eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi BarlinekWykonanie usługi konserwacji oświetlenia dróg i miejsc publicznych na terenie Gminy Barlinek.



Ogłoszenie z dnia 2017-02-02

Ogłoszenie nr 18753 - 2017 z dnia 2017-02-02 r.

Barlinek: Wykonanie usługi konserwacji oświetlenia dróg i miejsc publicznych na terenie Gminy Barlinek.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Nazwa projektu lub programu

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie


Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Barlinek, krajowy numer identyfikacyjny 52837900000, ul. ul. Niepodległości  20, 74320   Barlinek, państwo Polska, woj. zachodniopomorskie, tel. 95 7462450 w. 16, faks 957 461 704, e-mail umig@barlinek.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Wykonanie usługi konserwacji oświetlenia dróg i miejsc publicznych na terenie Gminy Barlinek.

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Usługa konserwacji oświetlenia dróg i miejsc publicznych na terenie Gminy Barlinek, na urządzeniach pozostających we władaniu ENEA Oświetlenie Sp. z o.o. oraz Gminy. 1.Usługa konserwacji z obsługą sieci i urządzeń oświetleniowych stanowiących majątek ENEA Oświetlenie Sp. z o.o. i Gminy Barlinek. 2.Realizacja usługi będzie realizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami i instrukcjami: a) ustawą z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne (Dz.U.2012r., poz. 1059 z późniejszymi zmianami, b) instrukcją organizacji bezpiecznej pracy przy urządzeniach i instalacjach energetycznych w ENEA Oświetlenie Sp. z o.o., c) instrukcją ruchu i eksploatacji sieci dystrybucyjnej ENEA Operator Sp. z o.o. oraz zaleceniami i wytycznymi Zamawiającego. 3.Wykonawca przy realizacji zamówienia zapewni nakazany prawem poziom administracyjnej obsługi majątku, prowadząc wymaganą dokumentację dla całości przedmiotu zamówienia oraz rozliczając wszelkie zobowiązania publiczno prawne i podatkowe dotyczące sieci oświetleniowej należącej do Wykonawcy. 4.Wykonawca zobowiązany będzie do utrzymania linii i instalacji oświetleniowej w stanie technicznym zapewniającym prawidłową pracę urządzeń oświetleniowych bez zagrożenia bezpieczeństwa osób i zwierząt. 5.Uszkodzenia i awarie będą likwidowane przez Wykonawcę z należytą starannością z zachowaniem następujących terminów: a) usuwanie awarii w sieci oświetleniowej - licząc od momentu zgłoszenia - w linii kablowej - do 7 dni roboczych, - w linii napowietrznej - do 4 dni roboczych, b) wymiana przepalonych źródeł światła - do 7 dni roboczych, c) interwencje w przypadku oświetlenia załączonego w ciągu dnia załatwiane będą w czasie do 5 godzin. 6.Wykonawca zapewni całodobowy dyżur umożliwiający odbieranie zgłoszeń awarii i reklamacji oraz przyjmowanie również telefonicznych zgłoszeń awarii stanowiących bezpośrednie zagrożenie dla życia i zdrowia ludzkiego i odwrotnie, przekazywanie informacji o likwidacji zgłoszonych usterek. 7.Na wykonane prace w zakresie wymiany źródeł światła wykonawca udzieli 12 miesięcznej gwarancji a wymiany oprawy na 24 miesiące. 8.Załączanie oświetlenia w porze dziennej następować może wyłącznie w przypadku dokonywania koniecznych przeglądów, konserwacji lub naprawy sieci oświetleniowej i po uprzednim powiadomieniu osób upoważnionych przez Zamawiającego. 9.Wykonawca dostarczy własnym staraniem materiały i sprzęt niezbędne do realizacji umowy. 10.Wykonawca jest zobowiązany pokryć szkody powstałe podczas lub w związku z wykonywaniem przedmiotu zamówienia w wyniku niewykonania lub nienależytego jego wykonania. 11.Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie zdarzenia, szkody wobec osób trzecich, gdy po uzyskaniu wiadomości o zaistniałym zagrożeniu nie podjął czynności zmierzających do usunięcia zagrożenia.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie


II.5) Główny Kod CPV: 50232100-1
Dodatkowe kody CPV:

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 09/01/2017
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT108613.92
WalutaPLN


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert1
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
ENEA Oświetlenie Sp. z o.o.,  ,  ul. Ku Słońcu 34,  71-080,  Szczecin,  kraj/woj. zachodniopomorskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 108613.92
Oferta z najniższą ceną/kosztem 108613.92
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem
Waluta: PLN


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie  zamówienia z olnej ręki  na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit a,b  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Art. 67 ust. 1 ustawy Pzp stanowi, że Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn: a) technicznych o obiektywnym charakterze, b) związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów - jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. W przypadku zamówienia realizowanego przez Gminę Barlinek występuje stan faktyczny i prawny, gdyż obowiązkiem gmin jest finansowanie zadań własnych w zakresie oświetlenia ulic, placów i dróg znajdujących się na terenie gminy (ustawa o samorządzie gminnym z dnia 08.03.1990r. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) Aby realizować usługi w zakresie oświetlenia ulic, dróg i placów znajdujących się w obrębie granic Gminy Barlinek, gmina musi posiadać zgodę właściciela sieci oświetleniowej na świadczenie usługi konserwacji oświetlenia ulicznego przez innego wykonawcę niż ENEA Oświetlenie Sp. z o.o.. ENEA Oświetlenie Sp. z o.o. podczas negocjacji z Gminą Barlinek nie wyraziła zgody na udostępnianie dla Gminy Barlinek majątku oświetleniowego będącego własnością ENEA Oświetlenie Sp. z o.o. i podejmowanie przez Gminę jakichkolwiek działań zmierzających do zlecenia innemu podmiotowi, wybranemu w drodze przetargu konserwacji i obsługi urządzeń oświetlenia drogowego, gdyż wszelkie działania na urządzeniach oświetlenia drogowego prowadzone bez stosownych uzgodnień z ENEA Oświetlenie Sp. z o.o. traktowane będą jako niezgodne z prawem a ponadto Stanowic to będzie naruszenie prawa własności ENEA Oświetlenie Sp. z o.o. Jako właściciel urządzeń ENEA Oświetlenie Sp. z o.o. czuje się zobowiązana do decydowania wszystkich czynnościach dokonywanych na tych urządzeniach, z prawem decydowania o sposobie dokonywania tych czynności. Z przepisów Kodeksu cywilnego oraz prawa energetycznego wynika prawo zakładu będącego właścicielem urządzeń do podejmowania decyzji odnośnie podmiotu, który prowadzić będzie prace związane z utrzymaniem (konserwacja) punktów oświetleniowych w należytym stanie technicznym. Prawo podmiotowe jest prawem bezwzględnym i jego naruszenie rodzi po stronie właściciela roszczenia określone z kodeksie cywilnym. Wykazany stan faktyczny i prawny wskazuje na spełnienie przesłanek określonych w art. 67 ust. 1 lit a - przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze i lit. b - przyczyny związane z ochroną praw wyłącznych - Prawa zamówień publicznych na udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego w celu zapewnienia realizacji zadania własnego gminy.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.