Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-05-20
Szczecin: Roboty budowlane polegające na wykonaniu instalacji bezpieczeństwa SSWiN, SKD, CCTV - realizacja II etapu prac w budynku nr 1 zlokalizowanym na terenie JW. 1749 w Stargardzie Szczecińskim (PKOB 1220).
Numer ogłoszenia: 195904 - 2013; data zamieszczenia: 20.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU W DZIEDZINACH OBRONNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA/O ZAMÓWIENIU NA PODWYKONAWSTWO - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY/ WYKONAWCA ZOBOWIĄZANY DO ZAWARCIA UMOWY O PODWYKONAWSTWO
I.1) NAZWA I ADRES: Rejonowy Zarząd Infrastruktury , ul. Narutowicza 17B, 70-240 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 91 4512000, 4512026, faks 91 4512024, 4512029, 4512434.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.rziszczecin.wp.mil.pl
I.2) RODZAJ: Inny: Jednostka Organizacyjna MON.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA / PRZEDMIOT UMOWY O PODWYKONAWSTWO
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego lub nazwa przedmiotu umowy o podwykonawstwo: Roboty budowlane polegające na wykonaniu instalacji bezpieczeństwa SSWiN, SKD, CCTV - realizacja II etapu prac w budynku nr 1 zlokalizowanym na terenie JW. 1749 w Stargardzie Szczecińskim (PKOB 1220)..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia / określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu umowy o podwykonawstwo: 1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na wykonaniu instalacji bezpieczeństwa SSWiN, SKD, CCTV - realizacja II etapu prac w budynku nr 1 zlokalizowanym na terenie JW. 1749 w Stargardzie Szczecińskim (PKOB 1220). 2. Szczegółowy opis robót znajduje się w sekcji IV.5.16) Informacje dodatkowe niniejszego ogłoszenia. 3. Realizacja zmówienia wiąże się z dostępem do informacji niejawnych na poziomie POUFNE..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.21.33.16 - Roboty instalacyjne związane z przejściami 71.00.00.00 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne .
II.1.7) dopuszcza się złożenie oferty częściowej :nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 30.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający na etapie składania ofert przez Wykonawców zaproszonych do złożenia oferty będzie wymagał wniesienia wadium w wysokości 2.000,00 PLN (art. 45, 46).
III.2) ZALICZKI
III.3) UDZIAŁ W POSTĘPOWANIU
- przewiduje się następujące wymagania dotyczące ochrony informacji niejawnych związane z realizacją zamówienia:
Zgodnie z art. 54 ust..1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228) przedsiębiorca musi posiadać: a) Świadectwo Bezpieczeństwa Przemysłowego I stopnia o klauzuli co najmniej POUFNE, b) pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych, c) pracowników wymienionych w części III.3.5) niniejszego ogłoszenia, d) informację - jaki przewoźnik obsługuje firmę w zakresie poczty niejawnej (poczta specjalna, przedsiębiorcy uprawnieni do wykonywania działalności pocztowej). Wszyscy pracownicy wymienieni powyżej oraz dodatkowo kierownik firmy i pełnomocnik ochrony powinni posiadać ważne dokumenty uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej POUFNE (poświadczenia bezpieczeństwa) oraz zaświadczenia stwierdzające odbycie szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych.
III.3.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.2) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Spełnieniem warunku będzie posiadanie Świadectwa Bezpieczeństwa Przemysłowego I stopnia o klauzuli co najmniej POUFNE, o którym mowa w art. art. 54, ust. 1 i 2, ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228).
III.3.3) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, iż Wykonawca nabył wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia wykonując w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postepowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum 1 robotę budowlaną obejmującą swoim zakresem wykonanie systemów SSWiN, SKD, CCTV o wartości minimum 60.000,00 zł.
III.3.4) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym - warunek zostanie oceniony na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu tego warunku.
III.3.5) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Spełnieniem warunku będzie dysponowanie osobami, tj. osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i posiadają uprawnienia w specjalności: - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz licencję pracownika zabezpieczenia technicznego II stopnia - minimum 1 osoba, - telekomunikacyjnej - minimum 1 osoba, - telekomunikacyjnej w zakresie projektowania (w celu wykonania dokumentacji powykonawczej) - minimum 1 osoba, - w zakresie instalowania systemów alarmowych klasy SA-4 - posiadająca świadectwo ukończenia kursu w zakresie instalowania systemów alarmowych klasy SA-4 oraz licencji pracownika zabezpieczenia technicznego co najmniej I stopnia - minimum 1 osoba, - w zakresie projektowania systemów alarmowych klasy SA-4 - posiadająca świadectwo ukończenia kursu w zakresie projektowania systemów alarmowych klasy SA-4 oraz licencji pracownika zabezpieczenia technicznego II stopnia(w celu wykonania dokumentacji powykonawczej) - minimum 1 osoba. Osoby ww. oraz kierownik firmy i pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych muszą posiadać ważne poświadczenia bezpieczeństwa lub upoważnienia uprawniające do dostępu do materiałów niejawnych na poziomie co najmniej POUFNE oraz zaświadczenia stwierdzające odbycie szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych.
III.3.6) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia - warunek zostanie oceniony na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu tego warunku.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE NALEŻY DOSTARCZYĆ W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 oraz w art. 131d i 131g ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- dowody potwierdzające spełnianie wymagań dotyczących bezpieczeństwa informacji niejawnych związane z realizacją zamówienia:
Oświadczenie o posiadaniu: a) Świadectwo Bezpieczeństwa Przemysłowego I stopnia o klauzuli co najmniej POUFNE, b) pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych, c) pracowników wymienionych w części III.3.5) niniejszego ogłoszenia, d) informację - jaki przewoźnik obsługuje firmę w zakresie poczty niejawnej (poczta specjalna, przedsiębiorcy uprawnieni do wykonywania działalności pocztowej). Wszyscy pracownicy wymienieni powyżej oraz dodatkowo kierownik firmy i pełnomocnik ochrony powinni posiadać ważne dokumenty uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej POUFNE (poświadczenia bezpieczeństwa) oraz zaświadczenia stwierdzające odbycie szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych. Jeżeli o zamówienie ubiegać się będzie Konsorcjum to wymogi określone powyżej dotyczą Lidera przy założeniu, że wykona on wszystkie prace związane z dostępem do informacji niejawnych. W przypadku wspólnej realizacji prac wymagających dostępu do informacji niejawnych powyższe wymagania dotyczą wszystkich członków wchodzących w skład konsorcjum. Każdorazowo w przypadku wspólnej realizacji zadania, należy sporządzić umowę konsorcyjną, w której między innymi będzie dokonany jednoznaczny podział zadań, w szczególności wymagających dostępu do informacji niejawnych- umowa podlega przekazaniu Zamawiającemu przez Wykonawcę w terminie 3 dni po otrzymaniu informacji o wyborze jego oferty.;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i art. 131e ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.5) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca lub podwykonawca, o którym mowa w art. 131n ustawy, ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.5.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej.
III.4.6) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony.
IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 5.
Opis sposobu dokonywania wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu
Do składania ofert zostanie zaproszonych 5 Wykonawców, którzy w odpowiedzi na niniejsze ogłoszenie złożą wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu spełniające warunki określone przez Zamawiającego w tymże ogłoszeniu. Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, jest zbyt niska (mniej niż 3 Wykonawców) aby zapewnić rzeczywistą konkurencję, Zamawiający może: 1) zawiesić postępowanie i ponownie opublikować ogłoszenie o zamówieniu, określając z zastosowaniem przepisów dotyczących terminów składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zmówienia, nowy termin składania wniosków. W tym przypadku Zamawiający zaprasza do udziału w postępowaniu wszystkich wykonawców, którzy odpowiedzieli na pierwsze lub drugie ogłoszenie o zamówieniu i spełniają warunki udziału w postępowaniu, albo 2) unieważnić postępowanie i wszcząć nowe postępowanie o udzielenie zamówienia. W przypadku, gdy w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu, wpłynie większa od 5 liczba wniosków spełniających warunki udziału w postępowaniu Zamawiający dokonując ich oceny będzie kierował się następującą zasadą: za każde kolejne ponad wymagane do potwierdzenia spełniania warunku wiedzy i doświadczenia a ujęte w Wykazie robót zrealizowane przez Wykonawcę w sposób należyty, tj. zgodny z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone zamówienie odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym obejmującym swoim zakresem wykonanie systemów SSWiN, SKD, CCTV o wartości minimum 10 000,00 zł każde, Zamawiający przyzna 1 pkt. Zamawiający podczas dokonywania punktacji wniosków spełniających warunki udziału w postępowaniu nie będzie rozpatrywał zasobów udostępnionych Wykonawcy przez inne podmioty zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy - Prawo zamówień publicznych.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje wprowadzenie zmian do umowy na warunkach określonych w projekcie umowy, który jako złącznik do SIWZ zostanie przekazany Wykonawcom zaproszonym do składania ofert.
IV.4) PODWYKONAWSTWO
przewiduje się zobowiązanie wykonawcy do zawarcia umowy o podwykonawstwo
przedział wartości obejmujących minimalny i maksymalny procent wartości umowy w sprawie zamówienia w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, który ma być przedmiotem umowy o podwykonawstwo
1% ÷ 20%.
IV.5) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.5.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: na str. intern. Zamawiającego znajduje się wzór wniosku o dopuszczenie do udziału w przetargu
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia zostanie przekazana Wykonawcom wraz z zaproszeniem do składania ofert..
IV.5.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.06.2013 godzina 10:00, miejsce: siedziba RZI Szczecin (budynek nr 22, biuro nr 4).
IV.5.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.5.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: OPIS ROBÓT. 1. Wykonać w pomieszczeniu 2.4 na I piętrze instalacje systemu SSWiN, SKD i CCTV zgodnie z projektem technicznym o klauzurze POUFNE nr Pf - 1357 znajdującym się w zasobach RZI. 2. Kamery zewnętrzne (szt.3) zainstalować na elewacji budynku nr 1 na wysokości II piętra w miejscach uzgodnionych z użytkownikiem (Pełnomocnikiem ds. Ochrony JW). 3. Wykonać doposażenie drzwi wejściowych zewnętrznych (wejście do oficera dyżurnego) umożliwiające otwarcie drzwi nie wychodząc z dyżurki (instalacja kompletna). 4. Wykonać sygnalizację dźwiękową (przyzywową) w pomieszczeniu wartowni umożliwiająca powiadomienie dowódcy warty o przybyciu interesanta (instalacja kompletna). 5. Wykonać kompletną instalację domofonową II piętra dotyczy pomieszczenia 234, 236, 231, 232, 202, 204, 205, 209 poprzez zainstalowanie przy drzwiach wejściowych z klatki schodowej oraz z korytarza II pietra do II strefy ochronnej. W pomieszczeniach w/w zainstalować monitory typu CDV-35, natomiast przy drzwiach wejściowych z klatki schodowej i korytarza domofon typu DRC-8AC2. Szczegóły montażu uzgodnić z użytkownikiem (Pełnomocnik ds. ochrony). 6. Wykonanie instalacji i montaż urządzeń do mobilnych (radiowych) konwerterów czytników Wieganda na wjazd i wyjazd pojazdów samochodowych J.W. wraz z czytnikiem oraz oprzewodowaniem, programowaniem i uruchomieniem - kpl. 2. 7. Wykonać kompletną instalację SSWiN, SKD w klasie 4 w pomieszczeniu nr 27 (parter) - pomieszczenie nieetatowego komendanta wg. niżej podanych urządzeń: System SSWiN: a) czujka PIR antymasking - szt.1, b) czujka mikrofalowa antymasking - szt.1, c) kontaktron - szt.4, d) ekspander + akumulator - szt.1, e) klawiatura MK-7 w obudowie - szt.2. System kontroli dostępu (SKD): a) kontaktron powierzchniowy - szt.1, b) zasilacz, c) czytnik kart magnetycznych ASR-802M - szt.1, d) przycisk wyjścia AW - szt.1, e) przycisk wyjścia - szt.1, f) elektrozwora magnetyczna AST-LOCK300 - szt.1, g) programator kart (czytnik współpracujący z systemem UNICARD) wraz z systemem kluczy. 8. Oferent zobowiązany jest do zapoznania się z projektem technicznym o klauzuli POUFNE znajdującym się w obiekcie budynku nr 1, na terenie Jednostki Wojskowej 1749 w Stargardzie Szczecińskim. 9. Oferent zapewni we własnym zakresie zaplecze budowy oraz pokryje koszty zużytej energii i wody. 10. Oferent przeszkoli personel JW. z zakresu działania i obsługi systemu SSWiN, SKD, CCTV powiązanych z działaniem I i II etapu. 11. Oferent wykona dokumentację powykonawczą w 3 egzemplarzach, o klauzuli dokumentów: - Projekt powykonawczy SSWiN - klauzula tajności POUFNE, - Projekt powykonawczy SKD - klauzula tajności POUFNE, - Projekt powykonawczy CCTV - klauzula tajności POUFNE. 12. Budynek oraz zamontowane w I etapie systemy alarmowe: SSWiN, CCTV, SKD oraz inne instalacje objęte są 36 miesięczną gwarancją. W celu zachowania przez zamawiającego gwarancji wykonawca zobowiązany jest uzyskać zgodę na ingerencję w elementy budynku i pracujące już systemy od Gwaranta lub przyjęcie na siebie zobowiązań gwarancyjnych całego budynku..
INNE PRZETARGI Z SZCZECINA
- REMONT W BUDYNKU NR 5, BIELKOWO
- Świadczenie usług warsztatowych w zakresie przeglądów, konserwacji i napraw pojazdów eksploatowanych w GDDKiA Oddział w Szczecinie wraz z Rejonem Szczecin z podziałem na 2 części
- TP-9/25 Wyposażenie w meble niemedyczne dla poszczególnych komórek organizacyjnych w Zachodniopomorskim Centrum Onkologii
- Dostawa regałów magazynowych oraz wyposażenia medycznego ruchomego dla USK-2 PUM w Szczecinie.
- Konserwacje i naprawy awaryjne: klimatyzatorów, wentylatorów, nagrzewnic, aparatów grzewczo - chłodzących, wentylatorów dachowych, kanałów wentylacyjno- klimatyzacyjnych i innych urządzeń.
- Wykonanie usług porządkowych w lokalach na terenie Miasta Szczecin wraz z wywozem ruchomości do miejsca wskazanego przez Zamawiającego lub do zagospodarowania, lub na wysypisko w dwóch częściach
więcej: przetargi w Szczecinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie pomieszczeń przyziemia budynków B, B1 i C w ramach zadania inwestycyjnego pn.: "Modernizacja, przebudowa i doposażenie SOR (...)".
- Poprawa efektywności energetycznej Gminnego Centrum Kultury w Polichnie
- Opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych w technologii modułowej dla budowy Centrum Aktywności na os. Jagiellońskim w Krakowie
- Dostawa i montaż systemów fotowoltaicznych na obiektach sportowych MCSiR w Nowym Targu - realizacja projektu Sportowa Polska 2022.
- Budowa zbiorników wodnych małej retencji w Gminie Ciechanowiec
- Gospodarka wodno-ściekowa w Gminie Jastków - budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.