Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-08-25
Boguchwała: Rozbudowa i przebudowa kompleksu basenów w Boguchwale
Numer ogłoszenia: 182007 - 2014; data zamieszczenia: 25.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Boguchwała , ul. Tkaczowa 134, 36-040 Boguchwała, woj. podkarpackie, tel. 017 8755201, faks 017 8755209.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.boguchwala.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa i przebudowa kompleksu basenów w Boguchwale.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego postępowania jest wybór wykonawcy postępowania pn. Przebudowa i rozbudowa kompleksu basenów w Boguchwale, przy ulicy Kolejowej. W ramach zadania przewidywana jest kompletna przebudowa istniejących basenów zewnętrznych wraz z konieczną infrastrukturą oraz niezbędnym zagospodarowaniem terenu. Zadanie jest opisane projektem zagospodarowania terenu we wschodniej części działki. Zlokalizowane będą tam 2 baseny otwarte: duży rekreacyjny, wyposażony w różnego typu atrakcje i mniejszy brodzik, z atrakcjami dla młodszych dzieci. Z dużym basenem powiązane będą 2 zjeżdżalnie: rurowa i równoległa (rodzinna). Z mniejszym basem sąsiadować będzie plac zabaw. Oba baseny połączone będą technologicznie z projektowanym w południowo-wschodnim narożniku działki, budynkiem stacji uzdatniania wody. Teren wokół basenów tzw. plaża będzie utwardzony i odizolowany od trawników, pasem specjalnie dobranej, kłującej zieleni, co uniemożliwiać będzie wejście na plażę z pominięciem brodzików do płukania nóg. Brodziki te wyposażone będą dodatkowo w prysznic do schłodzenia ciała. Do każdej wydzielonej części z basenem prowadzi jeden brodzik przejściowy dostosowany dla osób niepełnosprawnych. Zadanie obejmuje rozbiórkę istniejących niecek basenowych oraz stacji uzdatniania wody. Opis obiektów Basen rekreacyjny o powierzchni lustra wody 355,16 m2, z wyposażeniem: grzybek wodny O 250 masaż karku szeroki 400 /15 masaż karku wąski O 80 kanał sztucznej rzeki punkt masażu R1 1 / 2 siatka do wspinaczki wraz z konstrukcją gejzer powietrzny O 300 Niecka basenowa o głębokości 1,20m jako rozwiązanie systemowe, w całości wykonana będzie ze stali nierdzewnej. Brodzik dla dzieci o powierzchni wody 53,98 m2 z wyposażeniem: dzwonek wodny z mocowaniem maszt żaglowca z żaglem i zjeżdżalnią fontanna ścienna Niecka basenowa o głębokości 0,15-0,35 m, jako rozwiązanie systemowe, w całości wykonana będzie ze stali nierdzewnej. Dwie zjeżdżalnie wodne: rurową oraz tzw. rodzinną (równoległą). zjeżdżalnia rurowa - średnica 1,2m i ślizg o długości ok. 70 m zjeżdżalnia rodzinna, torowa -3 równoległe tory o długości ślizgu 8m każdy, Plac zabaw zlokalizowany został na stropodachu części podziemnej projektowanego budynku stacji uzdatniania wody. Nawierzchnia placu z zabaw - sztuczna - musi zapewniać ochronę przed upadkiem z wysokości, co najmniej 150 cm. Urządzenia zabawowe placu zabaw: Wszystkie urządzenia zabawowe o maksymalnej wysokości upadku 150cm. Zabawki z możliwością montażu na stropodachu do warstwy 10 cm płyty betonowej z siatką zbrojeniową oraz za pomocą kotwienia w gruncie. Układ urządzeń z uwzględnieniem ich stref bezpieczeństwa wg projektu zagospodarowania terenu basenów. Wieża: Wymiary min.: 170 x 407 cm, Wysokość całkowita min.: 204 cm, Strefa bezpieczeństwa min.: 476 x 764 cm Potrójna huśtawka: Wymiary min.: 233 x 565 cm, Wysokość całkowita min: 228 cm, Strefa bezpieczeństwa min.: 503 x 750 cm Piaskownica sześciokątna: Wymiary min.: 298 x 340 cm, Wysokość całkowita min.: 34 cm, Strefa bezpieczeństwa min.: 605 x 648 cm Bujak delfin: Wymiary min.: 27 x 105 cm. Wysokość całkowita min.: 85 cm, Bujak Konik: Wymiary min.: 27x103, Wysokość całkowita min: 94 cm, Bujak Słoń: Wymiary min.: 27x103, Wysokość całkowita min.: 100 cm, Domek - Chatka trapera: Wymiary min.: 100 x 213 cm, Wysokość całkowita min.: 138 cm, Komunikacja: Wokół projektowanych basenów przewidziano ciągi piesze, a przy budynku projektowanej stacji uzdatniania wody, drogę wewnętrzną. Zieleń: Zaprojektowana zieleń wysoka - 16 szt. Zieleń średnia w postaci krzewów oraz żywopłotów wydzielających strefy plaży utwardzonej przy basenach, plac zabaw oraz część techniczną - 137,5 m2 Zieleń niska w formie trawnika - 2720 m2 Oświetlenie terenu: Zaprojektowano lampy parkowe na słupach o wysokości 3m, rozmieszczone wzdłuż głównych ciągów komunikacyjnych oraz przy placu zabaw. Wokół basenów projektuje się słupy oświetleniowe o wysokości 6m. W nieckach przewidziano ledowe oprawy podwodne. Mała architektura: Na terenie przewidziano ławki bez oparcia oraz kosze na śmieci. Media: Przyłącza sieci zostaną wykonane w ramach modernizacji i rozbudowy istniejących sieci na terenie Kompleksu basenów w Boguchwale. Przyłącze elektryczne wykonane wg odrębnego opracowania. Instalacje: Instalacja wodociągowa Przewidziano przebudowę istniejącego układu wodociągowego, bez zmian w zakresie ilości pobieranej wody. Przebudowa dotyczy nowego układu sieci i instalacji wodociągowych na terenie kompleksu, zapewniających podłączenie wody zasilającej baseny do stacji uzdatniania wody. W ramach obecnego projektu przewidziano także przebudowę fragmentów sieci, zapewniając prawidłowe podłączenie zewnętrznych hydrantów ppoż. Instalacja kanalizacji sanitarnej Przewidziano odprowadzenie ścieków sanitarnych do istniejącej kanalizacji sanitarnej. Nie przewiduje się zwiększenia ilości czy zmiany parametrów ścieków. Instalacja kanalizacji deszczowej Przewidziano odprowadzenie wód opadowych z terenów utwardzonych i dachu budynku stacji uzdatniania wody, a także wód basenowych do istniejącej kanalizacji deszczowej. Technologia basenów zewnętrznych: Przewidziano zamknięty system obiegu wody, z tzw. czynnym przelewem. Woda (uzdatniona) będzie pod ciśnieniem wprowadzana do basenu, poprzez dysze usytuowane w dnie i dążyć będzie ku górze. Nadmiar wody, wraz ze wszelkimi zanieczyszczeniami, przelewać się będzie przez rynny przelewowe (zlokalizowane po obwodzie niecek basenowych) do zbiornika wyrównawczego, skąd, przez pompę, wyposażoną w łapacz włosów (filtr wstępny) woda zasysana będzie do stacji uzdatniania, gdzie trafi na wielowarstwowy filtr podciśnieniowy. Pompa filtracyjna, która znajdzie się za filtrem, zasysać będzie przefiltrowaną wodę i tłoczyć ją będzie ponownie do basenu. Po drodze przeprowadzana będzie dezynfekcja promieniami UV. Do wody, przed filtrem, dozowany będzie koagulant, celem poprawienia parametrów filtracji, natomiast za filtrem, dozowany będzie korektor pH i podchloryn sodu, tj. środek do dezynfekcji na bazie chloru. Wszystkie środki dozowane będą automatycznie. Podchloryn sodu wytwarzany będzie na miejscu, w drodze elektrolizy membranowej, z soli kuchennej. Produktem ubocznym tego procesu będzie wodór, który jako nieszkodliwy dla środowiska, ale łatwowybuchowy, odprowadzany będzie do atmosfery specjalnym kominkiem.Przyjęty system uzdatniania wody basenowej jest zgodny z polskimi przepisami oraz z normami DIN.Woda będzie mogła być całkowicie spuszczona z basenu przez denną kratę spustową. Projekt zachowuje istniejący system podgrzewania wody basenowej przy pomocy kolektorów słonecznych, polegający na połączeniu niecek basenowych z podziemnym zbiornikiem, w którym następuje wymiana ciepła. Zadanie obejmuje budowę budynku SUW oraz zbiorników wyrównawczych z instalacjami. Instalacja elektryczna Zgodnie z ustawą Prawo energetyczne i wydanymi warunkami, nowe przyłączenie energii elektrycznej wykonane zostanie na podstawie odrębnej dokumentacji, przygotowane przez dostawcę energii. Koszty przyłącza poniesie Inwestor. Miejscem przyłączenia będzie szafka na ścianie projektowanego budynku stacji uzdatniania wody. Pozostałe roboty wykona wykonawca w ramach zadania. Kontrola dostępu Przewidziano, że kompleks będzie objęty elektronicznym systemem naliczania opłat, opartym o tzw. zegarki, czyli elektroniczne transpondery, zapinane na nadgarstkach. Początkowo opłaty pobierane będą za korzystanie z basenów zewnętrznych. Przy budowie systemu należy przewidzieć budowę na terenie kompleksu basenu krytego. Instalacja systemu naliczania opłat musi zatem mieć możliwość przyszłej rozbudowy. Dokładny zakres prac jest ujęty w dokumentacji projektowej opracowanej przez Biuro Architektoniczne METROPOLIS 70-240 Szczecin, ul. Narutowicza 12 (projekcie budowlanym i wykonawczym, szczegółowych specyfikacjach technicznych oraz przedmiarach robót, stanowiących załączniki do SIWZ. Wykonawca dostarczy materiały eksploatacyjne na pierwszy miesiąc eksploatacji obiektu. Wykonawca przed spisaniem protokołu odbioru końcowego w cenie ryczałtowej przeszkoli personel Zamawiającego w zakresie obsługi basenów i zamontowanych urządzeń. Wszystkie materiały i urządzenia pozyskane z rozbiórki (gruz, złom, drewno itp.) stanowią własność wykonawcy i powinien je zutylizować lub sprzedać we własnym zakresie. Zaleca się, aby każdy z wykonawców dokonał oględzin miejsca budowy na etapie sporządzania ofert celem sprawdzenia warunków panujących na obiekcie, celem uwzględnienia w ofercie wszystkich dodatkowych opłat związanych z wykonywanymi robotami, a wynikającymi z zakresu robót . Sporządzona oferta musi być zgodna z przedmiotem zamówienia, projektem budowlano-wykonawczym, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót (elementy te należy traktować jako podstawowe) oraz z dołączonymi przedmiarami robót, które stanowią element pomocniczy do wyceny robót. Wykonawca do swojej oferty jest zobowiązany dołączyć kosztorys ofertowy w formie uproszczonej opracowany na podstawie dokumentacji technicznej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz pomocniczo przedmiaru robót. Kosztorys ten służył będzie do opracowania harmonogramu rzeczowo - finansowego. Wykonawca robót przed wbudowaniem jakiegokolwiek materiału związanego z realizacją przedmiotu umowy, przedłoży inwestorowi dokumenty z których będzie wynikać, że zastosowane materiały spełniają wymogi określone w SIWZ. Tam gdzie w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót lub przedmiarach, został wskazany znak towarowy (marka), producent, dostawca, patent, pochodzenie materiałów lub wskazanie norm, aprobat, specyfikacji technicznych lub systemów odniesień, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z opracowaną dokumentacją oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ. Minimalne wymagania materiałów i urządzeń równoważnych podaje instrukcja równoważności stanowiąca załącznik nr 7 do SIWZ. Wymagany jest 36 miesięczny okres gwarancji (robocizna, materiały, urządzenia) z wyłączeniem stalowych niecek basenowych na które wymagane jest 120 miesięcy gwarancji. Bieg terminu gwarancji rozpoczyna się od daty bezusterkowego odbioru końcowego i przekazania obiektu użytkownikowi. Ponadto Wykonawca w odniesieniu do instalacji i urządzeń zobowiązany jest do zapewnienia: nieodpłatnego serwisu w okresie gwarancji; usunięcia awarii w ciągu 24 godzin od chwili zgłoszenia awarii; usunięcia usterki w ciągu 48 godzin od chwili zawiadomienia o usterkach;usunięcia awarii w ciągu 7 dni poza sezonem letnim. Czas usunięcia awarii i usterek rozumie się jako czas od chwili zgłoszenia do chwili naprawy na miejscu. Pod pojęciem awarii rozumie się stan niesprawności instalacji lub urządzenia uniemożliwiający jego funkcjonowanie, występujący nagle i powodujący jego niewłaściwe działanie i całkowite unieruchomienie. Przez usterkę rozumie się uszkodzenie powodujące częściową niemożność użytkowania instalacji lub urządzenia. Termin usunięcia wad: do 14 dni liczone od wezwania Wykonawcy przez Zamawiającego do usunięcia tych wad. W przypadku braku możliwości zachowania ww. terminów dotyczących awarii i usterek Wykonawca dostarczy nowe urządzenie w terminie do 14 dni od zgłoszenia awarii lub usterki. Szczegółowy zakres robót został określony w pkt. III.1 niniejszej SIWZ, w zał. Nr 6 tj. w dokumentacji projektowej, w zał. Nr 7 tj. instrukcji równoważności oraz w załączniku Nr 2, tj. wzorze umowy. Miejsce wykonania robót: Polska, Gmina Boguchwała: Boguchwała..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.12.90 - Roboty przygotowawcze do świadczenia usług 45.11.27.10 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych 45.21.22.12 - Roboty budowlane w zakresie basenów pływackich 45.23.32.00 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni 45.11.27.23 - Roboty w zakresie kształtowania placów zabaw 45.34.00.00 - Instalowanie ogrodzeń, płotów i sprzętu ochronnego 45.23.24.30 - Roboty w zakresie uzdatniania wody 45.11.20.00 - Roboty w zakresie usuwania gleby 45.26.25.20 - Roboty murowe 45.26.25.22 - Roboty murarskie 45.32.00.00 - Roboty izolacyjne 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45.24.72.70 - Budowa zbiorników 35.12.33.00 - System kontroli czasu 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45.33.12.10 - Instalowanie wentylacji 45.31.50.00 - Instalowanie urządzeń elektrycznego ogrzewania i innego sprzętu elektrycznego w budynkach 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.33.23.00 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne 45.33.22.00 - Roboty instalacyjne hydrauliczne 45.31.51.00 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.06.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości: 140.000,00 zł(słownie: sto czterdzieści tysięcy zł 00/100). Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego: Bank BS Niechobrz konto nr 86916300092001000000390010. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w formie oryginału w kasie Zamawiającego. Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do dnia 9 września 2014 roku, do godz. 9:30. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy ofertę akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 2. Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 8. 3. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 4. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 5. Zamawiający będzie żądać ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 2, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 6. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 7. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 8. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - WG ZAŁĄCZNIKA NR 3 do SIWZ.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli oferent wykaże, że w ciągu ostatnich 5 lat, a jeżeli okres działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał należycie, zgodnie ze sztuką budowlaną oraz prawidłowo ukończył co najmniej 2 roboty budowlane, z których każda polegała na: -budowie lub przebudowie lub modernizacji kąpieliska otwartego lub basenu krytego z nieckami basenowymi wykonanymi w całości ze stali nierdzewnej o konstrukcji spawanej o łącznej powierzchni lustra wody nie mniejszej niż 300 m2 (każda z robót) z technologią uzdatniania wody basenowej. W celu oceny spełniania przez Wykonawcę warunku, o którym mowa powyżej, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą: wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Dowodami, o których wyżej mowa są: - poświadczenia; - inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia o którym wyżej mowa.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - WG ZAŁĄCZNIKA NR 3 do SIWZ.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o posiadanych uprawnieniach budowlanych osoby przewidzianej do pełnienia funkcji kierownika budowy- WG ZAŁĄCZNIKA NR 8 do SIWZ.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełnienia tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego przez wykonawcę dokumentu, tj. informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, potwierdzającą posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w kwocie nie mniejszej 2.000.000,00 zł ( dwa miliony złotych).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający dopuszcza zmiany istotnych postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku, gdy: 1.1. Niezbędna jest zmiana terminu zakończenia robót z powodu: - wystąpienia warunków pogodowych mających wpływ na niemożliwość prowadzenia robót budowlanych, takich jak: długotrwałe intensywne opady trwające powyżej 14 dni, powódź (czas niezbędny na ustąpienie wody z zalanego terenu i możliwość kontynuacji lub rozpoczęcia robót), które zgodnie z SST uniemożliwiają prowadzenie robót (o ilość dni występowania tych warunków). Zapis ten nie dotyczy okresu zimy od 22 grudnia do 21 marca). - wystąpienia robót dodatkowych (o ilość dni niezbędnych do wykonania robót dodatkowych), - wystąpienie okoliczności powodujących konieczność opracowania oraz uzyskania dodatkowych materiałów niezbędnych do prawidłowego zakończenia zadania (jak na przykład decyzja pozwolenia na budowę/ zgłoszenia w zakresie koniecznych zmian- o ilość dni niezbędnych do dokonania zmiany), - wstrzymania robót spowodowanych wykryciem na przykład przedmiotów niebezpiecznych, szczątków ludzkich, zabytków (o ilość dni wstrzymania robót), - wstrzymania robót budowlanych przez organy administracji publicznej (o ilość dni wstrzymania robót), - inne niezależne od Wykonawcy zdarzenia, które Zamawiający uzna za uzasadniające zmianę terminu, 1.2. Zamawiający dopuszcza zmianę zakresu rzeczowego zamówienia, ze zmniejszeniem wynagrodzenia, gdy w trakcie realizacji umowy wystąpią okoliczności powodujące, że niecelowe będzie wykonanie pełnego zakresu robót zgodnie z dokumentacją projektową. 1.3.Zamawiający dopuszcza również, za zgodą projektanta, zmianę sposobu wykonania poszczególnych robót przy zachowaniu parametrów oraz możliwość zastosowania materiałów zamiennych, innych technologii lub rozwiązań, gdy zmiana taka jest korzystna dla Zamawiającego, nie spowoduje wzrostu kosztów inwestycji lub wpłynie na przyspieszenie terminu zakończenia robót. 1.4.Nastąpi zmiana stawki podatku VAT po podpisaniu umowy i niezbędna będzie zmiana wynagrodzenia brutto z tych przyczyn. 1.5.Wystąpienia siły wyższej. 1.6.Zamawiający dopuszcza zmianę istotnych postanowień niniejszej umowy w zakresie terminów wystawiania faktur podanych w § 5 w przypadku zmiany harmonogramu realizacji robót.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.boguchwala.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Boguchwale
ul. Dr Tkaczowa 134
36-040 Boguchwała.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.09.2014 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miejski w Boguchwale ul. Dr Tkaczowa 134 36-040 Boguchwała Biuro Obsługi Klienta - Parter.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI BOGUCHWAŁA
- Budowa odcinka sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w Lutoryżu i Zarzeczu.
- Kompleksowe ubezpieczenie Gminy Boguchwała wraz z jednostkami organizacyjnymi i instytucjami kultury
więcej: przetargi BOGUCHWAŁA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rozbudowa i adaptacja budynku po szkole podstawowej z przeznaczeniem na nową siedzibę Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Zduńskiej Woli zakres dodatkowy na 2024 rok
- Modernizacja sali wykładowej nr 42/43 wraz z zakupem wyposażenia
- Budowa i modernizacja infrastruktury wodociągowej na terenie Miasta i Gminy Dubiecko
- Remont elewacji w budynku nr 9 w kompleksie wojskowym przy ul. Czwartaków 3 w Grudziądzu w trybie 'zaprojektuj i wybuduj" - 111/2024
- Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie aglomeracji Drwinia - etap I
- Termomodernizacja budynku przy ul. T.Kościuszki 40
więcej: System kontroli czasu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.