eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dorohusk › Prowadzenie kół zainteresowań oraz zajęć z doradcą zawodowym w ramach projektu pnKuźnia sukcesu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-09-12

Dorohusk: Prowadzenie kół zainteresowań oraz zajęć z doradcą zawodowym w ramach projektu pn: Kuźnia sukcesu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Numer ogłoszenia: 185577 - 2013; data zamieszczenia: 12.09.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Dorohusk , ul. I Armii Wojska Polskiego 50, 22-175 Dorohusk, woj. lubelskie, tel. 82 5661089 w. 20, faks 82 5661061.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dorohusk.lubelskie.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Prowadzenie kół zainteresowań oraz zajęć z doradcą zawodowym w ramach projektu pn: Kuźnia sukcesu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na: Prowadzeniu kół zainteresowań oraz zajęć z doradcą zawodowym w ramach projektu pt: Kuźnia sukcesu współfinansowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych. Zamawiający podzielił zamówienie na 10 części. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w podziale na poszczególne części - zawiera załącznik nr 1 do SIWZ. 3. Informacje wspólne dla wszystkich części 1) Zajęcia prowadzone będą w formie zajęć pozalekcyjnych. Dokładne godziny rozpoczęcia i zakończenia zajęć zostaną ustalone w zależności od planu zajęć dzieci, zakwalifikowanych do udziału w projekcie. 2) Zajęcia odbywać się będą w budynku szkoły, do której uczęszczają dzieci, objęte projektem. Zamawiający zapewni sale lekcyjne zatem Wykonawca nie będzie ponosił z tego tytułu dodatkowych kosztów. 3) Wykonawca ma rozpocząć prowadzenie zajęć w terminie uzgodnionym z Zamawiającym. 4) Jedna godzina zajęć dla części nr 1 - musi trwać 60 minut. 5) Jedna godzina zajęć dla części od nr 2 do nr 10 - musi trwać 45 minut. 6) Wykonawca w terminie 7 dni od podpisania umowy przygotuje szczegółowy program oraz harmonogram zajęć w formie pisemnej i elektronicznej i przedstawi go do zatwierdzenia Zamawiającemu. Zajęcia ujęte w harmonogramie mają być terminowo rozpoczynane i kończone. 7) Wykonawca zapewni osoby do realizacji zamówienia posiadające odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie. 8) Wykonawca zobowiązany jest również do: a) prowadzenia dokumentacji zajęć - przez okres trwania projektu. Jako dokumentację zajęć rozumie się opracowanie programu zajęć, prowadzenie dziennika zajęć i prowadzenie list obecności. Na koniec każdego miesiąca Wykonawca przekaże Zamawiającemu raport, zawierający listy obecności oraz wymiar przeprowadzonych zajęć z podziałem na grupy; b) przekazania uczestnikom zajęć ewentualnych materiałów dydaktycznych (ich cena ma być wliczona w cenę oferty, tak aby Zamawiający nie ponosił dodatkowych kosztów z tego tytułu); materiały dydaktyczne nie mogą propagować stereotypowych ról kobiecych i męskich. c) Wykonawca zobowiązany jest również do realizacji obowiązków związanych z monitorowaniem - szczegółowo opisanych w § 6 umowy stanowiącej załącznik nr 5 do SIWZ..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.41.00.00-1, 80.51.00.00-2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 10.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Poprzez złożenie oświadczenia. Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia, zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie oświadczenia według kryterium spełnia, nie spełnia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Poprzez złożenie oświadczenia. Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia, zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ.Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie oświadczenia według kryterium spełnia, nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować co najmniej jedną osobą w każdej części zamówienia, na którą składa ofertę - posiadającą następujące wykształcenie i doświadczenie zawodowe wraz z odpowiednim przygotowaniem pedagogicznym do prowadzenia zajęć w Gimnazjum zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenie szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli nie mających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz. U. z 2009 r., Nr. 50, poz. 400 ze zm.); Powołane wyżej minimalne wymagania w zakresie wykształcenia stawiane są w poszczególnych częściach - dla Wykonawców, bądź osób przy pomocy, których będzie on realizował zamówienie. Wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 6 do SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

podmioty występujące wspólnie zobowiązane są do załączenia do oferty pełnomocnictwa do reprezentowania ich w postępowaniu lub reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiana zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru jest dopuszczalna tylko w przypadku: 1) Wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy. 2) Zmiany danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego, danych teleadresowych). 3) Zmiany obowiązującej stawki VAT, w przypadku urzędowej zmiany stawki VAT strony zobowiązują się do zawarcia aneksu do umowy regulującego wysokość stawki VAT, tym samym zmiany wynagrodzenia określonego w umowie z tym, że koszty wzrostu podatku VAT pokrywa Wykonawca. 4) Wystąpienia oczywistych omyłek pisarskich rachunkowych w treści umowy. 5) Zmiany terminu realizacji umowy, ze względu na wystąpienie okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności. 6) Wyniknięcia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony,

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.dorohusk.bip.lublin.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Dorohusku, ul. I AWP 50, 22-175 Dorohusk, pokój nr 11.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.09.2013 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy w Dorohusku, ul. I AWP 50, 22-175 Dorohusk, pokój nr 6.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: zamówienie współfinansowane w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zajęcia z doradcą zawodowym..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia mają na celu nabycie przez uczniów klasy III Gimnazjum umiejętności planowania własnej kariery zawodowej oraz wzrost motywacji uczestników zajęć do świadomego podejmowania życiowych decyzji w wyborze zawodu. Zajęcia będą się odbywały w okresie od stycznia 2014r. do maja 2014 r. z częstotliwością min 2 h miesięcznie Grupa uczniów: 2 gr po 29 osób, (58 uczniów) Łączna liczba godzin przewidziana do realizacji zadania - 20 (10 godzin na każdą grupę).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.51.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.05.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Koło informatyczne..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia mają na celu podniesienie poziomu wiedzy i umiejętności uczniów klas I-III Gimnazjum poprzez wykonywanie folderów, ulotek, redagowanie i wydawanie gazetki szkolnej oraz stworzenie strony internetowej. Zajęcia będą się odbywały w okresie od października 2013r. do czerwca 2014 r. z częstotliwością min 3 h miesięcznie Grupa uczniów: 1 gr 8 osób. Łączna liczba godzin przewidziana do realizacji zadania - 30 (w tym 11 godz. w 2013r, 19 godz. w 2014r.).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.41.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Koło wokalne.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia mają na celu podniesienie poziomu umiejętności uczniów klas I-III Gimnazjum poprzez naukę śpiewu solowego oraz zespołowego. Zajęcia będą się odbywały w okresie od października 2013r. do czerwca 2014 r. z częstotliwością min 3 h miesięcznie Grupa uczniów: 2 gr po 6 osób (12 uczniów) Łączna liczba godzin przewidziana do realizacji zadania - 60 (po 30 h na każdą grupę)(w tym 22 godz. w 2013r, 38 godz. w 2014r.).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.41.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Warsztaty malarskie.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia mają na celu podniesienie poziomu umiejętności uczniów klas I-III Gimnazjum poprzez naukę śpiewu solowego oraz zespołowego. Zajęcia będą się odbywały w okresie od października 2013r. do czerwca 2014 r. z częstotliwością min 3 h miesięcznie Grupa uczniów: 2 gr po 6 osób (12 uczniów) Łączna liczba godzin przewidziana do realizacji zadania - 60 (po 30 h na każdą grupę)(w tym 22 godz. w 2013r, 38 godz. w 2014r.).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.41.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Koło fotograficzne..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia mają na celu podniesienie poziomu umiejętności uczniów klas I-III Gimnazjum poprzez naukę techniki wykonywania zdjęć i ich specjalistycznej obróbki oraz samodzielne wykonywanie zdjęć. Zajęcia będą się odbywały w okresie od października 2013r. do czerwca 2014 r. z częstotliwością min 3 h miesięcznie Grupa uczniów: 1 gr 8 osób. Łączna liczba godzin przewidziana do realizacji zadania - 30 (w tym 11 godz. w 2013r, 19 godz. w 2014r.).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.41.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Koło biologiczne..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia mają na celu podniesienie poziomu umiejętności i wiedzy uczniów klas I-III Gimnazjum poprzez naukę sztyki sadzenia roślin i ich pielęgnacji. Zajęcia będą się odbywały w okresie od października 2013r. do czerwca 2014 r.z częstotliwością min 3 h miesięcznie Grupa uczniów: 1 gr 8 osób. Łączna liczba godzin przewidziana do realizacji zadania - 30 (w tym 11 godz. w 2013r, 19 godz. w 2014r.).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.41.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Koło sportowe- siatkówka.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia mają na celu podniesienie poziomu umiejętności sportowych uczniów klas I-III Gimnazjum poprzez poznawanie zasad gry oraz trening gry w siatkówkę. Zajęcia będą się odbywały w okresie od października 2013r. do czerwca 2014 r. z częstotliwością min 3 h miesięcznie Grupa uczniów: 2 gr po 8 osób (16 uczniów) Łączna liczba godzin przewidziana do realizacji zadania - 60 (po 30 h na każdą grupę)(w tym 22 godz. w 2013r, 38 godz. w 2014r.).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.41.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Koło sportowe- piłka ręczna.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia mają na celu podniesienie poziomu umiejętności sportowych uczniów klas I-III Gimnazjum poprzez poznawanie zasad gry oraz trening gry w piłkę ręczną. Zajęcia będą się odbywały w okresie od października 2013r. do czerwca 2014 r. z częstotliwością min 3 h miesięcznie Grupa uczniów: 2 gr po 8 osób (16 uczniów) Łączna liczba godzin przewidziana do realizacji zadania - 60 (po 30 h na każdą grupę)(w tym 22 godz. w 2013r, 38 godz. w 2014r.).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.41.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Kolo sportowe- lekkoatletyka.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia mają na celu podniesienie poziomu umiejętności sportowych uczniów klas I-III Gimnazjum poprzez poznawanie dyscyplin lekkoatletycznych oraz trening. Zajęcia będą się odbywały w okresie od października 2013r. do czerwca 2014 r. z częstotliwością min 3 h miesięcznie Grupa uczniów: 2 gr po 8 osób (16 uczniów) Łączna liczba godzin przewidziana do realizacji zadania - 60 (po 30 h na każdą grupę)(w tym 22 godz. w 2013r, 38 godz. w 2014r.).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.41.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: Koło sportowe- aerobik..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia mają na celu podniesienie poziomu umiejętności sportowych uczniów klas I-III Gimnazjum poprzez wykonywanie ćwiczeń ruchowych i gimnastycznych w rytm muzyki, poznawanie zasad zdrowego stylu życia. Zajęcia będą się odbywały w okresie od października 2013r. do czerwca 2014 r. z częstotliwością min 3 h miesięcznie Grupa uczniów: 2 gr po 8 osób (16 uczniów) Łączna liczba godzin przewidziana do realizacji zadania - 60 (po 30 h na każdą grupę)(w tym 22 godz. w 2013r, 38 godz. w 2014r.).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.41.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.