Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu
Og³oszenie z dnia 2013-05-17
¯uromin: Remont dachu Powiatowo - Miejskiej Biblioteki Publicznej w ¯urominie
Numer og³oszenia: 193994 - 2013; data zamieszczenia: 17.05.2013
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.
Og³oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina i Miasto ¯uromin , Pl. Pi³sudskiego 3, 09-300 ¯uromin, woj. mazowieckie, tel. 23 6572637, faks 23 6572540.
- Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.zuromin.ibip.net.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Remont dachu Powiatowo - Miejskiej Biblioteki Publicznej w ¯urominie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: 3.1 Przedmiot zamówienia. Przedmiotem zamówienia jest remont dachu budynku o powierzchni oko³o 319,92 m2 Powiatowo-Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. Warszawskiej 4 obejmuj±cy nastêpuj±cy zakres: a) roboty przygotowawcze (zaplecze, rusztowania, zabezpieczenia terenu budowy), b) czê¶ciowa rozbiórka kominów wentylacyjnych, c) rozbiórka obróbek blacharskich (opierzenia, rynny i rury spustowe), d) przemurowanie kominów, e) wykonanie nowych obróbek blacharskich (opierzenia, rynny i rury spustowe), Opis wykonania robót 1. Pokrycie dachu wykonaæ z blachy trapezowej T-35 o w kolorze szarym lub grafitowym. Blachê u³o¿yæ na kontr³atach uk³adanych w odleg³o¶ci max. 50 cm oraz na latach u³o¿onych co max 30 cm. 2. Obróbki blacharskie kominów i pasów podrynnowych i nadrynnowych wykonaæ z blachy powlekanej p³askiej gr. 0,5 mm. 3. Wszystkie kominy nale¿y przemurowaæ ceg³± pe³n± oraz otynkowaæ a nastêpnie zabezpieczyæ farb± akrylow± elewacyjn±. 4. Wykonaæ nale¿y instalacjê odgromow± budynku z druty ocynkowanego oraz bednarki uziemionych w ziemi poprzez opaskê z bednarki ocynkowanej lub szpilek. 5. Zamontowaæ wywiewniki kanalizacji sanitarnej wyprowadziæ nad po³aæ dachow± stosuj±c prefabrykowane kominki PCV oraz uszczelek wulkanizuj±cych. 3.2. Podstawowe dane budynku i dachu. 1. Powierzchnia - 319,92 m2 2. D³ugo¶æ/szeroko¶æ 23,5 x 12,5 m 3. Budynek: - konstrukcja murowana - ilo¶æ kondygnacji - 3 - wysoko¶æ budynku - ok. 12 m. 3.3 Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia stanowi±: Za³±cznik Nr 1 do SIWZ Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Za³±cznik Nr 2 do SIWZ Przedmiar robót Przedmiar robót ma charakter wy³±cznie informacyjny. 3.4 Zaleca siê aby Wykonawca dokona³ wizji lokalnej w terenie obiektu bêd±cym przedmiotem zamówienia i jego otoczenia, zapoznania siê z przedmiotem zamówienia. Wykonawca zobowi±zany jest do zawarcia w cenie oferty wszystkich kosztów za roboty niezbêdne do prawid³owego ich wykonania, zgodnie z technologi± robót okre¶lon± Polskimi Normami oraz Warunkami Technicznymi Odbioru Robót. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy poniesie wykonawca. 3.5 Wykonawca zobowi±zany jest do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z zakresem opisanym w punkcie 3.1 oraz Specyfikacj± Techniczn± Wykonania i Odbioru Robót. 3.6 Wykonawca zobowi±zany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze sztuk± budowlan±, obowi±zuj±cymi przepisami i normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP, przy maksymalnym ograniczeniu uci±¿liwo¶ci prowadzenia robót u Zamawiaj±cego. 3.7 Roboty budowlane musz± byæ wykonywane w sposób umo¿liwiaj±cy normaln± pracê osób przebywaj±cych w budynku, poniewa¿ obiekt jest czynny, tzn. ¿e doj¶cia na dach oraz przemieszczanie materia³ów musi byæ realizowane wy³±cznie poprzez urz±dzenia zewnêtrzne np. rusztowania. 3.8 Po zakoñczeniu robót budowlanych teren bêdzie musia³ byæ doprowadzony do stanu pierwotnego. 3.9 Wykonawca gwarantuje wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadaj±cych wymagane przygotowanie zawodowe do pe³nienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. 3.10 Wykonawca zapewnia materia³y i urz±dzenia niezbêdne do wykonania przedmiotu zamówienia, posiadaj±ce aktualne atesty i certyfikaty pozwalaj±ce na ich stosowanie. 3.11 Wykonawca zobowi±zany jest do zapewnienia we w³asnym zakresie wywozu i utylizacji odpadów (¶mieci, gruzu, papy, itp.) zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz udokumentowania tych czynno¶ci na ¿±danie Zamawiaj±cego. 3.12 Kody Wspólnego S³ownika Zamówieñ. 45.00.00.00-7 Roboty budowlane 45.26.00.00-4 Wykonywanie pokryæ i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty 3.13 Wymagany okres gwarancji wynosi 36 miesiêcy od dnia odebrania przez Zamawiaj±cego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protoko³u koñcowego. Ponadto Zamawiaj±cy wymaga gwarancji producenta na blachê na okres min.60 miesiêcy. W/w dokument Wykonawca zobowi±zany jest dostarczyæ Zamawiaj±cemu przy odbiorze robót. 3.4 Wszelkie (ewentualne) znaki towarowe, patenty u¿yte w dokumentacji przetargowej s± tylko przyk³adem zastosowania. Zamawiaj±cy dopuszcza zastosowanie materia³ów równowa¿nych spe³niaj±cych te parametry techniczne i jako¶ciowe okre¶lone w dokumentacji przetargowej i specyfikacji wykonywania i odbioru robót..
II.1.6) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.26.00.00 - Roboty w zakresie wykonywania pokryæ i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze .
II.1.7) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 28.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiaj±cy nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPE£NIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony poprzez z³o¿enie przez wykonawcê o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu wed³ug wzoru - Formularz nr 1 do SIWZ Ocena spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu zostanie dokonana zgodnie z formu³± /spe³nia/ nie spe³nia/. Podstawê oceny stanowiæ bêd± o¶wiadczenia i dokumenty do³±czone do oferty.
III.3.2) Wiedza i do¶wiadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie zrealizowa³ co najmniej 2 roboty budowlane polegaj±ce na remoncie lub wykonaniu dachów o powierzchni min. 300m2 ka¿dy oraz za³±czy dowody dotycz±ce najwa¿niejszych robót okre¶laj±cych, czy roboty te zosta³y wykonane w sposób nale¿yty oraz wskazuj±ce czy zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone; Ocena spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu zostanie dokonana zgodnie z formu³± /spe³nia/ nie spe³nia/. Podstawê oceny stanowiæ bêd± o¶wiadczenia i dokumenty do³±czone do oferty.
III.3.3) Potencja³ techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje minimum jedn± osob±, która bêdzie pe³niæ funkcjê kierownika budowy posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno - budowlanej. Ocena spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu zostanie dokonana zgodnie z formu³± /spe³nia/ nie spe³nia/. Podstawê oceny stanowiæ bêd± o¶wiadczenia i dokumenty do³±czone do oferty.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony poprzez z³o¿enie przez wykonawcê o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu wed³ug wzoru - Formularz nr 1 do SIWZ. Ocena spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu zostanie dokonana zgodnie z formu³± /spe³nia/ nie spe³nia/. Podstawê oceny stanowiæ bêd± o¶wiadczenia i dokumenty do³±czone do oferty.
III.4) INFORMACJA O O¦WIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ¡ DOSTARCZYÆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spe³niania przez wykonawcê warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu nale¿y przed³o¿yæ:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz z za³±czeniem dowodów dotycz±cych najwa¿niejszych robót, okre¶laj±cych, czy roboty te zosta³y wykonane w sposób nale¿yty oraz wskazuj±cych, czy zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone;
- wykaz osób, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci, oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- o¶wiadczenie, ¿e osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, posiadaj± wymagane uprawnienia, je¿eli ustawy nak³adaj± obowi±zek posiadania takich uprawnieñ;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, nale¿y przed³o¿yæ:
- o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków, lub za¶wiadczenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego oddzia³u Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia zdrowotne i spo³eczne, lub potwierdzenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- wykonawca powo³uj±cy siê przy wykazywaniu spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu na zasoby innych podmiotów, które bêd± bra³y udzia³ w realizacji czê¶ci zamówienia, przedk³ada tak¿e dokumenty dotycz±ce tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, okre¶lonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedk³ada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania potwierdzaj±cy, ¿e:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, op³at, sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne i zdrowotne albo ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotycz±ce przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej
- lista podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, ¿e nie nale¿y do grupy kapita³owej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Formularz ofertowy (za³±cznik nr 3 do SIWZ) 2) Zaleca siê do³±czenia do oferty kosztorysu ofertowego sporz±dzonego metod± uproszczon±. W przypadku gdy oferta najkorzystniejsza nie bêdzie zawiera³a kosztorysu Zamawiaj±cy przed podpisaniem umowy wymaga dostarczenia tego kosztorysu w celu weryfikacji uwzglêdnienia wszystkich robót.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian
- zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, w szczególno¶ci warunki atmosferyczne uniemo¿liwiaj±ce prowadzenie robót budowlanych zgodnie z warunkami SIWZ; - zmiany bêd±ce nastêpstwem dzia³ania organów administracji, w szczególno¶ci odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ; - inne przyczyny zewnêtrzne niezale¿ne od zamawiaj±cego oraz wykonawcy skutkuj±ce niemo¿liwo¶ci± prowadzenia dzia³añ w celu wykonania umowy. W przypadku wyst±pienia w/w okoliczno¶ci termin wykonania umowy mo¿e ulec odpowiedniemu przed³u¿eniu, o czas niezbêdny do zakoñczenia wykonania jej przedmiotu w sposób nale¿yty. Zmiany osobowe: - zmiana osób, przy pomocy których wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymuj±ce siê co najmniej równowa¿nymi uprawnieniami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane, Prawo energetyczne lub innych ustaw; - zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, a od których wymagano okre¶lonego do¶wiadczenia lub wykszta³cenia na inne legitymuj±ce siê do¶wiadczeniem lub wykszta³ceniem spe³niaj±cym wymóg SIWZ. Zmiany terminów p³atno¶ci: - zmiany terminów p³atno¶ci wynikaj±ce z wszelkich zmian wprowadzonych do umowy, a tak¿e zmiany samoistne; - zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania p³atno¶ci czê¶ciowych na rzecz wykonawcy Zmiana Podwykonawców: - zmiana podwykonawców, przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy po uprzedniej akceptacji zamawiaj±cego
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostêpna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zuromin.ibip.net.pl
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: Urz±d Gminy i Miasta ¯uromin
Pl. Pi³sudskiego 3
09-300 ¯uromin
Wydzia³ Infrastruktury Budownictwa Gospodarki Komunalnej i Ochrony ¦rodowiska, pokój nr 25.
IV.4.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 03.06.2013 godzina 09:30, miejsce: Urz±d Gminy i Miasta ¯uromin Pl. Pi³sudskiego 3 09-300 ¯uromin Sekraetariat Urzêdu, pokój nr 17.
IV.4.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie
INNE PRZETARGI ¯UROMIN
- Dostawa materia³ów opatrunkowych do Apteki Szpitalnej SPZZOZ (2)
- ODBIÓR, TRANSPORT I UTYLIZACJA ODPADÓW MEDYCZNYCH
- Dowóz uczniów do szkó³ na terenie Gminy i Miasta ¯uromin w okresie od dnia 01.01.2025 do 31.12.2025
- Kompleksowa dostawa gazu ziemnego oraz ¶wiadczenie us³ug jego dystrybucji do budynku krytej p³ywalni przy Liceum Ogólnokszta³c±cym w ¯urominie.
- Dostawa energii elektrycznej do budynku krytej p³ywalni przy Liceum Ogólnokszta³c±cym w ¯urominie.
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej wraz z us³ug± dystrybucji dla Spó³ki ¯uromiñskie Zak³ady Komunalne Sp. z o.o. w ¯urominie w okresie od 01.01.2025 do 31.12.2025r.
wiêcej: przetargi ¯UROMIN »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa zespo³u budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz z infrastruktur± zewnêtrzn± i zagospodarowaniem terenu przy ul. Adama Asnyka w Strzelcach Krajeñskich
- Wykonanie remontu w 4 lokalach gminnych administrowanych przez ZGM w Pabianicach
- Rozbudowa Szko³y Podstawowej oraz budowa pe³nowymiarowej sali gimnastycznej w msc. Sku³y (dokoñczenie rozbudowy)
- BUDOWA ¦CIE¯KI ROWEROWEJ Z MIEJSCOWO¦CI WSCHOWA DO MIEJSCOWO¦CI LGIÑ W OPARCIU O PRZEBIEG DROGI WOJEWÓDZKIEJ NR 305 - ETAP III -HETMANICE- LGIÑ granica województwa
- Przebudowa zbiornika retencyjnego we wsi Le¶niowice
- Modernizacja sali gimnastycznej w Szkole Podstawowej nr 110 przy ul. Bohaterów 41
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.