Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-01-19
Olsztyn: Przeprowadzenie audytu zewnętrznego dla projektu nr POIG.01.03.01-00-027/08 pt. Wykorzystanie materiałów i konstrukcji inteligentnych do opracowania koncepcji i wykonania innowacyjnego systemu łożyskowania wirników mikroturbin energetycznych realizowanego przez konsorcjum w skład którego wchodzą: Uniwersytet Warmińsko - Mazurski w Olsztynie jako lider konsorcjum, Instytut Maszyn Przepływowych PAN w Gdańsku, Instytut Technologii Materiałów Elektronicznych w Warszawie, Instytut Technologii Eksploatacji - Państwowy Instytut Badawczy w Radomiu, Akademia Górniczo - Hutnicza w Krakowie
Numer ogłoszenia: 18175 - 2012; data zamieszczenia: 19.01.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie , ul. Oczapowskiego 2, 10-719 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 5233420, faks (089) 5233278.
- Adres strony internetowej zamawiającego: uwm.edu.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przeprowadzenie audytu zewnętrznego dla projektu nr POIG.01.03.01-00-027/08 pt. Wykorzystanie materiałów i konstrukcji inteligentnych do opracowania koncepcji i wykonania innowacyjnego systemu łożyskowania wirników mikroturbin energetycznych realizowanego przez konsorcjum w skład którego wchodzą: Uniwersytet Warmińsko - Mazurski w Olsztynie jako lider konsorcjum, Instytut Maszyn Przepływowych PAN w Gdańsku, Instytut Technologii Materiałów Elektronicznych w Warszawie, Instytut Technologii Eksploatacji - Państwowy Instytut Badawczy w Radomiu, Akademia Górniczo - Hutnicza w Krakowie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi audytu zewnętrznego projektu: POIG.01.03.01-00-027/08 pt. Wykorzystanie materiałów i konstrukcji inteligentnych do opracowania koncepcji i wykonania innowacyjnego systemu łożyskowania wirników mikroturbin energetycznych realizowanego przez konsorcjum w skład którego wchodzą: Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie jako lider konsorcjum, Instytut Maszyn Przepływowych PAN w Gdańsku, Instytut Technologii Materiałów Elektronicznych w Warszawie, Instytut Technologii Eksploatacji - Państwowy Instytut Badawczy w Radomiu, Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, lata 2007-2013, Priorytet 1. Badania i rozwój nowoczesnych technologii, Działanie 1.3. Wsparcie projektów B+R na rzecz przedsiębiorców realizowanych przez jednostki naukowe. Poddzieranie 1.3.1. Projekty rozwojowe, na podstawie umowy z OPI nr: UDA-POIG.01.03.01-00-027/08-00 z dnia 31.08.2009 r. Wartość wydatków kwalifikowanych projektu wynosi 7 388 282,00 zł. I. Cel projektu Celem realizacji projektu jest podniesienie poziomu innowacyjności polskiej gospodarki poprzez opracowanie innowacyjnego systemu łożyskowania opartego o łożyska foliowe, z wykorzystaniem w mikroturbinach energetycznych oraz maszynach szybkoobrotowych. Do celów szczegółowych projektu należy: Wsparcie polskiego przemysłu poprzez opracowanie i udostępnienie nowych technologii oraz materiałów, co bezpośrednio przyczyni się do zmniejszenia awaryjności, zwiększenia żywotności i sprawności urządzeń, w których znajdą zastosowanie, Wsparcie polskich jednostek naukowo-badawczych poprzez dostęp do środków finansowych umożliwiających zwiększenie kadry naukowej, zarówno doświadczonej, jak i nabywającej nowe umiejętności w dziedzinach wiedzy prezentowanych przez opracowane w ramach projektu technologie. Termin realizacji projektu: 01.01.2010 r. - 31.12.2013 r. Audyt projektu należy przeprowadzić zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 29 września 2011 w sprawie przeprowadzania audytu zewnętrznego wydatkowania środków finansowych na naukę. (Dz.U. nr 207 poz. 1237) i przepisami obowiązującymi w tym zakresie w dniu wydania opinii i sprawozdania z audytu oraz wytycznymi programu POIG. II. Zakres działań Celem zamówienia audytu projektu, jest uzyskanie racjonalnego zapewnienia oraz wydanie przez audytora pisemnej opinii i sprawozdania w zakresie: 1. wiarygodności danych, zarówno liczbowych, jak i opisowych, zawartych w dokumentach związanych z realizowanym projektem; 2. realizacji wydatków i uzyskania założonych efektów zgodnie z wymaganiami zawartymi we wniosku, decyzji i umowie o dofinansowanie; 3. wykorzystania środków finansowych pod kątem zgodności z przepisami prawa; 4. poprawnego sposobu udokumentowania i ewidencyjnego wyodrębnienia rzeczywistych operacji gospodarczych. III. Podejście Audytu 1. Audyt powinien być przeprowadzony na podstawie powszechnie akceptowanych standardów audytu. 2. Audytor jest zobowiązany do należytego dokumentowania przeprowadzonych czynności. 3. Na podstawie przeprowadzonych czynności audytorskich oraz opracowanej dokumentacji Audytor jest zobowiązany do przygotowania pisemnej opinii i sprawozdania z audytu i przekazania go Zamawiającemu wraz z dokumentacją. 4. Sprawozdanie powinno określić, czy otrzymane środki finansowe zostały wykorzystane zgodnie z przeznaczeniem i przepisami prawa oraz czy księgi rachunkowe są prowadzone prawidłowo. 5. Audytor jest obowiązany zachować poufność i nie naruszać tajemnic handlowych jednostek realizujących projekt. Nie może to jednak wpływać na merytoryczną treść sprawozdania. 6. Audyt projektu obejmuje w szczególności sprawdzenie: a) osiągnięcie celu projektu oraz zgodności realizacji projektu z umową; b) poprawności księgowania wydatków poniesionych w ramach realizowanego projektu, ich zasadności, sposobu udokumentowania i wyodrębnienia w ewidencji księgowej; c) płatności wydatków związanych z projektem; d) wiarygodności i terminowości sprawozdań z realizacji projektu; e) terminowości rozliczania otrzymanych środków finansowych na realizację projektu; f) sposobu monitorowania realizacji celów projektu; g) sposobu przechowywania i zabezpieczania dokumentacji dotyczącej projektu; h) przestrzegania przepisów o rachunkowości, zamówieniach publicznych i finansach publicznych w tym przestrzegania dyscypliny finansów publicznych; i) funkcjonowania systemu kontroli wewnętrznej w odniesieniu do realizacji projektu; j) realizacji wniosków i zaleceń z wcześniejszych kontroli i audytów. 7. Sprawozdanie z audytu musi zawierać co najmniej: a) oznaczenie sprawozdania; b) datę jego sporządzenia; c) nazwę i adres oraz dane jednostki audytowanej; d) nazwę i numer projektu; e) oświadczenie Audytora oraz osób wykonujących czynności audytu o niezależności od badanej jednostki; f) imiona, nazwiska, adresy i numery uprawnień audytorów wykonujących czynności audytu; g) cele audytu; h) podmiotowy i przedmiotowy zakres audytu; i) termin, w którym przeprowadzono audyt; j) zwięzły opis działań jednostki w obszarze objętym audytem; k) ocenę adekwatności, skuteczności i efektywności systemu zarządzania i kontroli w obszarze działalności jednostki objętej audytem; l) informację o metodzie doboru i wielkości próby do badania; m) zaprezentowanie wyników badania, w tym obszarów, w których stwierdzono nieprawidłowości; n) określenie nieprawidłowości oraz analizę ich przyczyn i skutków; o) zalecenia w sprawie usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości; p) podpisy audytorów uczestniczących w audycie; q) podpisy reprezentantów audytora, jeśli audytorem jest osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej. Zamawiający nie narzuca audytorowi, biegłemu rewidentowi sposobu doboru próby i metodologii stosowanej podczas audytu jednak wydana opinia i sprawozdanie musi dotyczyć całego projektu, a nie tylko jego części realizowanej przez Lidera. Partnerzy projektu realizują swoje części projektu zarówno pod względem merytorycznym jak i finansowym. Lider projektu przechowuje dokumentację dotyczącą projektu, z zastrzeżeniem, iż dokumentacja Partnerów jest w formie kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.21.20.00 - Usługi audytu .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.07.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie ww. warunku Zamawiający odstępuje od dokonania opisu sposobu oceny ich spełnienia
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, Wykonawca wykaże realizację minimum dwóch wykonanych audytów, w zakresie audytowania zadań lub projektów finansowanych ze środków publicznych z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbioru, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi zostały wykonane należycie
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie ww. warunku Zamawiający odstępuje od dokonania opisu sposobu oceny ich spełnienia
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia tj. do realizacji prac objętych zamówieniem Wykonawca oddeleguje co najmniej 2 osoby spełniające następujące wymogi: a) posiadające obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej; b) mające pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystają z pełni praw publicznych; c) nie karane za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe; d) posiadające wykształcenie wyższe; e) posiadające jedną z wymienionych kwalifikacji do przeprowadzania audytu: jeden z certyfikatów: Certified Internal Auditor (CIA), Certified Government Auditing Professional (CGAP), Certified Information System Auditor (CISA), Association of Chartered Certified Accountants (ACCA), Certified Fraud Examiner (CFE), Certification in Control Serlf Assessment (CCSA), Certified Financial Services Audior (CDSA)lub Chartered Financial Analyst (CFA), lub złożyła, w latach 2003-2006, z wynikiem pozytywnym egzamin na audytora wewnętrznego przed Komisją Egzaminacyjną powołaną przez Ministra Finansów, lub posiada uprawnienia biegłego rewidenta, lub posiada dwuletnią praktykę w zakresie audytu i legitymuje się dyplomem ukończenia studiów podyplomowych w zakresie audytu wewnętrznego, wykonanym przez jednostkę organizacyjną, która w dniu wydania dyplomu była uprawniona, zgodnie z odrębnymi ustawami, do nadawania stopnia naukowego doktora nauk ekonomicznych lub prawnych.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie ww. warunku Zamawiający odstępuje od dokonania opisu sposobu oceny ich spełnienia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Pełnomocnictwo do podpisywania oferty i składania ewentualnych wyjaśnień, jeżeli osobą podpisującą nie jest osoba upoważniona na podstawie dokumentu rejestrowego, formularz ofertowy sporządzony przez Wykonawcę według wzoru zamieszczonego na stronie Działu Zamówień Publicznych UWM w Olsztynie, opis przedmiotu zamówienia będący również formularzem cenowym sporządzony przez Wykonawcę według wzoru zamieszczonego na stronie Działu Zamówień Publicznych UWM w Olsztynie, oświadczenie, że osoby będące uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia spełniają wymóg bezstronności i niezależności według wzoru zamieszczonego na stronie Działu Zamówień Publicznych UWM w Olsztynie
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. 2. Zamawiający przewiduje w ramach zawartej umowy zmiany dotyczące: a) zmiany terminu realizacji umowy, ze względu na wystąpienie okoliczności nie dających się przewidzieć przed zawarciem umowy, np. działanie siły wyższej, b) zmiany terminu realizacji umowy, ze względu na wystąpienie okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć przed jej zawarciem, pomimo zachowania należytej staranności. 3. W przypadku zaistnienia sytuacji wskazanej w ust. 2, strony ustalają nowy termin realizacji przedmiotu umowy. 4. Wszelkie zmiany zapisów umowy winny być dokonywane w formie pisemnej (aneksu do umowy).
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.uwm.edu.pl/zamowienia
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Uniwersytet Warmińsko - Mazurski w Olsztynie, Dział Zamówień Publicznych, ul. Oczapowskiego 2, 10-719 Olsztyn, pok. 309.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.01.2012 godzina 10:00, miejsce: Uniwersytet Warmińsko - Mazurski w Olsztynie, Dział Zamówień Publicznych, ul. Oczapowskiego 2, 10-719 Olsztyn, pok. 309.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie realizowane w ramach projektu POIG.01.03.01-00-027/08 pt. Wykorzystanie materiałów i konstrukcji inteligentnych do opracowania koncepcji i wykonania innowacyjnego systemu łożyskowania wirników mikroturbin energetycznych realizowanego przez konsorcjum w skład którego wchodzą: Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie jako lider konsorcjum, Instytut Maszyn Przepływowych PAN w Gdańsku, Instytut Technologii Materiałów Elektronicznych w Warszawie, Instytut Technologii Eksploatacji - Państwowy Instytut Badawczy w Radomiu, Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, lata 2007-2013, Priorytet 1. Badania i rozwój nowoczesnych technologii, Działanie 1.3. Wsparcie projektów B+R na rzecz przedsiębiorców realizowanych przez jednostki naukowe.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
INNE PRZETARGI Z OLSZTYNA
- Świadczenie usług utrzymania porządku i czystości pomieszczeń wewnątrz budynku oraz sprzątania terenu zewnętrznego wokół budynku w Urzędzie Skarbowym w Działdowie.
- Pogwarancyjna opieka serwisowa aparatu rezonans magnetyczny MAGNETOM sola
- Dostawa pyłomierza grawimetrycznego do jednostki organizacyjnej UW-M w Olsztynie
- Remont drogi krajowej nr 51/51a na odcinku Barcikowo - Spręcowo: DK 51a w km 0+000 do 1+720 oraz DK 51 67+720 do 67+881
- Sukcesywna dostawa artykułów spożywczych do stołówki Zespołu Szkół Elektronicznych i Telekomunikacyjnych w Olsztynie przy ul. Bałtyckiej 37 a
- Dostawa aparatu do oznaczania chloramfenikolu w paszy i wodzie
więcej: przetargi w Olsztynie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania pn.: "Podniesienie jakości życia mieszkańców (...) w mieście Jawor" w podziale na 2 części.
- Dostawa rozwiązań z zakresu cyberbezpieczeństwa, w tym sprzętu komputerowego i oprogramowania oraz przeprowadzenie audytu KRI z wdrożeniem systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji i szkoleniami.
- Zakup UTM wraz z konfiguracją i podłączeniem oraz przeprowadzenie audytu w ramach realizacji projektu pn. "Cyberbezpieczny Samorząd w Gminie Ełk"
- Wykonanie audytów energetycznych w gospodarstwach domowych i ubogich energetycznie na terenie gminy Teresin w ramach projektu pn. "Mazowsze bez smogu"
więcej: Usługi audytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.