Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-09-12
Dorohusk: Prowadzenie kół zainteresowań oraz zajęć z doradcą zawodowym w ramach projektu pn: Kuźnia sukcesu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Numer ogłoszenia: 185577 - 2013; data zamieszczenia: 12.09.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Dorohusk , ul. I Armii Wojska Polskiego 50, 22-175 Dorohusk, woj. lubelskie, tel. 82 5661089 w. 20, faks 82 5661061.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.dorohusk.lubelskie.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Prowadzenie kół zainteresowań oraz zajęć z doradcą zawodowym w ramach projektu pn: Kuźnia sukcesu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na: Prowadzeniu kół zainteresowań oraz zajęć z doradcą zawodowym w ramach projektu pt: Kuźnia sukcesu współfinansowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych. Zamawiający podzielił zamówienie na 10 części. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w podziale na poszczególne części - zawiera załącznik nr 1 do SIWZ. 3. Informacje wspólne dla wszystkich części 1) Zajęcia prowadzone będą w formie zajęć pozalekcyjnych. Dokładne godziny rozpoczęcia i zakończenia zajęć zostaną ustalone w zależności od planu zajęć dzieci, zakwalifikowanych do udziału w projekcie. 2) Zajęcia odbywać się będą w budynku szkoły, do której uczęszczają dzieci, objęte projektem. Zamawiający zapewni sale lekcyjne zatem Wykonawca nie będzie ponosił z tego tytułu dodatkowych kosztów. 3) Wykonawca ma rozpocząć prowadzenie zajęć w terminie uzgodnionym z Zamawiającym. 4) Jedna godzina zajęć dla części nr 1 - musi trwać 60 minut. 5) Jedna godzina zajęć dla części od nr 2 do nr 10 - musi trwać 45 minut. 6) Wykonawca w terminie 7 dni od podpisania umowy przygotuje szczegółowy program oraz harmonogram zajęć w formie pisemnej i elektronicznej i przedstawi go do zatwierdzenia Zamawiającemu. Zajęcia ujęte w harmonogramie mają być terminowo rozpoczynane i kończone. 7) Wykonawca zapewni osoby do realizacji zamówienia posiadające odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie. 8) Wykonawca zobowiązany jest również do: a) prowadzenia dokumentacji zajęć - przez okres trwania projektu. Jako dokumentację zajęć rozumie się opracowanie programu zajęć, prowadzenie dziennika zajęć i prowadzenie list obecności. Na koniec każdego miesiąca Wykonawca przekaże Zamawiającemu raport, zawierający listy obecności oraz wymiar przeprowadzonych zajęć z podziałem na grupy; b) przekazania uczestnikom zajęć ewentualnych materiałów dydaktycznych (ich cena ma być wliczona w cenę oferty, tak aby Zamawiający nie ponosił dodatkowych kosztów z tego tytułu); materiały dydaktyczne nie mogą propagować stereotypowych ról kobiecych i męskich. c) Wykonawca zobowiązany jest również do realizacji obowiązków związanych z monitorowaniem - szczegółowo opisanych w § 6 umowy stanowiącej załącznik nr 5 do SIWZ..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.41.00.00-1, 80.51.00.00-2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 10.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Poprzez złożenie oświadczenia. Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia, zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie oświadczenia według kryterium spełnia, nie spełnia.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Poprzez złożenie oświadczenia. Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia, zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ.Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie oświadczenia według kryterium spełnia, nie spełnia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować co najmniej jedną osobą w każdej części zamówienia, na którą składa ofertę - posiadającą następujące wykształcenie i doświadczenie zawodowe wraz z odpowiednim przygotowaniem pedagogicznym do prowadzenia zajęć w Gimnazjum zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenie szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli nie mających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz. U. z 2009 r., Nr. 50, poz. 400 ze zm.); Powołane wyżej minimalne wymagania w zakresie wykształcenia stawiane są w poszczególnych częściach - dla Wykonawców, bądź osób przy pomocy, których będzie on realizował zamówienie. Wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 6 do SIWZ.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
podmioty występujące wspólnie zobowiązane są do załączenia do oferty pełnomocnictwa do reprezentowania ich w postępowaniu lub reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiana zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru jest dopuszczalna tylko w przypadku: 1) Wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy. 2) Zmiany danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego, danych teleadresowych). 3) Zmiany obowiązującej stawki VAT, w przypadku urzędowej zmiany stawki VAT strony zobowiązują się do zawarcia aneksu do umowy regulującego wysokość stawki VAT, tym samym zmiany wynagrodzenia określonego w umowie z tym, że koszty wzrostu podatku VAT pokrywa Wykonawca. 4) Wystąpienia oczywistych omyłek pisarskich rachunkowych w treści umowy. 5) Zmiany terminu realizacji umowy, ze względu na wystąpienie okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności. 6) Wyniknięcia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony,
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.dorohusk.bip.lublin.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Dorohusku, ul. I AWP 50, 22-175 Dorohusk, pokój nr 11.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.09.2013 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy w Dorohusku, ul. I AWP 50, 22-175 Dorohusk, pokój nr 6.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: zamówienie współfinansowane w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zajęcia z doradcą zawodowym..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia mają na celu nabycie przez uczniów klasy III Gimnazjum umiejętności planowania własnej kariery zawodowej oraz wzrost motywacji uczestników zajęć do świadomego podejmowania życiowych decyzji w wyborze zawodu. Zajęcia będą się odbywały w okresie od stycznia 2014r. do maja 2014 r. z częstotliwością min 2 h miesięcznie Grupa uczniów: 2 gr po 29 osób, (58 uczniów) Łączna liczba godzin przewidziana do realizacji zadania - 20 (10 godzin na każdą grupę).
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.51.00.00-2.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.05.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Koło informatyczne..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia mają na celu podniesienie poziomu wiedzy i umiejętności uczniów klas I-III Gimnazjum poprzez wykonywanie folderów, ulotek, redagowanie i wydawanie gazetki szkolnej oraz stworzenie strony internetowej. Zajęcia będą się odbywały w okresie od października 2013r. do czerwca 2014 r. z częstotliwością min 3 h miesięcznie Grupa uczniów: 1 gr 8 osób. Łączna liczba godzin przewidziana do realizacji zadania - 30 (w tym 11 godz. w 2013r, 19 godz. w 2014r.).
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.41.00.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Koło wokalne.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia mają na celu podniesienie poziomu umiejętności uczniów klas I-III Gimnazjum poprzez naukę śpiewu solowego oraz zespołowego. Zajęcia będą się odbywały w okresie od października 2013r. do czerwca 2014 r. z częstotliwością min 3 h miesięcznie Grupa uczniów: 2 gr po 6 osób (12 uczniów) Łączna liczba godzin przewidziana do realizacji zadania - 60 (po 30 h na każdą grupę)(w tym 22 godz. w 2013r, 38 godz. w 2014r.).
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.41.00.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Warsztaty malarskie.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia mają na celu podniesienie poziomu umiejętności uczniów klas I-III Gimnazjum poprzez naukę śpiewu solowego oraz zespołowego. Zajęcia będą się odbywały w okresie od października 2013r. do czerwca 2014 r. z częstotliwością min 3 h miesięcznie Grupa uczniów: 2 gr po 6 osób (12 uczniów) Łączna liczba godzin przewidziana do realizacji zadania - 60 (po 30 h na każdą grupę)(w tym 22 godz. w 2013r, 38 godz. w 2014r.).
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.41.00.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Koło fotograficzne..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia mają na celu podniesienie poziomu umiejętności uczniów klas I-III Gimnazjum poprzez naukę techniki wykonywania zdjęć i ich specjalistycznej obróbki oraz samodzielne wykonywanie zdjęć. Zajęcia będą się odbywały w okresie od października 2013r. do czerwca 2014 r. z częstotliwością min 3 h miesięcznie Grupa uczniów: 1 gr 8 osób. Łączna liczba godzin przewidziana do realizacji zadania - 30 (w tym 11 godz. w 2013r, 19 godz. w 2014r.).
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.41.00.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Koło biologiczne..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia mają na celu podniesienie poziomu umiejętności i wiedzy uczniów klas I-III Gimnazjum poprzez naukę sztyki sadzenia roślin i ich pielęgnacji. Zajęcia będą się odbywały w okresie od października 2013r. do czerwca 2014 r.z częstotliwością min 3 h miesięcznie Grupa uczniów: 1 gr 8 osób. Łączna liczba godzin przewidziana do realizacji zadania - 30 (w tym 11 godz. w 2013r, 19 godz. w 2014r.).
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.41.00.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Koło sportowe- siatkówka.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia mają na celu podniesienie poziomu umiejętności sportowych uczniów klas I-III Gimnazjum poprzez poznawanie zasad gry oraz trening gry w siatkówkę. Zajęcia będą się odbywały w okresie od października 2013r. do czerwca 2014 r. z częstotliwością min 3 h miesięcznie Grupa uczniów: 2 gr po 8 osób (16 uczniów) Łączna liczba godzin przewidziana do realizacji zadania - 60 (po 30 h na każdą grupę)(w tym 22 godz. w 2013r, 38 godz. w 2014r.).
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.41.00.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Koło sportowe- piłka ręczna.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia mają na celu podniesienie poziomu umiejętności sportowych uczniów klas I-III Gimnazjum poprzez poznawanie zasad gry oraz trening gry w piłkę ręczną. Zajęcia będą się odbywały w okresie od października 2013r. do czerwca 2014 r. z częstotliwością min 3 h miesięcznie Grupa uczniów: 2 gr po 8 osób (16 uczniów) Łączna liczba godzin przewidziana do realizacji zadania - 60 (po 30 h na każdą grupę)(w tym 22 godz. w 2013r, 38 godz. w 2014r.).
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.41.00.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Kolo sportowe- lekkoatletyka.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia mają na celu podniesienie poziomu umiejętności sportowych uczniów klas I-III Gimnazjum poprzez poznawanie dyscyplin lekkoatletycznych oraz trening. Zajęcia będą się odbywały w okresie od października 2013r. do czerwca 2014 r. z częstotliwością min 3 h miesięcznie Grupa uczniów: 2 gr po 8 osób (16 uczniów) Łączna liczba godzin przewidziana do realizacji zadania - 60 (po 30 h na każdą grupę)(w tym 22 godz. w 2013r, 38 godz. w 2014r.).
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.41.00.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: Koło sportowe- aerobik..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia mają na celu podniesienie poziomu umiejętności sportowych uczniów klas I-III Gimnazjum poprzez wykonywanie ćwiczeń ruchowych i gimnastycznych w rytm muzyki, poznawanie zasad zdrowego stylu życia. Zajęcia będą się odbywały w okresie od października 2013r. do czerwca 2014 r. z częstotliwością min 3 h miesięcznie Grupa uczniów: 2 gr po 8 osób (16 uczniów) Łączna liczba godzin przewidziana do realizacji zadania - 60 (po 30 h na każdą grupę)(w tym 22 godz. w 2013r, 38 godz. w 2014r.).
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.41.00.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług przez specjalistów w ramach zadań wiodącego ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego - edycja 2.
- Szkolenie w zwalczaniu celów powietrznych z użyciem holowanego celu powietrznego dla 56 BLot
- Organizacja i realizacja trzech edycji trzydniowych szkoleń stacjonarnych pt. "Przeciwdziałanie przemocy domowej".
- Kompleksowa organizacja i przeprowadzenie usług doradczych, superwizji, warsztatowych oraz szkoleniowych "
- Prowadz.zaj.wczes. wspomag roz.dziecka-poprzez zaj. ze spec. oraz udziel.dodat.usł.terapeut., fizjo.,psych., pedag.,log. i in. spec. w celu real. zad. wiod. oś. koord.-rehab.-opiek. w PPP w Bieruniu
- Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów/szkoleń dla uczniów i nauczycieli z pięciu Zespołów Szkół zlokalizowanych na terenie Miasta Jelenia Góra prowadzących kształcenie zawodowe
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.