eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaŚwiadczenie usług szkoleniowych dla kadry kierowniczej uczelni w ramach realizacji projektu Podniesienie jakości zarządzania Politechniką Warszawską - VII tura, znak postępowaniaBRPS/ZP13/2014

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-06-03

Warszawa: Świadczenie usług szkoleniowych dla kadry kierowniczej uczelni w ramach realizacji projektu Podniesienie jakości zarządzania Politechniką Warszawską - VII tura, znak postępowania: BRPS/ZP13/2014
Numer ogłoszenia: 187036 - 2014; data zamieszczenia: 03.06.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Politechnika Warszawska , Pl. Politechniki 1, 00-661 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 2346206, 2346630, faks 022 2346217, 6286075.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pw.edu.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług szkoleniowych dla kadry kierowniczej uczelni w ramach realizacji projektu Podniesienie jakości zarządzania Politechniką Warszawską - VII tura, znak postępowania: BRPS/ZP13/2014.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług szkoleniowych dla kadry kierowniczej uczelni w ramach realizacji projektu Podniesienie jakości zarządzania Politechniką Warszawską - VII tura, obejmujące następujące szkolenia: A. Uczelnia przyszłości - nowe narzędzia zarządzania oraz komunikacji naukowej; B. Uczelnia przyszłości - narzędzia transferu technologii; C. Zarządzanie kapitałem intelektualnym uczelni; D. Komercjalizacja wiedzy na uczelniach technicznych; E. Polskie i międzynarodowe rankingi uczelni wyższych jako sposób pomiaru i oceny funkcjonowania uczelni; F. Kompetencje, funkcjonowanie i kryteria ocen Polskiej Komisji Akredytacyjnej w świetle obowiązującego prawa; G. Uzyskiwanie uprawnień doktorskich i habilitacyjnych - nowe procedury uzyskiwania stopni naukowych i tytułu naukowego, w tym planowane zmiany - nowelizacja ustawy prawo szkolnictwie wyższym; H. Przygotowywanie patentu i komercjalizacja wynalazku.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.51.10.00 - Usługi szkolenia personelu .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.09.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie przeprowadził, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również prowadzi, co najmniej 20 szkoleń, które spełniają łącznie niżej wymienione założenia: a) co najmniej 3 szkolenia zostały zrealizowane na zamówienie uczelni publicznej i dotyczyły jakości zarządzania uczelnią publiczną; b) co najmniej 3 szkolenia zostały zrealizowane na zamówienie uczelni publicznej i były dedykowane dla kadry kierowniczej uczelni; c) co najmniej 3 szkolenia zostały zrealizowane na terenie uczelni i trwały min. 8 godz.; d) co najmniej 5 szkoleń dotyczyło komercjalizacji wiedzy i własności intelektualnej w Uczelni; e) co najmniej 3 szkolenia dotyczyły kompetencji, funkcjonowania i kryteriów ocen Polskiej Komisji Akredytacyjnej w świetle obowiązującego prawa; f) co najmniej 3 szkolenia obejmowały swym zakresem nowelizację ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym. UWAGA: - Szkolenia, w odniesieniu od których Zamawiający użył określenia obejmowały swym zakresem, musiały zawierać co najmniej 1 (jeden) moduł dotyczący opisanego zagadnienia. - Szkolenia w odniesieniu od których Zamawiający użył określenia dotyczyły, musiały być w całości poświęcone opisanemu zagadnieniu. - W przypadku, gdy ofertę składają podmioty działające wspólnie warunek wskazany powyżej mogą spełniać łącznie. - Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców wg formuły spełnia - nie spełnia

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca zobowiązany jest wykazać się dysponowaniem odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.: dysponowaniem co najmniej 3 (trzema) trenerami, którzy będą uczestniczyli w wykonywaniu zamówienia, posiadającymi następujące kwalifikacje: Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.: dysponowania co najmniej 3 (trzema) trenerami, którzy będą uczestniczyli w wykonywaniu zamówienia, posiadającymi następujące kwalifikacje: A. Trener prowadzący szkolenia z zakresu uczelni przyszłości - nowych narzędzi zarządzania oraz komunikacji naukowej, który/a posiada: - wykształcenie wyższe (II stopnia), - co najmniej 3-letnie praktyczne doświadczenie w dziedzinie narzędzi zarządzania oraz komunikacji naukowej, poparte udziałem w co najmniej 1 projekcie/przedsięwzięciu, - co najmniej 3-letnie doświadczenie trenerskie, a w tym okresie, wykonał/a co najmniej 50 godzin szkoleniowych, - w okresie ostatnich 3 (trzech) lat, przed upływem terminu składania ofert, przeprowadził/a co najmniej 5 szkoleń/seminariów/konferencji/warsztatów, które obejmowały swym zakresem nowe narzędzia zarządzania oraz komunikacji naukowej; B. Trener prowadzący szkolenie z zakresu uczelni przyszłości - narzędzi transferu technologii, który/a posiada: - wykształcenie wyższe (II stopnia), - co najmniej 3-letnie praktyczne doświadczenie w dziedzinie narzędzi transferu technologii, poparte udziałem w co najmniej 1 projekcie/przedsięwzięciu, - co najmniej 3-letnie doświadczenie trenerskie, a w tym okresie, wykonał/a co najmniej 50 godzin szkoleniowych, - w okresie ostatnich 3 (trzech) lat, przed upływem terminu składania ofert, przeprowadził/a co najmniej 5 szkoleń/seminariów/konferencji/warsztatów, które obejmowały swym zakresem narzędzia transferu technologii; C. Trener prowadzący szkolenia z zakresu zarządzania kapitałem intelektualnym uczelni, który/a posiada: - wykształcenie wyższe (II stopnia), - co najmniej 3-letnie doświadczenie trenerskie, a w tym okresie, wykonał/a co najmniej 50 godzin szkoleniowych, - w okresie ostatnich 3 (trzech) lat, przed upływem terminu składania ofert, przeprowadził/a co najmniej 5 szkoleń/seminariów/konferencji/warsztatów, które obejmowały swym zakresem zarządzanie kapitałem intelektualnym uczelni; D. Trener prowadzący szkolenia z zakresu komercjalizacji wiedzy na uczelniach technicznych, który/a posiada: - wykształcenie wyższe (II stopnia), - co najmniej 3-letnie praktyczne doświadczenie w dziedzinie komercjalizacji wiedzy na uczelniach, poparte udziałem w co najmniej 1 projekcie/przedsięwzięciu, - w okresie ostatnich 3 (trzech) lat, przed upływem terminu składania ofert, przeprowadził/a co najmniej 5 szkoleń/seminariów/konferencji/warsztatów, które obejmowały swym zakresem tematykę komercjalizacji wiedzy na uczelniach technicznych; E. Trener prowadzący szkolenia z zakresu polskich i międzynarodowych rankingów uczelni wyższych jako sposobu pomiaru i oceny funkcjonowania uczelni, który/a posiada: - wykształcenie wyższe (II stopnia), - co najmniej 3-letnie doświadczenie trenerskie, a w tym okresie, wykonał co najmniej 50 godzin szkoleniowych, - w okresie ostatnich 3 (trzech) lat, przed upływem terminu składania ofert, przeprowadził/a co najmniej 3 szkolenia/seminaria/konferencje/warsztaty dedykowane dla uczelni, w tym min. 1 dot. polskich i międzynarodowych rankingów na uczelniach wyższych w Polsce; F. Trener prowadzący szkolenia z zakresu kompetencji, funkcjonowania i kryteriów ocen Polskiej Komisji Akredytacyjnej w świetle obowiązującego prawa, który/a posiada: - wykształcenie wyższe (II stopnia), - co najmniej 2-letnie doświadczenie w pracy w roli eksperta formalno-prawnego Polskiej Komisji Akredytacyjnej, - w okresie ostatnich 3 (trzech) lat, przed upływem terminu składania ofert, przeprowadził/a co najmniej 5 szkoleń/seminariów dotyczących kompetencji, funkcjonowania i kryteriów ocen Polskiej Komisji Akredytacyjnej w świetle obowiązującego prawa; G. Trener prowadzący szkolenia z zakresu uzyskiwania uprawnień doktorskich i habilitacyjnych - nowych procedur uzyskiwania stopni naukowych i tytułu naukowego, w tym planowanych zmian - nowelizacja ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym, który/a posiada: a) wykształcenie wyższe (II stopnia), b) co najmniej 3-letnie doświadczenie trenerskie, a w tym okresie, wykonał/a co najmniej 50 godzin szkoleniowych, c) w okresie ostatnich 3 (trzech) lat, przed upływem terminu składania ofert, przeprowadził/a co najmniej 5 szkoleń, spełniających łącznie poniższe warunki: - co najmniej 5 szkoleń/ warsztatów/seminariów obejmujących swym zakresem nowelizację ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym, - co najmniej 1 szkolenie było dedykowane dla kadry kierowniczej uczelni i obejmowało swym zakresem uzyskiwanie uprawnień doktorskich i habilitacyjnych - nowe procedury uzyskiwania stopni naukowych i tytułu naukowego; H. Trener prowadzący szkolenia z zakresu przygotowywania patentów i komercjalizacji wynalazków który/a posiada: a) wykształcenie wyższe (II stopnia), b) co najmniej 3-letnie praktyczne doświadczenie w dziedzinie komercjalizacji technologii, poparte udziałem w co najmniej 1 projekcie/przedsięwzięciu, c) co najmniej 3-letnie doświadczenie trenerskie, a w tym okresie, wykonał/a co najmniej 100 godzin szkoleniowych, d) w okresie ostatnich 3 (trzech) lat, przed upływem terminu składania ofert, przeprowadził/a co najmniej 5 szkoleń, spełniających łącznie poniższe warunki: - co najmniej 4 szkolenia/konferencje/seminaria dotyczyły przygotowywania patentów i komercjalizacji wynalazków, - co najmniej 1 szkolenie było dedykowane dla kadry kierowniczej uczelni technicznej i dotyczyło przygotowywania patentów i komercjalizacji wynalazków. UWAGA: - Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji kilku trenerów przez jedną osobę, jednakże Wykonawca musi zapewnić zespół, co najmniej 3 (trzech) trenerów. - W przypadku, gdy 1 osoba pełni funkcję kilku trenerów musi spełniać łącznie wszystkie wymagania dla nich opisane. - Zamawiający dopuszcza prowadzenie każdego ze szkoleń przez więcej niż 1 osobę (maksymalnie 2 osoby), przy czym każda z tych osób musi samodzielnie spełniać wszystkie wymagania opisane dla poszczególnych trenerów. - Szkolenia, w odniesieniu od których Zamawiający użył określenia obejmowały swym zakresem, musiały zawierać co najmniej 1 (jeden) moduł dotyczący opisanego zagadnienia. - Szkolenia w odniesieniu od których Zamawiający użył określenia dotyczyły, musiały być w całości poświęcone opisanemu zagadnieniu. - W przypadku, gdy ofertę składają podmioty działające wspólnie warunek wskazany powyżej mogą spełniać łącznie. - Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców wg formuły spełnia - nie spełnia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. oryginał oświadczenia potwierdzającego spełnianie przez Wykonawcę warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy, sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do Specyfikacji; 2. pełnomocnictwo, określające jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy - w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik; 3. pełnomocnictwo określające zakres umocowania pełnomocnika ustanowionego do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, stosownie do art. 23 ust. 2 ustawy - w przypadku, gdy ofertę składają wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia; 4. pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia - w przypadku, gdy Wykonawca, w celu wykazania spełnienia warunków, o których mowa w pkt. III.3) Ogłoszenia, będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu oraz osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków, sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik 3 do Specyfikacji; 5. jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. III.4.3.1) Wykonawca zastępuje je dokumentem zawierającymi oświadczenie, w którym określono także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem - wystawione z odpowiednią datą wymaganą dla tych dokumentów

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 0.35
  • 2 - Program szkoleń (P) - 0.44
  • 3 - Publikacje tematyczne trenera (T) - 0.08
  • 4 - Zaświadczenia MEN (Z) - 0.13

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień niniejszej Umowy w następujących przypadkach: a. w zakresie ilości grup szkoleniowych (zmniejszenie), gdy na 7 dni przed planowaną datą rozpoczęcia poszczególnych szkoleń, nie zostanie zrekrutowana minimalna liczba uczestników poszczególnych szkoleń, tj. 10 osób; b. w części dotyczącej sposobów realizacji poszczególnych czynności opisanych w umowie, w przypadku konieczności dostosowania tych zapisów do aktualnych standardów rynkowych lub regulacyjnych wymaganych dla prawidłowego i akceptowalnego poziomu świadczonej usługi; c. w zakresie aktualizacji danych Wykonawcy poprzez zmianę w szczególności nazwy przedsiębiorstwa, zmianę adresu siedziby, zmianę formy prawnej Wykonawcy; d. w przypadku zmiany obowiązujących przepisów prawa odnoszących się do niniejszego zamówienia; e. w zakresie terminu, w przypadku wystąpienia siły wyższej, przez co rozumie się katastrofalne działania przyrody (np. niezwykłe mrozy), akty władzy ustawodawczej i wykonawczej (np. wywłaszczenie) oraz niektóre zaburzenia życia zbiorowego (np. zamieszki uliczne) z wyłączeniem protestów pracowniczych, powodującej konieczność zmiany pierwotnych warunków realizacji usługi przewidzianej w SOPZ, gdy realizacja usługi na dotychczasowych warunkach uniemożliwiałaby dotrzymanie przez Wykonawcę istotnych postanowień umowy, pomimo dołożenia przez Wykonawcę wszelkich starań; f. w przypadku zaistnienia okoliczności, z przyczyn obiektywnych niezależnych od Stron niniejszej umowy, powodujących konieczność zmiany pierwotnych warunków realizacji przedmiotu zamówienia przewidzianego w SOPZ, stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ, gdy realizacja przedmiotu zamówienia na dotychczasowych warunkach uniemożliwiałaby dotrzymanie przez Wykonawcę istotnych warunków postanowień umowy, pomimo dołożenia przez Wykonawcę wszelkich starań. 2. Zmiana umowy może nastąpić wyłącznie w przypadku, gdy okoliczności wskazane powyżej nie są spowodowane działaniem bądź zaniechaniem działania przez Wykonawcę

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zamowienia.pw.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Politechnika Warszawska, Biuro Rozwoju i Projektów Strategicznych, ul. Polna 50, pok. 601, 00-644 Warszawa.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.06.2014 godzina 11:00, miejsce: Politechnika Warszawska, Biuro Rozwoju i Projektów Strategicznych, ul. Polna 50, pok. 601, 00-644 Warszawa.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedmiot zamówienia jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach poddziałania 4.1.1. Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach projektu Podniesienie jakości zarządzania Politechniką Warszawską, nr umowy UDA-POKL-04.01.01-00-100/11-00.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.