Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-07-24
Warszawa: Na konserwację i restaurację dwóch dekoracji sztukatorsko-mozaikowych z przedstawieniami Sybilli z alkierzy południowo-wschodniego elewacji północnej oraz północno-wschodniego elewacji południowej Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
Numer ogłoszenia: 189210 - 2015; data zamieszczenia: 24.07.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie , ul. Stanisława Kostki Potockiego 10/16, 02-958 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 5442 700, faks 22 842 31 16.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.wilanow-palac.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Narodowa Instytucja Kultury.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Na konserwację i restaurację dwóch dekoracji sztukatorsko-mozaikowych z przedstawieniami Sybilli z alkierzy południowo-wschodniego elewacji północnej oraz północno-wschodniego elewacji południowej Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompleksowej konserwacji i restauracji obiektów przywracającej ich pierwotny wygląd. 1) Supraporta z Sybillą - alkierz południowo-wschodni, elewacja północna Obiekt wykonany w technice narzutu wapienno-piaskowego na konstrukcji, prawdopodobnie z dodatkiem wypełniacza ceramicznego. Na tle wymodelowanej w zaprawie ozdobnej draperii unoszonej przez cztery skrzydlate putta widnieje mozaikowe tondo z przedstawieniem młodej kobiety. Putta w różnorakich pozach, o pucułowatych twarzach, bujnych włosach, przepasane tkaninami, swobodnie unoszonymi przez wiatr. Kobieta o pełnych kształtach, z bujnymi, lekko pofalowanymi włosami, opadającymi swobodnie na obnażone lewe ramię. Prawa ręka uniesiona w geście ostrzeżenia, lewa leżąca na otwartej księdze umieszczonej w dole kompozycji. Przez prawe ramię przerzucony bogato drapowany płaszcz. Materiał porównawczy do mozaikowych przedstawień Sybill z elewacji pałacu - obrazy Domenica Zampieri zw. Domenichino; M. Karpowicz, Co mają nam do powiedzenia fasady Wilanowa, 2011. 2) Supraporta z Sybillą - alkierz północno-wschodni, elewacja południowa Obiekt wykonany w technice narzutu wapienno-piaskowego na konstrukcji, prawdopodobnie z dodatkiem wypełniacza ceramicznego. Na tle wymodelowanej w zaprawie ozdobnej draperii unoszonej przez cztery skrzydlate putta widnieje mozaikowe tondo z przedstawieniem dojrzałej kobiety. Putta w zróżnicowanych pozach, o pucułowatych twarzach, bujnych włosach, przepasane tkaninami, swobodnie unoszonymi przez wiatr. Kobieta o pełnych kształtach, włosy upięte do góry, schowane pod ozdobnym turbanem. Głowa skierowana lekko w prawą stronę, oczy zwrócone ku górze, dłonie wsparte i skrzyżowane na zamkniętej księdze. Ramiona obnażone. Bogato drapowane tkaniny opadające z ramion, przykrywają spodnią równie obfitą szatę widoczną na prawym przedramieniu. Materiał porównawczy do mozaikowych przedstawień Sybill z elewacji pałacu - obrazy Domenica Zampieri zw. Domenichino; M. Karpowicz, Co nam mają do powiedzenia fasady Wilanowa, 2011 r. Elementy rzeźbiarskie: 1. Wykonanie wstępnej dokumentacji konserwatorskiej oraz fotograficznej. 2. Wykonanie badań ilościowych i jakościowych spoiw i wypełniaczy narzutu płaskorzeźb oraz pigmentów i spoiw warstw malarskich, a także stopnia zasolenia obiektów. 3. Badania mikrobiologiczne i profilaktyczna dezynfekcja malowideł odpowiednio dobranym preparatem. 4. Usunięcie zabrudzeń powierzchniowych. 5. Miejscowe utrwalenie pudrujących się partii oryginalnych. 6. Usunięcie retuszy i przemalowań. 7. Usunięcie wadliwych kitów i rekonstrukcji formy. 8. Konsolidacja warstw technologicznych (podklejenie pęcherzy, wzmocnienie miejsc pęknięć narzutu, wzmocnienie strukturalne narzutu form rzeźbiarskich) 9. Usunięcie zaplamień i przebarwień. 10. Uzupełnienie ubytków narzutu odpowiednimi kitami. 11. Opracowanie faktury kitów naśladujących powierzchnię oryginału. 12. Prace pozłotnicze po odpowiednim przygotowaniu powierzchni rekonstrukcja pozłoty. 13. Retusz polichromii. 14. Zabezpieczenie powierzchni. 15. Uzupełnienie dokumentacji konserwatorskiej oraz fotograficznej. 16. Sporządzenie raportu dotyczącego wykonanych badań i ich analiz. Mozaiki: 1. Wykonanie wstępnej dokumentacji konserwatorskiej, oraz fotograficznej. 2. Rozpoznanie techniki oraz technologii dekoracji mozaikowych przez wykonanie szczegółowych badań materiałowych oraz przeprowadzenie ich analiz. 3. Opracowanie map obrazujących stan zachowania mozaik oraz chronologie ich przemian. 4. Oczyszczenie powierzchniowe mozaiki. 5. Konsolidacja strukturalna partii rozpoznanych jako oryginalne, podklejenie elementów o osłabionej kohezji oraz adhezji do podłoża. 6. Zabezpieczenie partii zrekonstruowanych podczas poprzednich konserwacji, w stopniu umożliwiającym podjęcie ponownych prac rekonstrukcyjnych w przyszłości. 7. Uzupełnienie spoin w obrębie zachowanych partii oryginalnych. 8. Zabezpieczenie powierzchni. 9. Uzupełnienie dokumentacji konserwatorskiej oraz fotograficznej. 10. Sporządzenie raportu dotyczącego wykonanych badań i ich analiz wraz ze wskazaniami dotyczącymi przyszłych rekonstrukcji mozaik..
II.1.5)
V
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień zgodnie z pkt. II.1.4) ogłoszenia o zamówieniu
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 92.31.22.50 - Usługi świadczone przez indywidualnych artystów 92.31.20.00 - Usługi artystyczne .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 21.12.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w kwocie 1.600 zł (słownie: jeden tysiąc sześćset zł).
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - co najmniej 3 prace konserwatorskie obiektów zabytkowych* wykonanych w narzucie wapienno-piaskowym oraz obiektów zabytkowych* malarskich na podłożu mineralnym (w tym co najmniej jednej dekoracji rzeźbiarskiej w formie polichromowanego narzutu wapienno-piaskowego i co najmniej jednego malowidła ściennego na podłożu mineralnym). * Zamawiający wyjaśnia, że podstawą uznania obiektu za zabytkowy jest objęcie go jedną z form ochrony zgodnie z ustawą z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003 r. Nr 162 z późn. zm.).
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej sześcioma osobami posiadającymi kwalifikacje do prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich i badań konserwatorskich i architektonicznych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych badań przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych - (Dz. U. z 2011 r. Nr 165, poz. 987) § 22.1. Prace konserwatorskie, prace restauratorskie oraz badania konserwatorskie może prowadzić, w zakresie specjalności określonej w dyplomie ukończenia studiów, osoba, która posiada tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu studiów wyższych: 1) Na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki lub 2) W specjalności w zakresie konserwacji zabytków - oraz odbyła po ukończeniu tych studiów co najmniej 12-miesięczną praktykę zawodową w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 60
- 2 - Doświadczenie - 40
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www-wilanow-palac.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
ul. Stanisława Kostki Potockiego 10/16
Dział Zamówień Publicznych
02-958 Warszawa.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.08.2015 godzina 12:00, miejsce: Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie ul. Stanisława Kostki Potockiego 10/16 Dział Zamówień Publicznych 02-958 Warszawa.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Wykonanie remontu konserwatorskiego kaplicy Puzynów usytuowanej na terenie Cmentarza Św. Michała w Rydze (Łotwa)
- Opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie na jej podstawie robót budowlanych polegających na modernizacji placu zabaw przy ul. Batalionu AK "Parasol" 3 w Warszawie.
- Usługa zapewnienia elektronicznego systemu rejestracji i monitoringu wejść oraz dystrybucji biletów na teren Międzynarodowych Pokazów Lotniczych AirSHOW Radom 2025.
- Bieżąca obsługa i konserwacja urządzeń grzewczo-chłodzących w lokalizacjach GDDKIA Oddział w Warszawie
- Dostawa materiałów budowlanych na cele konserwacji infrastruktury w obiektach NIO-PIB
- Remont pustostanów lokali mieszkalnych: część nr 1: Wilcza 69 m 4 (ADK-2) część nr 2: Marszałkowska 81 m 22 (ADK-2) (w podziale na 2 części)
więcej: przetargi w Warszawie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.