Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2010-01-27
Krzywda: Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Huta Dąbrowa i Podosie, gm. Krzywda
Numer ogłoszenia: 18711 - 2010; data zamieszczenia: 27.01.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Krzywda , ul. Żelechowska 24B, 21-470 Krzywda, woj. lubelskie, tel. 025 7551006, faks 025 7551061.
- Adres strony internetowej zamawiającego: https://krzywda.netbip.pl/
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Huta Dąbrowa i Podosie, gm. Krzywda.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Zakres niniejszego postępowania obejmuje wykonanie przedsięwzięcia pod nazwą Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Huta Dąbrowa i Podosie, gm. Krzywda Teren inwestycji obejmuje miejscowości Huta Dąbrowa i Podosie. W miejscowości Huta Dąbrowa przedsięwzięcie obejmuje ulice: Żytnia, Cmentarna, Sienkiewicza, Cicha, Wąska, Leśna, Hutnicza, Ceglana, Sienkiewicza, Żwirowa, Południowa, Słoneczna, Długa, Miła, Nowa i Zakładowa. Wymieniony teren jest terenem zabudowy jednorodzinnej i częściowo wielorodzinnej. Z posesji na tym terenie ścieki bytowo - gospodarcze gromadzone są w bezodpływowych zbiornikach ścieków różnej konstrukcji, a następnie wywożone samochodami ascenizacyjnymi na oczyszczalnię ścieków w Hucie Dąbrowa. Kanały sanitarne zaprojektowano z rur PVC-U SN8 Dn200-250 tak, aby zapewnić grawitacyjny odpływ ścieków z istniejących budynków. Podłączenia kanalizacyjne zaprojektowano z PVC-U SN4 Dn160-200. Przebieg trasy projektowanych kanałów i podłączeń przedstawiono w części graficznej dokumentacji projektowej. Na trasie kanału przewidziano zbiornikową przepompownię ścieków, z której rurociągiem tłocznym ścieki odprowadzone będą do istniejącego kanału sanitarnego. Całość robot należy realizować zgodnie z Warunkami technicznymi wykonania i odbioru robot budowlano - montażowych - część II Instalacje sanitarne i przemysłowe. Celem określenia warunków gruntowo-wodnych na trasie kanału wykonano, 9 szt. otworów wiertniczych o głębokości 2,5 do 6,0 m. W wykonanych otworach stwierdzono prostą budowę geologiczną. Przeważają utwory II kategorii, które stanowią 85% nawierconych gruntów. Grunty IV kategorii stanowią 15% nawierconych gruntów. Na opiniowanym terenie w czasie wykonania wierceń nie stwierdzono występowanie wody gruntowej. Kanały sanitarne przewiduje się wykonać z rur PVC-U SN8 Dn200-250 łączonych na uszczelkę gumową na podsypce piaskowej grubości 15 cm. Długość kanałów sanitarnych PVC-U SN8Dn200 wynosi 3713 mb Długość kanałów sanitarnych PVC-U SN8Dn250 wynosi 46 mb. Razem długość kanału sanitarnego wynosi 3759 mb Uzbrojenie kanału stanowią studzienki rewizyjne O1000, studzienki inspekcyjne O 425 i przewietrzniki kanałów. Łączna długość rurociągu tłocznego wynosi 643 mb. Dla całego zadania zaprojektowano 202 szt. podłączeń o długości: PVC-U SN4 Dn160 - 4034 mb PVC-U SN4 Dn200 - 184 mb Długość rur w podłączeniach przepadowych: Dn160 - 144 mb Dn200 - 2 mb. Łączna długość rur w podłączeniach kanalizacyjnych wynosi 4364 mb. Zestawienie podłączeń kanalizacyjnych stanowi załącznik do dokumentacji projektowej. Przekraczanie przeszkód terenowych wykonać metodą przecisku stalowymi rurami osłonowymi w tym: przecisk O 356x10,9 szt./mb - 8/73; przecisk O 273x7,1 szt./mb - 32/286; przecisk O 168x7,3 szt./mb - 2/13; ogółem: przeciski szt./mb 42/372. Zbiornikową przepompownię ścieków zlokalizowano na części działki nr 53/12 w miejscowości Huta Dąbrowa przy ul. Leśnej. W rejonie lokalizacji zbiornikowej przepompowni ścieków działka jest niezabudowana, uzbrojona w sieć wodociągową i nieogrodzona. Przyjęto bezobsługową zbiornikową przepompownię ścieków stanowiącą kompletny obiekt składający się z: - płaszcza pompowni, - pomp zatapianych, - osprzętu hydrauliczno-mechanicznego, - układu sterowniczo - alarmowego, - układu zasilającego z zabezpieczeniami. Zbiornik przepompowni stanowi jednocześnie komorę czerpalno-retencyjną wraz z jej obudową. Przepompownia wykorzystana jest jako kompletne urządzenie i montowane w gotowym wykopie. W miejscowości Podosie niniejszym zamówieniem przewidziano wykonanie kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączeniami na odcinku od stacji wodociągowej z przepompownią na jej terenie włącznie, w kierunku oczyszczalni ścieków. Zakres zamówienia obejmuje również wykonanie przyłączeń kanalizacji sanitarnych (kontynuacja) do posesji, na odcinku kanalizacji wykonanej w ramach odrębnego zlecenia. Wieś Podosie jest typową ulicówką o zabudowie po obu stornach drogi. Sieć kanalizacyjną zaprojektowano w drodze i w poboczu na całej długości z rur PCV 200 mm o połączeniach kielichowych. Kierunek odprowadzanych ścieków będzie w odwrotnym kierunku niż naturalny spadek terenu. Sposób lokalizacji sieci kanalizacyjnej wynika z usytuowania oczyszczalni ścieków we wsi Huta Dąbrowa. Odwrotny spadek terenu spowodował konieczność odprowadzenia ścieków do przepompowni w odwrotnym kierunku od kierunku transportu ścieków. W związku z powyższym w jednym wykopie znajdą się rurociągi grawitacyjne i tłoczne PE 90 mm. Zaprojektowano 3 przepompownie z polimerobetonu z zamontowaniem armatury kwasoodpornej i po 2 pompy zatapiane do ścieków. Trasa sieci przebiega po stronie drogi o większej ilości zabudowań. Konieczne będzie likwidacja skorodowanych krawężników i cięcie asfaltu wzdłuż trasy. Studzienki zaprojektowano PCV 425 mm i betonowe 1200 mm. Wykop o ścianach pionowych w szalunku. Po zakończeniu robót należy ułożyć nowe krawężniki i odtworzyć wyciętą część drogi asfaltowej. Przyłącza kanalizacyjne należy wykonać z rur PCV 150 mm o połączeniach kielichowych na uszczelkę gumową. Studzienki inspekcyjne z PCV 315 mm. Każde przyłącze połączyć z instalacją wewnętrzną budynków, w przypadku budynków o braku instalacji- przyłącze doprowadzić do budynku. Dla określenia warunków gruntowo-wodnych na trasie kanału wykonano badania podłoża gruntowego dla projektowanej kanalizacji sanitarnej w Podosiu. Badania te załączone są do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Wielkość kanalizacji sanitarnej we wsi Podosie w ramach niniejszego zamówienia to: kanalizacja grawitacyjna PCV 200 mm - 1097 mb; kolektory tłoczne: PE 90 mm - 402 mb; PE 110 mm - 1190 mb; przepompownie ścieków - 3 kpl.; przecisk 219x6,7 mm - 16 mb; przyłącza sanitarne PCV 150 - 1236 mb; roboty drogowe i odwodnienie wykopów. Zestawienie podłączeń kanalizacyjnych stanowi załącznik do dokumentacji projektowej. Nieobjęty niniejszym postępowaniem (wyłączony z niniejszego zamówienia) zakres robót wykonany odrębnym zamówieniem (odrębną umową) obejmuje sieć kanalizacji sanitarnej i wodociągu na odcinku od istniejącej stacji wodociągowej do posesji Nr działki geodezyjnej 106 we wsi Podosie. Odcinek wodociągu wykonany był celem zwiększenia przepustowości sieci wodociągowej w obszarze zabudowanym we wsi Podosie. Kanalizację na odcinku w/w wodociągu wykonano jednocześnie z wodociągiem ze względów ekonomicznych, dlatego tez rurociąg kanalizacji i wodociągu został zaprojektowany równolegle, wykorzystując jednocześnie prace ziemne, odwodnienie wykopów oraz odtworzenie podbudowy i nawierzchni jezdni drogi gminnej. Wykonany układ kanalizacji sanitarnej i wodociągu to: kanał grawitacyjny O 0,20 m z rur PCV długości 413 m; odgałęzienia sanitarne O 0,15 m PVC -12 szt. o łącznej długości 72 m (6m/szt.- celem wykonania robót w pasie drogowym); studzienki rewizyjne z kręgów betonowych i PCV zgodnie z projektem dla tego odcinka sieci kanalizacji sanitarnej; sieć wodociągową PCV O 160 długości 424 m (łącznie z wykonaniem połączenia w instalację istniejącej stacji wodociągowej i włączeniem w istniejącą sieć (na wysokości działki Nr 106) w Podosiu. Wykonany odcinek kanalizacji jest częścią kanalizacji wsi Podosie, zostanie włączony do eksploatacji po wykonaniu całego zakresu objętego dokumentacją projektową i zostanie podłączony w ramach niniejszego zamówienia. Niniejszym postępowaniem zakres robót, określony jest dokumentacją projektową tj. projektem budowlanym i pozwoleniem na budowę Nr B 7351 -3/L/195/ z dnia 06-05-2005r z wyjątkiem zakresu opisanego jako wyłączony (wykonany). Przewody układać na przewidzianej w projekcie głębokości ze spadkiem, po wykonaniu dna wykopu i podsypki piaskowej gr. 15cm. Obsypkę grubości 30 cm wykonać z piasku. Prośbę szczelności kanału wykonać w oparciu o PN-92/B-10753 Rurociągi montować zgodnie z instrukcją producenta. Całość robot wykonać wg części graficznej projektu budowlanego Rurociąg tłoczny. Do odprowadzania ścieków z przepompowni projektuje się przewód tłoczny z rur PE-HD PN 0,6 MPa łączonych metodą zgrzewania elektrooporowego. Trasę rurociągu tłocznego przedstawiono na planach sytuacyjnych. Posadowienie rurociągu na podsypce z piasku po uprzednim ręcznym wyrównaniu wykopu. Na trasie rurociągu tłocznego przewidziano czyszczaki kanałowe. Zakończenie rurociągu tłocznego w studzience rozprężnej. Na załamaniach przewodów zastosować bloki oporowe wg BN-81/9192-05 typ. I C. Próbę ciśnieniową przeprowadzić w oparciu o PN-81/B-10725. Całość robót wykonać zgodnie z częścią graficzną projektu budowlanego. Podłączenia kanalizacyjne przewiduje się wykonać z rur PVC-U SN4 Dn160-200 łączonych na uszczelkę gumową na podsypce z piasku grubości 15 cm. Obsypkę grubości 30 cm wykonać z piasku. Podłączenia poszczególnych posesji przewidziano: poprzez wykonanie studzienek do nowych podłączeń budynków oraz wykonanie studzienek na istniejących przewodach kanalizacyjnych Istniejące zbiorniki bezodpływowe ścieków należy bezwzględnie zlikwidować. Zlikwidowane zbiorniki należy poddać dezynfekcji chlorkiem wapnia 100 mg/dm3 lub chloraminą w ilości 20-30 mg/dm3 wody. Czas dezynfekcji 24 godziny. Dopuszcza się zastosowanie rozwiązań innych producentów niż wskazano w dokumentacji projektowej pod warunkiem ścisłego spełnienia projektowanych rozwiązań i standardów wykonania. W szczególności w elementach uzbrojenia powinny być spełnione warunki: - zapewnienie szczelności w rożnych warunkach obciążeniowych i zgodnych z wymaganiami normatywnymi na ciśnienie co najmniej 0,5 bar (5,0 m słupa wody); - zapewnienie zastosowania odpowiednich włazów klasy B125 i D400. - odporności chemicznej materiału studzienki oraz ewentualnych uszczelek na ścieki; - wytrzymałości oraz siły wyporu wody gruntowej; - możliwość wykonania podłączeń na dowolnej wysokości studzienki; - możliwość jednoczesnych podłączeń lewych i prawych w dnie studzienki; - płynną regulację wysokości studzienki; - posiadanie aprobaty dopuszczającej do stosowania w sieciach kanalizacyjnych oraz w pasie drogowym. Studzienki kanalizacyjne - kanały sanitarne: Na trasie kanału zaprojektowano studzienki przelotowe, podłączeniowe i przepadowe O 425 ze zwieńczeniem D400, O 1000 ze zwieńczeniem D400. Konstrukcja studzienki O 1000 i O 425 składa się z trzech podstawowych elementów wykonanych z polietylenu: kinety (podstawa studzienki), pierścieni dystansowych (tworzących komin studzienki) oraz stożka lub rury teleskopowej (aby można było zastosować zwieńczenie). W skład zwieńczenia wchodzi pokrywa żeliwna układana bezpośrednio na stożku lub betonowy pierścień odciążający i właz. Dodatkowymi elementami są betonowe pierścienie odciążające oraz włazy żeliwne kl. B125 i D400. Studzienki przepadowe wykonać należy stosując na zewnątrz piony przepadowe i połączenia in situ. Lokalizacja, typ i głębokość posadowienia wg części graficznej dokumentacji projektowej. Studzienki kanalizacyjne - podłączenia kanalizacyjne. Na trasie podłączeń kanalizacyjnych zaprojektowano studzienki przelotowe i podłączeniowe O 425 ze zwieńczeniem kl. B125. Konstrukcja studzienki O 425 składa się z trzech podstawowych elementów: kinety, rury karbowanej stanowiącej komin studzienki i zwieńczenia. Lokalizację, typ i głębokość posadowienia wg części graficznej dokumentacji projektowej. Studzienka rozprężna: Celem wytracenia prędkości przepływu ścieków, połączenia rurociągów tłocznych z kanałami grawitacyjnymi przewiduje się poprzez studzienkę rozprężną. Zaprojektowano studzienkę rozprężną O 1000 typ PE -. Przewiduje się wykonanie studzienki rozprężnej ze zwieńczeniem kl. D400. Lokalizacja i głębokość posadowienia wg części graficznej opracowania. Przekraczanie przeszkód terenowych: Przejścia przewodów kanalizacyjnych pod przeszkodami terenowymi projektuje się w rurach stalowych osłonowych wg KB.4.-4.11.6(P-3). Roboty ziemne należy wykonać zgodnie z normą PN-B-10736 Roboty ziemne. Wykopy otwarte dla przewodów wodociągowych i kanalizacyjnych. Ze względu na głębokość wykonywanych robot ziemnych, ich lokalizację, rodzaj gruntu przewiduje się wykopy wąskoprzestrzenne o ścianach pionowych, szalowanych poziomo. Szerokość wykopu 1 m. Grunt kat. II - 85 %, kat. III - 15 %. Wykopy pod kanały przewiduje się wykonać mechanicznie - 90 %. Przy zbliżeniach z istn. uzbrojeniem podziemnym i miejscach trudnodostępnych ręcznie - 10 %. Dla podłączeń kanalizacyjnych wykop mechaniczny - 50%, ręczny - 50%. Dla montażu studni kanalizacyjnych O1000 wykopy obiektowe o wymiarach 2,0 x 2,0 m. Na odcinakach robót w ulicach przewiduje się całkowitą wymianę gruntu kat. IV w ilości 15% objętości wykopów (odwiezienie urobku na odległość do 4km w miejsce wskazane przez inwestora). Zasypkę wykopu wykonać ręcznie do wys. 30 cm nad poziom rury, a pozostałą przestrzeń wypełnić gruntem rodzimym mechanicznie. Zagęszczanie zasypki wykonywać warstwami co 30 cm do stopnia zagęszczenia Is>97. Materiał stosowany na zasypkę powinien spełniać warunki: - musi być zgodny z projektem budowlanym - nie może szkodliwie lub niszcząco oddziaływać na przewód, jego materiał lub wodę gruntową, - wbudowywany materiał nie może być zamarznięty lub zbrylony - nie może być gruntem wysadzinowym - nie może zawierać materiałów organicznych, śmieci, korzeni drzew itp. - nie może zawierać materiałów mogących uszkodzić przewód np. gruzu, kamieni dużych lub o ostrych krawędziach itp. - maksymalna wielkość ziaren nie może przekraczać: 22mm dla średnic przewodu DN 200mm lub 40mm dla średnic większych, - powinien umożliwiać dobre jego zagęszczenie Odwodnienia wykopów. Na podstawie badań geotechnicznych nie stwierdzono występowanie wód gruntowych do głębokości posadowienia przewodów i elementów uzbrojenia. W przypadku wystąpienia innych warunków niż założono sposób odwodnienia zostanie określony w ramach nadzoru autorskiego. Po zakończeniu robót należy przywrócić nawierzchnię do stanu pierwotnego. Nawierzchnie asfaltowe - na zagęszczonej zasypce wykopu wykonać podbudowę z kruszywa łamanego, stabilizowanego mechanicznie o gr. 20cm, warstwę wiążącą z betonu asfaltowego gr. 5cm i warstwę ścieralną z betonu asfaltowego gr. 5cm. Nawierzchnie żwirowe - nawierzchnię żwirową należy wykonać na wcześniej wykonanej zasypce wykopów. Nawierzchnię żwirową wykonać zgodnie z normą PN-68/S-96031 - Drogi samochodowe - Nawierzchnie żwirowe. Przewiduje się wykonanie nawierzchni żwirowej o szerokości 3,0 m i grubości 2x10cm. Nawierzchnie chodnikowe. Płyty chodnikowe i krawężniki, zdemontowane w trakcie robot, należy powtórnie ułożyć na podsypce piaskowej. Przewiduje się odzysk płyt chodnikowych 70%, krawężniki 80%.. Kanalizację należy wykonać zgodnie z wydanym pozwoleniem na budowę i projektem budowlanym. Ewentualne, uzasadnione (przeszkody terenowe, brak zgody właściciela nieruchomości na której planowane są roboty, inne uzasadnione przyczyny) zmiany przebiegu kanałów i lokalizacji studzienek mogą nastąpić za zgodą Zamawiającego. Ustalenia wykonania niniejszego zamówienia, dotyczą zasad prowadzenia robót związanych z wykonaniem kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej, będącej częścią zakresu objętego projektem budowlanym i pozwoleniem na budowę Nr B 7351 -3/L/195/05 z dnia 06-05-2005r (kanalizacja w miejscowości Podosie) oraz pełnego zakresu objętego projektem budowlanym i pozwoleniem na budowę Nr B 7351 -3/L/795/04 z dnia 16-12-2004r. Roboty objęte niniejszą specyfikacją są to roboty oznaczone kodem, zgodnie z rozporządzeniem nr 2195/2002 z dn. 5 listopada 2002 r. w sprawie Wspólnego Słownika Zamówień[CPV], (Dz. Urz. WE L 340z 16.12.2002 r. z późniejszymi zmianami) Kod CPV: 45.23.13.00-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków, oraz Kod CPV: 45.23.24.23-3 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków Kod CPV: 45.23.31.42-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg. Szczegółowy zakres robót zawiera dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót oraz przedmiary robót stanowiące załączniki do siwz. Zgodnie z art. 31 ust. 1 gdy przedmiotem zamówienia są roboty budowlane, przedmiot niniejszego zamówienia opisany jest za pomocą dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych . Dlatego też ustalenia zawarte w niniejszym opisie, dotyczą zasad prowadzenia robót związanych z wykonaniem kanalizacji sanitarnej, będącej częścią zakresu objętego projektem budowlanym i pozwoleniem na budowę Nr B 7351 -3/L/195/05 z dnia 06-05-2005r (kanalizacja w miejscowości Podosie) oraz pełnego zakresu objętego projektem budowlanym i pozwoleniem na budowę Nr B 7351 -3/L/795/04 z dnia 16-12-2004r. (kanalizacja w miejscowości Huta Dąbrowa) Z uwagi na ryczałtowy charakter zamówienia Wykonawcy winni weryfikacji dokumentacji zamieszczonej na stronie zamawiającego w wersji elektronicznej z oryginałem dokumentacji projektowej znajdującej się w siedzibie zamawiającego. W przypadku wystąpienia rozbieżności w ilościach robót pomiędzy dokumentacją projektową a przedmiarem robót, wiążące są ilości wynikające z faktycznego rozmiaru prac do wykonania zgodnie z dokumentacją projektową. Wykonawcy przed złożeniem oferty winni dokonać weryfikacji zgodności przedmiarów robót z dokumentacją projektową i ze stanem faktycznym poprzez szczegółową analizę ww. dokumentów oraz wizję w terenie. Wszystkie materiały i wyroby budowlane użyte do wykonania przedmiotu zamówienia muszą spełniać wymogi określone w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2006r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) i posiadać odpowiednie atesty dopuszczające je do stosowania (dotyczy w szczególności materiałów mających styczność z wodą do celów socjalnych). Dopuszcza się zastosowanie materiałów i urządzeń innych dostawców i producentów aniżeli określone w projekcie budowlanym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót i przedmiarach robót, z tym że, podstawowym kryterium doboru jakie muszą one spełniać jest zachowanie parametrów technicznych wyspecyfikowanych w dokumentacji projektowej oraz nie pogarszających warunków BHP. Urządzenia winny być wykonane w standardzie zapewniającym nowoczesność i wysoką jakość wykonania zgodnie z wytycznymi zawartymi w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia ofert równoważnych w zakresie zaproponowanych materiałów i urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robot oraz w przedmiarach robót pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. W sytuacji gdy wykonawca zamierza zastosować inne materiały i urządzenia niż podane w dokumentacji projektowej winien dołączyć do oferty wykaz zawierający materiały i urządzenia zawarte w dokumentacji oraz podać ich równoważniki ( nazwy materiałów i urządzeń zaproponowanych w ofercie). Zgodnie z art. 29 pkt. 3 Ustawy zamówień publicznych, w każdym przypadku, gdzie wskazano lub użyto w niniejszej SIWZ znaków towarowych, patentów lub pochodzenia materiałów należy rozumieć, że dopuszcza się stosowanie materiałów równoważnych Na każde żądanie Zamawiającego Wykonawca obowiązany jest okazać w stosunku do wskazanych materiałów stosowne dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie - wbudowanie (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa jakości). Wykonawca składając ofertę z urządzeniami i materiałami równoważnymi do wymienionych w dokumentacji projektowej zobowiązany jest do udokumentowania tej równoważności poprzez dołączenie odpowiednich dokumentów (wystawionych przez producenta zaproponowanego urządzenia) potwierdzających tę równoważność. Powyższe roboty należy wykonać zgodnie z dokumentacją techniczną ( projekt budowlany i specyfikacje techniczne w załączeniu) oraz wszelkimi uzgodnieniami niezbędnymi do wykonania zamówienia. Wykonawca zobowiązuje się zdobyć informacje konieczne do właściwego wykonania zamówienia (w tym zapoznać się z przyszłym zakresem robót i placem budowy). W/w roboty budowlane należy wykonywać zgodnie z ustawą. z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo Budowlane, projektem budowlanym, sztuką budowlaną, wszelkimi niezbędnymi przepisami, obowiązującymi Polskimi Normami oraz zasadami współczesnej wiedzy technicznej zapewniając bezpieczne i higieniczne warunki pracy, stosując wyroby budowlane posiadające stosowne aprobaty techniczne. Integralną częścią opisu przedmiotu zamówienia jest dokumentacja projektowa - projekty budowlane, specyfikacje techniczne. Wymagania stawiane Wykonawcy: - Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. - Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy. - Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem wykonawcy. - Określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax. oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. - Wykonawca zapewni, aby wszystkie osoby wyznaczone przez niego do realizacji zamówienia posiadały odpowiednie kwalifikacje oraz przeszkolenia i uprawnienia wymagane przepisami prawa. - Wykonawca zapewni pełną obsługę geodezyjną na czas trwania inwestycji (wytyczenie robót, inwentaryzacja powykonawcza). - Kolejność prowadzenia robót budowlanych i modernizacyjnych ustalić w oparciu o wytyczne zawarte w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. - Wykonawca opracuje harmonogram rzeczowo-finansowy z realizacji inwestycji, zwierający zestawienie kolejności wykonywania prac, niezbędny do kontroli postępu prac i rozliczenia wykonanych robót. - Wykonawca po zakończeniu robót przedłoży do odbioru końcowego kompletną dokumentację powykonawczą wykonaną w 2 egzemplarzach, zawierającą m.in. geodezyjną inwentaryzację powykonawczą, certyfikaty na znak bezpieczeństwa, deklaracje zgodności lub certyfikat zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną na zastosowane urządzenia i materiały, karty gwarancyjne, instrukcje obsługi, dokumentacje techniczno - rozruchowe, oświadczenie kierownika budowy, itp. - Wymagania dotyczące gwarancji: Wykonawca zobowiązany jest udzielić minimum 36 miesięcznej gwarancji na całość wykonanych robót, gwarancja na urządzenia zgodnie z gwarancją producenta zaoferowanych urządzeń, nie krócej jednak niż 12 miesięcy..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.13.00-8, 45.23.24.23-3, 45.23.31.42-6.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: Wykonawca wnosi wadium w wysokości 30 000,00 zł. (słownie złotych: trzydzieści tysięcy złotych 00/100) najpóźniej do dnia 18-02-2010r. do godz. 10:00. i dołącza oryginał lub poświadczoną kopię potwierdzenia wniesienia wadium do oferty; Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. Wykonawcy, którzy nie wniosą wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą lub nie zgodzą się na przedłużenie okresu związania ofertą zostaną wykluczeni z postępowania (Art. 24 ust. 2 pkt. 4 Ustawy). Wadium może być wnoszone w jednej z form określonych w art. 45, ust. 6 upzp. Wykonawca wybiera formę wadium, W przypadku wyboru pieniężnej formy, wadium należy wpłacać na konto Urzędu Gminy Nr BS Krzywda 89 9203 0002 0000 1238 2000 0060 W przypadku, gdy Wykonawca wybierze wadium w formie pieniądza dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę nie jest warunkiem wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), nazwę beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), nazwę gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji, e) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. W przypadku wnoszenia wadium w formie niepieniężnej dokumenty związane z wadium należy złożyć w oryginale wraz z ofertą lub w Wydziale Finansowym Urzędu Gminy pok. Nr 6 a kopie tych dokumentów potwierdzone za zgodność z oryginałem złożyć wraz z oferą. Wymagana ważność tej formy wadium - nie krótsza jak okres związania ofertą. Zamawiający zwróci lub zatrzyma wadium, zgodnie z art. 46 upzp.III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy potwierdzający spełnienie warunków którzy: 1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2. Posiadają wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w tym: 3. Udokumentują, że w ciągu ostatnich 5 lat przed terminem skladania ofert a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie wykonali co najmniej jedno zamówienie w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia wiedzy i doświadczenia. Warunek posiadania wiedzy i doświadczenia zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył - roboty polegające na budowie, rozbudowie lub modernizacji co najmniej jednego przedsięwzięcia: kanalizacji, o wartości min. 1 500.000,00 zł.; 4. Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. dysponują co najmniej jedną osobą uprawnioną do pełnienia funkcji kierownika budowy w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych wodociągowych i kanalizacyjnej oraz dysponują co najmniej jednej osoby uprawnionej do kierowania robotami budowlanymi w następujących specjalnościach - w zakresie budowy dróg 5. Znajdujący się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia w tym: Posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej w wysokości minimalnej 1 000 000,00 zł; Nie spełnienie chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. - Z ubiegania się o zamówienia publicznego wyklucza się wykonawców, którzy: - nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne opisanych w art. 22 w ppkt. 1.1 do 1.4 Prawa zamówień publicznych ; - podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Prawa zamówień publicznych; Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. - Zamawiający odrzuca ofertę jeżeli: - jest niezgodna z ustawą; - jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt 3 Prawa zamówień publicznych; - jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji; - zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia; - została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia; - zawiera błędy w obliczeniu ceny; - wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Prawa zamówień publicznych; - jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia. Nie spełnienie chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy z postępowania. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie Art. 24 ust. 1 i 2 Ustawy, w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców niżej wymienione dokumenty mogą być złożone wspólnie. Uwaga: Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę, który nie spełnia wymaganych warunków oraz jeżeli stwierdzi, że dostarczone przez niego informacje istotne dla prowadzonego postępowania są nieprawdziwe. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą -art. 24 ust.4 upzp. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wystąpi przynajmniej jedna z przesłanka unormowana w art. 89 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców określonych w art. 24 ust. 1 i 2 upzp Zamawiający wzywa wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 upzp, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty, o których mowa w art. 25 ust. 1 upzp, zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo termin składania ofert. Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 upzp. Postępowanie prowadzi się w języku polskim. Zamawiający dokona oceny spełnienia powyższych warunków na podstawie złożonych (przez wykonawców, podmioty występujące wspólnie) dokumentów wymienionych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia..
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wymagane dokumenty należy złożyć w formie oryginałów albo kserokopii. Dokumenty złożone w formie oryginałów nie muszą być parafowane. Dokumenty złożone w formie kserokopii muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę - z zastrzeżeniem § 6 pkt 2 oraz § 4 Rozporządzenia Prezesa rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009r. w sparwie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane. Gdy złożone kopie dokumentów są nieczytelne lub budzą wątpliwości co do ich prawdziwości, zamawiający zażada od wykonawcy przedstawienia oryginałów lub notarialnie potwierdzonej kopii. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Dla potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca musi złożyć ofertę w postaci wypełnionego i podpisanego formularza oferty, którego wzór stanowi załącznik do niniejszej SIWZ oraz następujące oświadczenia i dokumenty: Załącznik Nr 1 Oświadczenie wynikające z art. art. 22 ust 1, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do oferty oraz Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Pzp, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do oferty Załącznik Nr 2 Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 upzp Załącznik Nr 4 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informację o podstawie do dyponowania tymi osobami. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Z ofertą należy złożyć wykaz na Załączniku nr 4 do oferty potwierdzony niezbędnymi w realizacji niniejszego zamówienia uprawnieniami do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (w tym przede wszystkim uprawnienia o specjalnościach: instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnej; w zakresie budowy dróg) oraz aktualne zaświadczenia o przynależności tych osób do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa (druk do wypełnienia w załączeniu do SIWZ -załącznik nr 4 do oferty). Załącznik Nr 5 Pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Załącznik Nr 6 Wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spłenienia warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane zgodnei z zasadami sztuki budowlanej i prwidlowo ukończone. Warunek posiadania wiedzy i doświadczenia zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył - roboty polegające na budowie, rozbudowie lub modernizacji co najmniej jednego przedsięwzięcia: kanalizacji, o wartości min. 1 500.000,00 zł (druk do wypełnienia w załączeniu do SIWZ- załącznik Nr 6 do oferty). Załącznik Nr 7 Opłacona polisa, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia do kwoty nie mniejszej niż 1 000 000 zł; Załącznik Nr 8 Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków ,lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu oraz; aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Załącznik Nr 9 Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z zastrzeżeniem § 2 pkt 2 oraz § 4 Rozporządzenia Prezesa rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009r. w sparwie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane. oraz W przypadku podmiotów zbiorowych aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z zastrzeżeniem § 2 pkt 2 oraz § 4 Rozporządzenia Prezesa rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009r. w sparwie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: https://krzywda.netbip.pl/.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Pobrać bezpłatnie ze strony internetowej zamawiającego
https://krzywda.netbip.pl/ lub wykupić w Urzędzie Gminy w Krzywdzie, ul. Żelechowska 24 B, 21-470Krzywda w godzinach 8:00 do 16:00 cena: 200 zł.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.02.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Krzywdzie - sekretariat, pokój Nr 3, ul. Żelechowska 24 B, 21-470 Krzywda.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedsięwzięcie realizowane w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 - 2013 Działanie 321: Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Rozbudowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Rudziniec - Uporządkowanie gospodarki ściekowej na terenie Gminy Rudziniec" z podziałem na zadania
- Remont drogi wojewódzkiej nr 727 w km 34+100 do km 38+400, gmina Chlewiska, powiat szydłowiecki, województwo mazowieckie - nr postępowania 255/24
- "Budowa sieci wodociągowej przy ul. Partyzantów"
- Budowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w m-ci: Bóbrka, Solina, Bereżnica Wyżna i Bukowiec oraz poprawa efektywności energetycznej oczyszczalni ścieków w Gminie Solina
- Posterunek Policji Kliniska Wielkie - budowa nowej siedziby
- "Wykonanie remontów nawierzchni chodników, zjazdów i jezdni z kostki betonowej i kostki kamiennej oraz wymiany krawężników i obrzeży betonowych w ulicach miasta Skierniewice w 2025r".
więcej: Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.