eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SłupskPrzebudowa drogi gminnej oraz sieci i urządzeń elektroenergetycznych w Bydlinie (dojazd do lasu - działka nr 30) - Gmina Słupsk

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-09-06

Słupsk: Przebudowa drogi gminnej oraz sieci i urządzeń elektroenergetycznych w Bydlinie (dojazd do lasu - działka nr 30) - Gmina Słupsk
Numer ogłoszenia: 192763 - 2012; data zamieszczenia: 06.09.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wójt Gminy Słupsk , ul. Sportowa 34, 76-200 Słupsk, woj. pomorskie, tel. 0-59 842 84 60, 842 92 54, faks 059 8429254.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.slupsk.ug.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi gminnej oraz sieci i urządzeń elektroenergetycznych w Bydlinie (dojazd do lasu - działka nr 30) - Gmina Słupsk.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem przetargu jest przebudowa drogi gminnej oraz sieci i urządzeń elektroenergetycznych w Bydlinie (dojazd do lasu - działka nr 30) - Gmina Słupsk: 1) UWAGA! W związku z ograniczeniem przedmiotu zamówienia należy przyjąć do wyceny odcinek drogi od km 0+120 do km 0+500 (załączony przedmiar zawiera zaktualizowany odcinek), 2) Budowa drogi asfaltowej (pow. ok 2 000 m2), a) Roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych, na drogach w terenie równinnym - 0,38 km, b) Rozebranie mechaniczne nawierzchni z mas mineralno - bitumicznych grubości 4cm - 7,00 m2, c) Rozbiórka mechaniczna podbudowy z kruszywa grubości 15 cm - 7,00 m2, d) Mechaniczne ścinanie drzew z karczowaniem pni o średnicy 46 - 55cm - 12 szt., e) Koryta o głębokości 30 cm na całej szerokości jezdni i chodników wykonywane mechanicznie w gruncie kategorii II-VI - 2 007,00 m2, f) Nasypy wykonywane koparkami zgarniakowymi lub chwytakowymi z bezpośrednim przerzutem gruntu uzyskanego z ukopu kat. gruntu III-VI - 70,00 m3, g) Podbudowy pomocnicze z kruszywa z rozbiórki istniejącej nawierzchni z żużla - warstwa górna: grubość warstwy po zagęszczeniu 10 cm (materiał na podbudowę zasadniczą z odzysku - nie należy kalkulować ceny materiału w kosztach wykonania podbudowy) - 1 771,00 m2, h) Podbudowy z kruszyw łamanych 0/31,5 - warstwa dolna: grubość warstwy po zagęszczeniu 15 cm - 1 681,00 m2, i) Wykonanie podbudowy z betonu B-15 i pielęgnacja podbudowy piaskiem i wodą, grubość warstwy po zagęszczeniu 15 cm (pod ściek) - 53,00 m2, j) Wykonanie podbudowy z betonu B-15 i pielęgnacja podbudowy piaskiem i wodą, grubość warstwy po zagęszczeniu 20 cm (pod progi zwalniające) - 37,00 m2, k) Krawężniki betonowe bez ław leżące o wymiarach 15 x 30 cm ułożyć na podsypce cementowo - piaskowej od km 0+482 do km 0+500 - na długości 21,00 m, l) Krawężniki betonowe wystające o wymiarach 15 x 30 cm, z wykonaniem ławy betonowej, na podsypce cementowo - piaskowej - 280,00 m, m) Krawężniki betonowe wystające o wymiarach 12 x 25 cm, z wykonaniem ławy betonowej, na podsypce cementowo - piaskowej - 380,00 m, n) Chodniki z kostki brukowej betonowej grubości 8 cm na podsypce cementowo - piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem (ściek przykrawężnikowy) - 53,00 m2, o) Chodniki z kostki brukowej betonowej grubości 8 cm na podsypce cementowo - piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem (progi zwalniające) - 37,00 m2, p) Mechaniczne oczyszczenie nawierzchni ulepszonej z bitumu - 170,00 m2, q) Skropienie nawierzchni emulsją kationową w ilości 0,5 kg/m2 - 1 887,00 m2, r) Nawierzchnia z mieszanek mineralno - bitumicznych asfaltowych 0/16 - warstwa wiążąca o grubości po zagęszczeniu 4 cm - 1 705,00 m2, s) Nawierzchnia z mieszanek mineralno - bitumicznych asfaltowych 0/12,8 - warstwa ścieralna o grubości po zagęszczeniu 4 cm - 1 887,00 m2, t) Regulacja pionowa studzienek urządzeń podziemnych o objętości betonu w jednym miejscu od 0,1 do 0,2 m3 - 8,00 m2, u) Utwardzenie poboczy kruszywem łamanym 0/31,5 - warstwa dolna: grubość warstwy po zagęszczeniu 15 cm - 120,00 m2, v) W km 0+313,00 nawierzchnię zjazdu należy skalkulować jako wykonanie pobocza z kruszywa łamanego 0/31,5 grubości 15 cm, w) Wywóz materiału z wycinki i karczowania drzew należy skalkulować na odległość do 3 km, x) Ręczne wykonanie siewem trawników dywanowych w terenie płaskim w gruncie kategorii III - 1 000,00 m2, y) Zamawiający nie przewiduje umocnienia muru betonowego biegnącego wzdłuż drogi. 3) Przebudowa sieci i urządzeń elektroenergetycznych: a) Przełożenie istniejących kabli elektroenergetycznych: - Ręczne wykopanie rowów dla kabli (szerokość dna wykopu do 0,4 m; głębokość rowu do 0,8 m; kategoria gruntu III) - odsłonięcie kabla - 172,00 m, - Demontaż - ręczne wyciągnięcie w rowach kablowych kabli wielożyłowych o masie do 1 kg/m - 172,00 m, - Ręczne zasypywanie rowów dla kabli (szerokość dna wykopu do 0,4 m; głębokość rowu do 0,8 m; kategoria gruntu III) - 172,00 m, - Zagęszczenie nasypów zagęszczarkami (grunt sypki kat. I-III) - 55,50 m3, - Wytyczenie geodezyjne nowej trasy kabla - 1,00 kpl., - Ręczne wykopanie rowów dla kabli (szerokość dna wykopu do 0,4 m; głębokość rowu do 0,8 m; kategoria gruntu III) - 172,00 m, - Nasypanie warstwy piasku na dno rowu kablowego o szerokości do 0,4 m - 344,00 m, - Układanie ręczne w rowach kablowych kabli wielożyłowych o masie do 1 kg/m - 172,00 m, - Układanie w wykopie rur ochronnych z PCW o średnicy do 110 mm (rura dwudzielna PS 110) - 23 m, - Badanie linii kablowej nn i sterowniczej (kabel nn do 4 żył) - 5,00 odcinków, - Ręczne zasypywanie rowów dla kabli (szerokość dna wykopu do 0,4 m; głębokość rowu do 0,8 m; kategoria gruntu III) - 172,00 m, - Zagęszczenie nasypów zagęszczarkami (grunt sypki kat. I-III) - 55,50 m3, - Geodezyjna powykonawcza inwentaryzacja zabudowanych urządzeń - 1,00 kpl., - Dopuszczenie do robót przez operatora sieci - 1,00 kpl., b) Przedłużenie istniejących przepustów: - Ręczne wykopanie rowów dla kabli (szerokość dna wykopu do 0,4 m; głębokość rowu do 0,8 m; kategoria gruntu III) - odkopanie kabla - 22,00 m, - Układanie w wykopie rur ochronnych z PCW o średnicy do 160 mm (rura PS 160) - 2,00 m, - Układanie w wykopie rur ochronnych z PCW o średnicy do 110 mm (rura PS 110) - 20,00 m, - Układanie ręczne w rurach osłonowych kabli wielożyłowych o masie do 1 kg/m - 22,00 m, - Nasypanie warstwy piasku na dno rowu kablowego o szerokości do 0,4 m - 22,00 m, - Ręczne zasypywanie rowów dla kabli (szerokość dna wykopu do 0,4 m; głębokość rowu do 0,8 m; kategoria gruntu III) - 22,00 m, - Zagęszczenie nasypów zagęszczarkami (grunt sypki kat. I-III) - 7,05 m3, - Geodezyjna powykonawcza inwentaryzacja zabudowanych urządzeń - 1,00 kpl., - Dopuszczenie do robót przez operatora sieci - 1,00 kpl., 4) opracowanie dokumentacji odbiorowej określonej w § 10 ust. 2 wzoru umowy, 5) Zamawiający informuje, że opłaty administracyjne związane z wycinką drzew nie obciążą Wykonawcy. 2. Zamawiający informuje, że w związku ze zmianą procedury uzyskania pozwolenia na budowę oraz pozostałych decyzji administracyjnych w trybie -specustawy drogowej- będzie dysponował niezbędnymi pozwoleniami i przed rozpoczęciem robót zostaną one przekazane wybranemu Wykonawcy. W przypadku opóźnienia w uzyskaniu wymaganych zezwoleń Zamawiający umożliwi (po uzgodnieniu z Wykonawcą) dostosowanie (przedłużenie) terminu wykonania na tej podstawie. 3. Zamawiający potwierdza, że dysponuje nieruchomością na cele budowlane na całym obszarze realizacji zadania. 4. Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w dokumentacji projektowej zawierającej projekt budowlany, MPZP, ZUDP, uzgodnienia z ENERGA S.A., badania geotechniczne oraz przedmiary robót dla każdej z branż, która razem stanowi Załącznik Nr 9 do SIWZ. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisanym w dokumentacji projektowej za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1 - 3 ustawy.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg 45.23.10.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 60.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wadium w wysokości: 5 000,00 zł. (słownie: pięć tysięcy złotych). 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu do składania ofert. 3. Wykonawca może wnieść wadium w: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109 poz. 1158 z późn. zm.). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w BANK SPÓŁDZIELCZY w Ustce na konto Nr 77 9315 0004 0050 3934 2000 0020. Potwierdzoną przez bank kopię przelewu należy dołączyć do oferty. Przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. 5. W przypadku wniesienia wadium w pozostałych formach innych niż pieniądz określonych w pkt 3 ppkt 2 - 5, należy złożyć oryginał dokumentu wadium w kasie Urzędu Gminy Słupsk, ul. Sportowa 34, 76-200 Słupsk (w godz. 8.00 - 14.00), lub dołączyć oryginał dokumentu wadium do oferty, w osobnej koszulce - nie łączyć go na trwale z ofertą. Ponadto w obydwu przypadkach kopię dokumentu wadium potwierdzoną za zgodność z oryginałem (przez Wykonawcę) należy dołączyć do oferty. 6. Wniesione wadium Zamawiający zwraca na zasadach określonych w ustawie

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania - oświadczenie.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. Posiadanie lub dysponowanie wiedzą i doświadczeniem w zakresie robót stanowiących przedmiot przetargu tj.: wykonanie w okresie pięciu ostatnich lat przed upływem terminu do składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej trzy roboty (tj.: odrębne umowy lub zlecenia) budowlane w branży drogowej w zakresie budowy, przebudowy lub remontu dróg asfaltowych o powierzchni co najmniej 2 000 m2 każda. 2. Obowiązek złożenia dokumentów potwierdzających należyte wykonanie.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia - oświadczenie.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. Dysponowanie następującymi osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia tj.: a) kierownikiem budowy, który posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, b) osobą, która posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami w branży elektrycznej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. 2. Złożenie stosownych oświadczeń.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Znajdowanie się w sytuacji finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia - oświadczenie.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Kalkulacja uproszczona na każde zadanie (ze względu na rozliczenie ryczłtowe nie będzie brać udziału w ocenie ofert).

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany treści umowy: 1) w zakresie zmiany terminu wykonania w przypadku: a) wystąpienia siły wyższej (zgodnie z § 2 wzoru umowy - zał. nr 8 do SIWZ), b) opóźnienia w przekazaniu placu budowy z winy Zamawiającego, c) wad i braków w dokumentacji projektowej lub innych dokumentów budowy, d) wykopalisk lub innych przeszkód uniemożliwiających prowadzenie robót, e) zmian dokumentacji wynikającej z inicjatywy Zamawiającego lub okoliczności które uniemożliwiają należyte wykonanie przedmiotu umowy, f) zawieszenia robót przez Zamawiającego, g) niewypałów i niewybuchów, ujawnienia niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych instalacji podziemnych, 2) zmianę wynagrodzenia: a) w przypadku ograniczenia zakresu przedmiotu umowy lub zmian technologicznych korzystnych dla Zamawiającego lub zastosowania przez Wykonawcę preferencji cenowych, b) o wartość robót nie wykonanych, a ujętych w cenie zaoferowanej przez Wykonawcę, c) zmiany wynagrodzenia w przypadku zmiany ustawowej stawki VAT, 3) zmiana zakresu robót powierzonego podwykonawcom z zastrzeżeniem § 8 wzoru umowy, 4) możliwość wprowadzenia innych rozwiązań technologicznych usprawniających wykonanie zamówienia ze względów technicznych lub finansowych z zastrzeżeniem, że zmiany nie mają istotnego wpływu na pierwotne warunki udziału w postępowaniu oraz na pierwotny przedmiot zamówienia określony w SIWZ. Niniejsza zmiana musi być zaakceptowana przez Zamawiającego i Wykonawcę, 5) zmian obligatoryjnych wynikających ze zmian przepisów prawa, niezależnych od stron. 2. W zakresie zmiany wynagrodzenia dotyczącego robót zamiennych Zamawiający dopuszcza taką możliwość jeżeli wartość tych robót nie przekroczy ceny ryczałtowej zaoferowanej przez Wykonawcę i ujętej w umowie. W przypadku potrzeby zrealizowania robót zamiennych znacznie przekraczających po zmianach cenę ryczałtową zamówienia Zamawiający ograniczy pierwotny zakres prac podlegający zmianom wraz ze zmniejszeniem wynagrodzenia. Natomiast nowe (zamienne) prace zleci w ramach robót dodatkowych, które będą realizowane odrębnym zamówieniem.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.gminaslupsk.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: W siedzibie Zamawiającego - Urząd Gminy w Słupsku, ul. Sportowa 34, 76-200 Słupsk - pok. nr 2.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.09.2012 godzina 11:00, miejsce: W siedzibie Zamawiającego - Urząd Gminy w Słupsku, ul. Sportowa 34, 76-200 Słupsk - sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.