Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-07-11
Ustrzyki Górne: Prace specjalistyczne związane z ochroną rzadkich i zagrożonych roślin naczyniowych i ich siedlisk w Bieszczadzkim Parku Narodowym.
Numer ogłoszenia: 192736 - 2011; data zamieszczenia: 11.07.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Bieszczadzki Park Narodowy , Ustrzyki Górne 19, 38-714 Ustrzyki Górne, woj. podkarpackie, tel. 013 4610650, faks (013) 4610650.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.bdpn.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: państwowa jednostka budżetowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Prace specjalistyczne związane z ochroną rzadkich i zagrożonych roślin naczyniowych i ich siedlisk w Bieszczadzkim Parku Narodowym..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są specjalistyczne prace związane z ochroną rzadkich i zagrożonych roślin naczyniowych i ich siedlisk w Bieszczadzkim Parku Narodowym , tj.: 1 Zbiór nasion 18 gatunków rzadkich i zagrożonych z 33 stanowisk w 2011 i 2012 roku; usługa zbioru nasion z 33 (w 2011 r) +33 (w 2012 r) stanowisk w ciągu dwóch lat(łącznie 3400-3800 nasion) 2 Wyhodowanie dwulatek 18 gatunków rzadkich i zagrożonych z 33 stanowisk do wysadzenia w 2013 i 2014 roku; usługa wyhodowania dwulatek z 33 (w 2013 r) +33 (w 2014 r) stanowisk w ciągu dwóch lat (łącznie 2250-2520 siewek) 3 Wysadzenie dwulatek 18 gatunków rzadkich i zagrożonych na 33 stanowiskach w 2013 i 2014 r ; usługa wysadzenia na stanowiska naturalne dwulatek z 33 (w 2013 r) +33 (w 2014 r) stanowisk w ciągu dwóch lat (łącznie 2250-2520 siewek) 4 Selektywne usuwanie gatunków konkurencyjnych zielnych w latach 2011-2014 roku na 4 stanowiskach; usługa selektywne usuwanie gatunków konkurencyjnych zielnych na 16 stanowiskach w ciągu realizacji projektu; (powierzchnia około 6 arów rocznie) 5 Odkrzaczanie w celu zachowania odpowiednich warunków siedliskowych w latach 2011-2014 na 3 stanowiskach; usługa odkrzaczania na 12 stanowiskach w ciągu realizacji projektu; (powierzchnia około 3 arów rocznie) 6 Zbiór nasion koniecznych do wyhodowania roślin na wilgotniejszych łąkach świeżych w latach 2011 i 2012; usługa zbioru nasion 3 gatunków (2800-3150 nasion w ciągu dwóch lat) 7 Wyhodowanie i wysadzenie gatunków typowych dla wilgotniejszych łąk świeżych w latach 2013 i 2014; ; usługa wyhodowania i wysadzenia sadzonek na 10 poletkach (1800-2100 siewek w ciągu dwóch lat) 8 Prowadzenie upraw pochodnych ex situ w ogródku botanicznym w Suchych Rzekach w latach 2011-2014; pielęgnacja 70 kwater o wymiarach 1,5 x 1,5 m; usługa pielęgnacji 280 kwater w ciągu realizacji projektu (70 kwater rocznie); 9 Ocena stanu populacji roślin zagrożonych w latach 2011-2014; usługa ocena populacji na 144 stanowiskach w ciągu realizacji projektu (36 stanowisk rocznie); 10 Ocena liczebności dzwonka piłkowanego w latach 2011 i 2014; usługa ocena liczebności na 100 poletkach 1x1m w ciągu realizacji projektu (50 poletek w 2011 r i 50 poletek w 2014 roku); 11 Monitoring skuteczności zabiegów w ziołoroślach połoninowych w latach 2011 i 2014 roku; usługa skartowania zbiorowisk połoninowych na powierzchni 6 ha i wykonanie 30 zdjęć fitosocjologicznych w ciągu realizacji projektu (3 ha i 15 zdjęć w 2011 roku i 3 ha i 15 zdjęć w 2014 roku); 12 Monitoring skuteczności zabiegów ochronnych na torfowiskach w latach 2011 i 2014; usługa skartowanie torfowisk na powierzchni 10 ha i wykonanie 30 zdjęć fitosocjologicznych w ciągu realizacji projektu (5 ha i 15 zdjęć w 2011 roku i 5 ha i 15 zdjęć w 2014 roku)..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.72.17.00 - Usługi ochrony gatunków zagrożonych .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 1000,00 złotych. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu; - poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych; - gwarancjach ubezpieczeniowych; - poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. O utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (DZ.U. Nr 109 , poz. 1158 z późn. zm.). Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bieszczadzki Park Narodowy, 38-714 Ustrzyki Górne 76 1010 1528 0036 3613 9800 0000. Nie dopuszcza się wnoszenia wadium w formie pieniężnej do kasy Zamawiającego. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert tj. do dnia 18. 07. 2011 r. do godz. 10.00
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Działalność prowadzona na potrzeby wykonywania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień wynikających z przepisów prawa.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Potwierdzenie niezbędnej wiedzy i doświadczenia Zamawiający uzna za spełnione, gdy Wykonawca wykaże się wykonaniem w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w okresie w jakim działalność ta była prowadzona, udziałem w jednym projekcie dotyczącym ochrony rzadkich i zagrożonych gatunków roślin o łącznej wartości minimum 100 000,00 zł. Jako potwierdzenie nie-zbędnej wiedzy i doświadczenia służy wypełniony załącznik do SIWZ nr4 część 1 do którego załączyć należy dokumenty potwierdzające należyte wykonanie prac (protokoły odbioru, referencje).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, gdy Wykonawca wykaże, iż dysponuje co najmniej 3 osobami posiadającymi wykształcenie wyższe: biologiczne lub pokrewne tj., ochrona środowiska, ochrona przyrody, mającymi doświadczenie w zakresie ochrony rzadkich i zagrożonych gatunków roślin naczyniowych na terenie Bieszczadów potwierdzone przynajmniej 1 publikacją w periodyku lub innym wydawnictwie naukowym dotyczącą gatunków objętych niniejszym zamówieniem (wg załącznika nr 1 do SIWZ) z terenu Bieszczadów Zachodnich w okresie ostatnich 20 lat (wg zał. do SIWZ Nr 4 część 2).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający zastrzega możliwość wprowadzenia następujących zmian w umowie: 1. rozwiązania lub zmiany treści umowy w przypadku redukcji przedmiotu zamówienia w sytuacji gdyby w trakcie realizacji zamówienia okazało się, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym; 2. zmiany terminów realizacji prac ustalonych w zawartej umowie w przypadku, jeżeli niedotrzymanie pierwotnych terminów umownych, stanowi konsekwencję zdarzeń całkowicie niezależnych od Wykonawcy, których nie można było przewidzieć (organizacyjnych, technologicznych, i gospodarczych i innych np.: długotrwałych niekorzystnych warunków atmosferycznych lub klęsk żywiołowych) przy dołożeniu należytej staranności w wykonaniu i planowaniu prac oraz jeżeli przedłużony termin realizacji przyczyni się istotnie do poprawy jakości wykonywanej usługi; 3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia innych drobnych zmian w postanowieniach umowy, które nie prowadzą do rozszerzenia zakresu przedmiotu umowy ani nie skutkują koniecznością zapłaty dodatkowego wynagrodzenia, jeżeli konieczność wprowadzenia tych zmian pojawi się dopiero w trakcie realizacji umowy i wynika z przyczyn niemożliwych do przewidzenia w momencie jej zawierania
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bdpn.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Ośrodek Naukowo - Dydaktyczny Bieszczadzkiego Parku Narodowego; ul. Bełska 7; 38-700 Ustrzyki Dolne..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.07.2011 godzina 10:00, miejsce: Ośrodek Naukowo - Dydaktyczny Bieszczadzkiego Parku Narodowego; ul. Bełska 7; 38-700 Ustrzyki Dolne.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie prowadzone jest w ramach realizacji projektu POIS.05.01.00-00-193/09 pn.:Ochrona rzadkich i zagrożonych roślin naczyniowych i ich siedlisk w Bieszczadzkim Parku Narodowym, współfinansowanego ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w ramach działania 5.3 priorytetu V..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI USTRZYKI GÓRNE
więcej: przetargi USTRZYKI GÓRNE »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.