Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-08-29
Brodnica: OPRACOWANIE ZMIAN STUDIÓW UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO DLA MIASTA BRODNICY, GMINY BRODNICA I GMINY ZBICZNO ORAZ MIEJSCOWYCH PLANÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO W REJONIE: WSI ZBICZNO, POKRZYDOWO - MARIANY (GM. ZBICZNO) I REJONIE ULICY WCZASOWEJ W BRODNICY W RAMACH KONKURSU DOTACJI NA DZIAŁANIA WSPIERAJĄCE JEDNOSTKI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO W ZAKRESIE PLANOWANIA WSPÓŁPRACY W RAMACH MIEJSKICH OBSZARÓW FUNKCJONALNYCH (EDYCJA 2) PROGRAMU OPERACYJNEGO POMOC TECHNICZNA 2007 - 2013 WSPÓŁFINANSOWANEGO Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO
Numer ogłoszenia: 185441 - 2014; data zamieszczenia: 29.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasta Brodnicy , ul. Kamionka 23, 87-300 Brodnica, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 056 4930300, faks 056 4982626.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.brodnica.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: OPRACOWANIE ZMIAN STUDIÓW UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO DLA MIASTA BRODNICY, GMINY BRODNICA I GMINY ZBICZNO ORAZ MIEJSCOWYCH PLANÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO W REJONIE: WSI ZBICZNO, POKRZYDOWO - MARIANY (GM. ZBICZNO) I REJONIE ULICY WCZASOWEJ W BRODNICY W RAMACH KONKURSU DOTACJI NA DZIAŁANIA WSPIERAJĄCE JEDNOSTKI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO W ZAKRESIE PLANOWANIA WSPÓŁPRACY W RAMACH MIEJSKICH OBSZARÓW FUNKCJONALNYCH (EDYCJA 2) PROGRAMU OPERACYJNEGO POMOC TECHNICZNA 2007 - 2013 WSPÓŁFINANSOWANEGO Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie podstaw prawno-funkcjonalnych dla rozwoju społeczno-gospodarczego Brodnickiego Obszaru Funkcjonalnego. Projekt jest wdrażany przez Partnerstwo Gmin, w skład którego wchodzą następujące JST: Gmina Miasta Brodnicy (Lider), Gmina Bobrowo, Gmina Brodnica, Gmina Osiek oraz Gmina Zbiczno. Celem projektu jest realizacji ponadlokalnych, wspólnych działań rozwojowych, wychodzących poza granice jednej gminy. Ma ona ułatwić samorządom lokalnym przygotowanie i realizację wspólnych przedsięwzięć w oparciu o zasoby własne, jak i pojawiające się różnorodne możliwości wsparcia zewnętrznego. Pozwoli to wdrożyć przedsięwzięcia przyczyniające się do rozwoju społeczno-gospodarczego zdefiniowanego Obszaru Funkcjonalnego oraz wzmocni lokalne więzi społeczne. Cel ten zostanie osiągnięty między innymi poprzez realizację wspólnych działań polegających na przygotowaniu dokumentów planistycznych i strategicznych. Opracowanie dokumentów planistycznych umożliwi w przyszłości prowadzenie działań inwestycyjnych, zmierzających do rozwoju społeczno- gospodarczego Brodnickiego Obszaru Funkcjonalnego. Końcowi beneficjenci, to mieszkańcy Brodnickiego Obszaru Funkcjonalnego, podmioty gospodarcze, turyści. 1.1 Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje: 1) Wykonanie zmian studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dla Gminy Miasta Brodnicy i Gminy Brodnica oraz wykonanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dla Gminy Zbiczno (zwanych dalej Studium), a w tym: a) pozyskanie niezbędnych map w skali 1:10 000; b) opracowanie projektów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego stanowiących załącznik do uchwał Rady Miejskiej i Rad Gmin przyjmujących opracowania; c) opracowanie prognozy oddziaływania na środowisko dla każdego projektu studium; d) opracowanie ekofizjografii dla każdego projektu studium; e) opracowanie uzasadnienia o którym mowa w art. 42 pkt 2 i podsumowania, o którym mowa w art. 55 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013r. poz. 1235 z późn. zm.); f) studia uwarunkowań i kierunków zagospodarowania należy wykonać w granicach administracyjnych Gmin. g) powyższe czynności wykonać zgodnie z ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym ( Dz.U. z 2012 poz. 647 z późn.zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 28 kwietnia 2004 r. w sprawie wymaganego zakresu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy (Dz.U z 2004 r. Nr 118 poz. 1233). 2) Wykonanie Miejscowych Planów Zagospodarowania Przestrzennego (MPZP) dla Gminy Zbiczno, a w tym: a) opracowanie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Zbiczno dla działki nr 255/4 położonej w miejscowości Bachotek, obręb geodezyjny Pokrzydowo na podstawie Uchwały Nr XXXIII/237/2014 Rady Gminy Zbiczno z dnia 28 maja 2014 roku w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Zbiczno dla działki nr 255/4 położonej w miejscowości Bachotek; b) opracowanie projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Zbiczno w części wsi Zbiczno obejmującego teren działek oznaczonych numerami 166/1, 166/2, 166/3, działek nr 166/30, 166/31, 166/32, 166/33 powstałych w wyniku podziału działki nr 166/6, działek nr 166/34, 166/35, 166/36, 166/37, 166/38 powstałych w wyniku podziału działki nr 166/5 oraz działek nr 166/8, 166/9, 166/10, 166/11, 166/12, 166/13, 166/14, 166/15, 166/16, 166/17, 166/18, 166/19, 166/20, 166/21, 166/22, 166/23, 166/24, 166/25, 166/26 powstałych w wyniku podziału działki nr 166/7 na podstawie Uchwały Nr XXXIII/238/2014 Rady Gminy Zbiczno z dnia 28 maja 2014 roku w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Zbiczno; c) pozyskanie niezbędnych map 1:1000 w oparciu o art. 16 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o Planowaniu i Zagospodarowaniu Przestrzennym (Dz.U. z 2012 poz. 647 z późn.zm.); d) opracowanie prognozy oddziaływania na środowisko dla każdego projektu MPZP; e) opracowanie lub aktualizacja opracowania ekjofizjograficznego; f) opracowanie prognozy skutków finansowych uchwalenia planu miejscowego; g) powyższe czynności należy wykonać zgodnie z ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2012 poz. 647 z późn.zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003r w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz.U z 2003 r. Nr 164 poz.1587); 3) Wykonanie Zmiany Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego (MPZP) dla Gminy Miasta Brodnicy, a w tym: a) opracowanie projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru w rejonie ulic: Wczasowej i Niskie Brodno do jeziora Niskie Brodno w Brodnicy na podstawie uchwały Rady Miejskiej w Brodnicy Nr XXXIII/290/2013 z dnia 8 października 2013 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru w rejonie ulic: Wczasowej i Niskie Brodno do jeziora Niskie Brodno w Brodnicy. b) pozyskanie niezbędnych map 1:1000 w oparciu o art. 16 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o Planowaniu i Zagospodarowaniu Przestrzennym (Dz.U. z 2012 poz. 647 z późn.zm.); c) opracowanie prognozy oddziaływania na środowisko dla każdego projektu MPZP; d) aktualizacja opracowania ekjofizjograficznego; e) opracowanie prognozy skutków finansowych uchwalenia zmiany planu miejscowego f) powyższe czynności należy wykonać zgodnie z ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2012 poz. 647) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003r w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz.U z 2003 r. Nr 164 poz.1587). 1.2 Wymagania Zamawiającego w zakresie wykonywania przedmiotu zamówienia. 1) Wykonawca wykona przedmiot zamówienia w sposób kompleksowy wynikający z art. 10-12 i art. 14 - 20 ustawy z dnia 27 marca 2003r o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. 2) Dane wektorowe należy opisać atrybutami identyfikującymi określone obiekty przestrzenne i umożliwiającymi łączenie części opisowej i graficznej Studium i MPZP. 3) Wykonawca we własnym zakresie pozyska na potrzeby pracy objętej przedmiotem zamówienia: a) istniejące w państwowym zasobie geodezyjnym i kartograficznym mapy katastralne obejmujące obszar objęty opracowaniem, b) istniejące w państwowym zasobie geodezyjnym i kartograficznym mapy zasadnicze obejmujące obszar MPZP; 4) Analiza materiałów wstępnych z uwzględnieniem wniosków do każdego z MPZP i Studium. 5) Opracowanie projektów MPZP i Studium; 6) Wykonawca wykona wnioski i analizę ekonomiczną o zmianę przeznaczenia gruntów chronionych w niezbędnym zakresie wynikającym z rozwiązań planistycznych; 7) Opracowanie: prognoz oddziaływania na środowisko dla MPZP oraz Studium, opracowań ekjofizjograficznych dla MPZP i Studium, prognoz skutków finansowych uchwalenia planów oraz przekazanie tych opracowań w odpowiedniej ilości egz. każdej Gminie, które wystąpią do właściwych organów zgodnie z ustawą o zagospodarowaniu i planowaniu przestrzennym, o uzgodnienie projektu planu i opinie do projektu planu. 8) Wprowadzenie zmian wynikających z uzyskanych opinii i dokonanych uzgodnień do każdego projektu MPZP oraz Studium oraz przekazanie każdej Gminie projektów MPZP oraz Studium wraz z prognozami oddziaływania na środowisko, które każda z Gmin zobowiązana jest wyłożyć do publicznego wglądu. 9) Rozpatrzenie wniesionych uwag dotyczących każdego projektu MPZP oraz Studium (ponowienie uzgodnień w niezbędnym zakresie), przygotowanie projektów odpowiedzi na uwagi i przekazanie każdej Gminie projektów MPZP oraz Studium do przedstawienia Radzie Miasta i Radom Gmin wraz z listą nieuwzględnionych uwag. 10) Przekazanie uchwał Rady Miasta Brodnicy, Rady Gminy Brodnica i Rady Gminy Zbiczno w sprawie MPZP oraz Studium, wraz z załącznikami oraz dokumentacją prac planistycznych, Wojewodzie Kujawsko-Pomorskiemu w celu oceny ich zgodności z przepisami prawnymi. 11) Przekazanie każdej Gminie osobno załączników graficznych do MPZP w skali 1:1000, w wersji papierowej 5 egz., w formie elektronicznej, na CD - w formacie uzgodnionym z Zamawiającym oraz projekt planu w formie elektronicznej w dowolnym systemie informacji przestrzennej z zastrzeżeniem, że finalna wersja elektroniczna wykonana będzie w formacie zgodnym ze standardem GIS. 12) Opracowanie pisemnego podsumowania wynikającego z art. 55 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227, z późn. zm.). 13) Zamawiający wymaga, aby Urbanista (rozumiany, jako zespół do wykonania zamówienia) sporządzający miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego oraz Studium dla Obszaru Funkcjonalnego: a) w uzasadnionych przypadkach był zobowiązany do każdorazowego stawienia się w siedzibach Gmin Obszaru Funkcjonalnego, w sprawach dotyczących wykonania zamówienia, na wezwanie przesłane faksem lub drogą elektroniczną, w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, b) był zobowiązany do udziału w prezentacji projektów planów na posiedzeniach Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej poszczególnych Gmin, dyskusji publicznej, w sesjach Rady Miasta i Rad Gmin, w rozprawach przed sądami oraz innymi instytucjami występującymi w procesie opracowywania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, c) na każde żądanie Gmin Obszaru Funkcjonalnego wprowadzał do projektów planów zmiany lub korekty wynikające ze zmian przepisów prawa do czasu uchwalenia tych planów; 14) Wykonawca pozyska wypisy z rejestru gruntów oraz kopie map zasadniczych zgromadzonych w państwowych zasobach geodezyjno-kartograficznych dla gmin tworzących obszar funkcjonalny. Wykonawca uzyska również inne niezbędne do wykonania projektów planów materiały we własnym zakresie i na swój koszt; 15) W ramach wykonywania zamówienia wykonawca przygotowuje niezbędne dokumenty planistyczno - urbanistyczne do instytucji opiniujących i uzgadniających; 16) Wytyczne do wykonania Studium i MPZP: a) Projekt zmian Studium powinien zawierać wymagania określone w 4 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 28 kwietnia 2004r. w sprawie zakresu projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, b) Na Studium, oprócz tekstu winny składać się 2 rysunki: Uwarunkowania Rozwoju Przestrzennego, Kierunki Rozwoju Przestrzennego, c) Rysunki projektu Studium należy wykonać w skali 1:10 000, d) Rysunki projektu MPZP należy wykonać w skali 1:1 000, e) Projekty zmiany Studium i MPZP winny być na nowo zredagowanymi dokumentami planistycznymi, które mają się opierać na rozwiązaniach przyjętych w obowiązujących dotychczas dokumentach planistycznych, z zastrzeżeniem zaakceptowanych przez każdą Gminę wniosków osób fizycznych i prawnych, wytycznych Zamawiającego oraz istniejących uwarunkowań, w tym wynikających z dotychczasowych zmian w prawie, f) Przy wykonywaniu opracowania ekofizjograficznego dla zmiany Studium i MPZP wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia w opracowaniach przepisów prawa określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 9 września 2003r. w sprawie opracowań ekofizjograficznych (DZ.U Nr 155, poz. 1298); 17) Wykonanie w imieniu uprawnionego reprezentanta każdej Gminy, za jego pośrednictwem i w uzgodnieniu z nim, zadań wynikających z art. 17 pkt 1 do 13 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z zastrzeżeniem, że wszystkie projekty pism i ogłoszeń przygotowuje wykonawca, a firmuje i podpisuje uprawniony reprezentant Gminy. 18) Opracowanie Studium i projektu każdego MPZP w formacie zapisu danych w formacie Microsoft Word i XML oraz PDF i JPG oraz przekazanie każdej Gminie odpowiedniej ilości egz. projektu planu w formie papierowej, która wystąpi do właściwych organów zgodnie z ustawą o zagospodarowaniu i planowaniu przestrzennym, o uzgodnienie projektu planu i opinie do projektu planu, 19) Wykonawca przekaże protokolarnie Zamawiającemu finalne wyniki prac (dla każdej Gminy odrębnie) w postaci: a) dla Wojewody (na potrzeby sprawdzenia zgodności z prawem oraz do publikacji MPZP w Dzienniku Urzędowym) - w odpowiedniej formie i ilości egzemplarzy Studium i MPZP wraz z załącznikami, b) dla Starosty - po jednym egzemplarzu Studium i MPZP z załącznikami, c) dla poszczególnych Gmin: 3 egzemplarze załączników graficznych do przyjętego studium, w skali i formacie ustalonym z poszczególnymi gminami, naklejonych na folii lub płótnie ewentualnie dwustronnie zalaminowanych do zawieszenia na ścianie, 2 egz. przyjętego studium w kolorowej planszy w formacie zeszytów A3 podklejonych na folii lub płótnie, 1 egz. dokumentacji formalno - prawnej prac nad studium (art. 12 ust. 2 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym), tekst MPZP - 3 egz. oprawione + wersja na CD w formacie uzgodnionym z Zamawiającym, rysunek MPZP w wersji kolorowej w skali 1:1000- 3 egz. + wersja na CD w formacie uzgodnionym z Zamawiającym, 20) Rysunki Studium i MPZP wykonywane przed finalnym oddaniem, zdefiniowanym w pkt. 18, mogą być przekazywane Gminom (w tym dla przesyłania innym podmiotom) w innych skalach i technice (w tym czarno-białej) niż określono dla tego oddania - wg uznania Wykonawcy, z zastrzeżeniem, że muszą być czytelne, a rysunki do wyłożenia opracowane w technice barwnej. 21) Wszystkie projekty uchwał należy dodatkowo sporządzić w edytorze aktów prawnych. 1.3Warunki gwarancji i rękojmi. 1 Na wykonany przedmiot zamówienia wykonawca udzieli Zamawiającemu: 1) gwarancji jakości na wykonane zmiany i aktualizacje studium uwarunkowań i zagospodarowania, opracowanych miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla Gminy Miasta Brodnicy, Gminy Brodnica i Gminy Zbiczno na okres nie krótszy niż 48 miesięcy licząc od daty przyjęcia Studium i Planów przez Rady Gmin, 2) rękojmi za wady wykonania dokumentów wymienionych w pkt. 1) na okres 48 miesięcy licząc od daty przyjęcia Studium i Planów przez Rady Gmin; 2 Zawarta umowa będzie stanowiła dokument gwarancyjny w rozumieniu art. 577 Kodeksu cywilnego. 3 Wykonywanie czynności związanych z gwarantowaną jakością wykonanych usług będzie realizowane niezwłocznie na żądanie Zamawiającego niezależnie od odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady wykonania zamówienia..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.41.00.00 - Usługi planowania przestrzennego .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.05.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Doświadczenie zawodowe - wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, co najmniej trzech (3) usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. Wykonawca musi wykazać, że wykonał lub wykonuje, co najmniej: a.) jedno (1) zadania o charakterze i złożoności porównywalnej z przedmiotem zamówienia tj., wykonanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy lub zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy o wartości zamówienia, co najmniej 60.000,00 PLN brutto, Oraz b.) dwa (2) zadania o charakterze i złożoności porównywalnej z przedmiotem zamówienia tj., wykonanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, przy czym wartość pojedynczego zamówienia winna wynosić, co najmniej 50.000,00 PLN brutto każda. Należy podać ich wartość, przedmiot oraz daty wykonania i odbiorców oraz załączyć dowody potwierdzające, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, w tym informacje o usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie - wg załącznika Nr 6 do SIWZ. Zamawiający uzna wykonawcę za niezdolnego do wykonania zamówienia z należytą starannością w sytuacji stwierdzenia, że podczas realizacji jakiejkolwiek poprzedniej umowy o świadczenie usług, której wartość była równa lub przekraczała wyrażoną w złotych równowartość kwoty 60.000,00 PLN brutto (dotyczące ppkt. A.) oraz kwoty 50.000,00 PLN brutto (dotyczące ppkt. B.), a przedmiot zamówienia obejmował usługi w zakresie wykonania studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy lub zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy albo wykonania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, doszło do rozwiązania albo wypowiedzenia tej umowy albo odstąpienia od takiej umowy, z powodu okoliczności, za które wykonawca ponosi odpowiedzialność, w szczególności niewykonywania przez niego lub niewłaściwego wykonywania zamówienia wskazującego na zamierzone działanie wykonawcy lub jego rażące niedbalstwo.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Potencjał kadrowy - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług. Wykonawca wykaże, że dysponuje zespołem, składającym się z co najmniej trzech (3) osób, które zostaną wyznaczone do realizacji przedmiotu zamówienia, przy czym, co najmniej jedna z tych osób: spełnia jeden z warunków określonych w art. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2012 r. poz 647 z późn.zm) - kierownik zespołu; posiada doświadczenie w zakresie sporządzania strategicznych ocen oddziaływania na środowisko oraz opracowań ekjofizjograficznych; posiada doświadczenie i umiejętności w zakresie posługiwania się narzędziami i aplikacjami GIS (Geographical Information Systems); Wykaz powinien być wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opłaconą polisę, a przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia - wartość ubezpieczenia powinna wynosić, co najmniej 450.000,00 PLN brutto.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, co najmniej trzech (3) usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. Wykonawca musi wykazać, że wykonał lub wykonuje, co najmniej: a.) jedno (1) zadania o charakterze i złożoności porównywalnej z przedmiotem zamówienia tj., wykonanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy lub zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy o wartości zamówienia, co najmniej 60.000,00 PLN brutto, Oraz b.) dwa (2) zadania o charakterze i złożoności porównywalnej z przedmiotem zamówienia tj., wykonanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, przy czym wartość pojedynczego zamówienia winna wynosić, co najmniej 50.000,00 PLN brutto każda. Należy podać ich wartość, przedmiot oraz daty wykonania i odbiorców oraz załączyć dowody potwierdzające, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, w tym informacje o usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie - wg załącznika Nr 6 do SIWZ. Zamawiający uzna wykonawcę za niezdolnego do wykonania zamówienia z należytą starannością w sytuacji stwierdzenia, że podczas realizacji jakiejkolwiek poprzedniej umowy o świadczenie usług, której wartość była równa lub przekraczała wyrażoną w złotych równowartość kwoty 60.000,00 PLN brutto (dotyczące ppkt. A.) oraz kwoty 50.000,00 PLN brutto (dotyczące ppkt. B.), a przedmiot zamówienia obejmował usługi w zakresie wykonania studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy lub zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy albo wykonania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, doszło do rozwiązania albo wypowiedzenia tej umowy albo odstąpienia od takiej umowy, z powodu okoliczności, za które wykonawca ponosi odpowiedzialność, w szczególności niewykonywania przez niego lub niewłaściwego wykonywania zamówienia wskazującego na zamierzone działanie wykonawcy lub jego rażące niedbalstwo.; - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Formularz ofertowy - wg załącznika Nr 1 do SIWZ. 2. Oświadczenie zgodnie z art. 44 oraz o braku podstaw do wykluczenia = w trybie art. 22 ust.1 od pkt 1 do pkt 4, art. 24 ust. 1 pkt 1-11 oraz art. 24 ust. 2 na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004r z poźn. zmianami - Prawo zamówień publicznych - wg załącznika Nr 2 do SIWZ. 3. Oświadczenie o akceptowaniu warunków określonych w SIWZ oraz o nie zgłaszaniu zastrzeżeń, co do przedmiotu zamówienia - wg załącznika Nr 3 do SIWZ. 4. Informacje ogólne o wykonawcy - wg załącznika Nr 4 do SIWZ. 5. Zaparafowany projekt umowy - wg załącznika Nr 5 do SIWZ.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający zastrzega możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści oferty na mocy art. 144 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych. Zamawiający określa następujące warunki, w jakich dopuszcza możliwość dokonania zmian niniejszej umowy: 1.) konieczności zmiany umownego terminu realizacji zamówienia z powodu: a. zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w tym instytucjami nadzorującymi realizację projektu, w ramach którego realizowane jest zamówienie, b. wydłużonego terminu postępowania przetargowego, c. działania siły wyższej, przez którą rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne o charakterze niezależnym od stron, którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy, którego nie można uniknąć, ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, której nie można przypisać drugiej stronie. Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia, d. zaistnienia okoliczności leżących po stronie zamawiającego, w szczególności spowodowanych problemami z jego zdolnością płatniczą lub warunkami organizacyjnymi lub okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, 2.) z powodu zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron, 3.) z powodu zmiany osób i podmiotów zdolnych do wykonania zamówienia, w przypadku zdarzeń losowych niezależnych od wykonawcy po uzyskaniu zgody zamawiającego, 4.) z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez zamawiającego lub wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla zamawiającego; 5.) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron. O wystąpieniu okoliczności mogących wpłynąć na zmianę terminów Wykonawca winien jest poinformować Zamawiającego pisemnie. Każdorazowa zmiana umowy będzie potwierdzona pisemnie, czyli stosownym aneksem.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.brodnica.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Brodnicy, ul. Kamionka 23, 87-300 Brodnica w pokoju 106.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.09.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd miejski w Brodnicy, ul. Kamionka 23, 87-300 Brodnica w pokoju 211 lub drogą pocztową na adres siedziby zamawiającego.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Źródła finansowania. W ramach Konkursu dotacji na działania wspierające jednostki samorządu terytorialnego w zakresie planowania współpracy w ramach miejskich obszarów funkcjonalnych (edycja 2) Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego - w ramach realizacji projektu Współpraca JST na rzecz rozwoju brodnickiego obszaru funkcjonalnego. 2. Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia można uzyskać nieodpłatnie: a. na wniosek pobierać bezpośrednio w siedzibie Zamawiającego /w pok. 106 od poniedziałku do piątku w godzinach od 8-ej do 15-tej/ b. na wniosek Wykonawcy złożony do Zamawiającego drogą pocztową na adres siedziby Zamawiającego, drogą faks: 056-49-826-26 lub drogą elektroniczną: rotremba@brodnica.pl c. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz wszelkie informacje Zamawiający oraz Wykonawcy przekazują pisemnie. Przekazane za pomocą telefaksu lub drogą elektroniczną uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem terminu i została niezwłocznie potwierdzona pisemnie. Oryginał przekazywanej treści winien być przesłany pocztą w dniu nadania faksu lub wysłania drogą elektroniczną. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez Wykonawcę domniemywa się, iż pismo wysłane przez Zamawiającego na ostatni znany adres mailowy lub numer faksu podany przez Wykonawcę zostało mu doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie się Wykonawcy z tym pismem. WAŻNE: Powyższe nie dotyczy uzupełniania dokumentów lub oświadczeń na podstawie art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, które powinny być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę zgodnie z § 7 ust. 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane. Uzupełnianie dokumentów lub oświadczeń odbywa się tylko pisemnie. W przypadku składania elektronicznych dokumentów powinny być one opatrzone przez wykonawcę bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. 3. Informacje dotyczące zamówienia oraz informacje o oświadczeniach, dokumentach wymaganych od Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego można uzyskać od: w sprawach merytorycznych - Andrzej Czyżewski - Kierownik Biura Urbanistyki - tel. 056-49-30-606 oraz faks 056-49-826-26; w sprawach proceduralnych - Remigiusz Otremba - Stały sekretarz komisji przetargowej - tel. 056-49-30-307 oraz faks 056-49-826-26..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
INNE PRZETARGI Z BRODNICY
- Opracowanie dokumentacji technicznej dla projektu - uzbrojenie terenów inwestycyjnych w rejonie ulic: Siewnej, Rataja, Sądowej na osiedlu mieszkaniowym Grunwald w Brodnicy
- "Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi"
- "Dożywianie dzieci w placówkach oświatowych na terenie Gminy Brodnica w roku 2025"
więcej: przetargi w Brodnicy »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Opracowanie projektu planu ogólnego Gminy Miasto Ostrów Wielkopolski.
- "Opracowanie projektu Planu Ogólnego Gminy Czerwonka"
- OPRACOWANIE PROJEKTU PLANU OGÓLNEGO GMINY SULĘCIN"
- "Opracowanie Planu Ogólnego gminy Poczesna "
- "Sporządzenie planu ogólnego gminy Pozezdrze"
- Opracowanie planu ogólnego Gminy Żukowo
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.