, a także podniesienie zdolności uczniów do samozatrudnienia i zwiększania ich szans na rynku pracy. 2.Zajęcia z poszczególnych kursów powinny zostać przeprowadzone w godzinach: nie wcześniej niż od godz. 8.00 i nie później niż do godziny 20.00, według harmonogramu ustalonego w porozumieniu z Zamawiającym. Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia Zamawiającemu harmonogramu zajęć w terminie 5 dni kalendarzowych od daty podpisania umowy. 3.Szkolenie musi odbyć się na terenie powiatu kłobuckiego lub miasta Częstochowy. 4.Wykonawca zapewnia bezpłatnie środki ochrony osobistej dla każdego uczestnika na czas trwania kursu, jeśli są wymagane (odzież ochronna). 5.Wykonawca przygotuje niezbędne materiały szkoleniowe oraz przekaże je uczestnikom szkolenia najpóźniej podczas pierwszych zajęć szkoleniowych oraz zapewni jeden dodatkowy komplet Zamawiającemu. 6.Wykonawca zapewni materiały biurowe dla uczestników szkolenia (długopis, notatnik, teczka). 7.Wykonawca zobowiązany będzie do stosowania zasad informacji i promocji, zgodnie z wymogami dla projektów współfinansowanych z funduszy strukturalnych, a w szczególności do umieszczania na materiałach szkoleniowych, zaświadczeniach o ukończeniu szkolenia oraz listach obecności -obowiązującego logotypu Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności) oraz logotypu Unii Europejskiej (z wyrażeniem UNIA EUROPEJSKA Europejski Fundusz Społeczny), których wzory zostaną udostępnione przez Zamawiającego, -informacji o współfinansowaniu zamówienia przez Unię Europejską poprzez zapis: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 8.Wykonawca zobowiązany jest w miejscu organizacji zajęć szkoleniowych umieszczać plakaty, przekazane przez Zamawiającego, informujące o organizacji szkolenia realizowanego w ramach projektu systemowego pn. Mam zawód - mam pracę w regionie współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego. 9.Wykonawca zobowiązany jest do udostępniania uprawnionym Jednostkom kontrolującym prawa wglądu do dokumentów związanych z realizowanym projektem, w tym dokumentów finansowych. 10.Powierzchnia sal dydaktycznych, ilość stanowisk oraz wyposażenie w sprzęt i pomoce dydaktyczne muszą być dostosowane do zakresu szkolenia oraz liczby uczestników szkolenia, zgodnie z przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy. 11.Termin realizacji zamówienia: część 1 -3 do dnia 20.07.2013 r., część 4 -7 do 30.06.2013r. 12.W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia Zamawiającemu podpisanych przez uczestników list obecności na zajęciach z szkolenia (wzór listy Zamawiający przekaże Wykonawcy) niezwłocznie po wykonaniu usługi. Listy obecności będą stanowiły podstawę stwierdzenia realizacji zamówienia. 13.Przedmiot zamówienia będzie realizowany zgodnie z harmonogramem: 1) W dniu podpisania umowy Zamawiający przekaże Wykonawcy: a) wzór listy obecności, b) dane dotyczące liczby uczestników szkolenia, c) wzór ankiety ewaluacyjnej zawierającej ocenę poszczególnych elementów szkolenia oraz opinie uczestników. d) plakaty informujące o realizacji szkolenia 2) Po uzyskaniu zgody Instytucji Pośredniczącej i zawarciu z Wykonawcą umowy o powierzenie przetwarzania danych, nie później jednak niż w ciągu 5 dni kalendarzowych od daty podpisania niniejszej umowy, Zamawiający przekaże Wykonawcy imienną listę uczestników szkolenia. 3) Wykonawca przystąpi do realizacji przedmiotu umowy nie później niż w ciągu 5 dni kalendarzowych od daty podpisania umowy. 4) Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu harmonogramu i programu szkolenia w terminie do 5 dni kalendarzowych od daty podpisania umowy. 5) W terminie do 5 dni kalendarzowych od dnia zakończenia zajęć w ramach szkolenia, Wykonawca przekaże Zamawiającemu: -listy obecności, podpisane przez uczestników szkolenia, -listy potwierdzające odbiór materiałów szkoleniowych zawierających imię, nazwisko, podpis uczestnika szkolenia oraz datę ich odbioru, -kopie wydanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskane kwalifikacje, -raport z ankiet ewaluacyjnych zawierający oceny poszczególnych elementów szkolenia oraz opinie uczestników wraz z ankietami ewaluacyjnymi. 14. Po przeprowadzeniu szkolenia, zostanie sporządzony protokół odbioru usługi, podpisany przez Wykonawcę i Zamawiającego. Podpisanie bez zastrzeżeń przez obie Strony protokołu odbioru z wykonania usługi jest podstawą do wystawienia faktury rachunku za wykonanie usługi. 15. Wskazana ilość osób w szkoleniu stanowi maksymalną ilość zamówienia. Realizacja przedmiotu umowy następować będzie według rzeczywistych potrzeb Zamawiającego, z zastrzeżeniem, iż co najmniej 50% zamówienia zostanie zrealizowane. Zamawiającemu przysługuje prawo do niezrealizowania pozostałych 50% zamówienia bez podawania przyczyny, a Wykonawca nie będzie wnosił żadnych roszczeń z tego tytułu. Za zgodą Wykonawcy Zamawiający może nie zrealizować więcej niż 50% zamówienia, a Wykonawca nie będzie wnosił żadnych roszczeń z tego tytułu..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 7.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.07.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia (zał. Nr 3).
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia (zał. Nr 3).
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia (zał. Nr 3).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia (zał. Nr 3).
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia (zał. Nr 3).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Formularz ofertowy - wg. wzoru na zał. nr 1 do SIWZ. 2. Pełnomocnictwo złożone w oryginale lub poświadczona notarialnie kopia do reprezentowania wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik. 3. W przypadku spółki cywilnej, wspólnicy nie przedstawiają osobnego dokumentu zawierającego pełnomocnictwo, jednakże uprawnienia do reprezentacji spółki przysługujące każdemu ze wspólników ma wynikać z samej umowy spółki cywilnej dołączonej do oferty.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Przewiduje się możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy wyłącznie na warunkach określonych poniżej: a. Zamawiający z ważnych przyczyn nie dających się przewidzieć w chwili zawarcia umowy, wstrzyma wykonanie prac, b. zaistniały przyczyny niezależne od działania Stron, których przy zachowaniu wszelkich należytych środków nie można uniknąć ani im zapobiec w tym: konieczna będzie zmiana harmonogramu lub/i programu szkolenia. c. Zamawiający ograniczy ilość uczestników szkolenia, na zasadach określonych w dziale III pkt 15 siwz. d. dopuszczalna jest zmiana umowy polegająca na zmianie danych wykonawcy bez zmiany samego wykonawcy (np. zmiana siedziby, adresu, nazwy). 4. Zmiana umowy może nastąpić za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności. 5. W przypadku wystąpienia z wnioskiem o zmianę postanowień zawartej umowy, wnioskodawca zobowiązany jest do udokumentowania zaistnienia którejkolwiek z przesłanek wymienionych w pkt 3.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.klobuck.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe, ul. Ks. I. Skorupki 46, 42-100 Kłobuck, pok. nr 213.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.05.2013 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe, Rynek im. Jana Pawła II 13, 42-100 Kłobuck, kancelaria - pokój nr 25.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedmiot zamówienia współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu pn. Mam zawód - mam pracę w regionie Priorytet IX Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Kurs prawo jazdy kat. B.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Usługa przeprowadzenia szkolenia - kursu prawa jazdy kat. B dla 14 uczniów. Szkolenie musi zostać przeprowadzone zgodnie z przepisami ustawy z 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (t.j: Dz. U. z 2013r., poz. 1137 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. Nr 30, poz. 151 z późn. zm. w Dz. U. z 2013r., poz. 82), wraz z aktami wykonawczymi do tych ustaw i powinno obejmować 30 godzin teoretycznych ( 1 godzina - 45 minut) i 30 godzin praktycznych (1 godzina - 60 minut) dla każdego ucznia. Część praktyczna kursu powinna zostać przeprowadzona tak, aby początek i koniec każdorazowych zajęć praktycznych miały miejsce na terenie miasta Kłobuck. Program kursu musi obejmować egzamin wewnętrzny: teoretyczny i praktyczny, zorganizowanie odpowiednich badań lekarskich i wydanie orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań do prowadzenia pojazdów od lekarza uprawnionego do badania kierowców. Do kursu mogą przystąpić uczniowie, którzy uzyskają orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do uczestnictwa w kursie. Wykonawca musi skierować kandydatów do Wydziału Komunikacji właściwego dla miejsca stałego zameldowania kandydata celem wydania Profilu Kandydata na Kierowcę (PKK). Szkolenie musi zostać przeprowadzone zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 lipca 2012r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców (Dz. U. z 2012r. poz. 1019). Koszt przeprowadzenia egzaminu wewnętrznego, badań lekarskich i wydania orzeczeń lekarskich, sporządzenia PKK musi być zawarty w cenie kursu. Koszt egzaminu państwowego zostanie sfinansowany odrębnie przez uczestników projektu..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 20.07.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Kurs koparko-ładowarki.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Usługa przeprowadzenia szkolenia - kursu operatora koparko-ładowarki dla 30 uczniów. Szkolenie musi zostać przeprowadzone zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. Nr 118 poz. 1263) i zatwierdzone przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie, czas trwania szkolenia: 202 godziny dydaktyczne. Program kursu musi obejmować egzamin wewnętrzny: teoretyczny i praktyczny, zorganizowanie odpowiednich badań lekarskich i wydanie orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań do prowadzenia pojazdów od lekarza uprawnionego do badania kierowców. Do kursu mogą przystąpić uczniowie, którzy uzyskają orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do uczestnictwa w kursie. Wykonawca zobligowany jest do ustalenia terminu i skierowania uczestników na egzamin państwowy (teoria i praktyka). Koszt przeprowadzenia egzaminu wewnętrznego, badań lekarskich, wydania orzeczeń lekarskich, musi być zawarty w cenie kursu. Koszt egzaminu państwowego zostanie sfinansowany odrębnie przez uczestników projektu..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 20.07.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Kurs magazyniera z uprawnieniami do obsługi wózków jezdniowych.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Usługa przeprowadzenia szkolenia - kursu magazyniera z uprawnieniami do obsługi wózków jezdniowych dla 2 uczniów w wymiarze 150 godzin dydaktycznych. Tematyka szkolenia powinna obejmować m.in.: - przepisy bhp i p.poż w magazynie - hurtowni, - gospodarka magazynowa: dokumentacja organizacji magazynu, odpowiedzialność materialna pracownika magazynowego, dokumentacja organizacji magazynu, sposoby rozmieszczenia towarów w magazynie, znakowanie ładunków kodami kreskowymi, proces magazynowy, odbiór ilościowy i jakościowy, gospodarka opakowaniami w magazynach, - zasady właściwego przechowywania towarów, - instalacje w budynkach magazynowych, - urządzenia do składowania, - magazynowe środki transportu, - pomocnicze urządzenia magazynowe, - czynniki wpływające na przechowywanie towarów, - zmiany zachodzące w przechowywanych towarach, - szkodniki magazynowe, - ubytki towarowe, obsługa komputera i komputerowych programów handlowo - magazynowych (każdy z uczestników szkolenia musi mieć zapewnione samodzielne stanowisko komputerowe), - obsługa wózków jezdniowych. Szkolenie musi zostać przeprowadzone zgodnie z wytycznymi Ośrodka Doskonalenia Kadr Ministerstwa Gospodarki w Mysłowicach lub na podstawie nowszych programów wydanych przez Akademię UDT w Warszawie i zawierać dodatkowe przeszkolenie z zakresu bezpiecznego użytkowania butli gazowych, w tym ich bezpiecznej wymiany w wózkach jezdniowych zasilanych gazem i powinno obejmować 67 godzin (w tym 47 godzin teoretycznych i 20 godzin praktycznych). Musi kończyć się egzaminem Urzędu Dozoru Technicznego (którego koszt należy wliczyć w koszt kursu) i wydaniem absolwentom szkolenia zaświadczeń o ukończeniu kursu oraz wydaniem zaświadczeń odnośnie bezpiecznej obsługi - wymiany butli gazowych w wózkach jezdniowych zasilanych gazem i zaświadczeń kwalifikacyjnych UDT. Program kursu musi obejmować egzamin wewnętrzny: teoretyczny i praktyczny, zorganizowanie odpowiednich badań lekarskich i wydanie orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań do prowadzenia pojazdów od lekarza uprawnionego do badania kierowców. Do kursu mogą przystąpić uczniowie, którzy uzyskają orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do uczestnictwa w kursie. Wykonawca zobligowany jest do ustalenia terminu i skierowania uczestników na egzamin państwowy. Koszt przeprowadzenia egzaminu wewnętrznego, badań lekarskich i wydania orzeczeń lekarskich musi być zawarty w cenie kursu. Koszt egzaminu państwowego zostanie sfinansowany odrębnie przez uczestników projektu..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 20.07.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Kurs barmana 1 stopnia.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Usługa przeprowadzenia szkolenia - kurs barmana 1 stopnia dla 6 uczniów w wymiarze 30 godzin dydaktycznych, w tym 10 godz. zajęć teoretycznych i 20 godz. zajęć praktycznych. Wszystkie osoby kierowane na szkolenie mają aktualną książeczkę sanitarno-epidemiologiczną. Tematyka szkolenia powinna obejmować m.in.: Zajęcia teoretyczne: 1.Historia miksologii, miksologia klasyczna, a mieszanie w stylu wolnym, najnowsze tendencje w światowym barmaństwie, 2.Technologia napojów alkoholowych, towaroznawstwo alkoholowe, historia, charakterystyka, klasyfikacje i znane marki poszczególnych rodzajów alkoholi: wódka czysta, wódki gatunkowe, gin, brandy, koniak, armaniak, calvados, brandy de jerez, grappa, likiery, bittery, whisky (szkocka, irlandzka, amerykańska, kanadyjska, japońska), rum, cachaça, tequila, mezcal, absynt, wino musujące, wino wzmacniane, wermuty; 3.Sylwetka barmana, kontakt z Gośćmi, elementy psychologii sprzedaży, charakterystyka pracy barmana w różnych typach lokali gastronomicznych. Zajęcia praktyczne: 1.Prezentacja sprzętu barmańskiego i typów szkła barowego, miary barowe. 2.Przyrządzanie drinków na bazie wyżej wymienionych alkoholi wszystkimi metodami. 3.Drinki z kategorii: cocktails, daisy, highball, cream drinks, sour, Collins, cooler, julep, pick-me-up, frozen drinks, mocktails, special drinks. 4.Serwowanie napojów mieszanych. 5.Striped drinks: przyrządzanie shotów warstwowych różnymi metodami. 6.Kanon drinków klasycznych, pozycji kultowych i znanych na całym świecie. 7.Zasady perfect serve. 8.Garnish, sztuka przyozdabiania drinków przy pomocy świeżych owoców, takich jak: ananas, kiwi, banan, cytryny, limonki, pomarańcze, winogrona, melon i inne; zdobienie koktajli płynną czekoladką. 9.Drinki na bazie wyżej wymienionych świeżych owoców. 10.Sposoby podawania likieru sambuca, absyntu. 11.Sposoby podawania tequili. 12.Drinki efektowne i płonące. Program kursu musi obejmować egzamin wewnętrzny teoretyczny i praktyczny..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Kurs prowadzenia własnej firmy.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Usługa przeprowadzenia szkolenia - kurs prowadzenia własnej firmy dla 5 uczniów w wymiarze 60 godzin dydaktycznych. Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy pozwalającej na samodzielne prowadzenie działalności gospodarczej, księgi przychodów i rozchodów oraz rozliczeń z Urzędem Skarbowym i ZUS-em. Tematyka szkolenia powinna obejmować m.in.: 1.Rejestracja działalności gospodarczej: - wpis do ewidencji działalności gospodarczej, - regon, NIP, - rachunek bankowy, - rejestracja w zakresie podatku VAT i w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. 2.Obowiązki pracodawcy - Kodeks pracy: - rodzaje umów o pracę, - urlopy wypoczynkowe, - okresy wypowiedzeń, - rozwiązanie stosunku pracy. 3.Umowy cywilnoprawne: - umowa - zlecenie, - umowa o dzieło. 4.Podatek dochodowy od osób fizycznych: - obliczanie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, - wynagrodzenia za pracę, zasiłki chorobowe, - deklaracje PIT-4R, PIT-11, PIT-8A, PIT-8B, - indywidualne karty wynagrodzeń. 5.Podatek VAT: - zwolnienia przedmiotowe i podmiotowe, - deklaracje podatkowe VAT, - kasy fiskalne, - rejestry sprzedaży i rejestry zakupu. 6.Podatkowa księga przychodów i rozchodów - sposób prowadzenia księgi, - terminy dokonywania zapisów, - zamknięcie miesięczne, roczne, - ustalanie przychodu, PIT-5. 7.Środki trwałe - amortyzacja, - ewidencja środków trwałych. 8.Program komputerowy np. CDN Optima, Płatnik Program kursu musi obejmować egzamin wewnętrzny teoretyczny..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Kurs baristy.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Usługa przeprowadzenia szkolenia - kurs baristy dla 7 uczniów w wymiarze 30 godzin dydaktycznych, w tym 10 godzin zajęć teoretycznych i 20 godzin zajęć praktycznych. Wszystkie osoby kierowane na szkolenie mają aktualną książeczkę sanitarno-epidemiologiczną. Tematyka szkolenia powinna obejmować m.in.: 1. Podstawy teoretyczne: Trivia, zarys historyczny i kulturowy. Kawa - roślina: rejony uprawy, odmiany, wymagania. Kawa - ziarno - rozróżnienie ze względu na sposób zbierania, metodę przetwarzania i stopień wypalenia. Kawa - napój - najważniejsze metody przyrządzania. Zasady serwowania napojów gorących. Teoria. Parametry, zasada 4M, chemia espresso. 2. Espresso - część praktyczna Ustawianie młynka, prawidłowe metody dozowania. Espresso classico, ristretto, lungo, doppio, Americano. Ocena jakości kawy, cup casting. 3. Kawy mleczne Ubijanie mleka , steamery, classic cappucino, cafe latte i cafe latte macchiato, espresso macchiato. 4. Kawy deserowe, z czekoladą, z alkoholem Espresso affogato, espresso con panna, kawa po wiedeńsku, mocha i mokkacino, Irish coffee 5. Wstęp do latte art Wzory lane z ręki, rysowane sosem i szpikulcem. 6. Czyszczenie ekspresu. Każdy uczestnik w trakcie zajęć praktycznych zużyje: ok 1 kg kawy ok 7 litrów mleka 50 g gorącej czekolady pół opakowania bitej śmietany 50 ml śmietany kremówki 50 ml toppingu czekoladowego 25 ml whiskey. Program kursu musi obejmować egzamin wewnętrzny teoretyczny i praktyczny..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Kurs fryzjerski - strzyżenie i modelowanie fryzury.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Usługa przeprowadzenia szkolenia - kurs fryzjerski strzyżenie i modelowanie fryzury dla 10 uczniów w wymiarze 40 godzin dydaktycznych, w tym 10 godzin zajęć teoretycznych i 30 godzin zajęć praktycznych. Tematyka szkolenia powinna obejmować m.in.: 1. Podstawy teoretyczne: Technologie fryzjerskie. Stylizacja. Przepisy bhp i higiena pracy. 2. Część praktyczna Układanie fal grzebieniem. Nawijanie włosów na wałki. Przypinanie loków. Przedłużanie włosów. Doczepianie tresek. Spuszanie, prostowanie włosów. Modelowanie włosów za pomocą szczotki, suszarki, fenu. Modelowanie fryzur dziennych damskich i męskich. Modelowanie fryzur okolicznościowych z włosów krótkich. Modelowanie fryzur okolicznościowych z włosów długich (fryzury ślubne, wieczorowe, koki itp.). Strzyżenie włosów różnymi technikami (cieniowanie po grzebieniu, piórkowanie, degażowanie i efilowanie nożyczkami, efilowanie włosów brzytwą lub temperą), punktowanie, stopnowanie. Strzyżenie damskie i męskie. Przerzedzanie (zdejmowanie objętości z końcówek włosów). Punktowanie. Stopniowanie. Strzyżenie maszynką elektryczną. Program kursu musi obejmować egzamin wewnętrzny teoretyczny i praktyczny..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z KŁOBUCKA
- Dostawa destruktu asfaltowego
- Wykonanie kompletnej dokumentacji projektowo - kosztorysowej pn.: "Projekt ul. Jesionowej 470 095S w Kłobucku" wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego oraz aktualizacją kosztorysów inwestorskich".
- Usuwanie i zagospodarowanie niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych w tym odpady z targowisk oraz nieczystości ciekłych z posesji będących w zarządzie Ośrodka Sportu i Rekreacji w Kłobucku.
więcej: przetargi w Kłobucku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Cyberbezpieczny Samorząd
- Usługa pełnienia funkcji doradcy zawodowego- koordynatora na szczeblu powiatowym dla Powiatu Malborskiego w projekcie pn. "Zostań Zawodowcem 2."
- Wyłonienie Wykonawcy na konsultacje treści sylabusa kursu "Ekosystemy wodne - struktura i funkcjonowanie w celu modyfikacji kierunków: Biologia I i II stopnia na Wydziale Biologii.
- Wyłonienie wykonawcy na konsultacje treści sylabusa kursu "Ekologia wód śródlądowych - konwersatorium" w celu modyfikacji kierun.: Biologia I i II st. oraz Zarządzanie Zasobami Przyrody II st. - KEY.
- Cyberbezpieczny samorząd Powiatu Bartoszyckiego
- Przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń mających na celu podniesienie kompetencji kadr w systemie szkolnictwa wyższego, skierowane do pracowników UPWr, - 7 części.
więcej: Usługi szkoleniowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.