eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi DębicaUdzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 3 328 575,11 zł , z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-05-10

Dębica: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 3 328 575,11 zł , z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek
Numer ogłoszenia: 184462 - 2013; data zamieszczenia: 10.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wójt Gminy w Dębicy , ul. Batorego 13, 39-200 Dębica, woj. podkarpackie, tel. 14 6803342, 6803310, faks 14 6803336.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugdebica.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 3 328 575,11 zł , z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 3 328 575,11 zł , z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek 2. Opis przedmiotu zamówienia : 1. Kredyt długoterminowy w kwocie 3.328.575,11 zł na finansowanie planowanego deficytu - z przeznaczeniem na realizację zadań inwestycyjnych oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów. 2. Karencja w spłacie kapitału - od uruchomienia kredytu do dnia 30.03.2014 r. 3. Kredyt zostanie spłacony do dnia 22 grudnia 2020 r. 4. Spłata kapitału następować będzie w okresach kwartalnych płatnych w każdym roku do: 31 marca, 30 czerwca, 30 września i 22 grudnia. 5. Spłata odsetek w okresach kwartalnych w każdym roku do 31 marca, 30 czerwca, 30 września i 22 grudnia, od aktualnego zadłużenia. Nie przewiduje się karencji w spłacie odsetek od zaciągniętego kredytu. 6. Jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, uważa się, że termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpi w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie kredytu. 7. Rok odsetkowy: rzeczywista liczba dni w poszczególnych latach, tj. odpowiednio 365 i 366 dni. 8. Oprocentowanie zmienne, ustalone na bazie stawki WIBOR 1M średniomiesięczny z miesiąca poprzedzającego okres odsetkowy plus stała marża banku. 9. Dla potrzeb oferty należy przyjąć WIBOR 1M z kwietnia 2013 r. t.j. 3,32 % p.a. 10. Wykonawca nie będzie naliczał żadnych opłat i prowizji związanych z udzieleniem i obsługą kredytu. 11. Zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel własny -in blanco- wraz z deklaracją wekslową. Kontrasygnata Skarbnika będzie na deklaracji wekslowej i na oświadczeniu o poddaniu się egzekucji. 12. Gmina wyraża zgodę na złożenie pisemnego oświadczenia o poddaniu się egzekucji w świetle przepisów art. 97 ust. 1 i 2 Prawo bankowe. 13. Dopuszcza się możliwość wykorzystania mniejszej kwoty kredytu lub rezygnacji z kredytu oraz wcześniejszej spłaty kredytu lub jego części bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów. W przypadku wykorzystania mniejszej kwoty kredytu odsetki naliczane będą od wykorzystanej kwoty kredytu a w przypadku wcześniejszej spłaty odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania. 14. W przypadku niewykorzystania pełnej kwoty kredytu, strony umowy ustalą wspólnie harmonogram spłat. 15. Uruchomienie kredytu w pełnej wysokości do dnia 10 lipca 2013 roku z zastrzeżeniem, że w przypadku korzystania przez Zamawiającego z uruchomienia kredytu w transzach, wypłata ostatniej transzy nastąpi do dnia 20 grudnia 2013 r. Dopuszcza się możliwość zmiany terminu uruchomienia kredytu bez dodatkowych opłat i prowizji na pisemny wniosek Zamawiającego. 16. Zamawiający przewiduje refinansowanie zapłaconych wcześniej faktur z tytułu realizacji inwestycji gminnych tj. faktur zapłaconych w 2013 r. przed dniem podpisania umowy. 17. Wykonawca zrefinansuje wydatki na spłatę pożyczek i kredytów poniesione w roku 2013 przed dniem podpisania umowy. 18. Zamawiający nie przewiduje potwierdzania wydatkowania środków. Jako termin umowny rozpoczęcia okresu naliczania odsetek należy przyjąć dzień 10.07.2013 r. Zdolność kredytowa Zamawiającego opisana jest w dokumentach zamieszczonych na stronie internetowej Gminy Dębica w odrębnym pliku pn. -Dokumenty- zdolność kredytowa Zamawiającego. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na warunkach zawartych w wzorze umowy . Wzór umowy stanowi Załącznik nr 5 do SIWZ..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.11.30.00 - 60.11.30.00 .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 22.12.2020.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności jest spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada w szczególności koncesję, zezwolenie lub licencję na prowadzenie działalności w zakresie objętym zamówieniem publicznym

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że warunek posiadania wiedzy i doświadczenia jest spełniony, jeżeli Wykonawca złoży wraz z ofertą Oświadczenie w zakresie art.22 ust.1 ustawy Pzp - (Załącznik nr 2 do SIWZ)

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym jest spełniony, jeżeli Wykonawca złoży wraz z ofertą Oświadczenie w zakresie art.22 ust.1 ustawy Pzp - (Załącznik nr 2 do SIWZ)

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia jest spełniony, jeżeli Wykonawca złoży wraz z ofertą Oświadczenie w zakresie art.22 ust.1 ustawy Pzp - (Załącznik nr 2 do SIWZ)

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej jest spełniony, jeżeli Wykonawca złoży wraz z ofertą Oświadczenie w zakresie art.22 ust.1 ustawy Pzp - (Załącznik nr 2 do SIWZ)

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Zgodnie z art.44 ustawy Prawo zamówień publicznych , wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 3 do SIWZ)), a jeżeli zamawiający żąda dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków, również te dokumenty. 2. W przypadku składania oferty przez pełnomocnika, do oferty należy załączyć pełnomocnictwo w oryginale lub w formie kopii potwierdzonej notarialnie. 3. W przypadku oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego - art.23 ust.2 ustawy Pzp (np. Konsorcjum , spółki cywilne) do oferty muszą być dołączone indywidualne oświadczenia i dokumenty wymienione w Rozdziale VI ust.2 SIWZ Sekcji III.4.2) ogłoszenia, dotyczące każdego z uczestników konsorcjum- wspólnika spółki cywilnej. W przypadku spółek cywilnych, Zamawiający wymaga również złożenia dokumentów wymienionych w Rozdziale VI ust.2 pkt 3) i 4) (ZUS i Nacz.Urz.Skarbowego) wystawionych na spółkę cywilną.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiana warunków Umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności. 2. W sprawach nieuregulowanych Umową mają zastosowanie przepisy 1) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz 93, z późn. zm) 2) ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. Z 2002 r. Nr. 72, poz 665, z późn. zm.) - z zastrzeżeniem, że nie są sprzeczne z ustawą Prawo Zamówień Publicznych oraz treścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia z uwzględnieniem treści Oferty złożonej przez................ w w-w przetargu nieograniczonym. 3. Kredytobiorca oświadcza, iż w związku z art. 97 ustawy Prawo bankowe, w przypadku dochodzenia roszczeń z tytułu Umowy, poddaje się egzekucji zapłaty prowadzonej według przepisów Kodeksu postępowania cywilnego, na podstawie wystawionego przez ............................bankowego tytułu egzekucyjnego, który .........................może wystawić do kwoty ...................................(słownie złotych: .........................................................................................). ...................................może wystąpić o nadanie temu tytułowi klauzuli wykonalności do dnia ........................ 4. Kredytobiorca ma prawo do : - wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez naliczania dodatkowych kosztów , prowizji i opłat z tego tytułu a odsetki będą naliczane tylko od kwoty aktualnego zadłużenia pozostałego do spłaty, - wykorzystania mniejszej kwoty kredytu bez jakichkolwiek dodatkowych kosztów, prowizji i opłat, - refinansowania wydatków poniesionych przed podpisaniem umowy . 5 . Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, Zamawiający przewiduje zmianę treści postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w sytuacji niewykorzystania pełnej kwoty kredytu lub wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu. W tym przypadku strony podpiszą aneks przewidujący zmianę kwoty kredytu wraz ze zmianą harmonogramu określającego wysokość oraz terminy płatności odsetek i rat kapitałowych.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugdebica.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Dębica, 39-200 Dębica, ul. Stefana Batorego 13- pokój 29.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.05.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Dębica, 39-200 Dębica, ul. Stefana Batorego 13- Sekretariat..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.