eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dąbrowa GórniczaBudowa budynków mieszkalnych z lokalami socjalnymi przy ul. Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej - zamówienie dodatkowe

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2013-09-20

Dąbrowa Górnicza: Budowa budynków mieszkalnych z lokalami socjalnymi przy ul. Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej - zamówienie dodatkowe
Numer ogłoszenia: 191867 - 2013; data zamieszczenia: 20.09.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 361806 - 2013r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dąbrowa Górnicza, ul. Graniczna 21, 41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie, tel. 32 2956700, faks 32 2625032, 2956700.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa budynków mieszkalnych z lokalami socjalnymi przy ul. Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej - zamówienie dodatkowe.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Postępowanie o udzielenie zamówienia udzielone w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ppkt. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( t.j. Dz.U z 2013r., poz.907) o wartości zamówienia poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie zamówienia dodatkowego na budowie budynków mieszkalnych z lokalami socjalnymi przy ul. Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej zgodnie z projektem zamiennym, rysunkami dodatkowymi, przedmiarami robót, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz obowiązującymi przepisami i normami. 3. Zakres robót obejmuje: 3.1.Odwodnienie igłofiltrami wykopu dla wykonania kanalizacji deszczowej na odcinku pomiędzy studniami D1a i K3. 3.2.Na pozostałym odcinku kanalizacji odwodnienie powierzchniowe. 3.3. Odwodnienie powierzchniowe wykopów dla wykonania ciepłociągu. 3.4.Jednostronne zabezpieczenie wykopów kanalizacji ściankami szczelnymi na odcinku przebiegającym w sąsiedztwie budynku. 5.Wywiezienie płyt drogowych odkopanych na gł. 1-1,3 m pomiędzy studniami D1a i D1 6. Montaż opraw ewakuacyjnych typu MONITOR IP65-LED na drodze ewakuacyjnej. Szczegółowy zakres robót do realizacji zawarty został w dokumentacji technicznej stanowiącej załącznik do zaproszenia do udziału w negocjacjach w trybie zamówienia z wolnej ręki. 4.Rozwiązania równoważne Wskazane w dokumentacji znaki towarowe, patenty i miejsce pochodzenia są uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i mają na celu wskazanie jedynie jakości i parametrów przedmiotu zamówienia z uwagi na brak innych dostatecznie dokładnych określeń, które pozwalałyby opisać przedmiot zamówienia w tej części w sposób jednoznaczny i wyczerpujący. W związku z powyższym Wykonawca może zaproponować równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia - zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 Ustawą. W związku z tym : 4.1.Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i urządzeń równoważnych - tj. o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w dokumentacji - w odniesieniu do materiałów i urządzeń, których pochodzenie zostało określone przez Zamawiającego w SIWZ nazwą producenta. 4.2.Zgodnie z art. 30 ust. 5 Ustawy Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności gwarantować realizację robót w zgodzie z dokumentacją techniczną oraz zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych. 5. Gwarancja i rękojmia 5.1. Na przedmiot niniejszego zamówienia ustala się okres gwarancji jakości , który wynosi dla robót budowlanych i instalacyjnych oraz urządzeń i sprzętu 3 lata od daty podpisania protokołu odbioru końcowego. 5.2.Okres gwarancyjny nie zostanie uznany za zakończony, dopóki nie zostaną usunięte przez Wykonawcę wady i usterki zgłoszone do czasu upływu terminu gwarancyjnego oraz nie wygaśnie bieg gwarancji zgodnie z art. 581 par.1 KC a potwierdzeniem zakończenia będzie podpisany przez obie strony protokół odbioru pogwarancyjnego. 5.3 Na wykonane roboty budowlane i instalacyjne oraz urządzenia i sprzęt Wykonawca udziela rękojmi na okres 3 lat od daty protokołu końcowego odbioru robót budowlanych.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.10.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych 45.11.10.00 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne 45.31.10.00 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych 45.31.60.00 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 18.09.2013.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Przedsiębiorstwo Wielobranżowe POL-REM Sp. z o.o., ul. Słowackiego 90, 42-300 Myszków, kraj/woj. śląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 235473,92 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 220018,11

  • Oferta z najniższą ceną: 220018,11 / Oferta z najwyższą ceną: 220018,11

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    W trakcie realizacji zamówienia podstawowego wystąpiła konieczność wykonania zamówień dodatkowych niezbędnych do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego o łącznej wartości nie przekraczającej 50% wartości realizowanego zamówienia podstawowego, a wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego o poniższym zakresie: 1. Odwodnienie igłofiltrami wykopu dla wykonania kanalizacji deszczowej na odcinku pomiędzy studniami D1a i K3. 2. Na pozostałym odcinku kanalizacji odwodnienie powierzchniowe. 3. Odwodnienie powierzchniowe wykopów dla wykonania ciepłociągu. 4. Jednostronne zabezpieczenie wykopów kanalizacji ściankami szczelnymi na odcinku przebiegającym w sąsiedztwie budynku. 5. Wywiezienie płyt drogowych odkopanych na gł. 1-1,3 m pomiędzy studniami D1a i D1 6. Montaż opraw ewakuacyjnych typu MONITOR IP65-LED na drodze ewakuacyjnej. Zaznaczyć należy, że konieczność wykonania zamówienia dodatkowego nastąpiła na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia z przyczyn omówionych poniżej. Podczas robót ziemnych związanych z wykonywaniem kanalizacji stwierdzono w wykonanych wykopach zwierciadło wody na gł. około 1,5m . W związku z tym zlecono wykonanie badań i oceny aktualnych warunków gruntowo-wodnych firmie specjalistycznej MORION Sp. z o.o. W wyniku powyższych badań powstała Opinia hydrogeologiczna dotycząca oceny warunków gruntowo-wodnych dla realizowanej budowy budynków socjalnych na osiedlu Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej. W trakcie wierceń stwierdzono występowanie wód gruntowych związanych z przewarstwieniami piaszczystymi w glinie oraz w gruntach nasypowych. Stwierdzone w wykonanych wykopach zwierciadło wody na głębokości 1,5 m p.p.t związane było ze zwiększoną infiltracją w podłożu wód opadowych (śnieżna zima i intensywne opady w maju i w czerwcu). Spowodowało to podpiętrzenie wód od 0,8 do 1,5 m. Zgodnie z zawartymi w opinii zaleceniami, z uwagi na wysoki stan wód gruntowych znacznie odbiegający od stwierdzonych w dokumentacji geotechnicznej, konieczne jest wykonanie dodatkowo odwodnienia igłofiltrami odcinka kanalizacji deszczowej (studnie D1a-k3), zabezpieczenie ściany wykopu kanalizacji sanitarnej od budynków socjalnych ścianką z grodzic zabitych do głębokości 6 m w celu odcięcia napływu wód gruntowych spod budynku do wykopu oraz odwodnienie powierzchniowe wykopów pod ciepłociąg oraz kanalizację sanitarną i deszczową wzdłuż budynku. Konieczności wykonania robót dodatkowych nie można było przewidzieć na etapie przygotowania dokumentacji przetargowej. Pomimo wykonania projektu zgodnie z zasadami sztuki projektowej i dołożenia należytej staranności, nie były one objęte zamówieniem podstawowym. Wykonanie ww. robót dodatkowych warunkuje wykonanie robót objętych podstawowym zakresem umowy. Z uwagi na technologię robót muszą być udzielone dotychczasowemu Wykonawcy robót budowlanych. W trakcie prowadzenia robót na głębokości 1-1,3m napotkano płyty drogowe, prawdopodobnie nie wywiezione przy likwidacji dawnego zaplecza budowy osiedla Kasprzaka. Płyty te występują na odcinku ok.55 m pomiędzy studniami D1A i D1. Konieczne jest ich usunięcie z wykopu. Na drodze ewakuacyjnej należy zabudować oprawy ewakuacyjne MONITOR IP65-LED. Lampy te posiadają świadectwo dopuszczenia z 23.03.2012r. Są to oprawy przeznaczone do montażu w warunkach zewnętrznych. W momencie powstawania projektu w 2011r. brak było na rynku opraw posiadających właściwe dopuszczenie. Po ogłoszeniu zamówienia na rynku pojawiły się oprawy ewakuacyjne dostosowane do oświetlenia zewnętrznego typu MONITOR IP65-LED. W związku z powyższym odbiór oświetlenia wcześniej przyjętego a nie dostosowanego do oświetlenia zewnętrznego będzie niemożliwy. W projekcie wykonawczym Projektant Marek Proszczek wprowadził oprawy typu MONITOR IP65-LED. Projekt ten uzyskał aprobatę rzeczoznawcy ds. ppoż. Szacunkowy koszt zamówienia dodatkowego wynosi 235.473,92 zł netto i nie przekroczy 50% wartości realizowanego zamówienia. Termin wykonania robót nie ulega zmianie. Zamówienie dodatkowe udzielone zostanie dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych tj. Przedsiębiorstwu Wielobranżowemu POL-REM sp. z o.o., ul. Słowackiego 90, 42-300 Myszków - ogłoszenie o udzieleniu zamówienia zamieszczone w BZP 02.01.2013r., pod nr 1003-2013. Z Wykonawcą zostały przeprowadzone negocjacje zgodnie z art. 66 Pzp, jak również Wykonawca przedłożył wymagane przez Zamawiającego dokumenty zgodnie z Rozporządzeniem z dnia 19.02.2013r. w sprawie rodzajów dokumentów jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane. Dochowując zasady należytej staranności, jak również pełnej transparentności procedur niekonkurencyjnych Zamawiający opublikował ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy, które zamieszczono w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 06.09.2013 r pod nr 361806-2013.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.