eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KorycinOdbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Związku Gmin Kumiałka-Biebrza

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-05-09

Korycin: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Związku Gmin Kumiałka-Biebrza
Numer ogłoszenia: 182632 - 2013; data zamieszczenia: 09.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Związek Gmin "Kumiałka - Biebrza" z siedzibą w Korycinie , ul. Knyszyńska 2A, 16-140 Korycin, woj. podlaskie, tel. 085 7219502.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://zg-kumialka-biebrza.pbip.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Związku Gmin Kumiałka-Biebrza.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych powstałych i zebranych na wszystkich nieruchomościach, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie Związku Gmin Kumiałka-Biebrza tj. gmin: Janów, Korycin i Suchowola, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. 2. Na terenie Związku Gmin Kumiałka-Biebrza obowiązywał będzie system mieszany pojemnikowo-workowy zbiórki odpadów komunalnych. 3. Oznaczenie przedmiotu zamówienia według CPV (Wspólny Słownik Zamówień): Nazwa Kod - 90511000-2 Usługi wywozu odpadów 90512000-9 Usługi transportu odpadów 90513100-7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90533000-2 Usługi gospodarki odpadami 4. Charakterystyka przedmiotu zamówienia. 1) ogólna liczba mieszkańców (w 2012 r.) objętych systemem - 15 312, w tym: - gmina Janów - 4 454, - gmina Korycin - 3 458, - gmina Suchowola - 7 400; 2) ogólna liczba nieruchomości (gospodarstw domowych; w 2012 r.) objętych systemem - 3 832, tym: - gmina Janów - 1 201, - gmina Korycin - 800, - gmina Suchowola - 1 831; 3) powierzchnia łączna terenu Związku Gmin Kumiałka-Biebrza wynosi ok. 58 095 ha, w tym: - gmina Janów - ok. 20 774 ha, - gmina Korycin - ok. 11 732 ha, - gmina Suchowola - ok. 25 589 ha; 4) na terenie Związku Gmin Kumiałka-Biebrza w 2012 roku (wg sprawozdań) zebrano następujące ilości odpadów komunalnych: 20 03 01 - Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - łącznie 909,8 Mg, w tym: gm. Janów - 250,8 Mg gm. Korycin - 297,5 Mg gm. Suchowola - 361,5 Mg 15 01 01; 20 01 01 - Opakowania papierowe + tektura, papier, tektura - łącznie 1,8 Mg, w tym: gm. Janów - 0,5 Mg gm. Korycin - 0,4 Mg gm. Suchowola - 0,9 Mg 15 01 02; 20 01 39 - Opakowania z tworzyw sztucznych, tworzywa sztuczne - łącznie 36 Mg, w tym: gm. Janów - 8,3 Mg gm. Korycin - 7,7 Mg gm. Suchowola - 20,0 Mg 15 01 04; 20 01 40 - Opakowania z metali, metale - łącznie1,3 Mg, w tym: gm. Janów - 0,4 Mg gm. Korycin - 0,4 Mg gm. Suchowola - 0,5 Mg 15 01 07; 20 01 02 - Opakowania ze szkła, szkło - łącznie 60,3 Mg, w tym: gm. Janów - 16,3 Mg gm. Korycin - 13,1 Mg gm. Suchowola - 30,9 Mg Liczba podpisanych umów na dzień 31.12.2012 r. - łącznie 2836, w tym: gm. Janów - 790 gm. Korycin - 619 gm. Suchowola - 1427 5) podane ilości odbioru odpadów komunalnych za 2012 rok stanowią wielkości orientacyjne, ilości te zostały podane w celu sporządzenia oferty. Faktyczne ilości odpadów, w okresie realizacji zamówienia, mogą nie pokrywać się z podanymi przez Zamawiającego. Zmiana liczby obsługiwanych nieruchomości oraz zmiana ilości wywożonych odpadów komunalnych nie będzie powodowała zmiany umowy ani zmiany wartości zamówienia. 5. Sposób odbierania odpadów komunalnych: 1) odpady komunalne zmieszane i segregowane powinny być zbierane w systemie indywidualnym u źródła w pojemnikach i workach foliowych do tego celu przeznaczonych o odpowiedniej wytrzymałości zapewniającej bezpieczny z punktu widzenia technicznego i sanitarnego transport; 2) właściciel nieruchomości zapewni wyposażenie jej w pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych zgodnie z § 7 i 8 załącznika do Uchwały Nr IX-30-13 Zgromadzenia Związku Gmin Kumiałka-Biebrza z dnia 7 marca 2013 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Związku Gmin Kumiałka-Biebrza (Dz. Urz. Woj. Podl. z 2013 r. poz. 1907), zwanym dalej Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Związku Gmin Kumiałka-Biebrza; 3) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczania nieodpłatnie worków do selektywnej zbiórki odpadów wg rodzajów określonych w § 8 ust. 1 pkt 9 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Związku Gmin Kumiałka-Biebrza (Dz. Urz. Woj. Podl. z 2013 r. poz. 1907) tj.: - worek żółty - tworzywa sztuczne, - worek niebieski - papier, tektura, - worek czerwony - puszki aluminiowe, metale, - worek biały - szkło bezbarwne, - worek zielony - szkło kolorowe oraz do uzupełniania worków po każdorazowym odbiorze z nieruchomości zamieszkałych; 4) Wykonawca jest zobowiązany dotrzeć do osób wytwarzających odpady lub do miejsc ich gromadzenia i zebrać wszystkie odpady zgromadzone w pojemnikach lub workach; 5) odbiór odpadów zmieszanych i segregowanych od mieszkańców gminy prowadzony będzie według harmonogramu opracowanego przez Wykonawcę wyłonionego w drodze przetargu i uzgodnionego z Zamawiającym. Powyższy harmonogram Wykonawca przekaże Zamawiającemu w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy; 6) Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych w terminach wynikających z uzgodnionego z Zamawiającym harmonogramu odbioru, niezależnie od warunków atmosferycznych, w sposób nie zakłócający spoczynku nocnego, pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów oraz w sposób wykluczający mieszanie odpadów; 7) w sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany z Zamawiającym i może polegać na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości, oraz innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie; 8) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego, w szczególności zapobiegania wysypywaniu się odpadów z pojemników i worków podczas dokonywania odbioru; 9) Wykonawca otrzyma od Zamawiającego szczegółowy wykaz nieruchomości, z których odbierane będą stałe odpady komunalne w terminie nie później niż 7 dni od dnia zawarcia umowy; 10) jeśli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia z winy Wykonawcy pojemników, Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia zobowiązany będzie do dostarczenia pojemników na swój koszt; 11) za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca; 12) Wykonawca zobowiązany będzie także do zebrania odpadów leżących obok altanek śmietnikowych i pojemników jeśli będzie to wynikiem jego działania oraz odpadów tzw. luzów, które wysypały się podczas ładowania lub w wyniku opóźnionego wywozu, czy też przepełnienia pojemnika. Obowiązek ten winien być realizowany niezwłocznie po opróżnieniu pojemników; 13) Wykonawca zobowiązany będzie w ramach umowy do dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości harmonogramu odbioru odpadów, o którym mowa w ust. 5 pkt 5. 6. Częstotliwość odbierania odpadów komunalnych: 1) opady komunalne zmieszane zbierane z nieruchomości zamieszkałych powinny być odbierane nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu zgodnie z § 12 ust. 2 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Związku Gmin Kumiałka-Biebrza; 2) odpady komunalne zbierane w sposób selektywny takie jak: tworzywa sztuczne, papier i tektura, puszki aluminiowe i metale oraz szkło bezbarwne i kolorowe, z nieruchomości zamieszkałych powinny być odbierane nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu zgodnie z § 12 ust. 3 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Związku Gmin Kumiałka-Biebrza; 7. Obowiązki Wykonawcy w zakresie odbioru odpadów segregowanych: 1) odbiór odpadów segregowanych prowadzić należy w taki sposób, aby nie dochodziło do mieszania poszczególnych frakcji odpadów zebranych selektywnie; 2) przy odbiorze odpadów segregowanych Wykonawca każdorazowo sprawdza: a) rzetelność segregacji odpadów, b) w przypadkach, gdy właściciele nieruchomości, którzy zadeklarowali, że odpady będą gromadzili w sposób selektywny, a wystawiają je tylko w sposób zmieszany lub prowadzą selekcję odpadów w sposób nieprawidłowy tj. wrzucają do odpadów zmieszanych odpady, które powinny być wyselekcjonowane, Wykonawca zgłosi ten fakt Zamawiającemu w terminie 2 dni roboczych od dnia stwierdzenia opisanej sytuacji. Na tę okoliczność Wykonawca sporządzi dokumentację np. dokumentacja fotograficzna, notatka, protokół, nagranie itp., z której musi jasno wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do stwierdzenia opisanej sytuacji; 3) uchylanie się od obowiązku zgłaszania Zamawiającemu informacji dotyczącej zaistniałych nieprawidłowości w sposobie segregacji odpadów będzie stanowić naruszenie umowy; 4) wykaz nieruchomości, których właściciele zadeklarowali gromadzenie odpadów w sposób selektywny Zamawiający przekaże Wykonawcy w terminie nie później niż 7 dni od dnia zawarcia umowy. 8. Wymagania jakie musi spełniać Wykonawca w zakresie posiadania sprzętu i środków technicznych oraz bazy magazynowo-transportowej: 1) w celu realizacji zamówienia Wykonawca musi dysponować specjalistycznymi środkami technicznymi umożliwiającymi odbiór odpadów zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122); 2) Wykonawca przekaże Zamawiającemu comiesięczny raport z systemu GPS zamontowanego w pojazdach przeznaczonych do zbierania odpadów, dokumentujący przebieg pracy pojazdów w terenie; 3) przez cały okres trwania zamówienia Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu sprawozdania kwartalne zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012 r. poz. 630). 9. Zagospodarowanie odpadów: 1) odpady zmieszane zebrane z nieruchomości zamieszkałych, Wykonawca zobowiązany będzie zagospodarować zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2012-2017, co oznacza obowiązek przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych odpadów do instalacji Regionu Gospodarki Odpadami Północnego: Obszar Koszarówka, tj. ZZO Koszarówka. Zgodnie z uchwałami Sejmiku Województwa Podlaskiego: - Nr XX-233-12 z 21 czerwca 2012 r. w sprawie uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2012 - 2017, - Nr XX-234-12 z 21 czerwca 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2012 - 2017 (Dz. Urz. Woj. Podl. z 2012 r. poz. 2017 i poz. 3118), członkowie Związku Gmin Kumiałka-Biebrza - Gminy Janów, Korycin i Suchowola, jako objęte projektami finansowanymi w ramach POIiŚ, ze względu na konieczność zachowania trwałości projektu oraz dla potwierdzenia efektu ekologicznego (zgodnie z umowami lub porozumieniami wynikającymi z dofinansowania POIiŚ) zobowiązane są kierować odpady do wskazanych instalacji regionalnych tj. do ZZO Koszarówka; 2) odpady selektywne zebrane z nieruchomości zamieszkałych z terenu Związku Gmin Kumiałka-Biebrza, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 r. poz. 21); 3) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia kart ewidencji przekazanych odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz przedkładania ich kopii Zamawiającemu; 4) Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami odpadów komunalnych następujących frakcji: papieru, metalu, tworzyw sztucznych, szkła i innych niż niebezpieczne odpadów komunalnych oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, w myśl z art. 3 ust. 2 pkt.7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r., poz. 391 z późn. zm.), rozporządzenia Ministra Środowiska z 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645), rozporządzenia Ministra Środowiska z 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676), uchwałą Nr XX-233-12 Sejmiku Województwa Podlaskiego z 21 czerwca 2012 r. w sprawie uchwalenia Planu gospodarki odpadami województwa podlaskiego na lata 2012 - 2017, uchwałą Nr XX-234-12 Sejmiku Województwa Podlaskiego z 21 czerwca 2012 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami województwa podlaskiego na lata 2012 - 2017 (Dz. Urz. Woj. Podl. z 2012 r. poz. 2017 i poz. 3118); 5) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie, w tym za osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami odpadów komunalnych następujących frakcji: papieru, metalu, tworzyw sztucznych, szkła i innych niż niebezpieczne odpadów komunalnych oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. 10. Zamawiający nie dopuszcza odbierania tym samym pojazdem przez Wykonawcę odpadów komunalnych jednocześnie z jakimikolwiek innymi odpadami komunalnymi pochodzącymi z nieruchomości niezamieszkałych na terenie Związku Gmin Kumiałka-Biebrza. 11. Rozliczanie świadczonych usług następować będzie ryczałtowo. Wynagrodzenie należne Wykonawcy będzie płatne w okresach kwartalnych, po wykonaniu usługi za dany kwartał oraz wystawieniu faktury przez Wykonawcę. 12. Wykonawca przed złożeniem oferty, jeżeli uzna to za celowe, może zapoznać się z terenem, na którym będzie prowadzona działalność. Mapy terenu gmin: Janów, Korycin i Suchowola stanowią załączniki nr 9a-9c do SIWZ..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium. 2. Kwota wadium: 3 000,00 PLN (słownie: trzy tysiące złotych). 3. Termin złożenia wadium: przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy. 5. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu należy dokonać tego przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego 38 1500 1083 1210 8004 9238 0000. 6. Wadium wnoszone w pieniądzu powinno wpłynąć na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 7. Wadium wnoszone w innej formie niż w pieniądzu, musi zostać złożone w oryginale w Biurze Związku Gmin Kumiałka-Biebrza przy ul. Słowiańska 14 (wiatrak) i być ważne przez cały okres związania ofertą. 8. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej w ich treści winien znajdować się zapis o tym, że jest ona nieodwołalna, bezwarunkowa i płatna na pierwsze żądanie Zamawiającego. 9. Z wniesionego wadium w pieniądzu oraz treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 ustawy musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę Wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Związku Gmin Kumiałka-Biebrza. 10. Nie należy załączać oryginału dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium do oferty.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gmin: Janów, Korycin i Suchowola - członków Związku Gmin Kumiałka-Biebrza.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje usługi odbierania odpadów komunalnych z terenu nieruchomości w sposób ciągły przez okres minimum 12 miesięcy - o łącznej masie 800 Mg

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował niezbędnymi do wykonania zamówienia narzędziami i urządzeniami, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. Z 2013 r. poz. 122) tj.: 1) odpowiednimi pojazdami i urządzeniami specjalistycznymi; 2) odpowiednią bazą magazynowo-transportową.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował niezbędnymi do wykonania zamówienia narzędziami i urządzeniami, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. Z 2013 r. poz. 122) tj.: 1) odpowiednimi pojazdami i urządzeniami specjalistycznymi; 2) odpowiednią bazą magazynowo-transportową.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada opłaconą polisę lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę minimum 300 000, 00 zł;

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://zg-kumialka-biebrza.pbip.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Związek Gmin Kumiałka-Biebrza, ul. Słowiańska 14, 16-140 Korycin.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.05.2013 godzina 10:00, miejsce: Związek Gmin Kumiałka-Biebrza, ul. Knyszyńska 2A, 16-140 Korycin, pokój nr 2.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.