eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WrocławDostawa aparaturywytrząsarki, sprężarki , łaźni, wirówki, zaworów FPLC, wytrząsarki laboratoryjnej, urządzenia do monitoringu zagrożenia rozwoju parcha, urządzenia do monitoringu zagrożenia rozwoju parcha - aparatu do poboru zarodników z powietrza metodą zderzeniową i urządzenia do monitoringu zagrożenia rozwoju parcha- systemu do analizy powierzchni liści do projektu Wykorzystanie drożdży Y. lipolytica i D. hansenii, enzymów oraz toksyn killerowych do otrzymywania preparatów przydatnych w przemyśle i agrotechnice współfinansowanego ze środków UE.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-09-01

Wrocław: Dostawa aparatury: wytrząsarki, sprężarki , łaźni, wirówki, zaworów FPLC, wytrząsarki laboratoryjnej, urządzenia do monitoringu zagrożenia rozwoju parcha, urządzenia do monitoringu zagrożenia rozwoju parcha - aparatu do poboru zarodników z powietrza metodą zderzeniową i urządzenia do monitoringu zagrożenia rozwoju parcha- systemu do analizy powierzchni liści do projektu Wykorzystanie drożdży Y. lipolytica i D. hansenii, enzymów oraz toksyn killerowych do otrzymywania preparatów przydatnych w przemyśle i agrotechnice współfinansowanego ze środków UE.
Numer ogłoszenia: 186389 - 2014; data zamieszczenia: 01.09.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu , ul. C.K. Norwida 25, 50-375 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 71 3205020, faks 71 3205386.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa aparatury: wytrząsarki, sprężarki , łaźni, wirówki, zaworów FPLC, wytrząsarki laboratoryjnej, urządzenia do monitoringu zagrożenia rozwoju parcha, urządzenia do monitoringu zagrożenia rozwoju parcha - aparatu do poboru zarodników z powietrza metodą zderzeniową i urządzenia do monitoringu zagrożenia rozwoju parcha- systemu do analizy powierzchni liści do projektu Wykorzystanie drożdży Y. lipolytica i D. hansenii, enzymów oraz toksyn killerowych do otrzymywania preparatów przydatnych w przemyśle i agrotechnice współfinansowanego ze środków UE..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa aparatury: wytrząsarki, sprężarki, łaźni, wirówki, zaworów FPLC, wytrząsarki laboratoryjnej, urządzenia do monitoringu zagrożenia rozwoju parcha, urządzenia do monitoringu zagrożenia rozwoju parcha - aparatu do poboru zarodników z powietrza metodą zderzeniową i urządzenia do monitoringu zagrożenia rozwoju parcha- systemu do analizy powierzchni liści do projektu Wykorzystanie drożdży Y. lipolytica i D. hansenii, enzymów oraz toksyn killerowych do otrzymywania preparatów przydatnych w przemyśle i agrotechnice współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013, nr POIG.01.03.01-02-080/12 - z podziałem na części: Część 1-zakup wytrząsarki i sprężarki, Część 2-zakup 5 łaźni, Część 3-zakup wirówki, Część 4-zakup zaworów FPLC - 2 szt., Część 5-zakup wytrząsarki laboratoryjnej, Część 6-zakup urządzenia do monitoringu zagrożenia rozwoju parcha- sygnalizatora do wykrywania warunków do infekcji, Część 7-zakup urządzenia do monitoringu zagrożenia rozwoju parcha - aparatu do poboru zarodników z powietrza metodą zderzeniową, Część 8-zakup urządzenia do monitoringu zagrożenia rozwoju parcha - systemu do analizy powierzchni liści. Opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. Szczegółowe parametry techniczne przedmiotu zamówienia zawarto w załącznikach nr 6a i/lub 6a/1-6h do SIWZ. Miejscem dostarczenia oraz montażu i uruchomienia sprzętu jest Katedra Technologii Surowców Zwierzęcych i Zarządzania Jakością Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu przy ul. Chełmońskiego 37/41, 51-630 Wrocław..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.00.00.00-5, 38.90.00.00-4, 38.50.00.00-0, 38.40.00.00-9, 38.43.60.00-0, 42.94.30.00-8.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 8.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 21.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Działalność prowadzona na potrzeby przedmiotowego zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień. Zamawiający nie ustanawia szczegółowych warunków udziału w tym zakresie. Wykonawca winien złożyć oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiące załącznik nr 2 do SIWZ. Zamawiający uzna warunek za spełniony, gdy przedłożony dokument będzie zgodny z wymogami SIWZ. Zamawiający oceni spełnienie warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia załączonego do oferty na zasadzie spełnia - nie spełnia. Niewykazanie spełnienia wyżej wymienionego warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania i uznaniem jego oferty za odrzuconą.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej 2 dostaw aparatury laboratoryjnej lub badawczej: dla części 1 - o wartości co najmniej 38 000,00 zł brutto każda, oraz załączy dowody potwierdzające, że dostawy te zostały wykonane lub są wykonywane należycie, dla części 2 - o wartości co najmniej 32 000,00 zł brutto każda, oraz załączy dowody potwierdzające, że dostawy te zostały wykonane lub są wykonywane należycie, dla części 3 - o wartości co najmniej 60 000,00 zł brutto każda, oraz załączy dowody potwierdzające, że dostawy te zostały wykonane lub są wykonywane należycie, dla części 4 - o wartości co najmniej 20 000,00 zł brutto każda, oraz załączy dowody potwierdzające, że dostawy te zostały wykonane lub są wykonywane należycie, dla części 5 - o wartości co najmniej 13 000,00 zł brutto każda, oraz załączy dowody potwierdzające, że dostawy te zostały wykonane lub są wykonywane należycie, dla części 6 - o wartości co najmniej 3 000,00 zł brutto każda, oraz załączy dowody potwierdzające, że dostawy te zostały wykonane lub są wykonywane należycie, dla części 7 - o wartości co najmniej 6 000,00 zł brutto każda, oraz załączy dowody potwierdzające, że dostawy te zostały wykonane lub są wykonywane należycie, dla części 8 - o wartości co najmniej 13 000,00 zł brutto każda, oraz załączy dowody potwierdzające, że dostawy te zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami, których mowa powyżej są: 1) poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw lub usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 2) w przypadku zamówień na dostawy - oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze, wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej. Jeżeli załączony wykaz wykonanych dostaw będzie potwierdzać wartość tych dostaw w walucie innej niż PLN, Wykonawca powinien dokonać przeliczenia na PLN według średniego kursu NBP z dnia, w którym ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych. W przypadku, gdy w przedstawionym wykazie wskazane zostaną przez Wykonawcę wartości w walucie innej niż PLN, Zamawiający dokona przeliczenia na PLN według kursu średniego NBP z dnia, w którym ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych. Ponadto Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiące załącznik nr 2 do SIWZ. Zamawiający uzna warunki za spełnione, gdy przedłożone dokumenty będą zgodne z wymogami niniejszej SIWZ oraz Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. (Dz. U. z 2013 r. poz. 231) w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane. Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów załączonych do oferty na zasadzie spełnia - nie spełnia. Niewykazanie spełnienia chociaż jednego z wyżej wymienionych warunków (stosownie do części, której dotyczy składana oferta) skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania i uznaniem jego oferty za odrzuconą. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne (w oryginale) zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Dokumenty te Wykonawcy składający ofertę wspólnie składają wspólnie. Treść zobowiązania podmiotu trzeciego powinna określać: kto jest podmiotem przyjmującym zasoby, zakres zobowiązania podmiotu trzeciego, czego konkretnie dotyczy zobowiązanie oraz w jaki sposób będzie ono wykonane, w tym jakiego okresu dotyczy. A w sytuacji, gdy przedmiotem udzielenia są zasoby nierozerwalnie związane z podmiotem ich udzielającym, niemożliwe do samodzielnego obrotu i dalszego udzielenia ich bez zaangażowania tego podmiotu w wykonanie zamówienia, taki dokument powinien zawierać wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie ustanawia szczegółowych warunków udziału w tym zakresie - Wykonawca winien złożyć oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiące załącznik nr 2 do SIWZ. Zamawiający uzna warunek za spełniony w tym zakresie, gdy przedłożony dokument będzie zgodny z wymogami SIWZ. Zamawiający oceni spełnienie warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia załączonego do oferty na zasadzie spełnia - nie spełnia. Niewykazanie spełnienia wyżej wymienionego warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania i uznaniem jego oferty za odrzuconą

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie ustanawia szczegółowych warunków udziału w tym zakresie - Wykonawca winien złożyć oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiące załącznik nr 2 do SIWZ. Zamawiający uzna warunek za spełniony w tym zakresie, gdy przedłożony dokument będzie zgodny z wymogami SIWZ. Zamawiający oceni spełnienie warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia załączonego do oferty na zasadzie spełnia - nie spełnia. Niewykazanie spełnienia wyżej wymienionego warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania i uznaniem jego oferty za odrzuconą

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie ustanawia szczegółowych warunków udziału w tym zakresie - Wykonawca winien złożyć oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiące załącznik nr 2 do SIWZ. Zamawiający uzna warunek za spełniony w tym zakresie, gdy przedłożony dokument będzie zgodny z wymogami SIWZ. Zamawiający oceni spełnienie warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia załączonego do oferty na zasadzie spełnia - nie spełnia. Niewykazanie spełnienia wyżej wymienionego warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania i uznaniem jego oferty za odrzuconą

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wypełniony i podpisany formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ, Wypełnione i podpisane Parametry techniczne przedmiotu zamówienia - wg załącznika 6a i/lub 6a-6h do SIWZ - w zależności, której części dotyczy składana oferta. Ewentualne pełnomocnictwo.Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne (w oryginale) zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Dokumenty te Wykonawcy składający ofertę wspólnie składają wspólnie. Treść zobowiązania podmiotu trzeciego powinna określać: kto jest podmiotem przyjmującym zasoby, zakres zobowiązania podmiotu trzeciego, czego konkretnie dotyczy zobowiązanie oraz w jaki sposób będzie ono wykonane, w tym jakiego okresu dotyczy. A w sytuacji, gdy przedmiotem udzielenia są zasoby nierozerwalnie związane z podmiotem ich udzielającym, niemożliwe do samodzielnego obrotu i dalszego udzielenia ich bez zaangażowania tego podmiotu w wykonanie zamówienia, taki dokument powinien zawierać wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia. Zamawiający zgodnie z art. 36 b ust. 1 ustawy Pzp żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy, lub podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się , na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu , iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy, Zamawiający dopuszcza wprowadzenie istotnych zmian do umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy oraz określa warunki tych zmian poprzez dopuszczenie możliwości zmian umowy w formie pisemnego aneksu dotyczącego w szczególności: I. zmiany terminu wykonania dostaw: a) z przyczyn obiektywnych nie leżących po stronie Wykonawcy, b) z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, c) z powodu wystąpienia siły wyższej, II. zmiany podwykonawcy; III. zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu., IV. zmiany przepisów podatkowych, a) ustawowa zmiana stawki podatku VAT: Wynagrodzenie należne wykonawcy podlega automatycznej waloryzacji odpowiednio o kwotę podatku VAT wynikającą ze stawki tego podatku obowiązującą w chwili powstania obowiązku podatkowego. W takim przypadku wysokość wynagrodzenia należnego wykonawcy ustalana jest każdorazowo z uwzględnieniem aktualnej stawki podatku VAT obowiązującej na dzień wystawienia faktury (powstania obowiązku podatkowego). W takiej sytuacji nie jest wymagane sporządzenie aneksu do umowy, V. warunki dokonywania zmian: inicjowanie zmian na wniosek wykonawcy lub zamawiającego, uzasadnienie zmiany prawidłową realizacją przedmiotu umowy, forma pisemna pod rygorem nieważności w formie aneksu do umowy. Zmiana umowy z naruszeniem ww. zapisów jest nieważna. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania Zamawiającego do wyrażenia takiej zgody. W przypadku każdej zmiany, o której mowa powyżej po stronie wnoszącego leży udokumentowanie powstałej okoliczności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.up.wroc.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu Biuro Zamówień Publicznych i Umów ul .C. K. Norwida 25, 50-375 Wrocław..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.09.2014 godzina 11:30, miejsce: Sekretariat Kanclerza Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu 50-375 Wrocław, ul. C. K. Norwida 25, pokój 142, I piętro.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt Wykorzystanie drożdży Y. lipolytica i D. hansenii, enzymów oraz toksyn killerowych do otrzymywania preparatów przydatnych w przemyśle i agrotechnice współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013, nr POIG.01.03.01-02-080/12. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w języku polskim i z zachowaniem formy pisemnej. Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający nie przewiduje: zawarcia umowy ramowej, aukcji elektronicznej, ustanowienia dynamicznego systemu zakupów, udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia i składania ofert częściowych i wariantowych. W trakcie realizacji umowy, jak i po jej zakończeniu, wykonawca zobowiązany będzie poddać się w każdej chwili audytowi ze strony Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, jak również wszelkim niezbędnym kontrolom dokonywanym przez uprawnione podmioty krajowe i wspólnotowe, w odniesieniu do prac będących przedmiotem umowy. W przypadku grupy przedsiębiorców działających w formie spółki cywilnej lub w formie konsorcjum (składających ofertę wspólnie) należy przedstawić w ofercie pełnomocnictwo ustanawiające pełnomocnika do reprezentowania Wykonawców/wspólników w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi być wystawione w formie, o której mowa w rozdziale V pkt. 6. W złożonej ofercie wspólnej przez kilka podmiotów każdy z nich zobowiązany jest przedstawić dokumenty wystawione na niego wymienione w SIWZ w rozdziale V punkt 9.3, 9.4 i 9.5. Dokumenty określone w rozdziale V w SIWZ w punktach 9.1, 9.2, 9.6, 9.7 i 9.8 poszczególne podmioty składają wspólnie, tj. warunki w nich określone zostaną spełnione, gdy podmioty składające wspólną ofertę spełnią je łącznie. Oświadczenie Wykonawcy (zał. nr 2 do SIWZ) musi być podpisane przez wszystkich członków konsorcjum, wspólników spółki cywilnej lub osobę wskazaną w pełnomocnictwie. Formularz ofertowy (zał. nr 1 do SIWZ) musi być wypełniony i podpisany przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawców/wspólników. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. Zamawiający proponuje, aby w/w umowa zawierała następujące elementy (celem ułatwienia przygotowania umowy): a) nazwy i adresy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, b) określenie celu gospodarczego dla którego umowa została zawarta, c) określenie czasu trwania Konsorcjum obejmującego okres realizacji przedmiotu zamówienia, w tym okres obowiązywania rękojmi i gwarancji, d) podział zadań pomiędzy poszczególnych Wykonawców należących do Konsorcjum, e) określenie lidera Konsorcjum (może nim być pełnomocnik wskazany w ofercie), f) zapis mówiący, że Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za realizację zamówienia, za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia oraz za wniesienie ewentualnego zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Nie dopuszcza się składania umowy przedwstępnej Konsorcjum lub umowy zawartej pod warunkiem zawieszającym. Dla wszystkich części: Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentu, o którym mowa w rozdziale V pkt 9.4, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument, o którym mowa w pkt. 11 lit. a), powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 11 lit a), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Dokument taki powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. Pozostałe dokumenty, o których mowa w rozdziale V pkt. 9 SIWZ, Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa w formie i treści w nim określonej. Dokumenty, o których mowa w rozdziale V pkt 9 SIWZ, wymienione w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dn. 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich zamawiający może żądać od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Pozostałe dokumenty, o których mowa w rozdziale V pkt 9 SIWZ, należy złożyć w formie oryginału. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. W zakresie nieuregulowanym niniejszą specyfikacją istotnych warunków zamówienia mają zastosowanie przepisy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dn. 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich Zamawiający może żądać od Wykonawcy oraz form, w jakich dokumenty te mogą być składane. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty. Dokumenty, o których mowa w Rozdziale V pkt 9 SIWZ wymienione w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 roku, w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Pozostałe dokumenty, o których mowa w Rozdziale V pkt 9 SIWZ należy złożyć w formie oryginału. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. W zakresie nieuregulowanym Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia mają zastosowanie przepisy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19.02.2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów jakich Zamawiający może żądać od Wykonawcy oraz form w jakich dokumenty te mogą być składane. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty. Wykonawca zgodnie z art. 38 ust. 1 ustawy PZP może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął do zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął po upływie terminu składania wniosku, o którym mowa powyżej, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku, o którym mowa powyżej. Pytanie należy skierować na piśmie na adres: Sekretariat Kanclerza Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, ul. C. K. Norwida 25, 50-375 Wrocław, pokój 142, I piętro lub faxem na numer: 71 320 53 86 lub pocztą elektroniczną (robert.niedzwiecki@up.wroc.pl lub biuro.zampub@up.wroc.pl) z dopiskiem: Dostawa aparatury: wytrząsarki, sprężarki , łaźni, wirówki, zaworów FPLC, wytrząsarki laboratoryjnej, urządzenia do monitoringu zagrożenia rozwoju parcha, urządzenia do monitoringu zagrożenia rozwoju parcha - aparatu do poboru zarodników z powietrza metodą zderzeniową i urządzenia do monitoringu zagrożenia rozwoju parcha- systemu do analizy powierzchni liści do projektu Wykorzystanie drożdży Y. lipolytica i D. hansenii, enzymów oraz toksyn killerowych do otrzymywania preparatów przydatnych w przemyśle i agrotechnice współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013, nr POIG.01.03.01-02-080/12 . Sprawa nr RAP.272.95.2014. Zamawiający przekaże Wykonawcy faxem (lub pocztą elektroniczną) odpowiedzi na zadane przez niego pytania, nie ujawniając ich źródła oraz zamieści je na stronie internetowej: www.up.wroc.pl (zakładka: przetargi). Wykonawcy mają obowiązek stałego śledzenia ww. strony internetowej Zamawiającego. Nie udziela się żadnych ustnych i telefonicznych informacji, wyjaśnień czy odpowiedzi na kierowane do Zamawiającego zapytania w sprawach wymagających pisemności postępowania. Wszelkie modyfikacje uzupełnienia i ustalenia oraz zmiany, w tym zmiany terminów, jak również zapytania Wykonawców wraz z wyjaśnieniami stają się integralną częścią SIWZ i będą wiążące przy składaniu ofert. Wszelkie prawa i zobowiązania Wykonawcy odnośnie do wcześniej ustalonych terminów będą podlegały nowemu terminowi. Jeżeli zmiana treści specyfikacji prowadzi do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu, Zamawiający zamieści ogłoszenie o zmianie ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych, przedłużając jednocześnie termin składania ofert o czas niezbędny na wprowadzenie zmian w ofertach, jeżeli spełnione zostaną przesłanki określone w art. 12a ust. 1 i 2 ustawy Pzp. Niezwłocznie po zamieszczeniu ogłoszenia o zmianie ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych, Zamawiający zamieści informację o zmianach na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej Zamawiającego. Jeżeli wprowadzona modyfikacja SIWZ nie prowadzi do zmiany treści ogłoszenia, Zamawiający przedłuża termin składania ofert o czas niezbędny na wprowadzenie zmian w ofertach, jeżeli będzie to niezbędne, informując o tym Wykonawców, którym przekazano SIWZ oraz zamieszcza informację na stronie internetowej Zamawiającego. BZPiU jest czynne od poniedziałku do piątku od 7:30 do 15:30. W przypadku, gdy Wykonawca otrzymał SIWZ w wersji papierowej, odpowiedzi na pytania oraz wszelkie informacje dotyczące zmiany treści SIWZ zostaną mu przesłane faxem (lub pocztą elektroniczną) oraz pocztą. Zamawiający nie przewiduje zebrania wykonawców. Wykonawcom i uczestnikom konkursu, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy PZP przysługują środki ochrony prawnej. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 ustawy PZP. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechanie czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy. W niniejszym postępowaniu odwołanie przysługuje wyłącznie wobec czynności: wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki lub zapytania o cenę; opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu; wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia; odrzucenia oferty odwołującego. Odwołanie powinno wskazywać czynności lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on się zapoznać z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia za pomocą jednego ze sposobów określonych w art. 27 ust. 2 ustawy PZP. Wykonawca lub uczestnik konkursu może w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować Zamawiającego o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez niego lub zaniechaniu czynności, do której jest on zobowiązany na podstawie ustawy, na które nie przysługuje odwołanie na podstawie art. 180 ust. 2 ustawy PZP. W przypadku uznania zasadności przekazanej informacji Zamawiający powtarza czynność albo dokonuje czynności zaniechanej, informując o tym Wykonawców w sposób przewidziany w ustawie dla tej czynności. Na czynności, o których mowa powyżej nie przysługuje odwołanie z zastrzeżeniem art. 180 ust. 2. ustawy PZP. Terminy na wniesienie odwołania zostały określone w art. 182 ustawy PZP. Na orzeczenie Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu. W postępowaniu toczącym się wskutek wniesienia skargi stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. - Kodeks postępowania cywilnego o apelacji, jeżeli przepisy niniejszego rozdziału nie stanowią inaczej. Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania zamawiającego. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. poz. 1529) jest równoznaczne z jej wniesieniem. Prezes Izby przekazuje skargę wraz z aktami postępowania odwoławczego właściwemu sądowi w terminie 7 dni od dnia jej otrzymania. W terminie 21 dni od dnia wydania orzeczenia skargę może wnieść także Prezes Urzędu. Prezes Urzędu może także przystąpić do toczącego się postępowania. Do czynności podejmowanych przez Prezesa Urzędu stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. - Kodeks postępowania cywilnego o prokuratorze. Skarga powinna czynić zadość wymaganiom przewidzianym dla pisma procesowego oraz zawierając oznaczenie zaskarżonego orzeczenia, przytoczenie zarzutów, zwięzłe ich uzasadnienie, wskazanie dowodów, a także wniosek o uchylenie orzeczenia lub o zmianę orzeczenia w całości lub w części. W postępowaniu toczącym się na skutek wniesienia skargi nie można rozszerzyć żądania odwołania ani występować z nowymi żądaniami..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zakup wytrząsarki i sprężarki.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. Szczegółowe parametry techniczne przedmiotu zamówienia zawarto w załącznikach nr 6a1 i 6a2 do SIWZ. Szczegółowe zasady realizacji zamówienia dla niniejszego przedmiotu zamówienia określają wzory umów stanowiące załączniki nr 5a do SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.00.00.00-5, 38.46.00.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zakup 5 łaźni.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. Szczegółowe parametry techniczne przedmiotu zamówienia zawarto w załącznikach nr 6b1 i 6b2 do SIWZ. Szczegółowe zasady realizacji zamówienia dla niniejszego przedmiotu zamówienia określają wzory umów stanowiące załączniki nr 5b do SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.00.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: zakup wirówki.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. Szczegółowe parametry techniczne przedmiotu zamówienia zawarto w załącznikach nr 6c do SIWZ. Szczegółowe zasady realizacji zamówienia dla niniejszego przedmiotu zamówienia określają wzory umów stanowiące załączniki nr 5c do SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.40.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: zakup zaworów FPLC - 2 szt..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. Szczegółowe parametry techniczne przedmiotu zamówienia zawarto w załącznikach nr 6d do SIWZ. Szczegółowe zasady realizacji zamówienia dla niniejszego przedmiotu zamówienia określają wzory umów stanowiące załączniki nr 5d do SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.00.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: zakup wytrząsarki laboratoryjnej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. Szczegółowe parametry techniczne przedmiotu zamówienia zawarto w załącznikach nr 6e do SIWZ. Szczegółowe zasady realizacji zamówienia dla niniejszego przedmiotu zamówienia określają wzory umów stanowiące załączniki nr 5e do SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.00.00.00-5, 38.46.00.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: zakup urządzenia do monitoringu zagrożenia rozwoju parcha- sygnalizatora do wykrywania warunków do infekcji.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. Szczegółowe parametry techniczne przedmiotu zamówienia zawarto w załącznikach nr 6f do SIWZ. Szczegółowe zasady realizacji zamówienia dla niniejszego przedmiotu zamówienia określają wzory umów stanowiące załączniki nr 5f do SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.90.00.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: zakup urządzenia do monitoringu zagrożenia rozwoju parcha - aparatu do poboru zarodników z powietrza metodą zderzeniową.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. Szczegółowe parametry techniczne przedmiotu zamówienia zawarto w załącznikach nr 6g do SIWZ. Szczegółowe zasady realizacji zamówienia dla niniejszego przedmiotu zamówienia określają wzory umów stanowiące załączniki nr 5g do SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.90.00.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: zakup urządzenia do monitoringu zagrożenia rozwoju parcha - systemu do analizy powierzchni liści..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. Szczegółowe parametry techniczne przedmiotu zamówienia zawarto w załącznikach nr 6h do SIWZ. Szczegółowe zasady realizacji zamówienia dla niniejszego przedmiotu zamówienia określają wzory umów stanowiące załączniki nr 5h do SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.90.00.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.