Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2009-06-17
Wisznice: Rozbudowa i modernizacja gminnej oczyszczalni ścieków.
Numer ogłoszenia: 196610 - 2009; data zamieszczenia: 17.06.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wisznice , ul. Rynek 35, 21-580 Wisznice, woj. lubelskie, tel. 083 3782102, faks 083 3782039.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.wisznice.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa i modernizacja gminnej oczyszczalni ścieków..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie rozbudowy i modernizacji gminnej oczyszczalni ścieków w m-ci Kolonia Wisznice na działce nr 491, polegającej na: 1/ wydzieleniu i zagospodarowaniu terenu oczyszczalni ścieków, 2/ budowie obiektów techniczno-technologicznych t.j.: - pompowni ścieków surowych, - stacji zlewczej ścieków dowożonych, - komory rozdziału ścieków, - reaktorów SBR, - grawitacyjnego zagęszczacza osadu, - silosu magazynowego wapna, - stacji mechanicznej oczyszczania, - tacy rozładunkowej wozów asenizacyjnych, - zbiornika retencyjnego, - komory zasuw zbiornika retencyjnego, - instalacji neutralizacji odgazów, - komory przelewowej, - komory pomiarowej ścieków oczyszczonych, - agregatu prądotwórczego, - komory rozdziału ścieków oczyszczonych, - komory pomiarowej ścieków zawracanych. 3/ budowie obiektów-budynków: - budynku parterowego wolnostojącego, techniczno-socjalnego pow. zab.185,69 m2, kubaturze 1000 m3, wraz z instalacjami. - zadaszenia placu składowego osadu o pow. zab. 210 m2 , kubaturze 880 m3. 4/ adaptacji istniejących obiektów t.j.: - komory kraty koszowej, - komory piaskownika, - budynku magazynowego, - zbiornika na osad, - stacji trafo. 5/ rozbiórki: - poletka osadu, - zbiorników osadu. 6/ budowie ogrodzenia terenu z bramą, 7/ makroniwelacji terenu, 8/ budowie drogi dojazdowej oraz dróg i placów utwardzonych na terenie oczyszczalni, 9/ wykonanie zasilenia elektrycznego kablowego, instalacji elektrycznych oraz automatyki i pomiarów, 10/ wykonanie sieci i instalacji technologicznych, wodno-kanalizacyjnych i sanitarnych, 11/ przeprowadzenie rozruchu technologicznego..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.25.21.00 - Roboty budowlane w zakresie zakładów oczyszczania ścieków 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach .
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: Ustala się wadium w wysokości 100.000,00 zł. (słownie: sto tysięcy złotych), które wnosi Wykonawca zaproszony do złożenia oferty cenowej.III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają postanowienia określone w art. 22 ust. 1 pzp /Dz.U. z 2007 r. Nr 223 poz. 1655 z późn. zm./, w szczególności: 1/ posiadanie uprawnień niezbędnych do wykonywania robót stanowiących przedmiot zamówienia, 2/ posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowanie potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia: a) wykonali w ciągu ostatnich 5-ciu lat, przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, co najmniej dwa zamówienia o wartości brutto każdego z nich minimum 6.000.000,00 zł oraz o porównywalnym charakterze i złożoności, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie (za porównywalny charakter i złożoność Zamawiający uzna wykonanie budowy, rozbudowy lub modernizacji kompletnej oczyszczalni ścieków wraz z rozruchem technologicznym i przekazaniem obiektu do użytkowania). b) posiadają możliwość dysponowania sprzętem niezbędnym do wykonania zamówienia, c) posiadają możliwość dysponowania doświadczonymi osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu zamówienia, spełniającymi następujące wymagania: Kierownik budowy posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno budowlanej. Dopuszcza się uprawnienie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń sanitarnych . Kierownik budowy winien posiadać co najmniej 5-letnie doświadczenie w kierowaniu tego rodzaju robót. Kierownik robót posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń sanitarnych, lub w specjalności konstrukcyjno budowlanej, oraz co najmniej 3-letnie doświadczenie w kierowaniu tego rodzaju robót. / w przypadku wykazania kierownika budowy z uprawnieniami w branży sanitarnej to kierownik robót winien posiadać uprawnienia konstrukcyjno budowlane. Jeżeli Kierownik budowy będzie posiadał uprawnienia konstrukcyjno budowlane to kierownik robót winien posiadać uprawnienia do kierowania robotami sanitarnymi. Kierownik robót posiadający uprawnienia do kierowania i nadzorowania robotami budowlanymi branży drogowej oraz co najmniej 3-letnie doświadczenie w kierowaniu tego rodzaju robotami. Kierownik robót posiadający uprawnienia do kierowania i nadzorowania robotami budowlanymi w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz co najmniej 3-letnie doświadczenie w kierowaniu tego rodzaju robotami. 3/ znajdowanie się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia: a) posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej zapewniającej wykonanie zamówienia, w wysokości minimum 3.000.000,00 zł., b) dysponowanie ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 2.000.000,00 zł. 4/ nie podleganie wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655). a) wykazanie się nie karalnością w zakresie opisanym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-9 pzp, b) wykazanie się nie zaleganiem z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne. Uwaga: W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunki określone w art. 22 ust. 1 pkt 1 i 4 ustawy p.z.p. /Dz.U. z 2007 r. Nr 223 poz. 1655 z późn. zm./ muszą być spełnione odrębnie przez każdego z wykonawców występujących wspólnie, natomiast pozostałe warunki szczegółowe powinny być spełnione łącznie przez wszystkich wykonawców występujących wspólnie. Zamawiający dokona oceny spełnienia wymaganych od wykonawców warunków na podstawie załączonych do oferty dokumentów (wymienionych poniżej) potwierdzających spełnienie powyższych warunków. Ocena dokonana zostanie wg formuły spełnia/nie spełnia. Do złożenia ofert Zamawiający zamierza zaprosić 5 Wykonawców, którzy spełnią warunki udziału w postępowaniu. Jeżeli liczba Wykonawców spełniających warunki będzie mniejsza niż 5, Zamawiający zaprosi do złożenia ofert wszystkich Wykonawców. W przypadku gdy liczba złożonych wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu będzie większa niż 5, Zamawiający zaprosi do złożenia ofert pięciu Wykonawców, którzy otrzymają najwyższą ocenę punktową spełniania warunków udziału w postępowaniu. Punktacja za spełnianie warunków udziału w postępowaniu będzie następująca: 1. Za spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie minimalnym, Wykonawca otrzyma 50 pkt. 2. Za wykonanie w okresie ostatnich 5 lat każdego kolejnego zamówienia, ponad wymagane minimum, spełniającego kryteria opisane w pkt. 2 a, Wykonawca otrzyma 10 pkt. 3. Za każde kolejne 1.500.000,00 zł. posiadanej zdolności kredytowej lub środków na rachunku bankowym lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, ponad wymagane minimum, opisane w pkt 3 a Wykonawca otrzyma 5 pkt., nie więcej jak 15 pkt. razem. W przypadku gdy więcej niż jeden Wykonawca będzie zajmował 5 miejsce pod względem punktacji, do złożenia oferty zostaną zaproszeni wszyscy zajmujący to miejsce..
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenia i dokumenty wymagane od wykonawców w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia, że wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych oraz posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, do oferty należy załączyć następujące dokumenty: 1/ Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1-3 i o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust.1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych /Dz.U. z 2007 r. Nr 223 poz. 1655 z późn. zm./. (zgodnie z załącznikiem Nr 1 do wniosku) 2/ Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. 3/ Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. 4/ Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5/ Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia do oferty należy załączyć następujące dokumenty: 1/ Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu formalnych i merytorycznych warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, określone w art. 22 ust. 1 pkt 1-3 ustawy Pzp. (zgodnie z załącznikiem Nr 1 do wniosku - wystarczy złożyć jedno oświadczenie). 2/ Oświadczenie Wykonawcy o dysponowaniu narzędziami i sprzętem niezbędnym do wykonania zamówienia . 3/ Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności; oraz dokumenty stwierdzające, że osoby te posiadają wymagane uprawnienia budowlane i aktualne zaświadczenia o przynależności do Okręgowej Izby Samorządu Zawodowego w oparciu o art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów oraz urbanistów /Dz. U. z 2001, Nr 5, poz. 42 ze zm./ (zgodnie z załącznikiem Nr 3 do wniosku). 4/ Wykaz wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wszystkich zamówień których przedmiotem była budowa, rozbudowa lub modernizacja oczyszczalni ścieków, z podaniem ich wartości, zakresu rzeczowego, dat wykonania jak również nazwy zamawiającego i jego adresu, wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie (zgodnie z załącznikiem Nr 4 do wniosku). 3. W celu potwierdzenia, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, do oferty należy załączyć następujące dokumenty: 1/ Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy na kwotę co najmniej 3.000.000,00 zł., wystawioną nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2/ Polisa lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż kwota 2.000.000,00 zł. 4. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty wymagane w pkt. 1., niniejszej części ogłoszenia, winien złożyć każdy członek konsorcjum. Oświadczenie z pkt. 1.1/ powinien złożyć każdy z członków konsorcjum lub łącznie wszyscy członkowie. Pozostałe dokumenty wymagane w niniejszej części winny być złożone wspólnie przez wykonawców. Jeżeli ofertę składa Konsorcjum firm należy do niej dołączyć pełnomocnictwo upoważniające jednego z członków Konsorcjum (głównego partnera) jako osobę prawną i reprezentującą wskazaną osobę fizyczną do występowania w imieniu każdego z pozostałych partnerów Konsorcjum we wszystkich sprawach związanych z ofertą oraz umową. 5. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa: 1/ w pkt. 1.3/, 1.4/ i 1.5/ - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert), b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert), c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie (wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert), 2/ w pkt. 1.2/ - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy. 4.6. Dokumenty o których mowa, w pkt. 5.1/ lit. a i c oraz w pkt. 5.2/, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt. 5.1/ lit. b, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo składania ofert. 4.7. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się powyższych dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającymi oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony.
IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 5.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: SIWZ przekazana zostanie Wykonawcom wraz z zaproszeniem do składania ofert.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wzór wniosku wraz z załącznikami dostępny będzie na stronie www.wisznice.netbip.pl.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.06.2009 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy Wisznice ul. Rynek 35 21-580 Wisznice (Sekretariat).
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Wniosek należy złożyć w nieprzejrzystym, zamkniętym opakowaniu (kopercie) w siedzibie Zamawiającego (Sekretariat) oraz oznakować następująco: 1) Nazwą i adresem Zamawiającego; 2) Nazwą i adresem Wykonawcy; tytułem: Wniosek o dopuszczenie do udziału w przetargu ograniczonym pn.: Rozbudowa i modernizacja gminnej oczyszczalni ścieków NIE OTWIERAĆ PRZED - 29.06.2009r. do godz. godz. 12.00 Wniosek o dopuszczenie oraz wszystkie wymagane załączniki wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania firmy, zgodnie z wymaganiami ustawowym. Wzór wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu wraz z załącznikami znajdują się na stronie internetowej Zamawiającego www.wisznice.netbip.pl w zakładce: oferty przetargowe z siwz, pod nazwą niniejszego postępowania. Zamówienie będzie realizowane w oparciu o Warunki Kontraktowe dla Budowy dla robót inżynieryjno-budowalnych projektowanych przez Zamawiającego, przygotowane i opublikowane przez Międzynarodową Federację Inżynierów Konsultantów (Federation Internationale des Ingenieurs - Conseils - FIDIC), P.O. Box 311, CH-1215 Geneva 15, Szwajcaria (pierwsze wydanie 1999 w języku angielskim, czwarte wydanie angielsko-polskie niezmienione 2008, w tłumaczeniu SIDIR). Przedmiot zamówienia będzie współfinansowany z Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Norweskiego Mechanizmu Finansowego.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Podłączenie wykonanej instalacji fotowoltaicznej do budynku Szkoły Podstawowej w Stróży "budynek stary " ul. Akacjowa 2A, 23-206 Stróża Kolonia, Dz. 175/4 (.....)"
- "Instalacja OZE i poprawa efektywności energetycznej wraz z przebudową zaplecza technicznego Zarządu Dróg Powiatowych w Słupsku" - II postępowanie
- "Przebudowa budynku służby celno-skarbowej w Lubieszynie ze zmianą sposobu użytkowania na budynek oświatowo-administracyjny" - w formule zaprojektuj i wybuduj
- Budowa ulicy na odcinku od ulicy 11-go Listopada do ul. Produkcyjnej w Olecku.
- Rozbudowa i przebudowa sieci drogowej w Gminie Tuszyn - etap IV. Remont nawierzchni ul. Wodzińskiej w Wodzinie Majorackim - gmina Tuszyn.
- Konserwacja i naprawy dachów i kominów ponad dachem-roboty blacharsko-dekarskie na budynkach komunalnych, stanowiących zasób komunalny gminy, administrowanych i zarządzanych przez ZGM"TBS" Sp. z o.o.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.