Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-09-26
Wałbrzych: Obsługa prawna Starostwa Powiatowego w Wałbrzychu i powiatowych jednostek organizacyjnych
Numer ogłoszenia: 196725 - 2013; data zamieszczenia: 26.09.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Wałbrzyski, Starostwo Powiatowe w Wałbrzychu , Al. Wyzwolenia 20-24, 58-300 Wałbrzych, woj. dolnośląskie, tel. 074 8460674, faks 074 8460674.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.walbrzych.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Obsługa prawna Starostwa Powiatowego w Wałbrzychu i powiatowych jednostek organizacyjnych.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest obsługa prawna Starostwa Powiatowego w Wałbrzychu i powiatowych jednostek organizacyjnych: 1) Powiatowy Urząd Pracy w Wałbrzychu, 2) Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wałbrzychu, 3) Wielofunkcyjna Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza Dom Dziecka Catharina w Nowym Siodle, 4) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Nowym Siodle, 5) Zespół Szkół im. M. Skłodowskiej-Curie w Szczawnie-Zdroju, 6) Zespół Placówek Resocjalizacyjnych w Walimiu, 7) Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Wałbrzychu, 8) Dom Dziecka w Jedlinie Zdroju. 2. Zakres obsługi prawnej będzie obejmować całość zadań realizowanych przez jednostki wymienione w pkt 1, w szczególności: 1) zastępstwo prawne; 2) zastępstwo procesowe przed organami rozjemczymi, sądami powszechnymi, Sądem Najwyższym, organami i sądami administracyjnymi, organami ścigania, egzekucyjnymi i podatkowymi - wszystkich instancji, a także Krajową Izbą Odwoławczą przy Prezesie Urzędu Zamówień Publicznych oraz opracowywanie pism procesowych związanych z toczącymi się postępowaniami w sprawach dotyczących Zamawiającego; 3) doradztwo prawne, udzielanie porad oraz konsultacji prawnych; 4) sporządzanie opinii i analiz prawnych; 5) przygotowywanie informacji prawnych; 6) opiniowanie pod względem formalnym, prawnym i redakcyjnym projektów uchwał, decyzji, postanowień, porozumień, regulaminów oraz zarządzeń Starosty i dyrektorów powiatowych jednostek organizacyjnych oraz innych aktów prawnych wydanych przez Starostę i Radę Powiatu Wałbrzyskiego; 7) opiniowanie umów i ich aneksów (w tym porozumień, ugód itp.) oraz udzielanie pomocy prawnej przy negocjowaniu warunków umów zawieranych przez Starostwo Powiatowe w Wałbrzychu i powiatowe jednostki organizacyjne; 8) opiniowanie pism oraz projektów innych dokumentów, kontrolowanie przedkładanych dokumentów w oparciu o kryterium legalności; 9) sygnalizowanie projektowanych i wprowadzanych zmian przepisów prawnych oraz zmian w orzecznictwie, mających istotne znaczenie dla decyzji podejmowanych przez organy powiatu lub upoważnionych pracowników Starostwa Powiatowego w Wałbrzychu i powiatowych jednostek organizacyjnych; 10) udzielanie na wniosek Zamawiającego, w terminie ustalonym przez Zamawiającego, ustnych lub pisemnych informacji na temat stanu spraw Starostwa Powiatowego w Wałbrzychu i powiatowych jednostek organizacyjnych prowadzonych przez Wykonawcę oraz przewidywanych terminów wykonywania określonych czynności; 11) uczestniczenie, zgodnie z wolą Zamawiającego, w prowadzonych z udziałem przedstawicieli Starostwa Powiatowego w Wałbrzychu lub powiatowych jednostek organizacyjnych negocjacjach, rokowaniach, spotkaniach, konferencjach oraz posiedzeniach Zarządu Powiatu Wałbrzyskiego i sesjach Rady Powiatu Wałbrzyskiego; 12) nadzór prawny nad windykacją i egzekucją należności Zamawiającego; 13) realizacja zleconych prac i czynności w siedzibie Starostwa Powiatowego w Wałbrzychu przy Al. Wyzwolenia 24 co najmniej 4 dni w tygodniu po 4 godziny dziennie oraz w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Wałbrzychu przy ul. Ogrodowej 5B dwa razy w tygodniu - we wtorki i czwartki od godz. 12.30 do godz. 15.30 oraz w prowadzonej przez siebie Kancelarii; 14) stawienie się w siedzibie Starostwa Powiatowego w Wałbrzychu oraz w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Wałbrzychu przy ul. Ogrodowej 5B w sprawach związanych z prowadzoną obsługą prawną na każdorazowe wezwanie Zamawiającego w tym telefoniczne; 15) wykonywanie innych czynności z zakresu pomocy prawnej, o których mowa w ustawie z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U. z 2010 r. Nr 10, poz. 65 z późn. zm.), ustawie z dnia 26 maja 1982 r. - Prawo o adwokaturze (Dz.U. z 2009 r. Nr 146, poz. 1188 z późn. zm.) oraz ustawie z dnia 5 lipca 2002 r. o świadczeniu przez prawników zagranicznych pomocy prawnej w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2002 r. Nr 126, poz. 1069 z późn. zm.) w zależności od zapotrzebowania Zamawiającego.
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- zamówienie uzupełniające zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego, stanowiące nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.10.00.00 - Usługi prawnicze .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 24.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
powyższy warunek będzie spełniony jeśli wykonawca przedłoży w ofercie oświadczenie w trybie art. 22 ust. 1 Pzp
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
powyższy warunek będzie spełniony jeśli wykonawca wykaże, że posiada pozytywne i udokumentowane doświadczenie w realizacji usług będących przedmiotem zamówienia, tzn. w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych, również wykonuje kompleksową obsługę prawną na rzecz trzech jednostek sektora finansów publicznych w tym co najmniej jednej jednostki samorządu terytorialnego, świadczoną nieprzerwanie przez okres co najmniej 6 miesięcy
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
powyższy warunek będzie spełniony jeśli wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej dwoma osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, z których każda: - jest wpisana na listę radców prawnych zgodnie z ustawą z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U. z 2010 r. Nr 10, poz. 65 z późn. zm.) lub na listę adwokatów zgodnie z ustawą z dnia 26 maja 1982 r. - Prawo o adwokaturze (Dz. U. z 2009 r. Nr 146, poz. 1188 z późn. zm.) lub na listę prawników zagranicznych, prowadzoną przez okręgową radę adwokacką lub radę okręgowej izby radców prawnych zgodnie z ustawą z dnia 5 lipca 2002 r. o świadczeniu przez prawników zagranicznych pomocy prawnej w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2002 r. Nr 126, poz. 1069 z późn. zm.), - posiada co najmniej 5-letnie doświadczenie w świadczeniu obsługi prawnej
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
powyższy warunek będzie spełniony jeśli wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej ze świadczeniem pomocy prawnej w rozumieniu ustawy o radcach prawnych lub ustawy Prawo o adwokaturze na kwotę minimum 100.000 złotych brutto (słownie: sto tysięcy złotych 00/100). Ze złożonych dokumentów musi wynikać, że polisa jest opłacona
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
obowiązek wskazania przez Wykonawcę w wykazie i złożenia poświadczeń, dotyczy usług, które potwierdzą spełnianie warunku wiedzy i doświadczenia; - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Wypełniony i podpisany wzór oferty 2) Pełnomocnictwo do podpisania oferty - w przypadku gdy upoważnienie nie wynika z dokumentów rejestrowych 3) Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - w przypadku gdy wykonawcy ubiegają się wspólnie o zamówienie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 60
- 2 - Doświadczenie w obsłudze prawnej - 40
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zgodnie z art. 144 ust. 1 zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokona wyboru wykonawcy, wynikających z następujących okoliczności: 1) jako następstwo zmian obowiązujących przepisów, w tym zmiany stawki podatku VAT, 2) zmiany osób wskazanych do wykonywania przedmiotu zamówienia na skutek zdarzeń losowych, w szczególności: śmierci, choroby, zmian kadrowo-personalnych, utraty wymaganych uprawnień - na inne osoby legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami, 3) jako następstwo przekształceń własnościowych, zmian organizacyjnych, zmiany adresu Wykonawcy i Zamawiającego, 4) zmniejszenia wynagrodzenia w każdym przypadku
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.sp-walbrzych.dolnyslask.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Wałbrzychu
Al. Wyzwolenia 24, 58-300 Wałbrzych, pok. 215.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.10.2013 godzina 09:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Wałbrzychu Al. Wyzwolenia 24, 58-300 Wałbrzych, pok. 13 (kancelaria ogólna).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z WAŁBRZYCHA
- Sukcesywna dostawa implantów, ekspanderów, sizerów piersi oraz jednorazowego sprzętu do laparoskopowej amputacji piersi na okres 12 miesięcy
- Dostawa narzędzi laparoskopowych, chirurgicznych, stomatologicznych na potrzeby Bloku Operacyjnego.
- "Kompleksowa usługa polegająca na produkcji i emisji audycji telewizyjnych pod nazwą "Szansa", poświęconych realizacji Krajowego Funduszu Szkoleniowego na Dolnym Śląsku z podziałem na 3 części"
- Zakup ciągnika wraz z kosiarką na wysięgniku w ramach zadania inwestycyjnego pn. Zakup sprzętu na potrzeby bazy sprzętowo-materiałowej w Walimiu
- Zakup kosiarki na wysięgniku w ramach zadania inwestycyjnego pn. Zakup sprzętu na potrzeby bazy sprzętowo-materiałowej w Walimiu
- Wykonanie projektu planu ogólnego miasta Wałbrzycha (II)
więcej: przetargi w Wałbrzychu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Obsługa prawna jednostek oświatowych Gminy Miejskiej Kraków
- Stała i kompleksowa obsługa prawna świadczona na rzecz Oddziału Terenowego KOWR w Białymstoku w Sekcji Zamiejscowej w Suwałkach w latach 2025 - 2026
- Bieżąca obsługa prawna Urzędu Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna w roku 2025.
- Obsługa prawna jednostek organizacyjnych Policji województwa opolskiego
- Kompleksowa usługa przygotowania i przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych.
- Usługi doradcze przy prywatyzacji.
więcej: Usługi prawnicze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.