Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2016-01-27
Oborniki: przebudowa i rozbudowa ulic: Łukowskiej, Polnej i Kowanowskiej w Obornikach wraz z budową ścieżki pieszo-jezdnej w Kowanowie
Numer ogłoszenia: 18604 - 2016; data zamieszczenia: 27.01.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Oborniki, Urząd Miejski w Obornikach , ul. Piłsudskiego 76, 64-600 Oborniki, woj. wielkopolskie, tel. 061 6559100; 6559133, faks 061 6559101.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.oborniki.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: przebudowa i rozbudowa ulic: Łukowskiej, Polnej i Kowanowskiej w Obornikach wraz z budową ścieżki pieszo-jezdnej w Kowanowie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa i rozbudowa ulic: Łukowskiej, Polnej i Kowanowskiej w Obornikach wraz z budową ścieżki pieszo-jezdnej w Kowanowie. 2. Zakres robót obejmuje: Przebudowa i rozbudowa ulic: Łukowskiej, Polnej i Kowanowskiej w Obornikach. Przedmiotem zamówienia jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, pieszych i rowerzystów oraz wzrost spójności komunikacyjnej poprzez przebudowę ulic w Obornikach: Łukowskiej, Polnej i Kowanowskiej, łączących drogę wojewódzką nr 187 z drogą krajową nr 11, z budową ścieżki pieszo-rowerowej i przebudową chodników z oświetleniem drogowym, na długości łącznej 4,053km. Zakresy planowanych robót i konstrukcje: 1. Ulica Łukowska na odcinku drogi wojewódzkiej nr 187, na odcinku o długości 1,063km: budowa ścieżki pieszo-rowerowej od km 0+000 do km 1+063 (od km 46+753 do km 47+816 o szerokości 2,50m, biegnąca: od km 0+000(46+753)do km 0+323(47+076) przy jezdni, od km 0+323(47+076) do km 1+063(47+816) odsunięta od jezdni o 2,80m, z wyjątkiem dwóch odcinków, gdzie ze względu na wąski pas drogi wojewódzkiej odsunięcie to wynosi: 1,75m od km 0+332 do km 0+382, 1,25m od km 0+978 do km 1+033. Konstrukcja: - nawierzchnia ścieżki o gr.5cm z betonu asfaltowego AC 8S na podłożu wzmocnionym warstwą o grubości 8cm z kruszywa kamiennego o frakcji 0/31,5mm, - obramowanie ścieżki obrzeżami betonowymi 8x30 wbudowanymi na ławach z oporem z betonu C15, - ścieżka przy jezdni, o spadku jednostronnym 1% do skanalizowanej jezdni bitumicznej, - ścieżka osunięta od jezdni o pochyleniu jednostronnym 1% do planowanych rowów i na teren przyległy. Odwodnienie ścieżki do km 0+110(46+863) to trzy istniejące studzienki wpustowe kanalizacji deszczowej co nie gwarantuje odwodnienia ścieżki w przekroju ulicznym. Zgodnie z zaleceniami Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu zawartymi w pismach WZDW.WU.6502--28.2/i7/15 z dnia 3.08.2015 i 10.09.2015 i dnia 23.11.2015 roku zaplanowano: - budowę kolektora deszczowego i dodatkowych 5 studzienek wpustowych z kratkami typu ciężkiego-przejazdowymi, - wymianę zniszczonych krawężników na nowe drogowe o wymiarach 20x30, - ułożenie ścieku o szerokości 20cm z kostki brukowej betonowej o grubości 8cm, typy cegiełka koloru szarego, na co pozwala szerokość przyległego pasa ruchu o szerokości 4,25m do 3.75m, - pobocze o szerokości minimum 1,25m, - rowy chłonne trapezowe o głębokości 0,50m w przekroju drogowym z wyjątkiem odcinków od km 0+332 do km 0+382 i od km 0+978 do km 1+033, gdzie odwodnienie będzie powierzchniowe, na teren przyległy, - wody opadowe zostaną zagospodarowane w pasie drogowym przez nadanie ścieżce spadków jednostronnych do rowy, 2. Ulica Polna - 1,103km: 1) poszerzenie drogi od km 0+000 do km 0+954 do 6,00m o konstrukcji: - warstwa wiążąca o grubości 6cm z betonu asfaltowego AC16W, - podbudowa o grubości 27cm (20cm+7cm), dwuwarstwowa z kruszywa kamiennego o frakcji 0/63mm i 0/31,5mm. - podbudowa pomocnicza o grubości 15cm z gruntu stabilizowanego cementem C1,5/2,5. 2) Przebudowa skrzyżowania z ulicą Kowanowską od km 0+954 do km 1+103-budowa odcinka po nowej trasie o konstrukcji: - warstwa ścieralna nawierzchni o grubości 5cm z betonu asfaltowego AC 11S, - warstwa wiążąca o grubości 6cm z betonu asfaltowego AC16W, - podbudowa o grubości 27cm (20cm+7cm), dwuwarstwowa, z kruszywa kamiennego o frakcji 0/63mm i 0/31,5mm. - na początku i na końcu odcinka wykorzystanie istniejących nawierzchni bitumicznych. 3) Odnowa nawierzchni jezdni przez ułożenie nowego dywanika asfaltowego o grubości 5cm z betonu asfaltowego AC 8S od km 0+000 do km 0+954 po uprzednim frezowaniu korekcyjnym i profilowaniu nawierzchni betonem asfaltowym dla uzyskania normatywnych spadków poprzecznych. 4) Budowa ścieżki pieszo rowerowej o szerokości 2,50m i konstrukcji: - nawierzchnia grubości 5cm z betonu asfaltowego AC-8S - podłożu wzmocnionym warstwą kruszywem kamiennego o frakcji 0/31,5mm, o grubości 8cm dla ścieżki odsuniętej od jezdni /18cm dla ścieżki przy krawędzi jezdni, - obramowanie ścieżki obrzeżami betonowymi 8x30 wbudowanymi na ławach z oporem z betonu C15. Ścieżka pieszo-rowerowa pobiegnie: - od km 0+000 do km 0+966 odsunięta od jezdni o 2,50-1,30m - od km +966 do km 1+052 przy krawędzi jezdni bitumicznej, oddzielona od niej linią P-7b z punktowymi separatorami ruchu, - w obrębie skrzyżowania z ulicą Kowanowską przy krawędzi jezdni, oddzielona od niej krawężnikami betonowymi Na skrzyżowaniu z ulicą Kowanowską jezdnia zostanie ograniczona krawężnikami betonowymi ulicznymi 15x30 wbudowanymi na ławach z oporem z betonu C15. Jezdnia przy krawężnikach będzie wzmocniona opaskami szerokości 20cm z kostki brukowej typy Cegiełka koloru szarego. W przekroju drogowym zaplanowano pobocza o szerokości 1,25m a w przekroju ulicznym 0.75-1,00m. 3. Ulica Kowanowska - 1,888km: 1) Odnowa nawierzchni jezdni przez ułożenie nowego dywanika asfaltowego o grubości 5cm z betonu asfaltowego AC 8S, od km 0+000 do km 0+954 po uprzednim sfrezowaniu i wyprofilowaniu istniejącej nawierzchni: - frezowanie zniszczonej nawierzchni do głębokości 5cm od km 0+981 do km 1+888 oraz dla zachowania wykonanej w latach poprzednich ścieżki pieszo-rowerowej po stronie lewej i odcinków chodnika po stronie prawej, - frezowania lokalne na pozostałym odcinku zlikwidowania nierówności, - profilowanie sfrezowanych nawierzchni betonem asfaltowym dla wykształcenia pochyleń poprzecznych jezdni. 2) Budowa ścieżki pieszo rowerowej o szerokości 2,50m i konstrukcji: - nawierzchnia grubości 5cm z betonu asfaltowego AC-8S - podłożu wzmocnionym kruszywem kamiennym o frakcji 0/31,5mm warstwą o grubości i rumoszem bitumicznym pozyskanym z frezowania nawierzchni: - 8cm dla ścieżki odsuniętej od jezdni lub oddzielonej krawężnikiem, - 18cm dla ścieżki biegnącej przy jezdni, - obramowanie ścieżki obrzeżami betonowymi 8x30 wbudowanymi na ławach z oporem z betonu C15. Ścieżka pieszo-rowerowa pobiegnie: - do km 0+588 do skrzyżowanie z ul. Spokojną przy jezdni po stronie prawej, - od km 0+588 do km 1+172 do początku istniejącej ścieżki, po stronie lewej, przy krawędzi jezdni bitumicznej, oddzielona od niej linią P-7b z punktowymi separatorami ruchu U-25b koloru żółtego. Dla przeprowadzenia ścieżki po stronie lewej, od km 0+702 do km 0+925, niezbędne jest poszerzenie korpusu ulicy. Poszerzenie to należy wykonać mieszaniną piasku, żwiru i gruzu betonowego. Wysokie skarpy na tym odcinku należy zabezpieczyć przed rozmywaniem kratami trawnikowymi PCV i obsiać trawą. W obrębie skrzyżowania z ulicą Polną w obrębie ulicy Spokojnej ścieżka pobiegnie przy krawędzi jezdni, oddzielona od niej krawężnikami betonowymi ulicznymi. 3) Przebudowa chodnika po stronie prawej ulicy od km 1+249 do km 1+887, o konstrukcji: - szerokość 1,50m, - nawierzchnia z kostki brukowej betonowej o grubości 8cm, układanej na podsypce cementowo-piaskowej grubości 5cm,typu Domino koloru szarego i czerwonego, - warstwa odcinająca o grubości 10cm z piasku, - obramowanie obrzeżami betonowymi o wymiarach 8x30. 4) Budowa parkingu w km 1+227 po stronie prawej ulicy o konstrukcji: - nawierzchnia z kostki betonowej typu EKO o gr. 8cm, koloru szarego i grafitowego, układanej na podsypce cementowo-piaskowej o gr. 5cm, - podbudowa o grubości 18cm z kruszywa kamiennego frakcji 0/63mm, - obramowanie parkingu krawężnikami betonowymi najazdowymi 15x25 i obrzeżami 10x30 wbudowanymi na ławach z oporem z betonu C15. 5) Budowa ulicy Różanej o długości 0,105km, dojazdowej do działek przyległych jako ścieżki pieszo-jezdnej o szerokości 5,00m i konstrukcji: - nawierzchnia z kostki brukowej betonowej o grubości 8cm, koloru szarego i grafitowego, układanej na podsypce cementowo-piaskowej o gr. 5cm, - podbudowa o grubości 18cm z kruszywa kamiennego frakcji 0/63mm, - obramowanie obrzeżami betonowymi o wymiarach 10x30 wbudowanymi na ławach z oporem z betonu C15. Pobocza ulicy zaplanowano gruntowe, nieumocnione, o szerokości 1,50m. Odwodnienie korony ulicy Kowanowskiej i Różanej zabezpieczą pochylenia poprzeczne i spadki podłużne jezdni i ścieżki oraz: - od km 0+000 do km 0+589 planowana kanalizacja deszczowa, - od km 0+577 do km 1+129 powierzchniowe odprowadzenie wód na tereny przyległe - od km 1+130 do km 1+888 istn. kanalizacja deszczowa. Na odcinku od km 0+000 do km 0+579 wody opadowe i roztopowe zostaną uchwycone studzienkami wpustowymi i szczelnymi kolektorami PCV250/315/400, poprzez osadniki do naturalnego zastoiska wody na działce 804/1. Na podstawie obliczeń przyjęto osadnik/piaskownik o pojemności 3,00m3. Niweletę omawianych ulic gminnych poprowadzono po istniejących nawierzchniach z niewielkimi korektami wynikającymi z frezowania i ułożenia nowych nawierzchni oraz profilowań w przekroju poprzecznym. Niweletę nowego przebiegu ulicy Polnej od km 0+900 do km 1+060 dowiązano do istniejących nawierzchni bitumicznych na początku i na końcu korekty. Na odcinkach prostych jezdniom należy nadać przekrój daszkowy o spadkach 2,0%. Wyjątek stanowi ulica Kowanowska na odcinku kanalizacji deszczowej o pochyleniu jednostronnym do zlokalizowanych studzienek wpustowych. Na łukach poziomych jezdnie będą miały pochylenie jednostronne. Przejście z przekroju daszkowego na pochylenie jednostronne należy wykonać na długości prostych przejściowych. Ścieżka pieszo-rowerowa będzie miała spadki jednostronne: - biegnąca przy jezdni 2% jak jezdnia, - odsunięta od jezdni 1% na teren przyległy. Budowa oświetlenia drogowego: Przedmiotem inwestycji jest obiekt liniowy: budowa nowej kablowej linii oświetleniowej, obwód 1,2 na słupach stalowych ośmiokątnych 5 i 9 m, ustawionych co 50m w odległości 1,0 m o skraju jezdni lub 0,5m od granicy krawężnika ścieżki rowerowej na głębokości 0,8m. Dane techniczne linii kablowej: Napięcie znamionowe: linii 230/400V, zasilanie 3 fazowe, Pz= moc zapotrzebowana 2,0kW Izolacja 1000V Przewody robocze linii YAKY 4x25mm2 Stopień obostrzenia: 0 Dwa niezależne obwody zasilane z oddzielnych złączy ZKP umiejscowione zgodnie z warunkami ENEA. Przyjęto na całym odcinku 88 słupów oświetleniowych stalowych, ocynkowanych z fundamentami o wysokości od 5,00 i 9,00m w zależności od lokalizacji, rozmieszczonych średnio co 50,00m, oprawy typu LED o mocy 40W na wysięgnikach H=1,00m i L=1,50m. Przebudowa drogi gminnej w Kowanowie, polegająca na budowie ścieżki pieszo-jezdnej: Planowana ścieżka to odcinek od km 0+004 do km 0+210, o długości 0,206km. Początek planowanej drogi gminnej znajduje się na skrzyżowaniu z ulicą Polną (dz. nr 51), w miejscu gdzie kończy się bitumiczna nawierzchnia zjazdu. Planowana droga biegnie po istniejącym pasie drogowym, który jest częściowo umocniony kruszywem kamiennym. Koniec planowanego odcinka przyjęto w km 0+210 w osi istniejącego pasa drogowego. Ulica gminna jest zaliczana do klasy technicznej D. Szerokości pasa drogowego jest zmienna od 6,00 do 5,00 m. Przyjęto następujące założenia projektowe dla drogi gminnej: - klasa techniczna D, - kategoria ruchu KR-3, - prędkość projektowa 30 km/h, - prędkość miarodajna 50 km/h, - grupa nośności podłoża G2, - obciążenie 110 KN/oś, Dla istniejącego oraz prognozowanego ruchu przyjęto następującą geometrię: - drogi jako ścieżka pieszo-jezdna o szerokości: - ścieżki jezdne 4,00 m-3,50 m, - ścieżki piesze 1,50 m, - przekrój poprzeczny o pochyleniu jednostronnym 1%. Konstrukcje ścieżki pieszo-jezdnej: 1)Nawierzchnia ścieżki jezdnej z kostek brukowych betonowych typu EKO koloru szarego, 2)Nawierzchnia ścieżki pieszej z kostki betonowej Domino koloru szarego i grafitowego (linia szer.20cm po krawędzi) o grubościach 8cm układanych na podsypce cementowo-piaskowej o grubości 5cm. 2)Podbudowy zasadnicza grubości 27cm z tłucznia kamiennego o frakcji 0/31,5mm i 0/63mm, 3)Podbudowa pomocnicza - odcinająca od wysadzinowego podłoża o grubości 15cm z gruntu stabilizowanego cementem C1,5/2,5. Ścieżka piesza będzie oddzielona od części jezdnej linią ostrzegawczą o szerokości 20cm z kostki betonowej Cegiełka koloru grafitowego. Krawędzi ścieżki od strony parkanów zostanie ograniczona wtopionymi obrzeżami betonowymi 10x30 wbudowanymi na ławach z oporem z betonu C15. Po stronie przeciwnej ścieżka pieszo-jezdna zostanie ograniczona opornikiem o wymiarach 25x30 wbudowanymi na ławach z oporem z betonu C12/15. Włączenia do ulicy Polnej założono po łykach wyokrąglających o promieniach R=10,00 i R=6,00m. Odwodnienie korony drogi gminnej zapewnią pochylenia poprzeczne nawierzchni i podłużne niwelety oraz przyjęta ażurowa konstrukcja nawierzchni i przepuszczalna podbudowa z kruszywa kamiennego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w dokumentacji projektowej i STWiORB..
II.1.5)
V
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. Zamówienia uzupełniające będą mogły zostać udzielone jeżeli: 1) polegają na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień co zamówienie podstawowe tj. robót budowlanych, które zostały opisane w dokumentacji projektowej, 2) zamówienia uzupełniające są zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego, 3) wartość zamówień uzupełniających nie przekroczy 30 % wartości zamówienia podstawowego, 4) zostaną udzielone w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.23.24.52 - Roboty odwadniające 45.23.31.62 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek rowerowych 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg 45.23.33.20 - Fundamentowanie dróg 45.23.33.40 - Fundamentowanie ścieżek ruchu pieszego 45.31.61.10 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium, w wysokości: 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych). 2. Forma wadium: 1) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). 2) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji/poręczenia, gwarancja/poręczenie powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) oznaczenie beneficjenta gwarancji wierzyciela z tytułu poręczenia (Zamawiającego), oznaczenie zobowiązanego (Wykonawcy), oznaczenie gwaranta/poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji/poręczenia, d) termin ważności gwarancji/poręczenia, e) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. f) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 3) Wadium nie może zawierać postanowień sprzecznych z SIWZ oraz przepisami prawnymi. 3. Termin i miejsce wniesienia wadium: 1) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 2) W przypadku gdy Wykonawca wnosi wadium w pieniądzu winien wpłacić je na konto Zamawiającego. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. 3) W przypadku wniesienia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach oryginał poręczenia lub gwarancji należy dołączyć do oferty lub dostarczyć do siedziby Zamawiającego. 4. Zwrot wadium: 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 6. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 5. Ponowne wniesienie wadium: Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 4, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 6. Utrata wadium: 1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 2) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
nie dotyczy
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia publicznego może ubiegać się Wykonawca, który posiada wiedzę i doświadczenie, tj. w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał minimum trzy roboty budowlane obejmujące budowę, przebudowę lub remont drogi o nawierzchni asfaltowej o wartości każdej z robót co najmniej 4 mln zł brutto, w tym jedna z robót obejmująca dodatkowo budowę kanalizacji deszczowej i oświetlenia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia publicznego może ubiegać się Wykonawca, który dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym: L.p. Nazwa Wymagana ilość 1. Układarka mas bitumicznych 1 szt. 2. Walec statyczny 1 szt. 3. Walec wibracyjny 1 szt. 4. Koparka kołowa 1 szt. 5. Wibrator powierzchniowy 2 szt. 6. Samochodów samowyładowczy pow. 15 Ton 3 szt.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia publicznego może ubiegać się Wykonawca, który dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: a) Kierownik Budowy - osoba posiadająca następujące kwalifikacje: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego (liczone od dnia uzyskania uprawnień budowlanych); b) Kierownik robót sanitarnych - osoba posiadająca następujące kwalifikacje: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego (liczone od dnia uzyskania uprawnień budowlanych). c) Kierownik robót elektrycznych - osoba posiadająca następujące kwalifikacje: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjno-inżynieryjnej w zakresie instalacji elektroenergetycznych, co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego (liczone od dnia uzyskania uprawnień budowlanych). Zamawiający określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 ze zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U z 2008 r. Nr 63, poz. 394 ze zm.). d) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zatrudniał średnio rocznie minimum 20 osób, w tym minimum 2 osoby personelu kierowniczego.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia publicznego może ubiegać się Wykonawca, który spełnia warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej tj. posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 2 mln. złotych.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
trzy roboty budowlane obejmujące budowę, przebudowę lub remont drogi o nawierzchni asfaltowej o wartości każdej z robót co najmniej 4 mln zł brutto, w tym jedna z robót obejmująca dodatkowo budowę kanalizacji deszczowej i oświetlenia; - wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wykonawca ponadto przedkłada: 1) Formularz ofertowy (sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 IDW). 2) Kosztorys ofertowy sporządzony w oparciu o przedmiar robót Zamawiającego, który stanowi załącznik Opisu Przedmiotu Zamówienia (Część II SIWZ) - zgodny w zakresie przedmiotu robót oraz obmiarów podanych w przedmiarze robót. W kosztorysie ofertowym Wykonawca zobowiązany jest do wyceny wszystkich pozycji z przedmiaru robót, bez możliwości ich pomijania. Ceny jednostkowe winny być ustalana wg kalkulacji własnej Wykonawcy i obejmować wszystkie koszty niezbędne do wykonania robót, przy czym podstawą tej kalkulacji nie muszą być jednostkowe nakłady rzeczowe określone w katalogach. Jeżeli w wyniku dokonanej przez Wykonawcę analizy dokumentacji projektowej uzna ilość robót określoną w przedmiarze robót za niewłaściwą, to zmiany ilości robót Wykonawca może dochodzić w ramach procedury pytań, zgodnie z art. 38 ustawy Pzp. 3) Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia - w przypadku gdy Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów (sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 9 IDW) lub inne dokumenty udowadniające, że Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia, oraz że stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów tj. zawierające następujące informacje: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób ich wykorzystania przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) charakter stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, d) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 4) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o zamówienie publiczne albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (w przypadku składania oferty wspólnej lub gdy umocowanie takie nie wynika ze złożonego odpisu z właściwego rejestru).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - Okres gwarancji - 10
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. W przypadkach przewidzianych w umowie dopuszcza się wprowadzenie istotnych zmian treści umowy za zgodą Zamawiającego. 2. Zmiany przewidziane w umowie mogą być inicjowane przez Zamawiającego lub przez Wykonawcę. 3. Zmiany umowy, o których mowa w ust. 1 muszą być dokonywane z zachowaniem przepisu art. 140 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, stanowiącego, że umowa podlega unieważnieniu w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 4. Zmiany, o których mowa w ust. 1 mogą dotyczyć: 1) zmniejszenia lub zwiększenia ilości robót budowlanych, pod warunkiem, że zwiększenia robót nie wykraczają poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, 2) zmiany jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla objętego proponowaną zmianą elementu robót budowlanych, 3) zmiany producenta materiałów budowlanych, urządzeń lub wyposażenia, 4) zmiany wymiarów, położenia lub wysokości części robót budowlanych, 5) zmiany terminów określonych w § 6 umowy, 6) zmiany wynagrodzenia Wykonawcy (w tym podatku VAT), 7) zmiany osób przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne osoby legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, 8) zmiany podwykonawców, których udział w realizacji przedmiotu umowy zaakceptował Zamawiający. 5. Jeżeli zmiana, o której mowa w ust. 4 wymaga zmiany dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, strona inicjująca zmianę przedstawia projekt zamienny (zatwierdzony przez organ architektoniczno-budowlany - jeżeli wymagają tego przepisy prawa budowlanego) zawierający opis proponowanych zmian i niezbędne rysunki. Projekt taki wymaga akceptacji nadzoru autorskiego i zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiającego. 6. Zmiany, o których mowa w ust. 4 mogą zostać dokonane, jeżeli zachodzą i są ich uzasadnieniem niżej wymienione okoliczności: 1) niezgodność przedmiaru robót z określeniem przedmiotu zamówienia zawartego w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, 2) rezygnacja przez Zamawiającego z wykonania części robót, 3) obniżenie kosztu wykonania robót (wynagrodzenia Wykonawcy) lub kosztu eksploatacji (użytkowania) obiektu, 4) poprawa wartości lub podniesienie sprawności ukończonych robót budowlanych, 5) zmiany obowiązujących przepisów, 6) podniesienie wydajności urządzeń, 7) podniesienie bezpieczeństwa wykonywania robót, 8) usprawnienia lub podniesienie walorów zdrowotnych i bezpieczeństwa w trakcie użytkowania obiektu, 9) opóźnienia, utrudnienia, zawieszenia robót powstałe w wyniku: a) przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, innego wykonawcy zatrudnionego na terenie placu budowy lub gestorów sieci infrastruktury technicznej, których działania są niezbędne do wykonania przedmiotu umowy, b) wystąpienia warunków pogodowych lub gruntowych uniemożliwiających realizację umowy zgodnie z przyjętą technologią, potwierdzonych przez inspektora nadzoru budowlanego poprzez odpowiedni wpis do Dziennika Budowy, c) realizacji robót powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy, wymuszającej konieczność skoordynowania robót i uwzględnienia wzajemnych powiązań, w tym udzielenie w trakcie realizacji umowy zamówień dodatkowych, i/lub uzupełniających, d) konieczności wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, e) działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne) mające bezpośredni wpływ na terminowość wykonania robót, f) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności, W takiej sytuacji minimalny okres przesunięcia terminu zakończenia równy będzie okresowi przerwy lub postoju. 10) zaistnienie nieprzewidzialnych w umowie warunków geologicznych, hydrogeologicznych, wykopalisk, a także innych przeszkód lub skażeń uniemożliwiających kontynuowanie umowy na przewidzianych w niej warunkach. 7. Podstawę obliczenia kosztów zmian, o których mowa w ust. 4 pkt 1-4 w związku z pkt 6 stanowi kosztorys opracowany na podstawie cen jednostkowych oraz danych wyjściowych do kosztorysowania przyjętych przez Wykonawcę do sporządzenia oferty niniejszego zamówienia, ale nie większych niż ostatnie aktualne średnie ceny publikowane w SEKOCENBUD. 8. Zakazuje się zmiany umowy, jeżeli zmiana jest wymuszona uchybieniem czy naruszeniem umowy przez Wykonawcę. W takim przypadku koszty dodatkowe związane z takimi zmianami ponosi Wykonawca. 9. Dokonanie zmian, o których mowa w ust. 4 pkt 1-6 wymaga zawarcia aneksu do umowy, w formie pisemnej pod rygorem nieważności, za wyjątkiem zmian określonych w ust. 4 pkt 1 i 6 w zw. z ust. 6 pkt 1 i 2 umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.oborniki.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Obornikach ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 76, 64-600 Oborniki, Referat Zamówień Publicznych, pokój nr 212, II piętro.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.02.2016 godzina 09:30, miejsce: siedziba Zamawiającego - Biuro Obsługi Interesanta (parter).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z OBORNIK
- Świadczenie usług pocztowych
- Dzierżawa zbiornika kriogenicznego 3 tony na tlen medyczny ciekły wraz z parownicą i dostawą tlenu w autocysternach przez okres 24 miesięcy dla SP ZOZ w Obornikach
- "Usługi w zakresie transportu drogowego osób z niepełnosprawnością (dowozy mieszkańców Gminy Oborniki do ŚDS w Rogoźnie w 2025 r.)"
- Przebudowa układu komunikacyjnego w obrębie ulic: Ks. Szymańskiego, Marszałka Józefa Piłsudskiego i Adama Mickiewicza w Obornikach.
- Przebudowa pomieszczenia w budynku starostwa na Terenowy Punkt Paszportowy
więcej: przetargi w Obornikach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa zadaszonej sceny przy budynku Wieży Ariańskiej w Wojciechowie
- Budowa hali wraz z zapleczem oraz infrastrukturą techniczną dla zadania pn.: "Budowa nowego boiska wielofunkcyjnego wraz z zadaszeniem o stałej konstrukcji przy Zespole Szkół w Dąbrowie"
- Rozbudowa budynku GOZ o windę osobową z wiatrołapem w ramach projektu "Poprawa dostępności do usług społecznych i zdrowotnych poprzez rozbudowę budynku Gminnego Ośrodka Zdrowia w Końskowoli"
- Utrzymanie i remonty urządzeń drogowej sygnalizacji świetlnej wraz z systemem ITS GENEO-CONNECTOR na terenie miasta Włocławek w 2025 r.
- "Rozbudowa oraz zakup niezbędnego wyposażenia Przedszkola 112 "Mali Przyrodnicy" w Poznaniu"
- Rozbudowa drogi powiatowej nr 3718P w zakresie budowy drogi dla pieszych i rowerów w Środzie Wielkopolskiej
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.