Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-05-09
Łowicz: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych
z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Miasto Łowicz
Numer ogłoszenia: 183496 - 2013; data zamieszczenia: 09.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasta Łowicza - Urząd Miejski w Łowiczu , Stary Rynek 1, 99-400 Łowicz, woj. łódzkie, tel. 46 8309151, faks 46 8309160.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.lowicz.eu
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Miasto Łowicz.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi odbioru, transportu oraz zagospodarowania odpadów komunalnych stałych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców na terenie Gminy Miasto Łowicz. W niniejszym opisie przedmiotu zamówienia przez pojęcie właściciela nieruchomości należy rozumieć także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością. 1. Odbieranie odpadów komunalnych z zabudowy jednorodzinnej: Na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywać będzie mieszany, pojemnikowo- workowy system zbiórki odpadów komunalnych: 1) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod odpadu 20 03 01): a) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne odbierane będą z pojemników o pojemności 120 l lub 240 l. Właściciel nieruchomości zapewnia ww. pojemniki na danej nieruchomości oraz utrzymuje je w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym, b) Częstotliwość odbioru i wywozu niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych - nie rzadziej niż dwa razy w miesiącu, zgodnie z harmonogramem przedłożonym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego. 2) Selektywnie zebrane odpady komunalne (odpady segregowane), w tym odpady opakowaniowe (kody odpadów: 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 07, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 39, 20 01 40) oraz odpady komunalne ulegające biodegradacji (kod 15 01 03, 20 01 38, 20 02 01): a) Odbiór selektywnie zebranych odpadów komunalnych na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym. Wprowadza się trzy rodzaje worków: żółty - na odpady z tworzyw sztucznych, metali, papieru i tektury oraz opakowaniowych odpadów wielomateriałowych, zielony - na odpady ze szkła, brązowy - na odpady komunalne ulegające biodegradacji. b) Worki do odbioru, od właścicieli nieruchomości, selektywnie zebranych odpadów komunalnych zapewnia Wykonawca. Przedmiotowe worki powinny posiadać następujące parametry: materiał: folia polietylenowa LDPE, półprzezroczysta, o grubości zapewniającej odpowiednią wytrzymałość mechaniczną worków, tj. co najmniej 0,06 mm, minimalna pojemność: 120 l., oznakowanie worków: worki muszą być opatrzone nadrukiem odpadu na jaki są przeznaczone, na workach muszą widnieć adres i dane kontaktowe Wykonawcy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do uzgodnienia szaty graficznej worków przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów. c) Worki do odbioru selektywnie zbieranych odpadów komunalnych Wykonawca obowiązany jest dostarczać w ilościach zapewniających sprawne funkcjonowanie systemu. Worki do pierwszego odbioru selektywnie zbieranych odpadów komunalnych będą dostarczone mieszkańcom najpóźniej do dnia 1 lipca 2013 roku, d) Częstotliwość odbioru i wywozu worki z odpadami selektywnie zebranymi odbierane będą nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu, zgodnie z harmonogramem przedłożonym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego, e) Obowiązkiem Wykonawcy będzie uzupełnianie na własny koszt właścicielom nieruchomości jednorodzinnych, worków do selektywnego zbierania odpadów komunalnych po każdorazowym odbiorze, poprzez pozostawienie na nieruchomości nowych, pustych worków w dniu odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w tej samej ilości dla danego rodzaju co worki odebrane. Dotyczy tylko zabudowy jednorodzinnej i osób, które zdeklarowały, iż będą segregować odpady komunalne. 2. Odbieranie odpadów komunalnych z zabudowy wielorodzinnej: Na terenie zabudowy wielorodzinnej obowiązywać będzie pojemnikowy system zbiórki odpadów komunalnych: 1) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod odpadu 20 03 01) oraz odpady komunalne ulegające biodegradacji (kod 15 01 03, 20 01 38, 20 02 01): a) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne oraz odpady komunalne ulegające biodegradacji odbierane będą z pojemników o pojemności minimalnej 1100 l. Właściciel nieruchomości zapewnia ww. pojemniki na danej nieruchomości oraz utrzymuje je w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym, b) Częstotliwość odbioru i wywozu niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych pojemniki opróżniane będą z częstotliwością, która zapewni niedopuszczenie do przepełnienia pojemników, jednak nie rzadziej niż jeden raz w tygodniu, zgodnie z harmonogramem przedłożonym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego. 2) Selektywnie zebrane odpady komunalne (odpady segregowane), tym odpady opakowaniowe (kody odpadów: 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 07, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 39, 20 01 40): a) Odbiór selektywnie branych odpadów komunalnych na terenie zabudowy wielorodzinnej będzie się odbywać w systemie pojemnikowym. Wprowadza się trzy rodzaje pojemników: żółty na odpady z tworzyw sztucznych, metali i opakowaniowych odpadów wielomateriałowych, zielony na odpady ze szkła, niebieski na odpady z papieru i tektury. b) Częstotliwość odbioru i wywozu - pojemniki z odpadami selektywnie zebranymi opróżniane będą z częstotliwością, która zapewni niedopuszczenie do przepełnienia pojemników, jednak nie rzadziej niż jeden raz na dwa tygodnie, zgodnie z harmonogramem przedłożonym przez Wykonawcę oraz uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego. 3. Dane ilościowe pozwalające ocenić (oszacować) wartość Zamówienia (nie stanowiące limitów zamówienia): 1) Szacuje się, że na terenie Gminy Miasto Łowicz istnieje ok. 3300 nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej; 2) Szacuje się, że na terenie Gminy Miasto Łowicz stnieje ok. 300 nieruchomości, w zabudowie wielorodzinnej; 3) Szacuje się, że ok. 52% osób mieszka w zabudowie wielorodzinnej i ok. 48% osób mieszka w zabudowie jednorodzinnej; 4) Powierzchnia Gminy Miasto Łowicz wynosi 23,4 km2; 5) Liczba mieszkańców na terenie Gminy Miasto Łowicz, na dzień 31 grudnia 2012r. - 29 399 osób (dane z ewidencji ludności); 6) Gmina Miasto Łowicz posiada na swoim terenie 114,53 km dróg; 7) Odbiór odpadów z zabudowy jednorodzinnej z pojemników 120 i 240l.; 8) Odbiór odpadów z zabudowy wielorodzinnej z pojemników o pojemności inimalnej - 1100 l.; 9) Ilość odpadów odebranych z terenu Gminy Miasto Łowicz, określona na podstawie sprawozdań składanych przez przedsiębiorców posiadających zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych w roku 2012 wyniosła: a) Zmieszane odpady komunalne - 6 552,97 Mg; b) Papier i tektura - 199,31 Mg; c) Szkło - 327,79 Mg; d) Tworzywa sztuczne - 106,23 Mg. 4. Obowiązki Wykonawcy: 1) Wykonawca jest zobowiązany do transportu odebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów lub do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych bądź instalacji zastępczych; 2) Wykonawca zobowiązany będzie podczas realizacji zamówienia zapewnić osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z: a) art. 3 ust. 2 pkt 7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2012 r., poz. 391 ze zm.), b) rozporządzeniem Ministra Środowiska z 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2012 r., poz. 645), c) rozporządzeniem Ministra Środowiska z 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz.U. z 2012 r., poz. 676), d) uchwałą Nr XXVI-482-12 Sejmiku Województwa Łódzkiego z dnia 21 czerwca 2012r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami województwa łódzkiego 2012; 3)Wykonawca jest zobowiązany do realizacji (reklamacji) (nieodebranie z ieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niepozostawienie worków na odpady segregowane itp.) w przeciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia e-mailem lub telefonicznie od Zamawiającego. Załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić e-mailem do Zamawiającego; 4) Wykonawca umożliwi właścicielom nieruchomości wyposażenie nieruchomości w pojemniki, na podstawie odrębnej mowy cywilno-prawnej pomiędzy Wykonawcą a właścicielem nieruchomości; 5)Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcy w formie pisemnej, informacje o zmianach w liczbie i lokalizacji nieruchomości objętych obowiązkiem odbierania odpadów; 6) Wykonawca zobowiązany będzie, w zakresie przedmiotu zamówienia do monitorowania wywiązywania się przez właścicieli nieruchomości z obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie dokonuje segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 5 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do poinformowania Zamawiającego w formie pisemnej, o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację w formie fotografii nieruchomości i protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości i w jakim dniu doszło do ustalenia ww. zdarzenia; 7) Wykonawca jest zobowiązany do przedkładania Zamawiającemu raportów miesięcznych zawierających informacje o liczbie i rodzaju opróżnianych pojemników i worków z poszczególnych nieruchomości. Sprawozdanie obejmowało będzie każdy miesiąc wykonywanej usługi. Ilość odebranych odpadów winna być podana w kilogramach. Wykonawca ponadto wskaże w nim poszczególne rodzaje odpadów - zmieszane, segregowane. Sprawozdanie Wykonawca przekazuje Zamawiającemu do 10 dnia miesiąca następującego po okresie sprawozdawczym. Raporty i informacje dotyczące wywozu odpadów powinny być dostosowane do systemu informatycznego Zamawiającego; 8) Wybrany Wykonawca zobowiązany będzie do przygotowania i przedłożenia do zatwierdzenia Zamawiającemu harmonogramu wywozu odpadów w II półroczu 2013 r., nie później niż w ciągu 10 dni od podpisania umowy; 9) Wykonawca zobowiązany będzie do dystrybucji harmonogramów wśród właścicieli nieruchomości w ciągu 7 dni od ich zatwierdzenia przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany będzie również do dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości innych dokumentów związanych z Systemem Gospodarki Odpadami (tj.: ulotek, ogłoszeń itp.); 10) Wykonawca zobowiązany będzie do zbierania odpadów leżących luzem obok zapełnionych pojemników, kontenerów oraz doprowadzenia do porządku terenów przyległych, zanieczyszczonych na skutek przepełnienia wymienionych urządzeń do gromadzenia odpadów. Obowiązek ten winien być realizowany niezwłocznie po opróżnieniu pojemników; 11) Wykonawca zobowiązany będzie do zabierania dostawionych przy pojemnikach worków z odpadami komunalnymi (właściciele nieruchomości mają możliwość dostawienia tego rodzaju worków w przypadku, gdy pojemność pojemnika w danym okresie miesiąca będzie niewystarczająca) oraz poinformowania Zamawiającego o miejscach odbioru tego rodzaju worków, w celu przeprowadzenia kontroli ilości osób zamieszkujących daną nieruchomość; 12) Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do nieruchomości, z których są odbierane odpady komunalne, tj.: bloków lub domów wielorodzinnych oraz posesji indywidualnych będzie znacznie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów itp.; w takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy; 13) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących przepisów uchwały Nr XXXVII-257-2013 Rady Miejskiej w Łowiczu z dnia 31 stycznia 2013 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasto Łowicz..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.51.40.00 - Usługi recyklingu odpadów .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 6.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, o którym mowa w Rozdz. XI ust. 1, pkt 1 niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia; 2. Za dzień wniesienia wadium w pieniądzu uważa się datę wpływu środków finansowych (wadium) na rachunek Zamawiającego, a nie datę obciążenia rachunku Wykonawcy (wpłaty); 3. Wadium w wysokości: 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100) (zgodnie z art. 45 ust. 6 Ustawy) Wykonawca może wnieść w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek ankowy Urzędu Miejskiego w Łowiczu Nr 04 2030 0045 1110 0000 0236 7900 Bank Gospodarki Żywnościowej S.A. w Łowiczu z dopiskiem PRZETARG NA ODBIÓR ODPADÓW; 5. Dowód wpłaty wadium należy dołączyć do złożonej oferty; 6. Oferta nie zabezpieczona wadium (w formie zgodnej z art. 45 ust. 6 Ustawy) zostanie odrzucona; 7. W przypadku wniesienia wadium w postaci poręczenia lub gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, oryginał musi być złożony wraz z ofertą w oddzielnej kopercie zwrotu i musi być wystawione na cały okres związania ofertą, natomiast potwierdzona za zgodność z oryginałem kopia winna być załączona (wpięta) do oferty. Do tak złożonego wadium wskazane jest dołączenie pisemnej informacji dotyczącej sposobu jego zwrotu. W przypadku braku powyższej informacji zwrot wadium w przypadkach wymienionych w Ustawie nastąpi na adres Wykonawcy. Uwaga: Niedopuszczalne jest wpłacenie wadium w kasie Urzędu Miejskiego w Łowiczu
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy, tj. warunki dotyczące: 1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. W tym zakresie Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał: a)aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów komunalnych wydane przez właściwego starostę, wymagane na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243 z późn. zm.), b) aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości wymagany na podstawie ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r., poz. 391 z późn. zm.). Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu 1) ocena ofert w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie oparta na ocenie spełniania przez nich wszystkich kryteriów określonych w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na zasadzie spełnia / nie spełnia, tzn. każdy z Wykonawców musi spełniać wszystkie enumeratywnie wymienione warunki pod rygorem odrzucenia oferty lub wykluczenia Wykonawcy; 2) sposób przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia określa regulamin Komisji przetargowej powołanej do przygotowania i przeprowadzenia przedmiotowego postępowania; 3) w przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentów zawierających dane finansowe wyrażone w walutach innych niż PLN, sprawdzenie spełnienia warunków nastąpi poprzez przeliczenie tej waluty na PLN według bieżącego kursu średniego walut obcych w złotych na podstawie tabeli kursów Narodowego Banku Polskiego z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy, tj. warunki dotyczące: 1) posiadania wiedzy i doświadczenia. W tym zakresie Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykonał, a w przypadku usług okresowych lub ciągłych również wykonywał w okresie 3 lat przed dniem upływu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, usługi odbierania i transportu odpadów komunalnych z nieruchomości, w sposób ciągły przez okres minimum 12 miesięcy o łącznej masie min. 5.000 Mg niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych (20 03 01). Fakt należytego wykonania usługi należy udokumentować stosownym dowodem. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu 1) ocena ofert w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie oparta na ocenie spełniania przez nich wszystkich kryteriów określonych w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na zasadzie spełnia / nie spełnia, tzn. każdy z Wykonawców musi spełniać wszystkie enumeratywnie wymienione warunki pod rygorem odrzucenia oferty lub wykluczenia Wykonawcy; 2) sposób przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia określa regulamin Komisji przetargowej powołanej do przygotowania i przeprowadzenia przedmiotowego postępowania; 3) w przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentów zawierających dane finansowe wyrażone w walutach innych niż PLN, sprawdzenie spełnienia warunków nastąpi poprzez przeliczenie tej waluty na PLN według bieżącego kursu średniego walut obcych w złotych na podstawie tabeli kursów Narodowego Banku Polskiego z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy, tj. warunki dotyczące: 1) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. W tym zakresie Zamawiający wymaga, aby Wykonawca na dzień otwarcia ofert, spełniał wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r. poz. 122); a w szczególności dysponował co najmniej: a) 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, b) 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, c) 1 pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu 1) ocena ofert w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie oparta na ocenie spełniania przez nich wszystkich kryteriów określonych w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na zasadzie spełnia / nie spełnia, tzn. każdy z Wykonawców musi spełniać wszystkie enumeratywnie wymienione warunki pod rygorem odrzucenia oferty lub wykluczenia Wykonawcy; 2) sposób przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia określa regulamin Komisji przetargowej powołanej do przygotowania i przeprowadzenia przedmiotowego postępowania; 3) w przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentów zawierających dane finansowe wyrażone w walutach innych niż PLN, sprawdzenie spełnienia warunków nastąpi poprzez przeliczenie tej waluty na PLN według bieżącego kursu średniego walut obcych w złotych na podstawie tabeli kursów Narodowego Banku Polskiego z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy, tj. warunki dotyczące: 1) Dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu 1) ocena ofert w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie oparta na ocenie spełniania przez nich wszystkich kryteriów określonych w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na zasadzie spełnia / nie spełnia, tzn. każdy z Wykonawców musi spełniać wszystkie enumeratywnie wymienione warunki pod rygorem odrzucenia oferty lub wykluczenia Wykonawcy; 2) sposób przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia określa regulamin Komisji przetargowej powołanej do przygotowania i przeprowadzenia przedmiotowego postępowania; 3) w przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentów zawierających dane finansowe wyrażone w walutach innych niż PLN, sprawdzenie spełnienia warunków nastąpi poprzez przeliczenie tej waluty na PLN według bieżącego kursu średniego walut obcych w złotych na podstawie tabeli kursów Narodowego Banku Polskiego z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy, tj. warunki dotyczące: 1) sytuacji ekonomicznej i finansowej. W tym zakresie Zamawiający wymaga, aby Wykonawca był ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie mniejszej niż 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100), przy czym ważność polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu ubezpieczenia, musi obejmować co najmniej dzień składania oferty. Wykonawca, który zostanie wybrany na Wykonawcę przedmiotu zamówienia publicznego zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego opłaconej polisy lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie mniejszej niż 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100). Obowiązek ten nie dotyczy Wykonawcy, którego polisa lub inny dokument ubezpieczenia złożony wraz z ofertą obejmuje okres objęty realizacją przedmiotu zamówienia. W przypadku przedstawienia przez Wykonawcę Zamawiającemu przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego opłaconej polisy lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie mniejszej niż 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100) nieobejmującego całego okresu realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca ten zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu kolejnych opłaconych polis lub innych dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie mniejszej niż 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100) w okresie realizacji przedmiotu zamówienia. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu 1) ocena ofert w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie oparta na ocenie spełniania przez nich wszystkich kryteriów określonych w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na zasadzie spełnia / nie spełnia, tzn. każdy z Wykonawców musi spełniać wszystkie enumeratywnie wymienione warunki pod rygorem odrzucenia oferty lub wykluczenia Wykonawcy; 2) sposób przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia określa regulamin Komisji przetargowej powołanej do przygotowania i przeprowadzenia przedmiotowego postępowania; 3) w przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentów zawierających dane finansowe wyrażone w walutach innych niż PLN, sprawdzenie spełnienia warunków nastąpi poprzez przeliczenie tej waluty na PLN według bieżącego kursu średniego walut obcych w złotych na podstawie tabeli kursów Narodowego Banku Polskiego z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy mogą nastąpić jedynie w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 2. Zmiana postanowień niniejszej umowy może nastąpić jedynie w razie zaistnienia następujących okoliczności: 1) klęski żywiołowe; 2) inne warunki atmosferyczne odbiegające od typowych, uniemożliwiające wykonywanie przedmiotu niniejszej umowy; 3) inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy, skutkujące niemożliwością wykonywania przedmiotu niniejszej umowy lub wykonywania czynności przewidzianych niniejszą umową. 3. W przypadkach, o których mowa w ust. 2: 1)Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikające z opóźnienia lub niewykonania jego zobowiązań wynikających z niniejszej umowy; 2) Wykonawca zobowiązany będzie prowadzić te czynności, których realizacja nie podlega ograniczeniom wynikającym z przypadków, o których mowa w ust. 2, chyba że Zamawiający uzna, iż prawdopodobne jest tylko częściowe wykonanie czynności, które będą dla niego nieprzydatne, 3) Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić z Zamawiającym, czy i jakie alternatywne środki są możliwe do zastosowania w celu prowadzenia czynności objętych niniejszą umową w przypadkach, o których mowa w ust. 2 oraz zobowiązany jest do podjęcia działań uzgodnionych w tym zakresie przez obydwie strony.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lowicz.eu
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Łowiczu
Stary Rynek 1, 99 - 400 Łowicz.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.05.2013 godzina 10:00, miejsce: sekretariat Urzędu Miejskiego w Łowiczu, Stary Rynek 1, budynek A, pok. 7.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z ŁOWICZA
- zorganizowanie i przeprowadzenie sześciodniowego wyjazdu profilaktyczno-edukacyjnego (5 noclegów) dla 16 osób zgodnie z założeniami projektu pn. "Rodzina z przyszłością".
- Sukcesywna dostawa oleju napędowego 2025/2026
- świadczenie usługi osoby wspomagającej dla dzieci z niepełnosprawnościami umieszczonych w rodzinnej pieczy zastępczej na terenie powiatu łowickiego.
- DOSTAWA KRUSZYWA
więcej: przetargi w Łowiczu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Chrzanów
- Sukcesywny odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów o kodzie 191212 powstałych w procesie przetworzenia odpadów wielkogabarytowych, z instalacji w Gliwicach przy ul. Rybnickiej 199B
- Dostawa i montaż dwóch pomp zatapialnych, żeliwnych które zastąpią uszkodzone pompy typu Flygt NP. 3153.185 LT/622 w przepompowni wód melioracyjnych PD Świnoujście -Łunowo
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów z nieruchomości należących do Gminy Milanówek.
- Odbiór, transport i zagospodarowanie/unieszkodliwienie odpadów pochodzących z utrzymania czystości w budynkach i na terenach komunalnych Gminy Wielka Wieś w 2025 r
- Odpady budowlane i rozbiórkowe inne niż niebezpieczne dostarczane do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (...)
więcej: Usługi wywozu odpadów »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.