Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-06-05
Siepraw: Udzielenie krótkoterminowego kredytu bankowego w kwocie 2.000.000,00 zł z przeznaczeniem na pokrycie w ciągu roku 2012 przez Gminę Siepraw przejściowego deficytu budżetu Gminy Siepraw
Numer ogłoszenia: 189222 - 2012; data zamieszczenia: 05.06.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Siepraw , Siepraw 1, 32-447 Siepraw, woj. małopolskie, tel. 12 3721811, 3721819, 3721807, faks 12 3721806.
- Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: www.siepraw.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie krótkoterminowego kredytu bankowego w kwocie 2.000.000,00 zł z przeznaczeniem na pokrycie w ciągu roku 2012 przez Gminę Siepraw przejściowego deficytu budżetu Gminy Siepraw.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 3.1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie krótkoterminowego kredytu bankowego w kwocie 2.000.000,00 zł z przeznaczeniem na pokrycie w ciągu roku 2012 przez Gminę Siepraw przejściowego deficytu budżetu Gminy Siepraw.3.2. Uruchomienie kredytu nastąpi w jednej transzy na rachunek podstawowy Zamawiającej. 3.3. Nie przewiduje się prowizji od uruchomienia kredytu.3.4. Zamawiająca przewiduje okres karencji w spłacie kapitału kredytu 2 miesiące uwzględniając następujący harmonogram spłaty rat kredytu: Terminy spłaty rat kredytu Kwota spłaty kapitału w zł 31.08.2012r. 500.000,00 28.09.2012r. 1.500.000,00 1) spłata odsetek będzie następowała w ratach miesięcznych do ostatniego dnia miesiąca, którego odsetki dotyczą, 2) spłata odsetek nastąpi na podstawie zawiadomienia przesłanego przez Bank, 3) odsetki od kredytu w okresie karencji w spłacie kredytu, tj. od chwili wypłaty kredytu do czasu spłaty pierwszej raty będą płatne w ratach miesięcznych do ostatniego dnia miesiąca którego odsetki dotyczą, 4) oprocentowanie według zmiennej stopy procentowej ustalonej jako stopa bazowa powiększona o stałą marżę banku dla całego okresu kredytowania, stopa bazowa: WIBOR dla złotowych depozytów 1 miesięcznych międzybankowych z ostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedzającego miesiąc spłaty odsetek. 3.5. Zamawiająca zastrzega sobie prawo do skorzystania tylko z części przyznanego kredytu. W/w sytuacji Zamawiająca nie poniesie żadnych dodatkowych kosztów z powodu niewykorzystania przyznanych środków finansowych. 3.6. Kredyt będzie dostępny najpóźniej w dniu następnym po dniu podpisania umowy. 3.7. W przypadku gdy termin spłaty kredytu lub odsetek przypadnie w dzień wolny od pracy Zamawiająca ureguluje wymaganą ratę w pierwszy dzień roboczy po wyznaczonej dacie spłaty. 3.8. W przypadku spłaty kredytu we wcześniejszym terminie odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca umowy - zastrzeżenie możliwości spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów. O zmianie terminu spłaty kredytu kredytobiorca poinformuje w formie pisemnej Bank. 3.9. Nie przewiduje się karencji w spłacie odsetek od zaciągniętego kredytu.3.10. Walutą kredytu będzie złoty polski (PLN).3.11. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. 3.12. Miejsce świadczenia usługi : Gmina Siepraw ; Urząd Gminy Siepraw, 32-447 Siepraw 1. 3.13. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającą z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 28.06.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiająca nie żąda od Wykonawców wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w formule spełnia - nie spełnia w oparciu o dokumenty załączone do oferty, których wykaz zawiera pkt 9 specyfikacji. Nie spełnienie któregokolwiek z warunków wskazanych w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy (odrzucenie oferty).
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
warunek będzie spełniony jeżeli Wykonawca udokumentuje iż zrealizował w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie (rozpoczęcie i zakończenie usługi musi zawierać się w podanych ramach czasowych), udzielenie minimum 1 kredytu o wartości nie mniejszej niż 1.000.000,00 PLN. W wykazie usług należy również podać rodzaj i wartości usług, daty i miejsca wykonania, odbiorcę usług (instytucję na rzecz, której były wykonywane usługi) oraz załączyć dokumenty potwierdzające, że usługi zostały wykonane należycie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają w/w warunki. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w formule spełnia - nie spełnia w oparciu o dokumenty załączone do oferty, których wykaz zawiera pkt 9 specyfikacji. Nie spełnienie któregokolwiek z warunków wskazanych w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy (odrzucenie oferty).
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w formule spełnia - nie spełnia w oparciu o dokumenty załączone do oferty, których wykaz zawiera pkt 9 specyfikacji. Nie spełnienie któregokolwiek z warunków wskazanych w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy (odrzucenie oferty).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w formule spełnia - nie spełnia w oparciu o dokumenty załączone do oferty, których wykaz zawiera pkt 9 specyfikacji. Nie spełnienie któregokolwiek z warunków wskazanych w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy (odrzucenie oferty).
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w formule spełnia - nie spełnia w oparciu o dokumenty załączone do oferty, których wykaz zawiera pkt 9 specyfikacji. Nie spełnienie któregokolwiek z warunków wskazanych w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy (odrzucenie oferty).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Załącznik Nr 1 do SIWZ - formularz oferty, pełnomocnictwo,
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
20.3 Dopuszcza się zmian postanowień zawartej umowy w zakresie; 1) Terminu spłaty rat kredytu; a) Zamawiająca wystąpi do Wykonawcy z przedterminową spłatą kredytu, b) Zamawiająca skorzysta tylko z części przyznanego kredytu, c) Spłata zadłużenia odbywać się będzie na podstawie harmonogramu spłaty rat kredytu z możliwością zmiany terminów spłat rat kredytu po uzgodnieniu z Wykonawcą i Zamawiającą. 2) Formy prawnej Wykonawcy; a) zmianie ulegnie siedziba, adres lub forma prawna Wykonawcy. 20.4 Strony ustalają, że zmiany umowy wymagają formy aneksu pisemnego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.siepraw.pl (zakładka gospodarka -> przetargi)
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Siepraw Siepraw 1, 32-447 Siepraw pok. 28.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.06.2012 godzina 08:50, miejsce: Urząd Gminy Siepraw Siepraw 1, 32-447 Siepraw pok. 28.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udzielenie kredytu krótkoterminowego w kwocie 6 000 000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie występującego w ciągu roku 2025 przejściowego deficytu budżetu Gminy Bodzentyn.
- "Obsługa bankowa budżetu Powiatu Lubelskiego i jednostek organizacyjnych Powiatu Lubelskiego"
- Kredyt inwestycyjny.
- udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 20 771 671 PLN.
- Kredyt bankowy długoterminowy w wysokości 24.000.000 PLN.
- Oświetlenie ulic miasta Włocławek w zakresie dostaw energii elektrycznej.
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.