Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2010-07-02
Dąbrowa Górnicza: Zorganizowanie i przeprowadzenie wyjazdowego szkolenia w formie treningu umiejętności i kompetencji społecznych w dziedzinie rozwoju osobistego dla uczestników projektu systemowego INTEGRA - Program integracji zawodowej i społecznej osób w Dąbrowie Górniczej współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, realizowanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dąbrowie Górniczej
Numer ogłoszenia: 193912 - 2010; data zamieszczenia: 02.07.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Skibińskiego 1, 41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie, tel. 032 2622528, faks 032 2613694.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.com.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zorganizowanie i przeprowadzenie wyjazdowego szkolenia w formie treningu umiejętności i kompetencji społecznych w dziedzinie rozwoju osobistego dla uczestników projektu systemowego INTEGRA - Program integracji zawodowej i społecznej osób w Dąbrowie Górniczej współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, realizowanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dąbrowie Górniczej.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest Zorganizowanie i przeprowadzenie wyjazdowego szkolenia w formie treningu umiejętności i kompetencji społecznych w dziedzinie rozwoju osobistego dla uczestników projektu systemowego INTEGRA - Program integracji zawodowej i społecznej osób w Dąbrowie Górniczej współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, realizowanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dąbrowie Górniczej. Cel główny realizacji szkolenia: - nabycie umiejętności i kompetencji społecznych umożliwiających prawidłowe funkcjonowanie w środowisku społecznym i rodzinnym. Cele szczegółowe realizacji szkolenia: - podniesienie poziomu aktywności społecznej; - zwiększenie motywacji do zmiany sytuacji życiowej; - wzrost poczucia własnej wartości; - wzrost świadomości na temat równości szans; - nabycie umiejętności interpersonalnych tj. komunikacyjne, asertywność, empatia, rozwój moralny, umiejętność wyrażania siebie, rozwiązywania problemów, współdziałanie w grupie. 1 Liczba uczestników: do 140 osób, w tym 77 uczestników i 63 osób z otoczenia. Uwaga! Zamawiający dopuszcza możliwość podziału liczby uczestników na grupy i realizacji szkolenia w 2 wyjazdach w terminie określonym w rozdz.V. 2 Czas trwania: 3 dni (od piątku do niedzieli). 3 Liczba godzin szkoleniowych na 1 grupę: 12 godzin - w pierwszym dniu zajęć (sobota) 7 godzin - w drugim dniu zajęć (niedziela) 5 godzin Uwaga! Zajęcia powinny odbywać się w grupach do 15 osób. Przez godzinę Zamawiający rozumie 60 minut, w tym 10 minut przerwy na każde przypadające 60 minut. 4 Zakres treningu przewidzianego do wykonania obejmuje w szczególności następujące moduły: RELAKSACJA Czas trwania: 2 godz (sobota). Forma zajęć: Zamawiający oczekuje, że na zajęciach będą wykorzystywane ćwiczenia relaksacyjne, wykorzystujące elementy pracy z ciałem i z oddechem. Cel zajęć: - zapoznanie uczestników z metodą świadomego i skutecznego odpoczynku; - nauka techniki relaksacji, którą uczestnicy będą mogli wykorzystywać samodzielnie na co dzień; - zapoznanie uczestników ze sposobem walki ze stresem i jego skutkami fizjologicznymi i psychologicznymi; - mobilizacja uczestników do wysiłku zmierzającego ku zwiększeniu wydajności i polepszeniu koncentracji uwagi. BUDOWANIE PEWNOŚCI SIEBIE POPRZEZ WARSZTATY SAMOOBRONY Czas trwania: 3 godz.(sobota). Forma zajęć: Zamawiający oczekuje, że zajęcia będą miały formę warsztatową, gdzie uczestnicy poprzez czynny udział w zajęciach z podstaw technik samoobrony nabędą oraz utrwalą konkretne kompetencje: wiedzę, umiejętności, postawy, zachowania. Cel zajęć: - wzmacnianie poczucie pewności siebie i zdecydowania uczestników; - zapoznanie uczestników z alternatywną formą wyrażania ekspresji; - zwalczanie stresu; - uwalnianie u uczestników naturalnych reakcji obronnych; - rozpoznawanie i unikanie przez uczestników potencjalnych sytuacji zagrożenia. ZASADA RÓWNOŚCI SZANS Czas trwania: 2 godz. (sobota). Forma zajęć: Zamawiający oczekuje, że zajęcia zrealizowane będą w formie wykładu, z przewidzianym czasem na pytania i dyskusje uczestników. Tematyka zajęć: Zamawiający oczekuje, że poruszone zostaną następujące zagadnienia: - stereotypy płci, jako zasadniczy czynnik nierówności i dyskryminacji; - definicja dyskryminacji, w tym ze względu na płeć i wielokrotnej; - segregacja rynku pracy ze względu na płeć oraz stereotypy związane z aktywnością zawodową kobiet i mężczyzn; - stereotypowy podział obowiązków domowych; - wychowanie dzieci oraz opieka nad osobami zależnymi zadaniem również mężczyzn; - godzenie życia zawodowego i prywatnego; - formy przemocy ze względu na płeć. Cel zajęć: - zwiększenie świadomości uczestników na temat istniejących stereotypów; - wskazanie uczestnikom nieuświadomionych postaw i zachowań nacechowanych uprzedzeniami.; - uświadomienie uczestnikom zasad prawidłowego - partnerskiego podziału obowiązków domowych; - wskazanie uczestnikom jak ważną rolę w życiu całej rodziny pełnią zatrudnienie oraz niezależność finansowa kobiet oraz czynny udział mężczyzn w wychowywaniu dzieci i pracach domowych. PIERWSZA POMOC Czas trwania: 5 godz. (niedziela) Forma zajęć: Szkolenie powinno być zorganizowane zgodne z wytycznymi Europejskiej Rady Resuscytacji (ERC) i winno obejmować zabiegi mające na celu pomoc poszkodowanemu w stanie zagrożenia życia i innych sytuacjach wymagających udzielenia pierwszej pomocy. Zamawiający oczekuje, że program tego szkolenia sporządzony przez Wykonawcę dostosowany będzie do odbiorców, czyli dorosłych i młodzieży nie posiadających wykształcenia medycznego. Zajęcia powinny być przeprowadzone w formie zarówno wykładów (cześć teoretyczna), z przewidzianym czasem na pytania i dyskusje, jak i ćwiczeń (część praktyczna). Tematyka zajęć: a. Zamawiający oczekuje, ze podczas wykładów zostaną poruszone następujące tematy: - motywacja do udzielania pomocy, przepisy prawne oraz aspekty psychologiczne; - bezpieczeństwo własne oraz poszkodowanego; - skuteczne wzywanie pomocy oraz ewakuacja z zagrożonego miejsca; - podstawy anatomii i fizjologii; - kontrola podstawowych funkcji życiowych; - resuscytacja krążeniowo- oddechowa; - udrażnianie dróg oddechowych, ciało obce w drogach oddechowych, zadławienia; - rany, krwotoki, złamania, zwichnięcia, skręcenia; - urazy rdzenia kręgowego, oparzenia termiczne i chemiczne, porażenia prądem elektrycznym, wstrząs oraz nagłe zachorowania; - skład i sposoby wykorzystania apteczek domowych. b. W trakcie ćwiczeń Zamawiający oczekuje realizacji zajęć: - ocena poszkodowanego, pozycja boczna ustalona (bezpieczna); - resuscytacja krążeniowo-oddechowa; - tamowanie krwotoków; - pozycja przeciwwstrząsowa; - bezpieczne sposoby obracania na plecy; - postępowanie przy zadławieniu; - wykonywanie opatrunków; - unieruchamianie złamań i stawów. Cel zajęć: - nabycie umiejętności związanych z radzeniem sobie w sytuacjach zagrożenia życia lub zdrowia; - przełamanie lęków związanych z udzielaniem pierwszej pomocy; - zwiększenie pewności siebie w życiu codziennym dzięki nabyciu nowych wartościowych umiejętności; - podniesienie świadomości społecznej w zakresie znaczenia udzielania pierwszej pomocy; - zwiększenie umiejętności i skuteczności działania w sytuacjach kryzysowych. 5 Miejsce realizacji zajęć: Zajęcia odbywać się będą w pomieszczeniach dostosowanych do ich prowadzenia uwzględniając liczebność osób w grupie, zgodnie z ich specyfiką i odpowiednio w tym celu wyposażonych tj. spełniających warunki m.in. sanitarne, bezpieczeństwa. 6 Materiały szkoleniowe: Wykonawca zapewni uczestnikom zajęć wszelkie materiały szkoleniowe, dydaktyczne niezbędnych do ich przeprowadzenia. 7 Kadra merytoryczna: Wykonawca zapewni wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę do realizacji poszczególnych modułów zajęciowych, określonych niniejszym przedmiotem zamówienia. Zamawiający wymaga, aby kadra prowadząca zajęcia dla uczestników posiadała właściwe do prowadzonych zajęć, doświadczenie oraz kwalifikacje zawodowe określone w rozdz.VI.1 pkt 2 i 3. 8 Zakwaterowanie: Wykonawca winien zapewnić zakwaterowanie w miejscowości wypoczynkowej, w paśmie Beskidów, oddalonej od miejsca wyjazdu do 170 km. Obiekt powinien posiadać sale szkoleniowe dostosowane do liczebności grup i specyfiki zajęć, pokoje 2, 3, 4, 5 osobowe z pełnym węzłem sanitarnym z zimną i ciepłą wodą (łazienka, WC), wyposażonymi w radio i TV, kryty basen i miejsca służące do wspólnego spędzania wolnego czasu przez uczestników i osoby z otoczenia. 9 Wyżywienie: Wykonawca zapewni podczas pobytu wyżywienie dla uczestników i osób z otoczenia. a. Dzień pierwszy - przyjazd: - kolacja: w formie bufetu - w tym co najmniej dwa dania gorące, zimna płyta wędlin i serów, pieczywo, jogurty owocowe, herbata i kawa (wraz z dodatkami: cukier, mleczko, cytrynka), soki owocowe. b. Dzień drugi: - śniadanie: w formie bufetu - w tym co najmniej dwa dania gorące, zimna płyta wędlin i serów, pieczywo, jogurty owocowe, herbata i kawa (wraz z dodatkami: cukier, mleczko, cytrynka), soki owocowe. - obiad: dwudaniowy z deserem (zupa 350 g; drugie danie z porcją mięsa, łączna gramatura dania 500 g, w tym mięso lub ryby: 30% całkowitej gramatury dania, wypełnienie - ziemniaki, frytki, kasze, makarony: 35%, surówki, sałatki, warzywa gotowane: 35%); napoje i kompoty muszą wynosić 200 ml na osobę. Gramatura napoju lub kompotu nie jest wliczana do I i II dania. - kolacja: porcjowane dania grillowe dla każdego uczestnika: karczek z grilla ( 170 g porcja), kiełbasa (150 g porcja), krupniok (150 g porcja), kwaśnica (350 ml), herbata i kawa (wraz z dodatkami: cukier, mleczko, cytrynka), dodatki (pieczywo - 250 g, musztarda, keczup) oraz naczynia jednorazowe i sztućce. Kolacja o charakterze integracyjnym nawiązująca do regionalnego folkloru i przybliżająca uczestnikom i osobom z otoczenia zwyczaje regionalne (oprawa artystyczna, konkursy). c. Dzień trzeci - wyjazd: - śniadanie: w formie bufetu - w tym co najmniej dwa dania gorące, zimna płyta wędlin i serów, pieczywo, jogurty owocowe, herbata i kawa (wraz z dodatkami: cukier, mleczko, cytrynka), soki owocowe. - obiad: dwudaniowy z deserem (zupa 350 g, drugie danie z porcją mięsa, łączna gramatura 500g, w tym mięso lub ryby: 30% całkowitej gramatury dania, wypełnienie - ziemniaki, frytki, kasze makarony: 35%, surówki, sałatki, warzywa gotowane: 35%), napoje i kompoty 200 ml na osobę. Gramatura napoju lub kompotu nie jest wliczana do I i II dania. d. W czasie trwania zajęć Wykonawca zapewni uczestnikom bufet kawowy: herbata i kawa po 200 ml na osobę (wraz z dodatkami: cukier, mleczko, cytrynka), soki owocowe 200 ml na osobę, woda mineralna - 0,5l na osobę, ciasta na paterach w ilości 200 g na osobę, ciasteczka - 150 g na osobę, owoce w ilości 200 g na osobę). e. W czasie opieki nad osobami z otoczenia Wykonawca zapewni zimne i gorące napoje: herbata 200 ml na osobę (wraz z dodatkami: cukier, cytrynka), soki owocowe 200ml, woda mineralna 0,5l oraz słodki poczęstunek (w ilości 300 g na osobę). f. Wszystkie wartości ilościowe podane w pkt. a-e nie mogą być niższe od wskazanych. 10 Transport: Wykonawca zapewni transport uczestników i osób z otoczenia, z miejsca wyjazdu tj. Dąbrowa Górnicza Plac Wolności przy PKZ, na miejsce pobytu i z powrotem, autokarami z ilością miejsc pozwalającą na komfortowe i swobodne odbywanie podróżny, wyposażonym w klimatyzację, sprawnym technicznie i dopuszczonym do ruchu drogowego. Przewoźnik będzie posiadał wszelkie zezwolenia i licencje uprawniające do przewozu osób. 11 Czas wolny: W czasie trwania zajęć z uczestnikami Wykonawca zorganizuje aktywnie czas wolny dla osób z otoczenia poprzez zajęcia, gry i zabawy integracyjne z elementami edukacyjnymi. W ramach zajęć Zamawiający oczekuje zorganizowania: - zajęć z elementami kynoterapii (zajęcia z wyszkolonymi psami), - zajęć z nauki pływania. Wykonawca powinien przewidzieć dla osób z otoczenia drobne nagrody za udział w zabawach, za kwotę nie mniejszą niż 10 zł na osobę. Wykonawca zapewni na terenie obiektu dmuchany zamek, suchy basen, dmuchaną zjeżdżalnię, które stanowić będą stały element organizacji czasu wolnego dla osób z otoczenia. Zajęcia winny być zorganizowane w grupach, z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych oraz programem dostosowanym do umiejętności i wieku osób z otoczenia. Wykonawca zapewni wyposażenie techniczne i warunki niezbędne do bezpiecznej i profesjonalnej organizacji zajęć. Zamawiający wymaga, aby opiekunami osób z otoczenia były osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe oraz aby kadra prowadząca zajęcia dla osób z otoczenia posiadała właściwe do prowadzonych zajęć , doświadczenie oraz kwalifikacje zawodowe określone w rozdz.VI.1 pkt 2 i 3. 5. Wykonawca zapewni uczestnikom oraz osobom z otoczenia, w czasie wolnym od zajęć, możliwość bezpłatnego korzystania z bazy rekreacyjno- sportowej obiektu. 12 Wymagania dodatkowe: Wykonawca ubezpieczy wszystkich uczestników i osoby z otoczenia grupową polisą NNW od momentu rozpoczęcia wyjazdu z miejsca zbiórki tj. Dąbrowa Górnicza, z pobytem, do jego zakończenia powrotem na miejsca zbiórki do Dąbrowy Górniczej. Wykonawca zapewni ze swej strony koordynatora wyjazdu odpowiedzialnego za zbiórkę, dowóz uczestników i osób z otoczenia, zakwaterowanie i powrót oraz organizację dnia i zajęć na miejscu. Wykonawca zapewni na koszt własny zakwaterowanie 2 opiekunów wyjazdu, których deleguje Zamawiający. Pobyt opiekunów należy liczyć od rozpoczęcia do zakończenia wyjazdowego szkolenia. Wykonawca zapewni na koszt własny opiekunom wyżywienie zgodne z opisanym w rozdz. III pkt.9 a,b,c SIWZ. Wykonawca przeprowadzi wizualizację zgodnie z wytycznymi zawartymi w dokumencie Wytyczne dotyczące oznaczania projektów w ramach PO KL (dokument dostępny na stronie www.efs.silesia-region.pl w zakładce Promocja POKL. Wykonawca wyda uczestnikom zaświadczenia lub inne dokumenty potwierdzające ukończenie szkolenia.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.57.00.00 - Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego 55.27.00.00 - Usługi świadczone przez placówki oferujące wyżywienie i miejsca noclegowe 60.17.20.00 - Wynajem autobusów i autokarów wraz z kierowcą .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 1.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wnesienia wadium
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie określa i nie dokonuje oceny warunków w tym zakresie
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony jeżeli Wykonawcy wykażą, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie nastąpi, jeżeli należycie wykonali co najmniej jedną usługę szkolenia, z zakresu tematycznie porównywalnego do przedmiotu zamówienia (usługi szkolenia), o wartości nie mniejszej niż wartość oferty składanej w niniejszym postępowaniu (załącznik nr 4 do SIWZ) oraz załączą dokument potwierdzający, że usługa ta została wykonana należycie. 2. W przypadku gdy Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów przy wykazaniu spełnienia wraunku doświadczenia zobowiązany jest przedstawić pisemne zobowiązanie (załącznik 4a do SIWZ) tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich na okres wykonania zamówienia
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie określa i nie dokonuje oceny warunków w tym zakresie
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony jeżeli Wykonanwcy wykażą że dysponują lub będą dysponowali osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: - przynajmniej 2 osoby z wykształceniem wyższym pedagogicznym, wyższym z uprawnieniami terapeuty, minimum 2 lata w zawodzie - do sprawowania opieki nad osobami z otoczenia, - przynajmniej 2 osoby z wykształceniem wyższym z uprawnieniami terapeuty, minimum 2 lata w zawodzie - do prowadzenia treningu z uczestnikami w zakresie modułu szkolenia takiego jak: relaksacja, budowanie pewności siebie, - przynajmniej 1 osoba z uprawnieniami trenera EFS, minimum 1 rok praktyki w zawodzie - do prowadzenia treningu z uczestnikami w zakresie modułu szkolenia takiego jak: zasada równości szans, - przynajmniej 1 osoba z uprawnieniami do prowadzenia zajęć z zakresu pierwszej pomocy, minimum 1 rok praktyki do prowadzenia treningu z uczestnikami w zakresie modułu szkolenia takiego jak: pierwsza pomoc (załącznik nr 5 do SIWZ). W przypadku gdy Wykonawca będzie plegał na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych pomiotów zobowiązany jest przedstawić pisemne zobowiązanie (Załącznik Nr 5b do SIWZ) tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia zgodnie z art.26 ust 2b ustawy Pzp
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie określa i nie dokonuje oceny warunków w tym zakresie
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Ponadto należy przedłożyć 1. Wypełniony formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ - wskazana data podpisania. 2 Pełnomocnictwo do reprezentacji Wykonawcy. Jeżeli ustanowione jest pełnomocnictwo to musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty lub oferty i umowy. Pełnomocnictwo to musi zostać dołączone do oferty i musi być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej przez notariusza. 3 Harmonogram pobytu dla uczestników i osób z otoczenia. 4 Program szkolenia (modułów zajęciowych dla uczestników i zajęć dla osób z otoczenia). 5. Zobowiązania innych podmiotów pisemne, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, wymagane w przypadku gdy Wykonawca polega na ich zasobach na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy (załącznik 4a i 5b do SIWZ), oraz oświadczenie Wykonawcy że osoby wskazane do wykonania zamówienia posiadają wymagane uprawnienia do wykonania usługi określonej w postępowaniu jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (załącznik nr 5 do SIWZ)
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy zgodnie z art. 144 ustawy Pzp w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następujących przypadkach: 1.Zmiany terminu realizacji przedmiotu zamówienia - na podstawie obiektywnych przesłanek zaakceptowanych przez strony. 2.Zmiany ilości osób (uczestników szkolenia i osób z otoczenia) na podstawie obiektywnych przesłanek nie dających się przewidzieć. 3. Pozostałych sił wyższych, których Zamawiający nie był w stanie przewidzieć i na które nie miał wpływu, a które mogłyby spowodować nieprawidłową realizację przedmiotu zamówienia. Siła wyższa oznacza wydarzenie nieprzewidywalne występujące poza kontrolą stron niniejszej umowy, zdarzające się po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z jej postanowień
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mops.com.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej,
ul. Skibińskiego 1 pok. nr 17,
41 - 300 Dąbrowa Górnicza.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.07.2010 godzina 10:30, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Skibińskiego 1 pok. nr 17, 41 - 300 Dąbrowa Górnicza.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt systemowy INTEGRA - Program integracji zawodowej i społecznej osób w Dąbrowie Górniczej współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, realizowanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dąbrowie Górniczej.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
INNE PRZETARGI Z DĄBROWY GÓRNICZEJ
- DOSTAWA ŚRODKÓW CZYSTOŚCI ORAZ INNYCH ARTYKUŁÓW DO UTRZYMANIA HIGIENY I ESTETYKI POMIESZCZEŃ W JEDNOSTKACH OBSŁUGIWANYCH PRZEZ CENTRUM USŁUG WSPÓLNYCH W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
- DOSTAWA ŻYWNOŚCI DO STOŁÓWKI SZKOLNEJ ZESPOŁU SZKÓŁ SPORTOWYCH IM. POLSKICH OLIMPIJCZYKÓW W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
- DOSTAWA ŻYWNOŚCI NA POTRZEBY PRZEDSZKOLA NR 11 W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
- DOSTAWA OWOCÓW, WARZYW I PODOBNYCH PRODUKTÓW DO STOŁÓWKI SPECJALNEGO OŚRODKA SZKOLNO-WYCHOWAWCZEGO DLA DZIECI I MŁODZIEŻY NIEPEŁNOSPRAWNEJ W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
- 1. "Doposażenie placu zabaw obok bloku 81" 2. "Rozbudowa siłowni pod chmurką" 3. "Plac zabaw" (...)
więcej: przetargi w Dąbrowie Górniczej »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wynajem autokaru z kierowcą w terminie 16.01.2025 r. na trasie Warszawa - Sokołów /k. Warszawy - Warszawa
- Świadczenie usług polegających na zapewnieniu tymczasowego schronienia wraz z wyżywieniem osobom bezdomnym (kobiet i mężczyzn) z terenu Gminy Gołdap na rok 2025
- Dowożenie uczniów z terenu Gminy Bargłów Kościelny do szkół
- zorganizowanie i przeprowadzenie sześciodniowego wyjazdu profilaktyczno-edukacyjnego (5 noclegów) dla 16 osób zgodnie z założeniami projektu pn. "Rodzina z przyszłością".
- Świadczenie usługi Superwizora, Integracji sensorycznej (Warsztaty edukacyjne z metody integracji sensorycznej wraz z materiałami)
- Usługi transportu autokarowego w okresie styczeń-marzec 2025 r., na potrzeby Narodowego Forum Muzyki im. Witolda Lutosławskiego.
więcej: Usługi świadczone przez placówki oferujące wyżywienie i miejsca noclegowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.