Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-05-17
Łódź: Wybór Operatora Systemu Sygnalizacji Pożarowej w kompleksie budynków Centrum Sztuki Filmowej w Łodzi przy ulicy Targowej 1-3.
Numer ogłoszenia: 193552 - 2013; data zamieszczenia: 17.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: "EC1 Łódź-Miasto Kultury" w Łodzi , ul. Targowa 1/3, 90-022 Łódź, woj. łódzkie, tel. 42 638 59 53, faks 42 638 59 58.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.ec1lodz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Samorządowa Instytucja Kultury.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wybór Operatora Systemu Sygnalizacji Pożarowej w kompleksie budynków Centrum Sztuki Filmowej w Łodzi przy ulicy Targowej 1-3..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia są usługi konserwacji i napraw oraz usług transmisji sygnałów alarmowych i uszkodzeniowych Systemu Sygnalizacji Pożaru (SSP), w kompleksie budynków Centrum Sztuki Filmowej w Łodzi przy ul. Targowej 1-3, polegające w szczególności na: a) opracowaniu i uzgodnieniu dla SSP obiektu procedur współpracy z użytkownikiem i z komendantem miejskim Państwowej Straży Pożarnej w szczególności w zakresie : - obsługi alarmów pożarowych - czasowego odwołania transmisji sygnału alarmowego i powrotnego włączenia tej transmisji - Postępowania w przypadku awarii stacji odbiorczej alarmów pożarowych lub uszkodzeniowych b) zapewnieniu całodobowej obsługi stacji odbiorczej sygnałów alarmów pożarowych i uszkodzeniowych. c) zapewnieniu łączności centrali SSP obiektu z komendą Miejską Straży Pożarnej w zakresie przesyłania sygnałów alarmowych - centrum monitorowania operatora systemu. d) prowadzeniu napraw i konserwacji SSP obiektu, a mianowicie: a) przyjmowaniu sygnałów uszkodzeniowych i usuwaniu usterek oraz dokonywaniu napraw - centrum odbiorcze sygnałów uszkodzeniowych b) dokonywaniu przeglądów konserwacyjnych SSP na obiekcie w wymaganych prawem terminach. 2 . Konserwacja systemu sygnalizacji pożaru będzie przeprowadzana w roku 2013 zgodnie ze specyfikacją techniczną CEN-TS 54-14-2006 Systemy Sygnalizacji Pożarowej - część 14; Wytyczne planowania, projektowania, instalowania, odbioru, eksploatacji i konserwacji oraz wymaganiami Państwowej Straży Pożarnej. 3.Wymagania techniczne i jakościowe: 4. Wykonawca na potrzeby realizacji przedmiotowej usługi musi zagwarantować 24 godzinną (dwudziestoczterogodzinną) gotowość serwisu, w tym w dni wolne od pracy i święta. 5. Wykonawca na potrzeby realizacji przedmiotowej usługi musi zagwarantować, że przystąpi do usuwania awarii bezzwłocznie po otrzymaniu sygnału o awarii z równoczesnym powiadomieniem zarządcy obiektu. Wymagany termin usunięcia usterki to max 24 godziny od momentu zgłoszenia. 6. Informacja techniczna o systemie SSP: System Sygnalizacji Pożaru jest wykonany w oparciu o elementy firmy SCHRACK SECONET. Zawiera sieć 3 central Schrack Integral IP serii MXF pracujących w sieci Seconet. Centrale SSP oraz Panel Obsługi Strażaka systemu DSO zlokalizowane są w pomieszczeniu ochrony. Centrale wyposażone są w układy zasilania awaryjnego zapewniające pracę przez 72 godziny. Elementy systemu nie zasilane z central wyposażone są w zasilacze MERAWEX Seri ZSP135 z podtrzymaniem bateryjnym - 72 godziny. Każda centrala wyposażona jest w dwa pracujące równolegle : podstawowy i rezerwowy systemy INEGRAL. Instalacja na obiekcie zorganizowana jest w 16-tu pętlach dozorowych z czujkami : optycznymi dymu, różnicowymi temperatury i liniowymi oraz modułami we/wy z wyjściami sterującymi i monitorującymi. Zapewniona jest jednoznaczna identyfikacja każdego elementu w liniach dozorowych przez nadanie indywidualnego adresu w centralach. System wyposażony został w stanowisko obsługi: panel obsługi z wyświetlaczem, drukarka zdarzeń, komputerowe stanowisko operatorskie do wizualizacji stanu pracy i alarmów wszystkich detektorów ze wskazaniem ich lokalizacji na obiekcie i opisem. SSP współdziała na obiekcie z : a) dźwiękowym systemem ostrzegawczym b) systemem oddymiania c) systemem wentylacji i klimatyzacji d) systemem kontroli dostępu e) systemem detekcji gazów toksycznych i LPG 7. Szczegółowe informacje technicznie o systemie SSP znajdują się w dokumentacji technicznej stanowiącej załącznik nr 1 do SIWZ (SIWZ dostępna jest na stronie internetowej Zamawiającego www.bip.ec1lodz.pl.
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje skorzystanie z prawa do udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych, do 50% wartości zamówienia podstawowego. Przedmiotem zamówień uzupełniających będą usługi rodzajowo tożsame z zamówieniem podstawowym tj. usługi konserwacji i napraw oraz usług transmisji sygnałów alarmowych i uszkodzeniowych Systemu Sygnalizacji Pożaru (SSP), w kompleksie budynków Centrum Sztuki Filmowej w Łodzi przy ul. Targowej 1-3
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.80.00.00 - Różne usługi w zakresie napraw i konserwacji .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 2500 zł (dwa tysiące pięćset złotych)Wadium Wykonawca wnosi przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach, wymienionych w art. 45 ust. 6 Ustawy: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty , o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.)
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu oceny spełniania warunku, dotyczącego posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, Wykonawca zobowiązany jest posiadać: a) aktualną koncesję Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na prowadzenie działalności w zakresie montażu elektronicznych urządzeń i systemów alarmowych oraz ich eksploatacji, konserwacji i napraw zgodnie z ustawą o ochronie osób i mienia (tj. Dz.U. z 2005r. Nr 145 poz.1221 z późn. zm.)** b) autoryzację firmy SCHRACK SECONET w zakresie konserwacji i serwisu systemów sygnalizacji pożarowej Integral IP MXF serii MXF pracujących w sieci Seconet.* * Zamawiający wymaga posaidania autoryzacji firmy SCHRACK SECONET z uwagi na warunki gwarancji udzielanej przez producenta, narzucają one aby wszelkie prace (serwis, konserwacja, naprawa) związane z systemami były prowadzone przez autoryzowany serwis (firmy, osoby).
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu oceny spełniania warunku, dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia, Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie się, wykonał lub wykonuje przez okres minimum 3 miesięcy, co najmniej dwie usługi w zakresie konserwacji, serwisowania i obsługi awaryjnej i systemów sygnalizacji pożaru, z podaniem ich wartości (każda nie mniej niż 50 000 zł brutto), przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączy dowody potwierdzające, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych warunków, których spełnienie Wykonawca jest zobowiązany wykazać w sposób szczególny. Wykonawca zobowiązany jest w tym zakresie złożyć oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu oceny spełniania warunku, dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest wykazać się dysponowaniem w okresie realizacji zamówienia co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych do 1kV na stanowisku eksploatacji E (świadectwo kwalifikacyjne) wydane zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. z 2003r. Nr 89, poz. 828 ze zm.)
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych warunków, których spełnienie Wykonawca jest zobowiązany wykazać w sposób szczególny. Wykonawca zobowiązany jest w tym zakresie złożyć oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Za główne usługi uznaje się usługi w postaci konserwacji, serwisowania i obsługi awaryjnej systemów sygnalizacji pożaru. Zamawiający wymaga, aby w wykazie głównych usług, znajdowały się również usługi odpowiadające swoim zakresem i rodzajem usługom określonym w pkt. III.3.2.; - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Formularz Ofertowy 2. W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum, spółka cywilna tj. wspólnicy spółki cywilnej) - pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy 3.W przypadku, gdy ofertę podpisuje osoba, która nie jest wskazana we właściwym rejestrze - pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. 4.dowody, czy przedstawione w wykazie usług usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. 5. dowód wniesienia wadium
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany istotnych postanowień Umowy w zakresie: a) zmiany terminu realizacji Umowy w przypadku:zdarzeń losowych, niezależnych od Wykonawcy lub Zamawiającego, w szczególności: pożaru, odcięcia zasilania, braku wody, trzęsienia ziemi, powodzi i innych gwałtownych zdarzeń wywołanych czynnikami atmosferycznymi, konieczności pozyskania dodatkowych środków finansowych, uzgodnień lub decyzji administracyjnych ; b) wprowadzenia innych rozwiązań technologicznych, usprawniających wykonanie przedmiotu zamówienia ze względów technicznych lub finansowych z zastrzeżeniem, że zmiany nie mają istotnego wpływu na pierwotne warunki udziału w postępowaniu oraz na pierwotny przedmiot zamówienia określony w SIWZ; c. nastąpi zmiana obowiązujących przepisów - w tym przypadku Zamawiający będzie uprawniony do zmiany umowy tylko w tym zakresie, w jakim zmiana przepisów prawa wpływa na prawa i obowiązki stron umowy, w szczególności zmiana stawki podatku VAT w odniesieniu do wynagrodzenia (w takim przypadku nie może ulec zmianie wartość wynagrodzenia brutto).
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.ec1lodz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: EC1 Łódz- Miasto Kultury ul. Tymienieckiego 5, 90-356 Łódź pok 212.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.05.2013 godzina 10:00, miejsce: EC1 Łódz- Miasto Kultury ul. Tymienieckiego 5, 90-356 Łódź pok 220..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie jest realizowane w ramach projektu pn. Rewitalizacja EC-1 i jej adaptacja na cele kulturalno-artystyczne, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013. Budynki, w których zainstalowany został system, o którym mowa w przedmiotowym zamówieniu powstają w ramach realizacji Zadanie 1 EC-1 Wschód..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z ŁODZI
- "Dostawa wyposażenia gastronomicznego" w ramach projektu "Młodzi z pasją"
- Zimowe utrzymanie jezdni w ciągach dróg wojewódzkich administrowanych przez Rejon Dróg Wojewódzkich w Piotrkowie Trybunalskim.
- Dostawa poleasingowego urządzenia wielofunkcyjnego, sprzętu RTV i AGD oraz audio-wideo dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Łódzkiego
- Dostawa koszul i bluz jednorazowych dla USK nr 1 im. N. Barlickiego w Łodzi
- Kursy na prawo jazdy i zawodowe dla wychowanków rodzin zastępczych w projekcie "#Rodzina"
- Świadczenie usług doradczych w ramach projektu Rozbudowa Regionalnego Systemu Informacji Przestrzennej Województwa Łódzkiego (RRSIP WŁ)
więcej: przetargi w Łodzi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług serwisowych i przeglądu stacji pomiarowych PM Ecology dla Wielkopolskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Poznaniu
- PRACE NAPRAWCZE I KONSERWATORSKIE OBIEKTÓW MAŁEJ ARCHITEKTURY NA TERENIE MIASTA OSTRÓDA
- Naprawa i konserwacja stolarki okiennej w budynkach administrowanych przez 22. BLT w Malborku
- Utrzymanie, eksploatacja, naprawa, konserwacja i obsługa ujęć wody, sieci, obiektów i urządzeń wodociągowych wraz ze zbiorowym zaopatrzeniem w wodę na terenie gminy Stary Zamość.
- Usługi z zakresu utrzymania obiektów turystycznych, rekreacyjnych i edukacyjnych na terenie Nadleśnictwa Niepołomice w 2025 r. - postępowanie powtórzone.
- Usługi z zakresu utrzymania obiektów turystycznych, rekreacyjnych i edukacyjnych wraz z naprawą stanowisk czerpania wody na terenie Nadleśnictwa Choczewo w 2025 roku
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.