eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaOpracowania projektu budowlanego układu drogowego przedłużenia ul. Pratulińskiej od ul. Trockiej do ul. Łokietka oraz zaprojektowanie windy na stacji C18 po wschodniej stronie ul. Pratulińskiej

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-01-17

Warszawa: Opracowania projektu budowlanego układu drogowego przedłużenia ul. Pratulińskiej od ul. Trockiej do ul. Łokietka oraz zaprojektowanie windy na stacji C18 po wschodniej stronie ul. Pratulińskiej
Numer ogłoszenia: 19410 - 2014; data zamieszczenia: 17.01.2014
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Metro Warszawskie Sp. z o.o., ul. Wilczy Dół 5, 02-798 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 6554670, faks 022 6433997, 6554679 , strona internetowa www.metro.waw.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowania projektu budowlanego układu drogowego przedłużenia ul. Pratulińskiej od ul. Trockiej do ul. Łokietka oraz zaprojektowanie windy na stacji C18 po wschodniej stronie ul. Pratulińskiej.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres zamówienia obejmuje opracowanie projektu budowlanego w branżach:a)projekt drogowy,b)projekt oświetlenia ulicy,c)projekt odwodnienia ulicy.W zakresie Przedmiotu Zamówienia należy zaprojektować windę na stacji C18 po wschodniej stronie ul. Pratulińskiej. Projekty wchodzące w zakres Przedmiotu Zamówienia włączone będą do projektu zagospodarowania terenu stacji C 18..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.20.00.00 - Usługi architektoniczne i podobne .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    W trakcie realizacji prac związanych z opracowaniem projektów budowlanych dla I etapu realizacji odcinka wschodniego północnego II linii metra w Warszawie, obejmującego: stacje C16, C17, C18 wraz z torami odstawczymi i komorą do zawracania pociągów, tuneli szlakowych D16, D17, D18 oraz wentylatorni szlakowych dla ww. szlaków w zakresie niezbędnym do uzyskania pozwolenia na budowę, stwierdzono konieczność dokonania korekty geometrii ul. Pratulińskiej związanej z budową metra.Zarząd Transportu Miejskiego pismem nr ZTM-IPR-1-JWI-119-20-11 z dnia 09 stycznia 2013 r. przesłał pismo Biura Drogownictwa i Komunikacji m.st. Warszawy nr BD KP PS.7011.10.2012.WLA(1) z dnia 20 grudnia 2012 r., z prośbą o uwzględnienie zgłoszonych uwag do materiałów zaprezentowanych w toku prowadzonych prac nad projektami budowlanymi, dla I etapu realizacji odcinka wschodniego-północnego II linii metra w Warszawie, a w tym realizacji ul. Pratulińskiej i windy na stacji C18 po wschodniej stronie ul. Pratulińskiej, po południowej stronie ul. Trockiej. Praca konkursowa Wykonawcy nie przewidywała przedłużenia ul. Pratulińskiej do ul. Łokietka, obejmowała jedynie korektę jej geometrii związaną z budową stacji metra. Procedura konkursowa nie przewidywała możliwości zgłaszania uwag. Biuro Drogownictwa i Komunikacji m.st. Warszawy wskazało jednak, że Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego m.st. Warszawy oraz projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu Targówka Mieszkaniowego przewiduje przedłużenie ul. Pratulińskiej od ul. Trockiej do ul. Łokietka. Stacja C18 i komora torów odstawczych ulokowane są w korytarzu ul. Pratulińskiej oraz w przewidzianej rezerwie terenowej na jej przedłużenie. W związku z tym, że realizacja stacji i komory torów odstawczych spowoduje konieczność całkowitej zmiany istniejącego zagospodarowania tego terenu, czyli rozebrania istniejących obiektów, a następnie zabudowę obszaru według nowego zagospodarowania, ze względów ekonomicznych i funkcjonalnych realizacja ul. Pratulińskiej do ul. Łokietka powinna zostać wykonana w układzie docelowym. Skomunikowanie osiedli z północno-wschodniej części Targówka z ul. Trocką poprzez ul. Askenazego i ul. Zamiejską w momencie oddania do eksploatacji metra będzie niewystarczające. Część mieszkańców dojeżdżać będzie transportem indywidualnym w rejon stacji i kontynuować podróż za pomocą metra. Wygeneruje to dodatkowy ruch i zapotrzebowanie na miejsca postojowe. Ulice Askenazego i Zamiejska są drogami wewnętrznymi, niepublicznymi, o niskich parametrach technicznych, nieprzystosowanymi do prowadzenia ruchu o większym natężeniu. Praca konkursowa Wykonawcy nie przewidywała również windy na stacji C18 po wschodniej stronie ul. Pratulińskiej. Biuro Drogownictwa i Komunikacji m.st. Warszawy wystąpiło o zaprojektowania dodatkowej windy na tym obszarze, po południowej stronie ul. Trockiej. W obszarze ul. Pratulińskiej zlokalizowana jest intensywna zabudowa mieszkaniowa wielorodzinna, a droga dojścia do windy po zachodniej stronie ul. Pratulińskiej jest długa ze względu na jej lokalizację w znacznym oddaleniu od przejść dla pieszych ul. Pratulińskiej. Realizacja dodatkowej windy ma na celu poprawę warunków obsługi podróżnych, szczególnie osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, iż projekty budowlane I etapu realizacji odcinka wschodniego-północnego wchodzą w zakres przedmiotowy Projektu II linia metra w Warszawie Prace przygotowawcze, projekt i budowa odcinka centralnego wraz z zakupem taboru współfinansowanego przez UE ze środków Funduszu Spójności w ramach POIiŚ. Należy zwrócić uwagę na fakt, iż niedokonanie korekty geometrii ul. Pratulińskiej na obecnym etapie projektowania i realizacja tego zadania po wybudowaniu I etapu realizacji odcinka wschodniego północnego może wpłynąć na złamanie zasady trwałości projektu zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 539/2010 z dnia 16 czerwca 2010r. Projekt po oddaniu do użytkowania nie może zostać poddany zasadniczej modyfikacji przed upływem pięciu lat od jego zakończenia. Zgodnie z art. 57 Rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r. ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności trwałość projektu rozumiana jest jako nie poddanie projektu znaczącej modyfikacji, która ma wpływ na charakter i warunki realizacji projektu. W tym przypadku modyfikacja projektu była by znacząca. Miasto st. Warszawa w okresie pięciu lat od oddania do użytkowania stacji C18 wraz z torami odstawczymi nie mogło by bez konsekwencji wykonać prac przedłużenia ul. Pratulińskiej. Mając na uwadze powyższe, a także fakt, iż:1)dokonanie korekty skrzyżowania ul. Trockiej z ul. Pratulińską, zgodnie z art. 67 PZP pkt 1/3 - z przyczyn społecznych, gospodarczych, ekonomicznych będzie rozwiązaniem korzystnym przy wykonywaniu prac zagospodarowania terenu nad stacją C18 z torami odstawczymi, 2 w trybie art. 67 ust. 1 punkt 5 ustawy PZP Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a. z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b. wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. wykonanie projektu drogowego przedłużenia ul. Pratulińskiej oraz zaprojektowania windy po wschodniej stronie ul. Pratulińskiej, zostanie dokonane przez firmę ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o. o. która opracowuje projekty budowlane dla I etapu odcinka wschodniego północnego II linii metra w Warszawie.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o., ul. Osmańska 12,, 02-823 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.