eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi TychyWymiana stolarki drzwiowej zewnętrznej i przeszkleń na klatkach schodowych w budynkach mieszkalnych - wielorodzinnych w Tychach

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-06-05

Tychy: Wymiana stolarki drzwiowej zewnętrznej i przeszkleń na klatkach schodowych w budynkach mieszkalnych - wielorodzinnych w Tychach
Numer ogłoszenia: 180660 - 2009; data zamieszczenia: 05.06.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Zarząd Budynków Mieszkalnych , ul. Filaretów 31, 43-100 Tychy, woj. śląskie, tel. 032 2274091 w. 133, faks 032 2273145.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Gminna Samorządowa Jednostka Organizacyjna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wymiana stolarki drzwiowej zewnętrznej i przeszkleń na klatkach schodowych w budynkach mieszkalnych - wielorodzinnych w Tychach.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w zakresie: a) wymiany stolarki drzwiowej drewnianej jedno i dwuskrzydłowej na drzwi z PCV do klatek schodowych wraz z robotami towarzyszącymi w budynkach mieszkalnych-wielorodzinnych, przy ul. Batorego 59 - 67, Brzozowej 7 - 9, Budowlanych 48 - 52, 54 - 56 administrowanych przez Rejon Obsługi Mieszkańców Nr II w Tychach ; b) wymiana przeszkleń na klatkach schodowych wraz z robotami towarzyszącymi w budynku mieszkalnym-wielorodzinnym, przy ul. Honoraty 60 i 62, administrowanych przez Rejon Obsługi Mieszkańców Nr V w Tychach z podziałem na 2 części zwane dalej zadaniami, tj.: Zadanie Nr 1 - Wymiana stolarki drzwiowej zewnętrznej klatek schodowych w budynkach mieszkalnych - wielorodzinnych, administrowanych przez Rejon Obsługi Mieszkańców Nr II w Tychach Zadanie Nr 2 - Wymiana przeszkleń na klatkach schodowych w budynku mieszkalnym-wielorodzinnym, administrowanym przez Rejon Obsługi Mieszkańców Nr V w Tychach 2. Zakres robót obejmuje m.in.: dla Zadania Nr 1: - demontaż starej stolarki drzwiowej ; - montaż nowej stolarki drzwiowej z kompletem samozamykaczy i elektromagnesami ; - malowanie ościeży wewnętrznych i zewnętrznych ; - roboty towarzyszące ; Wymagania i parametry techniczne stolarki drzwiowej w danym budynku: 1) przy ul. Batorego 59 - 67 - drzwi dwuskrzydłowe - 7szt. ; - kolor brąz ; - w górnym panelu drzwi szyba bezpieczna wąska pionowa o wymiarach 0,70x0,30m ; - dolny panel - wypełnienie ; 2) przy ul. Brzozowej 7 - 9 - drzwi dwuskrzydłowe - 2szt. ; - kolor brąz ; - wypełnienie z przeszkleniem 1/3 skrzydła ; 3) Budowlanych 48 - 52 - kolor brąz ; - wypełnienie z przeszkleniem 1/3 skrzydła - 2szt. ; - drzwi dwuskrzydłowe w klatce nr 48, 52 ; 4) Budowlanych 54 - 56 - drzwi jednoskrzydłowe - 2szt. ; - kolor brąz ; - wypełnienie z przeszkleniem 1/2 skrzydła ; Szczegółowy zakres robót określa przedmiar robót. Przedmiar robót oraz specyfikacja technicznego wykonania i odbioru robót , stanowią załączniki do SIWZ. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie wszelkich prac i czynności niezbędnych do prawidłowego zrealizowania niniejszego zamówienia w zakresie rzeczowo - ilościowym określonym w z załączonym przedmiarze robót i specyfikacją technicznego wykonania i odbioru robót. dla Zadania Nr 2: - demontaż ślusarki okiennej ; - wymurowanie ścianek osłonowych z bloczków z betonu komorowego ; - demontaż i utylizacja płyt acekolowych (azbestowych) ; - ocieplenie ścian zewnętrznych w technologii lekko - mokrej ; - wymiana obróbek blacharskich ; - montaż okien z PCV ; - wymiana drzwi stalowych na aluminiowe ; - roboty malarskie ; - uzupełnienie tynków na elewacji ; - wywóz i utylizacja gruzu i złomu ; Szczegółowy zakres robót określa przedmiar robót. Przedmiar robót, projekt budowlany (z Rysunkami) oraz specyfikacja technicznego wykonania i odbioru robót, stanowią załączniki do SIWZ. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie wszelkich prac i czynności niezbędnych do prawidłowego zrealizowania niniejszego zamówienia w zakresie rzeczowo - ilościowym określonym w z załączonym przedmiarze robót, zgodnie z projektem budowlanym i specyfikacją technicznego wykonania i odbioru robót. 3. Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania innych materiałów niż podane w projekcie budowlanym i przedmiarze robót, pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w dokumentacji projektowej i przedmiarze ( materiały równoważne). 4. Wykonawca, który posłuży się materiałami równoważnymi jest zobowiązany wykazać, że spełniają one wymagania określone przez Zamawiającego w dokumentacji projektowej i przedmiarze robót tzn. dołączyć do oferty aktualne aprobaty techniczne, certyfikaty.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.42.11.31 - Instalowanie drzwi 45.42.11.32 - Instalowanie okien 45.44.30.00 - Roboty elewacyjne 45.44.21.00 - Roboty malarskie 45.41.00.00 - Tynkowanie 45.26.25.22 - Roboty murarskie 45.26.26.60 - Usuwanie azbestu 45.11.12.20 - Roboty w zakresie usuwania gruzu .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 2.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości: dla Zadania Nr 1: 1 300,00 zł dla Zadania Nr 2: 2 800,00 zł

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków: O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2006 r., Nr 164, poz. 1163, Nr 170, poz. 1217 i Nr 227, poz.1658, z 2007 r. Nr 64, poz. 427 i Nr 82, poz. 560 oraz z 2008 r. Nr 171, poz. 1058), tj.: - posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; - posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; - znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; - nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp., oraz spełnią warunki określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Ocena spełnienia ww. warunków zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia / nie spełnia..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca wraz z ofertą składa następujące oświadczenia i dokumenty: 1) oświadczenie potwierdzające spełnienie warunku udziału w postępowaniu stosownie do treści art. 44 w związku z art. 22 ust. 1 pkt. 1÷ 4 ustawy - Pzp. - wzór druku oświadczenia stanowi załącznik do specyfikacji, (W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składają wszyscy Wykonawcy) 2) aktualny odpis z właściwego rejestru (KRS) albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarcze - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert ; 3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu- wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert ; (W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia przedmiotowe dokumenty wymienione w punkcie 2) i 3) muszą być złożone dla każdego z nich). 4) aktualną polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności - o wartości ubezpieczenia nie mniejszej niż: dla Zadania Nr 1 : 45 000,00 zł dla Zadania Nr 2 : 90 000,00 zł ; Kwotę ubezpieczenia wyrażoną w innej walucie niż PLN ,Zamawiający przeliczy na PLN, przyjmując do przeliczeń średni kurs danej waluty podany w dniu otwarcia ofert przez Narodowy Bank Polski. (W przypadku podmiotów występujących wspólnie warunek ten Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać go łącznie lub co najmniej jeden z Wykonawców) 5) wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres działalności jest krótszy- w tym okresie wykonał z należytą starannością roboty, odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotą budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania w którym - NALEŻY WYKAZAĆ : DLA ZADANIA Nr 1 - co najmniej dwie roboty zrealizowane w ramach odrębnych umów, o charakterze podobnym do przedmiotu zamówienia, tj. roboty dotyczące wymiany stolarki i o wartości każdej z tych robót nie mniejszej niż 20 000,00 zł (brutto) Do oferty należy załączyć: - wykaz wykonanych robót zrealizowanych w ramach odrębnych umów, polegających na wykonaniu robót o charakterze podobnym do przedmioty zamówienia tj. roboty dotyczące wymiany stolarki i o wartości każdej z tych robót nie mniejszej niż 20 000,00 zł (brutto) oraz dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie. Wykaz wykonanych robót budowlanych o charakterze podobnym do przedmiotu zamówienia należy sporządzić wg wzoru druku stanowiącego załącznik do SIWZ. - W przypadku podmiotów występujących wspólnie warunek ten Wykonawcy mogą spełniać łącznie lub co najmniej jeden z Wykonawców DLA ZADANIA Nr 2 - co najmniej dwie roboty zrealizowane w ramach odrębnych umów, o charakterze podobnym do przedmiotu zamówienia (tj. roboty dotyczące wymiany stolarki, roboty tynkarsko-murarskie i malarskie) i o wartości każdej z tych robót nie mniejszej niż 45 000,00 zł (brutto) Do oferty należy załączyć: - wykaz wykonanych robót zrealizowanych w ramach odrębnych umów, polegających na wykonaniu robót o charakterze podobnym do przedmioty zamówienia i o wartości każdej z tych robót nie mniejszej niż 45 000,00 zł (brutto) oraz dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie. Wykaz wykonanych robót budowlanych o charakterze podobnym do przedmiotu zamówienia należy sporządzić wg wzoru druku stanowiącego załącznik do SIWZ. - W przypadku podmiotów występujących wspólnie warunek ten Wykonawcy mogą spełniać łącznie lub co najmniej jeden z Wykonawców 6) dysponuje lub będzie dysponował osobami które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności uprawnionymi do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalnościach niezbędnych do projektowania i wykonania robót budowlanych art. 12 i 13 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo Budowlane (Dz. U. z 2006r., Nr 156, poz.118 z późn. zmianami), którzy są członkami Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa (art.6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. samorządach zawodowych, architektów, inżynierów budowlanych i Urbanistów, Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42 z późn. zm.), tj.: osobą / osobami posiadającymi uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno - budowlanej - dotyczy Zadania nr 1 i 2 Do oferty należy załączyć: - kserokopię uprawnień budowlanych w specjalności konstrukcyjno - budowlanej oraz aktualne zaświadczenie wydane przez właściwą Izbę Inżynierów Budownictwa. (W przypadku podmiotów występujących wspólnie warunek ten Wykonawcy mogą spełniać łącznie lub co najmniej jeden z Wykonawców) 7) Posiada pozwolenie na utylizację i likwidacje azbestu (Wykonawca bądź podwykonawca), zgodne z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobu i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 71, poz. 649) - dot. Zadania Nr 2 Ocena spełnienia ww. warunków zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia / nie spełnia. 2. Stosownie do treści § 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. (Dz. U. Nr 87, poz. 605, z późn. zm. ) w sprawie rodzajów dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy: 1) jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 1., p.pkt. 2) i 3) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 2) jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w punkcie w pkt. 1., p.pkt. 2) i 3) zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.umtychy.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: W siedzibie Zamawiającego - pok. 20 - cena 30 zł (brutto). Opłata dotyczy wykonawców, którzy odbiorą SIWZ osobiście lub złożą wniosek o jej przekazanie za zaliczeniem pocztowym.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.06.2009 godzina 11:00, miejsce: Miejsce składania ofert: Miejski Zarząd Budynków Mieszkalnych w Tychach, ul. Filaretów 31 -SEKRETARIAT - pokój nr 15.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie Nr 1 - Wymiana stolarki drzwiowej zewnętrznej klatek schodowych w budynkach mieszkalnych - wielorodzinnych, administrowanych przez Rejon Obsługi Mieszkańców Nr II w Tychach.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres robót obejmuje m.in.: dla Zadania Nr 1: - demontaż starej stolarki drzwiowej ; - montaż nowej stolarki drzwiowej z kompletem samozamykaczy i elektromagnesami ; - malowanie ościeży wewnętrznych i zewnętrznych ; - roboty towarzyszące ; Wymagania i parametry techniczne stolarki drzwiowej w danym budynku: 1) przy ul. Batorego 59 - 67 - drzwi dwuskrzydłowe - 7szt. ; - kolor brąz ; - w górnym panelu drzwi szyba bezpieczna wąska pionowa o wymiarach 0,70x0,30m ; - dolny panel - wypełnienie ; 2) przy ul. Brzozowej 7 - 9 - drzwi dwuskrzydłowe - 2szt. ; - kolor brąz ; - wypełnienie z przeszkleniem 1/3 skrzydła ; 3) Budowlanych 48 - 52 - kolor brąz ; - wypełnienie z przeszkleniem 1/3 skrzydła - 2szt. ; - drzwi dwuskrzydłowe w klatce nr 48, 52 ; 4) Budowlanych 54 - 56 - drzwi jednoskrzydłowe - 2szt. ; - kolor brąz ; - wypełnienie z przeszkleniem 1/2 skrzydła ; Szczegółowy zakres robót określa przedmiar robót. Przedmiar robót oraz specyfikacja technicznego wykonania i odbioru robót , stanowią załączniki do SIWZ. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie wszelkich prac i czynności niezbędnych do prawidłowego zrealizowania niniejszego zamówienia w zakresie rzeczowo - ilościowym określonym w z załączonym przedmiarze robót i specyfikacją technicznego wykonania i odbioru robót..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.42.11.31-1, 45.41.00.00-4, 45.44.21.00-8, 45.11.12.20-6.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 2.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zadanie Nr 2 - Wymiana przeszkleń na klatkach schodowych w budynku mieszkalnym-wielorodzinnym, administrowanym przez Rejon Obsługi Mieszkańców Nr V w Tychach.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres robót obejmuje m.in.: dla Zadania Nr 2: - demontaż ślusarki okiennej ; - wymurowanie ścianek osłonowych z bloczków z betonu komorowego ; - demontaż i utylizacja płyt acekolowych (azbestowych) ; - ocieplenie ścian zewnętrznych w technologii lekko - mokrej ; - wymiana obróbek blacharskich ; - montaż okien z PCV ; - wymiana drzwi stalowych na aluminiowe ; - roboty malarskie ; - uzupełnienie tynków na elewacji ; - wywóz i utylizacja gruzu i złomu ; Szczegółowy zakres robót określa przedmiar robót. Przedmiar robót, projekt budowlany (z Rysunkami) oraz specyfikacja technicznego wykonania i odbioru robót, stanowią załączniki do SIWZ. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie wszelkich prac i czynności niezbędnych do prawidłowego zrealizowania niniejszego zamówienia w zakresie rzeczowo - ilościowym określonym w z załączonym przedmiarze robót, zgodnie z projektem budowlanym i specyfikacją technicznego wykonania i odbioru robót..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.42.11.31-1, 45.42.11.32-8, 45.44.30.00-4, 45.44.21.00-8, 45.41.00.00-4, 45.26.25.22-6, 45.26.26.60-5, 45.11.12.20-6.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 2.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.