Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-08-24
Łódź: Nr sprawy 111/12
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na usługę wykonywania kompleksowej obsługi prawnej o wartości nie przekraczającej 200 000 EURO dla W.S.S. im. M. Kopernika w Łodzi.
Numer ogłoszenia: 183799 - 2012; data zamieszczenia: 24.08.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Mikołaja Kopernika , ul. Pabianicka 62, 93-513 Łódź, woj. łódzkie, tel. 042 6895910, 6895912, faks 042 6895911.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.kopernik.lodz.pl
- Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Nr sprawy 111/12 Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na usługę wykonywania kompleksowej obsługi prawnej o wartości nie przekraczającej 200 000 EURO dla W.S.S. im. M. Kopernika w Łodzi..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa obsługa prawna Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. M. Kopernika w Łodzi..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia wykonawcy, z którym podpisze umowę na realizację niniejszego zamówienia, zamówień uzupełniających przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy, w trybie z wolnej ręki, stanowiących nie więcej niż 40 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, jeżeli zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego, a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego;
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.10.00.00 - Usługi prawnicze 79.11.10.00 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego 79.11.20.00 - Usługi reprezentacji prawnej 79.13.00.00 - Usługi prawne w zakresie dokumentów oraz uwierzytelniania 79.13.10.00 - Usługi w zakresie dokumentów 79.14.00.00 - Doradztwo prawne i usługi informacyjne .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 24.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do przetargu (tj. przed złożeniem ofert) Wykonawca jest obowiązany wnieść wadium w łącznej wysokości 10 000,00 zł które należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego: PKO S.A. V O. Łódź 78124015451111000011669960 przed upływem terminu składania ofert z zaznaczeniem Wadium do przetargu nieograniczonego na wykonywanie kompleksowej obsługi prawnej, nr sprawy 111 12 2. Oferta zostanie uznana za zabezpieczoną, jeżeli środki pieniężne z tytułu wadium faktycznie wpłyną na konto zamawiającego przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku zabezpieczenia oferty inną formą wadium oryginał dowodu wniesienia wadium będzie załączony do oferty. 3. Wadium może być wniesione w pieniądzu lub innych formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. 4. Jeżeli wadium będzie wniesione w formie gwarancji albo poręczenia to jego oryginał musi być załączony do oferty. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego w pkt. 1. 5. Wykonawca, który nie zabezpieczy oferty właściwą formą wadium podlega wykluczeniu z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą w trybie art. 24 ust. 4 Ustawy. 6. Zamawiający zobowiązany jest zwrócić wadium na warunkach określonych w art. 46 ust. 1, 1a, 2 i 4 Ustawy. 7. Wykonawca traci wadium na rzecz Zamawiającego, jeżeli zaistnieje którakolwiek z przesłanek wymienionych w art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Nie dotyczy
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
B2. Wiedza i doświadczenie. Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku: Wykonawca zobowiązany jest wykazać się doświadczeniem w następującym zakresie: B.2.a - Ilość obsługiwanych jednostek Wykonanie lub wykonywanie, w ciągu trzech lat przed terminem składania ofert, minimum 4 usług obsługi prawnej podmiotu leczniczego będącego szpitalem (każda usługa na rzecz innego podmiotu o różnych zakresach wymienionych w pkt B2a:1,2,3,) Obsługa prawna winna mieć charakter stały i trwać nie krócej niż jeden rok na dzień składania ofert, w tym: 1. 2 obsługi świadczone na rzecz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej (SPZOZ), w tym co najmniej 1 obsługa dla podmiotu posiadającego minimum 500 łóżek; 2. 1 obsługa na rzecz podmiotu leczniczego, będącego spółką prawa handlowego, której organem tworzącym jest jednostka samorządu terytorialnego; 3. 1 obsługa świadczona na rzecz podmiotu leczniczego w zakresie środków pozyskanych z Unii Europejskiej; B.2.b - zakres obsługi Wykonanie lub wykonywanie, w ciągu trzech lat przed terminem składania ofert obsługi w następującym zakresie: 1. Reprezentacja podmiotu leczniczego w co najmniej 3 sprawach o nadwykonania. Przez jedną sprawę o nadwykonania Zamawiający rozumie: prowadzenie we wszystkich instancjach, jednej sprawy w imieniu podmiotu leczniczego, o świadczenie usług medycznych wykonanych ponad limity umów zawartych z NFZ, za dany okres czasu (rok lub więcej lat), 2. Reprezentacja podmiotu leczniczego w co najmniej 3 sprawach prowadzonych przed Krajową Izba Odwoławczą. 3. Reprezentacja podmiotu leczniczego w co najmniej 5 sprawach o błąd w sztuce lekarskiej. Przez jedną sprawę o błąd w sztuce lekarskiej Zamawiający rozumie: sprawę wniesioną do sądu i prowadzoną w imieniu podmiotu leczniczego, we wszystkich instancjach.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Potencjał techniczny. Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku: Wykonawca zobowiązany jest dysponować, co najmniej jednym komputerem typu laptop notebook z dostępem do mobilnego Internetu oraz oprogramowaniem Lex lub równoważny, dla każdej osoby wyznaczonej do przebywania w siedzibie zamawiającego.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Osoby zdolne do wykonania zamówienia. Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku: Wykonawca musi się wykazać dysponowaniem minimum 3 radcami prawnymi adwokatami, w tym: - dwoma posiadającymi, co najmniej 2 letnie doświadczenie w obsłudze prawnej podmiotów leczniczych w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 o działalności leczniczej (Dz.U. z 2011 nr 112 poz. 654) (dawnej zakładów opieki zdrowotnej) rozumianych jako szpital, - jednym posiadającym doświadczenie w obsłudze prawnej zamówień publicznych w tym w szczególności opiniowanie SIWZ, opiniowanie umów, uczestnictwo w posiedzeniach komisji przetargowych, uczestnictwo w rozprawach przed KIO
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Nie dotyczy
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców w realizacji niniejszego zamówienia. Złożenie załącznika w zakresie podwykonawstwa jest fakultatywne. W przypadku, gdy Wykonawca przewiduje wykonanie zamówienia z udziałem podwykonawców należy załączyć wypełniony - Załącznik nr 7 do SIWZ z wykazem zakresu zadań zlecanych Podwykonawcom. W przypadku nie złożenia w/w załącznika Zamawiający uzna, iż Wykonawca zamierza wykonać zadanie samodzielnie
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1 - Cena - 60
- 2 - Doświadczenie - 40
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. W trakcie obowiązywania umowy strony dopuszczają zmianę ceny ryczałtowej płaconej miesięcznie Zleceniobiorcy za wykonywane usług będących przedmiotem umowy wyłącznie w przypadkach zmiany stawki podatku VAT, przy czym w razie obniżenia stawki podatku VAT automatycznemu obniżeniu ulega miesięczna cena brutto, natomiast cena netto pozostaje bez zmian, a w razie podwyższenia stawki podatku VAT strony mogą zawrzeć aneks mocą którego nastąpi podwyższenie miesięcznej ceny brutto przy pozostawieniu ceny netto bez zmian. Obniżona stawka podatku VAT obowiązuje strony od dnia wejścia w życie odpowiednich przepisów prawa natomiast podwyższona cena brutto od dnia zawarcia aneksu, chyba że strony postanowią inaczej. 2. Zleceniodawca dopuszcza zmianę osób wykonujących usługę w trakcie trwania umowy, po uprzednim przedstawieniu wykazu osób przez Zleceniobiorcę i zaakceptowaniu przez Zleceniodawcę zmiany. 3. Zleceniodawca dopuszcza zmianę umowy w wypadku zmian organizacyjnych, strukturalnych, przekształceniowych oraz innych wymaganych przepisami prawa. 4. Wprowadzenie zmiany postanowień umowy wymaga aneksu sporządzonego w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.kopernik.lodz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wojewódzki Szpital Specjalistyczny
im. M. Kopernika w Łodzi
Dział Zamówień Publicznych
ul. Pabianicka 62
93 - 513 Łódź.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.09.2012 godzina 10:00, miejsce: Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. M. Kopernika w Łodzi Kancelaria Szpitala ul. Pabianicka 62 93 - 513 Łódź.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z ŁODZI
- Realizacja badania pn. "Analiza postrzegania kształcenia zawodowego oraz wpływu doradztwa zawodowego na decyzje edukacyjne i zawodowe w województwie łódzkim"
- 26/TP/ZP/D/2025 Dostawy implantów na potrzeby Kliniki Chirurgii Ręki
- Usługa wydruku kwartalnika "Kronika Miasta Łodzi" (posiadającego nr ISSN) oraz materiałów promocyjnych na potrzeby Zamawiającego
- Dostawa jednorazowych narzędzi chirurgicznych
- Kursy językowe dla osób usamodzielniających się z rodzin zastępczych w projekcie "#Rodzina"
- ZP/3/2025 "Dostawy produktów leczniczych z podziałem na 7 części dla Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala im. M. Pirogowa w Łodzi"
więcej: przetargi w Łodzi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Obsługa prawna jednostek oświatowych Gminy Miejskiej Kraków
- Stała i kompleksowa obsługa prawna świadczona na rzecz Oddziału Terenowego KOWR w Białymstoku w Sekcji Zamiejscowej w Suwałkach w latach 2025 - 2026
- Bieżąca obsługa prawna Urzędu Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna w roku 2025.
- Pełnienie funkcji Inspektora Ochrony Danych w Uniwersytecie Medycznym w Łodzi
- IR.ZP.271.6.2025Opracowanie i wdrożenie dokumentacji Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w ramach projektu Cyberbezpieczna Gmina Grybów
- Obsługa prawna jednostek organizacyjnych Policji województwa opolskiego
więcej: Usługi prawnicze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.