Ogłoszenie z dnia 2015-12-21
Gdańsk: Zakup biletów lotniczych dla członków orkiestry z instrumentami oraz pracowników Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. Fryderyka Chopina w Gdańsku na przelot do USA
i z powrotem
Numer ogłoszenia: 187405 - 2015; data zamieszczenia: 21.12.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Polska Filharmonia Bałtycka im. Fryderyka Chopina w Gdańsku, ul. Ołowianka 1, 80-751 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. (058) 3206250, faks (058) 323 83 63.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Samorządowa Instytucja Kultury.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup biletów lotniczych dla członków orkiestry z instrumentami oraz pracowników Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. Fryderyka Chopina w Gdańsku na przelot do USA i z powrotem.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: zakup biletów lotniczych dla członków orkiestry z instrumentami oraz pracowników Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. Fryderyka Chopina w Gdańsku na przelot do USA i z powrotem..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.40.00.00 - Usługi transportu lotniczego .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 18.12.2015.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- TRAVEL SERVICE Sp. z o.o., ul. Al. Grunwaldzka 87-91, 80-244 Gdańsk, kraj/woj. pomorskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 380000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 315000,00
Oferta z najniższą ceną: 315000,00 / Oferta z najwyższą ceną: 315000,00
Waluta: PLN .
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Uzasadnienie formalne i prawne zastosowania trybu z wolnej ręki dla udzielenia zamówienia publicznego na świadczenie usług transportu lotniczego pasażerów - członków orkiestry z instrumentami oraz pracowników Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. Fryderyka Chopina w Gdańsku z Polski do USA i z powrotem. Zamawiający przeprowadził dwa następujące po sobie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego ogłoszone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 27.11.2015 roku pod nr 174931 oraz w dniu 07.12.2015 r. pod nr 180001. Pierwsze postępowanie zakończone zostało unieważnieniem na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U. 2013, poz. 907 z późn. zm.), zwanej dalej Ustawą z uwagi na to, iż do upływu terminu wyznaczonego na składanie ofert nie wpłynęła żadna oferta. Drugie wszczęte niezwłocznie przez Zamawiającego postępowanie w celu wyłonienia Wykonawcy również zostało zakończone unieważnieniem na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 1 w związku z art. 89 ust. 1 pkt. 1 Ustawy. Wpłynęła jedna oferta, której treść nie odpowiadała treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Wskazać należy, iż nawet w sytuacji, gdyby złożona oferta nie podlegała odrzuceniu Zamawiający i tak nie udzieliłby zamówienia z uwagi na cenę oferty, która przewyższała środki finansowe jakie Zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację zamówienia. W powyższej sytuacji niewynikającej z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, kierując się szeroko rozumianym interesem publicznym, zasadą gospodarności, czyli uzyskania najlepszych efektów z poniesionych nakładów oraz koniecznością natychmiastowego wykonania zamówienia Zamawiający zdecydował, iż zrealizuje zamówienie udzielając go w trybie art. 67 ust. 1 pkt 3) Ustawy. Wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia będącego przedmiotem niniejszego postępowania było wynikiem kontraktu na turnee Orkiestry Polskiej Filharmonii Bałtyckiej podpisanego z amerykańskim producentem i niezbędnym do wywiązania się Zamawiającego z umowy na odbycie serii koncertów w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej, a mogło nastąpić po otrzymaniu od strony amerykańskiej materiałów, tzw. numerów petycji, umożliwiających złożenie wniosków wizowych, które wpłynęły od kontrahenta zagranicznego dopiero na koniec listopada br.. Z uwagi na upływający czas i niespełna trzy tygodnie do terminu planowanego lotu oraz dynamicznie zmieniające się ceny usług pasażerskich i towarowych przewoźników lotniczych w tym okresie (im bliżej terminu wylotu tym ceny wyższe), a także w celu uniknięcia nadmiernych kosztów związanych nie tylko z organizacją przelotu (ceny biletów uzyskane w procedurze przetargowej są dwukrotnie wyższe niż kupowane bez stosowania procedury), lecz również z konsekwencjami finansowymi w sytuacji niedotrzymania warunków kontraktu przez Zamawiającego szacowanymi na minimum 1,2 mln złotych (wskutek np. wycofania się Zamawiającego z uwagi na brak tak wysokich środków finansowych jak proponowana cena realizacji zamówienia w ofertach a szacowana na 380 tys. złotych), Zamawiający decyzję o udzieleniu zamówienia w trybie z wolnej ręki uznał za konieczną, w trosce o dyscyplinę finansów publicznych.
INNE PRZETARGI Z GDAŃSKA
- HOLOWANIE I PARKOWANIE POJAZDÓW I ICH CZĘŚCI ZABEZPIECZONYCH W CELACH PROCESOWYCH NA ZLECENIE KMP GDAŃSK ORAZ JEDNOSTEK POLICJI
- Dostawa wielomodułowego, wielodetekcyjnego czytnika mikropłytek do pomiaru absorbancji, fluorescencji, luminescencji dla Katedry Chemii, Technologii i Biotechnologii Żywności
- Dostawa akcesoriów komputerowych i urządzenia wielofunkcyjnego dla Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej.
- Świadczenie usługi transportu materiału biologicznego wymagającego kontrolowanych warunków przewozu z ośmiu ośrodków na terenie Polski do Gdańska.
- Dostawa flag drzewcowych i masztowych
- Dostawa energii elektrycznej dla Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku
więcej: przetargi w Gdańsku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług rezerwacji, zakupu i dostawy biletów lotniczych, kolejowych na zagraniczne i krajowe przewozy pasażerskie dla delegatów Głównego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa
- Świadczenie usług w zakresie pośrednictwa przy zakupie biletów lotniczych oraz rezerwacji hoteli w miejscu pobytu za granicą w ramach realizacji projektu: nr umowy FERS.01.05-IP.08-0234/23-00
- Kompleksowa organizacja i przeprowadzenie zagranicznej wizyty studyjnej do Szwecji dla uczestników projektu "Efekt synergii - koordynacja lubuskiego włączenia społecznego oraz (...).
więcej: Usługi transportu lotniczego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.