eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi TczewODBUDOWA ZABYTKOWEJ CZĘŚCI MOSTU TCZEWSKIEGO - ETAP I (REMONT WIEŻY NR 3)

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-06-12

Tczew: ODBUDOWA ZABYTKOWEJ CZĘŚCI MOSTU TCZEWSKIEGO - ETAP I (REMONT WIEŻY NR 3)
Numer ogłoszenia: 198100 - 2012; data zamieszczenia: 12.06.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Tczewski , ul. Piaskowa 2, 83-110 Tczew, woj. pomorskie, tel. 58 7734 800.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.tczew.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ODBUDOWA ZABYTKOWEJ CZĘŚCI MOSTU TCZEWSKIEGO - ETAP I (REMONT WIEŻY NR 3).

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 2.1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie I etapu robót budowlanych w celu realizacji zadania inwestycyjnego pn. Odbudowa zabytkowej części Mostu Tczewskiego, polegających na remoncie wieży nr 3. 2.2 Adres obiektu, na którym prowadzone będą roboty budowlane - most drogowy na rzece Wiśle, łączący miejscowości: Tczew i Lisewo, będący od stronty Tczewa przedłużeniem ulicy Jana z Kolna; działka nr 188, obręb 7: Tczew. Remont dotyczy robót budowlanych dotyczących zabytkowej wieży nr 3 (bez filara, na którym jest ona posadowiona), umiejscowionej na filarze od strony miejscowości Lisewo (północna strona filara). 2.3 Szczegółowy zakres robót określa dokumentacja projektowa, składająca się z następujących pozycji: 2.3.1 Nazwa: Umowa nr PZD/273.26.2011/9914 Poz.PB Projekt Budowlano - Wykonawczy, składający się z dwóch części: 1) Branża: Architektura i Konstrukcja - Nazwa opracowania: PROJEKT ARCHITEKTONICZNO - BUDOWLANY - Przedsięwzięcie: Wykonanie remontu zabytkowych wież mostu przez rzekę Wisłę w Tczewie w ciągu ulicy Jana z Kolna - Zamawiający: Powiatowy Zarząd Dróg w Tczewie, ul. Armii Krajowej 84, 83-110 Tczew - Numery ewidencyjne działek: Dz. nr 188 obręb 7: Tczew - Projektant: mgr inż. arch. Anna Smółko, inż. Waldemar Stawicki - Sprawdzający: mgr inż. arch. Sławomir Bryczkowski, inż. Roman Witczak - Inżynier Projektu: mgr inż. Mariusz Sobczyk - Gdańsk, grudzień 2011 r. zawierający PROJEKT BUDOWLANO - WYKONAWCZY; 2) część Branża: Elektroenergetyka - Nazwa opracowania: PROJEKT INSTALACJI ODGROMOWEJ - Przedsięwzięcie: Wykonanie remontu zabytkowych wież mostu przez rzekę Wisłę w Tczewie - Zamawiający: Powiatowy Zarząd Dróg w Tczewie, ul. Armii Krajowej 84, 83-110 Tczew - Numery ewidencyjne działek: Dz. nr 188 obręb 7: Tczew - Projektant: mgr inż. Piotr Burkhardt - Sprawdzający: mgr inż. Paweł Irek - Inżynier Projektu: mgr inż. Mariusz Sobczyk - Gdańsk, grudzień 2011 r. 2.3.2 Nazwa: Umowa nr PZD/273.26.2011/9914 Poz.PB/PW Program Prac Konserwatorskich - Branża: Architektura i Konstrukcja - Nazwa opracowania: PROGRAM PRAC KONSERWATORSKICH - Przedsięwzięcie: Wykonanie remontu zabytkowych wież mostu przez rzekę Wisłę w Tczewie. - Zamawiający: Powiatowy Zarząd Dróg w Tczewie, ul. Armii Krajowej 84, 83-110 Tczew. - Numery ewidencyjne działek: Dz. nr 188 obręb 7: Tczew - Program opracował: mgr inż. Hubert Matulewicz - Opracowanie konstrukcyjne: mgr inż. Waldemar Stawicki - Opracowanie architektoniczne: mgr inż. Maciej Sas - Gdańsk, styczeń 2012 r. 2.3.3 SPECYFIKACJA TECHNICZNA WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH. - Wykonanie remontu zabytkowych wież Mostu przez rzekę Wisłę w Tczewie w ciągu ulicy Jana z Kolna - ROBOTY BUDOWLANE - Opracował zespół: mgr inż. A.Brzeski, inż. M. Niedbalska, mgr inż. P. Chamski - Gdańsk, 2012 r. 2.3.4 Nazwa: Umowa nr PZD/273.26.2011/9914 Poz.PB/PW PRZEDMIAR ROBÓT - Branża: Wielobranżowa - Przedsięwzięcie: Wykonanie remontu zabytkowych baszt mostu przez rzekę Wisłę w Tczewie. - Zamawiający: Powiatowy Zarząd Dróg w Tczewie, ul. Armii Krajowej 84, 83-110 Tczew. - Autor opracowania: tech. Jacenty Masewicz - Sprawdzający: tech. Bogdan Orwat - Gdańsk, marzec 2012 r. UWAGI: 1) Kopia wpisu wybranych elementów Mostu do rejestru zabytków Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Gdańsku oraz kopia sprostowania tego zapisu w rejestrze stanowią Załącznik do SIWZ. 2) Ww. dokumentacja projektowa obejmuje swoim zakresem wykonanie robót budowlanych dotyczących dwóch filarów Mostu (filara nr 5 i filara nr 6) oraz czterech zabytkowych wież posadowionych na tych filarach. Zamawiający planuje przeprowadzić roboty budowlane dotyczące filara nr 5 i posadowionych na nim wież nr: 1 i 2 w następnym etapie, natomiast niniejszy przetarg dotyczy wyłącznie robót budowlanych dotyczących wieży nr 3 (bez filara, na którym jest ona posadowiona), umiejscowionej na filarze bliżej miejscowości Lisewo - od strony północnej filara. 3) Istnieją rozbieżności w numeracji filarów i wież posadowionych na odpowiednich filarach, a mianowicie: a) w decyzji o wpisie do rejestru zabytków filar, na którym posadowione są wieże nr 3 i 4, posiada numer 6, a w dokumentacji projektowej ten sam filar ma numer 5. Rozbieżności te wynikają z faktu, iż sprostowanie decyzji o wpisie zabytku do rejestru zostało dokonane po wykonaniu i odebraniu dokumentacji projektowej. b) w Programie Prac Konserwatorskich wieża nr 3 wrysowana jest od strony południowej filara nr 5 a wieża nr 4 od strony północnej. W projekcie Budowlano-Wykonawczym numeracja ta jest odwrotna. Do realizacji robót budowlanych obowiązuje numeracja - jak w projekcie Budowlano-Wykonawczym. 4) W związku z przyjętym rozliczeniem ryczałtowym Zamawiający informuje, że wszystkie przedmiary robót udostępnione wraz z dokumentacją projektową należy traktować w sposób orientacyjny i pomocniczy. Stanowią one część składową opisu przedmiotu zamówienia i nie mogą być dla Wykonawcy jedyną podstawą do obliczenia ceny oferty. W celu złożenia prawidłowej oferty Wykonawca powinien uwzględnić dane zawarte w SIWZ w poszczególnych dokumentacjach, kolejno wg stopnia ważności: projekty budowlane, projekty wykonawcze, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych z uwzględnieniem niniejszego zastrzeżenia. Zadaniem Wykonawcy jest wykonanie pełnego zakresu robót budowlanych zawartych we wszystkich projektach (zarówno budowlanych jak i wykonawczych wszystkich branż), zarówno przedstawionych w formie rysunków, jak i w części opisowej tych projektów. Należy to rozumieć w taki sposób, że jeśli nawet jakaś uwaga zawierająca polecenie wykonania określonego zakresu robót budowlanych została zapisana w części opisowej projektu a nie ma odzwierciedlenia na rysunku, bądź w przedmiarze robót, to obowiązkiem Wykonawcy będzie jej wykonanie - w ramach uzgodnionego wynagrodzenia ryczałtowego. 5) W związku z wymogiem instytucji dofinansowującej zadanie - Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Wykonawca ma obowiązek załączyć do swojej oferty kosztorys ofertowy, obejmujący pełen zakres robót niezbędnych do realizacji zadania. Kosztorys ten winien wyszczególniać koszty wszystkich planowanych prac w cenach netto i brutto, a ponadto winien być szczegółowy oraz zawierać wszystkie niezbędne elementy zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności: stronę tytułową, przedmiar robót, kalkulację szczegółową zastosowanych cen jednostkowych, tabelę elementów scalonych oraz w załączniku - dla analiz indywidualnych i analogii - kalkulację szczegółową cen jednostkowych wraz z uzasadnieniem. 2.4 W związku z art. 30 ust. 4 i 5 Ustawy i faktem, iż Zamawiający dokonał opisu przedmiotu zamówienia m.in. poprzez normy, certyfikaty oraz wymaganą przepisami Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych i systemy odniesienia, Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do opisywanych. Wykonawca natomiast zobowiązany jest do zastosowania rozwiązań równoważnych co do ich cech i parametrów, przy czym rozwiązania te muszą oznaczać stosowanie rozwiązań nie gorszych niż rozwiązania, które są opisane przez Zamawiającego. Zastosowanie rozwiązań równoważnych musi gwarantować wykonanie konkretnie zaprojektowanych rozwiązań projektowych, które projekt realizuje, a ich zastosowanie musi zapewnić kompatybilność z zastosowanymi urządzeniami, wyrobami i technologią. 2.5 Zaleca się dokonanie wizji lokalnej w miejscu planowanych robót budowlanych dla prawidłowego przygotowania oferty i realizacji zamówienia. 2.6 Warunki prowadzenia robót: 2.6.1 wymagania dotyczące zasad prowadzenia robót i realizacji budowy podaje Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych; 2.6.2 Wykonawca musi posiadać lub dysponować miejscem z pozwoleniem na utylizację materiałów rozbiórkowych. 2.7 Ponadto do obowiązków Wykonawcy, w ramach ustalonego wynagrodzenia ryczałtowego za przedmiot niniejszego zamówienia, należy: 2.7.1 Wykonanie wszystkich robót towarzyszących wynikających z technologii robót. 2.7.2 Zabezpieczenie placu budowy w sposób trwały i wyraźny przed osobami trzecimi także w czasie przerw technologicznych, ustalenie stałego nadzoru osobowego w miejscach zagrożenia wypadkiem osób przypadkowych. 2.7.3 Zabezpieczenie i oznakowanie własnym kosztem i staraniem terenu budowy. 2.7.4 Wykonanie pomiarów wykonawczych i powykonawczych, wymaganych odpowiednimi przepisami. 2.7.5 Uzgodnienie z użytkownikami odpowiednich nieruchomości miejsc poboru prądu i wody dla potrzeb budowy. Wykonawca musi być przygotowany na to, iż użytkownicy ci będą wymagać założenia podliczników do rozliczenia kosztów zużycia prądu i wody na czas trwania robót budowlanych oraz ponoszenia kosztów związanych z zużyciem energii elektrycznej, wody i odprowadzenia ścieków w trakcie trwania robót. 2.7.6 Doprowadzenie pomieszczeń/terenów udostępnionych na czas prowadzenia robót budowlanych przez użytkowników tych pomieszczeń/terenów do stanu w jakim je przejmował. 2.7.7 Wykonywanie niezbędnych badań w celu udokumentowania odpowiedniej jakości i parametrów wykonania prac. 2.8 ZASTRZEŻENIA 2.8.1 Zamawiający zastrzega sobie prawo dysponowania nieruchomością, na której prowadzone będą roboty budowlane w uzgodnieniu z Wykonawcą robót. 2.8.2 W przypadku zatrudnienia podwykonawców, Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za działania i zaniechania podwykonawców, jak również za jakość wykonanych przez nich robót. 2.8.3 Wykonawca udziela pisemnej gwarancji jakości na przedmiot umowy, w tym na roboty budowlane i wszystkie wbudowane materiały i urządzenia - na okres 36 miesięcy, licząc od dnia bezusterkowego odbioru końcowego przedmiotu umowy. 2.8.4 Zamawiającemu przysługuje rękojmia za wady przedmiotu umowy, w tym na roboty budowlane i wszystkie wbudowane materiały i urządzenia - na okres 36 miesięcy, licząc od dnia bezusterkowego odbioru końcowego przedmiotu umowy..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • 2.11 Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w trybie art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp, do wysokości 20% wartości zamówienia podstawowego w branżach: ogólnobudowlanej i elektrycznej.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.45.31.00 - Roboty renowacyjne 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.31.51.00 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.10.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 8.1 Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium na kwotę 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100). 8.2 Wadium musi być wniesione przed upływem terminu do składania ofert, wskazanego w punkcie 11.1 SIWZ. 8.3 Wadium może być wnoszone w następujących formach: 8.3.1 pieniądzu, 8.3.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym 8.3.3 gwarancjach bankowych, 8.3.4 gwarancjach ubezpieczeniowych, 8.3.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r., Nr 42, poz. 275 ze zm.). 8.4 Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, to należy je wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Tczewie 15 8345 0006 0000 0954 2000 0064. Wykonawca powinien dołączyć do oferty kserokopię wniesienia wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: Wadium - dotyczy postępowania nr ZP.272.16.2012. W pozostałych przypadkach wymagane jest dołączenie oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego, który należy złożyć łącznie z ofertą. Dokumenty potwierdzające wniesienie wadium, o których mowa w punkcie 8.3, muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. 8.5 W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż w pieniądzu, w treści tego dokumentu powinna znaleźć się treść art. 46 ust. 4a i 5 ustawy określająca okoliczności zatrzymania wadium przez Zamawiającego (brak tej treści w dokumencie będzie skutkować odrzuceniem oferty). Poza tym z powyższego dokumentu powinno wynikać jednoznacznie, gwarantowanie wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie. 8.6 W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany w punkcie 8.4 SIWZ. 8.7 Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku określa Ustawa.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych innych wymagań.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 4.3 Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia warunki, o których mowa w pkt 4.1 SIWZ, jeżeli wykaże, że: 4.3.1 Wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: a) co najmniej 2 roboty budowlane przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków, o wartości minimum 100 000,00 zł brutto każda, lub b) co najmniej 1 robotę budowlaną przy zabytku nieruchomym wpisanym do rejestru zabytków, o wartości minimum 500 000,00 zł brutto.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych innych wymagań

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 4.3 Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia warunki, o których mowa w pkt 4.1 SIWZ, jeżeli wykaże, że:4.3.2 Dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości, kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywania przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami tj.: a) 1 osobą na stanowisko kierownika robót w specjalności (branży) ogólnobudowlanej posiadającej: - uprawnienia/ dokumenty, które upoważniają do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej obejmującej kierowanie robotami w specjalności (branży) ogólnobudowlanej w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa (w szczególności zgodnie z ustawa Prawo budowlane - Dz. U. z 2010 r., Nr 243 poz. 1623 ze zm.), - co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków. UWAGA - Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych oraz na podstawie art. 37 ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. Nr 162, poz. 1568, ze zm.) spełnianie odpowiednich wymagań przez osobę wyznaczoną do kierowania robotami budowlanymi będzie weryfikowane przez Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Gdańsku. Nie uzyskanie akceptacji Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Gdańsku osoby wskazanej przez Wykonawcę będzie skutkować koniecznością jej zmiany (Wykonawca będzie miał obowiązek przedstawić inną osobę wraz z odpowiednimi uprawnieniami w ciągu 2 dni roboczych od daty powiadomienia go o tym fakcie). W przypadku braku akceptacji kolejnej osoby przez Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Gdańsku, Zamawiający zmuszony będzie odrzucić ofertę Wykonawcy z jego winy. b) 1 osobą na stanowisko kierownika robót w specjalności (branży) elektrycznej posiadającej: - uprawnienia/dokumenty, które upoważniają do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej obejmującej kierowanie robotami w specjalności (branży) elektrycznej w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, - co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w specjalności (branży) elektrycznej na stanowisku kierownika robót lub kierownika budowy przy realizacji robót budowlanych; Przez wymagane doświadczenie zawodowe na danym stanowisku należy rozumieć lata czynnie przepracowane na danym stanowisku przy realizacji robót budowlanych w danej specjalności (branży). Niniejsze oznacza, iż np.: - osoba na stanowisko kierownika budowy w specjalności (branży) ogólnobudowlanej musi posiadać doświadczenie w tej specjalności (branży) na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót specjalności (branży) ogólnobudowlanej przy realizacji roboty budowlanej/robót budowlanych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków w ramach zamówienia/zamówień w łącznym okresie co najmniej 2 lat. - osoba na stanowisko kierownika robót w specjalności (branży) elektrycznej musi posiadać doświadczenie w tej specjalności (branży) na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót specjalności (branży) elektrycznej przy realizacji roboty budowlanej/robót budowlanych w ramach zamówienia/ zamówień w łącznym okresie co najmniej 1 roku.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 4.3 Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia warunki, o których mowa w pkt 4.1 SIWZ, jeżeli wykaże, że:4.3.4 Dysponuje lub posiada dostęp do środków finansowych lub kredytowych w kwocie co najmniej 500 000,00 PLN (słownie: pięćset tysięcy złotych). 4.3.5 Posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości co najmniej 1 000 000,00 PLN (słownie: jeden milion złotych).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

5.2.3 Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 5.2.2, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Niniejszy dokument lub dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5.2.4 Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 5.2.3, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio do miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 5.3 Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, zobowiązany jest wykazać, że w stosunku do tych podmiotów brak jest podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia poprzez złożenie razem z ofertą wymaganych dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia określonych w pkt 5.2.1 i 5.2.2 oraz dokumentów, określonych w § 4 Rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2009 r. Nr 226, poz. 1817) jeżeli dotyczy, dotyczących każdego z tych podmiotów, o ile podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia.Uwaga: Zamawiający określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im kwalifikacje zawodowe/dokumenty uprawniające do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie/ wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, z zastrzeżeniem art. 12a i innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2006 r., Nr 156, poz. 1118 ze zm.) oraz ustawy z dnia 18 marca 2008r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394).

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Wszelkie zmiany postanowień niniejszej umowy mogą być dokonane za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności w następujących przypadkach: 1) zmiany osoby: kierownika budowy i kierownika robót - polegająca na wyznaczeniu nowych osób pełniących daną funkcję, pod warunkiem, zgodności z postanowieniami SIWZ; 2) zmiany/przedłużenia terminu wykonania robót w przypadkach: a) natrafienia na różnego rodzaju wykopaliska (zabytki) i związaną z tym koniecznością prowadzenia prac archeologicznych, b) konieczności dokonania zmian w dokumentacji projektowej o czas niezbędny do dokonania zmian w projekcie oraz ewentualnie o czas niezbędny dla dostosowania się Wykonawcy do takiej zmiany, c) konieczności wykonania robót zamiennych, o których mowa w pkt 5), o czas niezbędny na ich realizację; d) konieczności poprawy warunków wykonywania robót zagrażających bezpieczeństwu o czas niezbędny do dokonania ich poprawy, jeżeli warunki zagrażające bezpieczeństwu powstały bez winy Wykonawcy; e) nie zależnego od stron umowy przedłużania się okresu trwania procedur prowadzonych przez organy administracji publicznej lub inne podmioty - właściwe do wydania niezbędnych decyzji, pozwoleń, uzgodnień, opinii, stanowisk itp. niezbędnych do prawidłowej realizacji robót budowlanych; f) konieczności wszczęcia dodatkowych procedur prowadzonych przez organy administracji publicznej lub inne podmioty właściwe do wydania niezbędnych decyzji, pozwoleń, uzgodnień, opinii, stanowisk itp. niezbędnych do prawidłowej realizacji robót budowlanych; g) g) nie zależnego od Wykonawcy przedłużania się okresu trwania dostawy trudnodostępnych, wymagających zamówienia materiałów niezbędnych do prawidłowej realizacji robót budowlanych; h) wystąpienia siły wyższej, o której mowa w pkt 7; 3) konieczności zmiany podwykonawcy, za uprzednia zgodą Zamawiającego oraz pod warunkiem zgodności z postanowieniami SIWZ; 4) konieczności zmiany kwoty podatku VAT, w związku ze zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawnych, w szczególności przepisów podatkowych dotyczących obowiązującej wysokości (stawki) podatku VAT; 5) konieczności wykonania robót zamiennych: a) w sytuacji zaistnienia obiektywnej niemożliwości wykonania robót zgodnie z projektem budowlanym, spowodowanej warunkami terenowymi istniejącymi na placu budowy lub zaplanowanym złym doborem materiałów, technologii w trakcie robót budowlanych albo innymi błędami projektowymi - pod warunkiem zatwierdzenia tych zmian przez projektanta. Wykonanie robót zamiennych nie wpłynie na zmianę wysokości umówionego wynagrodzenia ryczałtowego, b) w sytuacji zaistnienia możliwości wprowadzenia lepszych rozwiązań technologicznych lub lepszych materiałów w stosunku do zaprojektowanych pod warunkiem zatwierdzenia tych zmian przez Komisję Konserwatorską, a nowe rozwiązania są korzystne dla Zamawiającego. Wykonanie robót zamiennych nie wpłynie na zmianę wysokości umówionego wynagrodzenia ryczałtowego, c) w przypadku powstania niezgodności dokumentacji projektowej ze stanem faktycznym powodującej, że realizacja zgodnie z dokumentacją projektową wiązałaby się z niegospodarnością, a nowe rozwiązania zapobiegałyby tej niegospodarności, pod warunkiem zatwierdzenia tych zmian przez Komisję Konserwatorską. Wykonanie robót zamiennych nie wpłynie na zmianę wysokości umówionego wynagrodzenia ryczałtowego, d) w sytuacji zaistnienia obiektywnej niemożliwości wykonania robót zgodnie z projektem budowlanym, spowodowanej natrafieniem na różnego rodzaju wykopaliska (zabytki) i związaną z tym koniecznością prowadzenia prac archeologicznych albo siedlisk ptaków lub innych zwierząt podlegających ochronie i związaną z tym potrzebą uruchomienia stosownych działań i procedur, pod warunkiem zatwierdzenia zmian przez Komisję Konserwatorską. Wykonanie robót zamiennych nie wpłynie na zmianę wysokości umówionego wynagrodzenia ryczałtowego; 6) konieczności wprowadzenia zmian umowy w następstwie zmian wytycznych lub zaleceń Instytucji, która przyznała środki na dofinansowanie przedmiotu umowy; 7) konieczności wprowadzenia zmian umowy w następstwie siły wyższej, tj. zdarzenia zewnętrznego, niemożliwego do przewidzenia i niemożliwego do zapobieżenia (niemożliwość zapobieżenia nie tyle samemu zjawisku, co jego następstwom), w tym m.in. katastrofa naturalna, katastrofalne działanie przyrody, np. niezwykłe mrozy, strajk, zamieszki uliczne, pożar, powódź, eksplozja, wojna, atak terrorystyczny, np. w zakresie wykonania robót zamiennych, rozwiązań zamiennych.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.przetargi.powiat.tczew.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Tczewie, woj. pomorskie kod 83-110, ulica Piaskowa 2, pok. nr 319..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.06.2012 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Tczewie, woj. pomorskie kod 83-110, ulica Piaskowa 2, w Biurze Obsługi Klienta w pokoju nr 04..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.