eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi OlsztynWykonanie robót dodatkowych w ramach realizacji zadania inwestycyjnego, pt. Prace budowlane w pomieszczeniach budynku przy ul. Oczapowskiego 7, w ramach realizacji projektu finansowanego z Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 - 2013 pt. Rozbudowa, modernizacja i wyposażenie zespołu laboratoriów edukacyjno - badawczych technologii, jakości i bezpieczeństwa zdrowotnego żywności.



Ogłoszenie z dnia 2011-07-22

Olsztyn: Wykonanie robót dodatkowych w ramach realizacji zadania inwestycyjnego, pt. Prace budowlane w pomieszczeniach budynku przy ul. Oczapowskiego 7, w ramach realizacji projektu finansowanego z Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 - 2013 pt. Rozbudowa, modernizacja i wyposażenie zespołu laboratoriów edukacyjno - badawczych technologii, jakości i bezpieczeństwa zdrowotnego żywności.
Numer ogłoszenia: 199733 - 2011; data zamieszczenia: 22.07.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, ul. Oczapowskiego 2, 10-719 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 5233420, faks (089) 5233278.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót dodatkowych w ramach realizacji zadania inwestycyjnego, pt. Prace budowlane w pomieszczeniach budynku przy ul. Oczapowskiego 7, w ramach realizacji projektu finansowanego z Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 - 2013 pt. Rozbudowa, modernizacja i wyposażenie zespołu laboratoriów edukacyjno - badawczych technologii, jakości i bezpieczeństwa zdrowotnego żywności..

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Protokół Konieczności nr 13: a)Wykonanie rdzeni i wieńców nadbudowy ścianach zewnętrznych i uzupełnienie elementów rdzeni R1 od strony zachodniej zgodnie z rysunkiem zamiennym K 1w, K 2 w z dnia 09.06.2010r. przebicie otworów z wywozem gruzu, uzupełnienie elementów żelbetowych rdzeni R1 z uzbrojeniem, wykonanie żelbetowych wieńców i rdzeni dodatkowych zamiennych i ścianki V1a wraz z montażem zbrojenia konstrukcyjnego. b)Schody zewnętrzne południowe :dozbrojenie schodów zgodnie z rysunkiem nr 1 z dnia 01.09.2010r. dozbrojenie elementu konstrukcyjnego schodów, c)Wysoki Parter roboty budowlane wykończeniowe w pom. 25, 12 (sale dydaktyczne) skrobanie, szpachlowanie, malowanie 170,82 m2, rozbiórka obudowy g k, d)Wysoki Parter obudowy pionów instalacyjnych z g k w pom. 25,24,23,22,21,20,19,18,17,16,15,14,13,12,11,10,9,8,5,29,28, korytarz ilość 101,70m2 wraz z drzwiczkami rewizyjnymi, e)Roboty zewnętrzne rozebranie ścianki z cegieł rozebranie ścianki z cegieł z ociepleniem styropianem 40,44m2, rozszklenie otworów okiennych o ramach stalowych z opalaniem farby 28,8m2, f)Nadbudowa: okładanie (szpałdowanie) ścianpłytkami z betonu komórkowego 6cm z siatką z obrzutką z zaprawy cementowej do obróbki wstępnej 186,93m2, g)Roboty zewnętrzne PATIO wyrównanie spadku terenu zgodnie z rysunkiem z dnia 16.06.2010 AKON Projekt Zamienny zagospodarowania terenu rozbiórka konstrukcji betonowych podstawy fontanny, podstawy pod ławki, donicy betonowej, roboty ziemne z wywozem gruzu, h)Wyrównanie powierzchni murków oporowych pod okładziny kamienne strona północna odbicie starych tynków, tynki zewnętrzne z siatką Rabitza ilość 94,18m2, i)Wysoki Parter roboty budowlane wykończeniowe w pomieszczeniach inżynierii nr 79, 78, 77, 76 przecieranie istniejących tynków z zeskrobaniem farby, tapet w ilości 544,79m2, gładzie gipsowe, malowanie emulsją ; wykucie podokienników z lastryko 11,7mb. Protokół Konieczności nr 14: a)Wysoki Parter roboty budowlane w wejściu do budynku dobudowa od strony południowej zgodnie z rysunkami zamiennymi z dnia 28.07.2010r. rys. nr A 2z odbicie tynków ze styropianem 23,05m2,wywóz gruzu, demontaż 2 szt. okien 1,2x1,2m, demontaż 1 szt. drzwi PCV, b)Wysoki Parter roboty budowlane wykucia podokienników wraz z uzupełnieniem tynków i nadproży: wykucie podokienników 22 szt. po 1,2m; wykucie gniazd pod nadproże 42szt. = (19+2)x2; nadproża żelbetowe 19+2+2 szt., obsadzenie parapetów z postformingu 23szt. po 1,2m + 3szt. po 5,6m. c)Wysoki Parter wykonanie zamurowania otworu okiennego na korytarzu, zabudowy z płyt GK nad oknami od strony Hali Technologii zgodnie z rysunkami zamiennymi z dnia 28.07.2010r. rys. nr A 2z: zamurowanie, uzupełnienie tynków, uzupełnienie malowania = 2,8x1,2=3,36m2 ; wykucie otworów okiennych na korytarzu 3szt x 5,6x0,3m2; rozbiórka ścianek nad oknami Hali = 5,6mx1,5m x 3szt, wywóz gruzu, ścianki z g-k 5,6x1,5m x 3szt., gładzie, malowanie, demontaż okien drewnianych wraz z przygotowaniem ościeżnic 20 szt. Protokół konieczności nr 15: a)Wysoki Parter wyburzenie ścian w laboratoriach wg rys. A-=2 Lab rozbiórka ścian (ponad ilość przedmiarową według podstawowego zakresu) i wywóz gruzu, b)Wysoki Parter nowe ścianki wg rys. A-2 Lab i pisma 90-2302.2737.MP.10 z dnia 22.09.2010 zerwanie posadzki z izolacją cieplną 24,15m2, r.ziemne, ławy fundamentowe 30x30 i ścianki z bloków SILKA M18 w ilości 41,3,37m2 z wieńcami żelbetowymi, tynkowanie i gładzie z malowaniem emulsyjnym 826,73m2, wykucie podokienników 17szt. Protokół konieczności nr 16: a)Wykonanie konstrukcji nośnej pod podstawy wentylatorów wykonanie konstrukcji nośnej 39,6mb przymocowanie drewnianego wzmocnienia z krawędziaków, mocowanie wkrętami stalowym, b)Montaż konstrukcji oraz przekrycia dachu w osi D oraz w osi 1 ,2 montaż uzupełniających krokwi i podwalin drewnianych, poszycie dachu z płyty OSB, ołacenie, uzupełnienie pokrycia dachu papą i blachą o pow. 15,60m2. Protokół konieczności nr 17: Branża budowlana a)Dodatkowe obróbki blacharskie z PCV i blachy stalowej obróbka cokołów pod wentylatory dachowe z blachy stalowej szt 12, obróbka otworów dachowych po przyjściu instalacji przy zastosowaniu kołnierzem uszczelniającym PCV typu Mastr Flash szt.12, b)Pochylnia dla NSP wynikająca z projektu zamiennego wykopy, ława betonowa z krawężnikami, ścianka betonowa, podkłady betonowe i z ubitych materiałów sypkich , izolacje przeciwwilgociowe, balustrady ze stali kwasoodpornej w ilości 8,7mb. Branża sanitarna c)Doprowadzenie wody ciepłej i zimnej oraz odprowadzenie ścieków w pom.130 nadbudowy dla Laboratorium Oceny Jakości Sensorycznej rurociągi z rur polipropylenowych o fi 20,25,32mm łącznie 89mb, rurociągi z PCV w ilości 32mb, podejścia szt. 26+13, zawory czerpalne szt. 26, izolacja rurociągów..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.44.00 - Roboty budowlane w zakresie obiektów budowlanych związanych ze szkolnictwem wyższym .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Wykonanie robót dodatkowych w ramach realizacji zadania inwestycyjnego, pt. Prace budowlane w pomieszczeniach budynku przy ul. Oczapowskiego 7, w ramach realizacji projektu finansowanego z Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 - 2013 pt. Rozbudowa, modernizacja i wyposażenie zespołu laboratoriów edukacyjno - badawczych technologii, jakości i bezpieczeństwa zdrowotnego żywności.(Umowa nr POPW.01.01.00-28-008/08-00 z dnia 30 kwietnia 2009 r.)..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 08.03.2011.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • BUDIMEX SA, ul. Stawki 40, 01 - 040 Warszawa, ul. Stawki 40, 01-040 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 300812,97 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 295200,00

  • Oferta z najniższą ceną: 295200,00 / Oferta z najwyższą ceną: 295200,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zamawiający na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP udzielił zamówienia z wolnej ręki dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, BUDIMEX S.A. - w zakresie zamówienia dodatkowego, nieobjętego zamówieniem podstawowymi nieprzekraczającym łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia. Wykonanie przedmiotowego zamówienia niezbędne jest do zrealizowania zamówienia podstawowego oraz stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, ponieważ zamówienie podstawowe jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Roboty dodatkowe powinny być więc wykonane ponieważ ich zaniechanie uniemożliwia Wykonawcy wykonanie zakresu robót zawartych w umowie 08.RPW.09 z dnia 01.09.2009 r. Projekt budowlany i przedmiary robót będące opisem przedmiotu zamówienia publicznego nie obejmowały zakresem robót przedstawionych poniżej: PROTOKÓŁ KONIECZNOŚCI NR 13: 1.Wykonanie rdzeni i wieńców nadbudowy w ścianach zewnętrznych i uzupełnienie elementów rdzeni R1 od strony zachodniej. Po dokonanej analizie technicznej istniejącej konstrukcji budynku przez projektanta konstrukcji zaistniała konieczność dodatkowego usztywnienia konstrukcji ścian zewnętrznych, zaproponowano oprócz wcześniej zaprojektowanych, wykonanie dodatkowych rdzeni żelbetowych lub ich uzupełnienie konstrukcją wzmacniającą. Wzmocnienie to jest konsekwencją zmiany materiału ścian zewnętrznych nadbudowy z bloczków wapienno - piaskowych na bloczki z betonu komórkowego o słabszych właściwościach wytrzymałościowych. Zamiana materiału była konieczna ze względu na odciążenie konstrukcji a w szczególności zmniejszenie obciążenia przypadającego na istniejące fundamenty. Zmiany potwierdzone rysunkami zamiennymi K 1w, K 2w i pismem l.dz. 90-2302.1266.SC.10 z dnia 09.06.2010. 2.Schody zewnętrzne południowe - dozbrojenie schodów. Projekt budowlany branży konstrukcyjnej był obarczony nieścisłością konstrukcyjną, nie przewidywał konieczności uzupełnienia spocznika w linii duszy schodów na wyższą kondygnację. BP AKON przedstawiło rysunek zamienny nr 1 z dnia 01.09.2010 konstrukcyjny z zaleceniem dozbrojenia . Wykonanie ww. elementu zapewni bezpieczne użytkowanie obiektu. 3.Wysoki Parter roboty budowlane wykończeniowe w pom. 25, 12(sale dydaktyczne). Z uwagi na występujące zniszczenia i zabrudzenia ścian oraz sufitów spowodowane wykonaniem prac modernizacyjnych instalacji w tych pomieszczeniach, zaszła konieczność wykonania szpachlowania ścian wraz z ich malowaniem. Przedmiar robót i dokumentacja projektowa nie przewidywały tego zakresu robót. 4.Wysoki Parter - obudowy pionów instalacyjnych z g k. W celu poprawienia walorów estetycznych i technicznych pomieszczeń na poziomie wysokiego parteru należy wykonać obudowę płytami g k pionów instalacyjnych wraz z drzwiczkami rewizyjnymi. Przedmiar nie obejmował tego zakresu robót a zamawiający potwierdził konieczność wykonania pismem l.dz. 90-2302.2854.MP.10 z dnia 29.09.2010. 5.Roboty zewnętrzne - rozebranie ścianki z cegieł - wpis projektanta konstruktora do dziennika budowy. W poziomie dachu elewacja nad bramami (fasada oś S) stwierdzono brak wieńca żelbetowego niezbędnego dla zapewnienia stateczności ścianki, stąd wystąpiła konieczność rozebrania ścianki z cegły gr. 12cm wraz z rozszczelnieniem okien i ponownego wykonania ścianki z wieńcem. Zakres robót nie jest objęty kosztorysem ofertowym. 6.Nadbudowa - okładanie (szpałdowanie) ścian. Z uwagi na brak w przedmiocie zamówienia w przedmiarach robót wykonania obudowy (oszpałdowania) płytkami z betonu komórkowego belek stalowych HEB dla nadbudowy zgodnie z rysunkami konstrukcyjnymi dla ścian zewnętrznych (np. K 37)wystąpiła konieczność dodatkowej wyceny z wykonaniem robót. Wykonanie ww. robót było konieczne ze względów estetycznych oraz higienicznych . 7. Roboty zewnętrzne PATIO - wyrównanie spadku terenu - zgodnie z rysunkiem z dnia 16.06.2010 Projekt Zamienny zagospodarowania terenu. Z uwagi na problem zalewania pomieszczeń niskiego parteru przez wody opadowe z patio Wykonawca przedstawił rozwiązanie polegające na wykonaniu odwodnienia liniowego firmy ACO z pochyleniem do krat wzdłuż części podpiwniczonej. Nowe rozwiązanie wiąże się ze zmianą ukształtowania terenu tak aby wody opadowe były kierowane do kanalizacji burzowej, potwierdzone zostało ono przez Projektanta w projekcie zamiennym zagospodarowania terenu. Kosztorys ofertowy nie obejmował swoim zakresem ww. robót. 8.Wyrównanie powierzchni murków oporowych pod okładziny kamienne - strona północna. Z uwagi na zły stan techniczny istniejących murków oporowych pod okładziny kamienne ( który był możliwy do stwierdzenia dopiero po dokonaniu przez Wykonawcę odkrywek), zaistniała konieczność wyrównania podłoża ze wzmocnieniem siatką Rabitza na kołkach stalowych. Zakres robót potwierdził Projektant wpisem do Dziennika Budowy. Przedmiar robót nie ujmował ww. zakresu. 9.Wysoki Parter - roboty budowlane wykończeniowe w pomieszczeniach inżynierii nr 79,78,77,76. Z uwagi na występujące zniszczenia i zabrudzenia ścian oraz sufitów spowodowane wykonaniem prac modernizacyjnych instalacji w tych pomieszczeniach, zaszła konieczność wykonania szpachlowania ścian wraz z ich malowaniem oraz wykuciem podokienników z lastryko. Przedmiar robót i dokumentacja projektowa nie przewidywały tego zakresu robót. PROTOKÓŁ KONIECZNOŚCI NR 14: 1.Wysoki Parter - roboty budowlane w wejściu do budynku - dobudowa od strony południowej- zgodnie z rysunkami zamiennymi z dnia 28.07.2010r. rys. nr A 2z. Z uwagi na zmiany (podyktowane względami technicznymi, estetycznymi i funkcjonalnymi) w wykonaniu stolarki otworowej wysokiego parteru, dostawy i montaż stolarki okiennej i drzwiowej po zmianach wymaga wykonania robót dodatkowych koniecznych: w zakresie rozbiórki podokienników, zamurowań i tynków. Konieczność prac Zamawiający potwierdził pismem l.dz. 90-2302.1575.MP.10 z dnia 28.07.2010r. 2.Wysoki Parter - roboty budowlane - wykucia podokienników wraz z uzupełnieniem tynków i nadproży zgodnie z rysunkami zamiennymi z dnia 28.07.2010r. rys. nr A2z. Z uwagi na zmiany (podyktowane względami technicznymi, estetycznymi i funkcjonalnymi) w wykonaniu stolarki otworowej wysokiego parteru, dostawy i montaż stolarki okiennej i drzwiowej po zmianach wymaga wykonania robót dodatkowych koniecznych: w zakresie rozbiórki podokienników, zamurowań i tynków. Konieczność prac Zamawiający potwierdził pismem l.dz. 90- 2302.1575.MP.10 z dnia 28.07.2010r. 3.Wysoki Parter - wykonanie zamurowania otworu okiennego na korytarzu, zabudowy z płyt GK nad oknami od strony Hali Technologii - zgodnie z rysunkami zamiennymi z dnia 28-07-2010r. rys. nr A2z. Z uwagi na zmiany (podyktowane względami technicznymi, estetycznymi i funkcjonalnymi) w wykonaniu stolarki otworowej wysokiego parteru, dostawy i montaż stolarki okiennej i drzwiowej po zmianach wymaga wykonania robót dodatkowych koniecznych: w zakresie rozbiórki podokienników, zamurowań i tynków. Konieczność prac Zamawiający potwierdził pismem l.dz. 90- 2302/1575/MP/10 z dnia 28.07.2010r. PROTOKÓŁ KONIECZNOŚCI NR 15: 1. Wysoki Parter-wyburzenie ścian w laboratoriach pom. 41-50 wg rys. A-=2 Lab 2. Wysoki Parter - nowe ścianki wg rys. A-2 Lab i pisma 90-2302/2737.MP.10 z dnia 22.09.2010 - zerwanie posadzki z izolacją cieplną, r.ziemne, ławy fundamentowe i ścianki z wieńcami żelbetowymi, tynkowanie i gładzie z malowaniem emulsyjnym, wykucie podokienników. W celu poprawy funkcjonalności technologicznej pomieszczeń dla Laboratorium Mikrobiologii Prognostycznej Wysokiego Parteru pom.41-50, Zamawiający pismem l.dz. 90-2302.1575.MP.10 z dnia 28.07.2010 i projektant z Biura Projektowego AKON (rysunek A 2 Lab) przedstawili wykonawcy zakres zmian budowlanych w zakresie zmiany wielkości i funkcji pomieszczeń, co pociągnęło za sobą zmianę usytuowania ścianek działowych, częściowej zmiany stolarki i innych elementów budowlanych zakresu wykończeniowego. W dalszej kolejności po dokonanych odkrywkach i analizach BP AKON z dnia 04.09.2010 (za pismem Zamawiającego l.dz. 90-2302.2514.MP.10 z dnia 06.09.2010) przedstawił szczegółowe rozwiązanie dotyczące wymurowania nowo zaprojektowanych ścianek działowych z bloczków SILKA E18 z podwójnym wieńcem na wysokości nadproży drzwiowych i drugi na zakończeniu ścian pod dźwigarami w celu ich wzmocnienia - z uwagi na ponadnormatywną wysokość ścianek działowych (5,30m). W wyniku dokonanych odkrywek posadzki stwierdzono brak możliwości posadowienia nowo projektowanych ścianek działowych murowanych (warstwy istniejące: posadzka cementowa gr 6cm, beton podkładowy gr 10cm, piasek) . Zamawiający pismem l.dz. 90-2302.2737.MP.10 z dnia 22.09.2010 załączając pismo BP AKON z dnia 14.09.2010 potwierdził dalszą konieczność wykonania robót dodatkowych, w tym również w zakresie wykonania fundamentu żelbetowego o wymiarach 30x30 na podsypce piaskowej dla posadowienia ścianek. Roboty wyszczególnione jako dodatkowe nie były wcześniej uwzględnione w przedmiocie zamówienia lub wystąpiła zwiększona ilość tj. ponad ilością w podstawowym przedmiarze robót. PROTOKÓŁ KONIECZNOŚCI NR 16: 1.Wykonanie konstrukcji nośnej pod podstawy wentylatorów. Projekt podstawowy nie uwzględniał rozwiązań szczegółowych w zakresie osadzenia wentylatorów w nowo projektowanym dachu i przeniesienia obciążenia z tym związanego. Po dokonanej analizie technicznej zaistniała konieczność dodatkowego wzmocnienia konstrukcyjnego dachu w miejscu montażu wentylatorów (około 50 kg). Biuro Projektowe AKON w dniu 15.11.2010 pisemnie wypowiedziało się w zakresie uzupełniających elementów wzmacniających w tym zakresie. 2.Montaż konstrukcji oraz przekrycia dachu w osi D oraz w osi 1-2. W miejscu przenikania się i styku przestrzeni dachowych dla części nadbudowy w osi D oraz w osi 1,2 (strona północno-wschodnia), w celu osłonięcia bryły przed szkodliwym działaniem czynników atmosferycznych zaszła konieczność uzupełnienia konstrukcji więźby dachowej wraz z częścią poszycia. Po dokonanej analizie technicznej na budowie przy udziale projektanta konstruktora i wykonawcy branżowego przyjęto rozwiązanie uzupełniające polegające na montażu uzupełniających krokwi i podwalin drewnianych wraz z nowym poszyciem. PROTOKÓŁ KONIECZNOŚCI NR 17: 1. Dodatkowe obróbki blacharskie z PCV i blachy stalowej. W celu prawidłowego zabezpieczenia otworów dachowych, powstałych w wyniku przejść instalacji klimatyzacji, wentylacji oraz sanitarnej należy zastosować kołnierze uszczelniające PCV (nie ujęte w wycenie ofertowej i przedmiarze podstawowym) jak również obróbki cokołów pod wentylatory dachowe z zastosowaniem blachy powlekanej - umiejscowienie robót : połać dachowa skośna w osiach 0-3, D-S oraz połać dachowa skośna w osiach 2-24, A-F. 2.Pochylnia dla NSP. Budynek posiada dostęp dla niepełnosprawnych w postaci dźwigu samonośnego zamontowanego od strony południowej w związku ze zmianami ukształtowania terenu zaistniała konieczność umożliwienia dodatkowego dostępu do budynku osobom z dysfunkcją ruchu z drugiej strony tj strony północnej stąd konieczność wykonania robót dodatkowych zgodnie z rysunkami uzupełniającymi AD-1 Biura AKON (wg pisma l.dz. 90-2302.3291.MP.10 z dnia 15.11.2010r.), 3.Doprowadzenie wody ciepłej i zimnej oraz odprowadzenie ścieków w pom.130 nadbudowy dla Laboratorium Oceny Jakości Sensorycznej - po weryfikacji dokumentacji projektowej stwierdzono, że mimo zaprojektowania zlewów, brak jest doprowadzenia wody ciepłej i zimnej oraz odprowadzenia ścieków w pomieszczeniu 130-Laboratorium Oceny Sensorycznej.Z uwagi na przeznaczenie pomieszczenia istnieje konieczność doprowadzenia ww. instalacji zgodnie z pismem UWM l.dz. 90-2302.3138.MP.10 z dnia 19.10.2010 z załączonymi rysunkami W-1 i W-2. Wykonanie w w robót dodatkowych niezbędne jest do zrealizowania zamówienia podstawowego oraz stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. Wykonanie zamówienia podstawowego uzależnione jest zatem od wykonania wszystkich wyżej wymienionych robót dodatkowych ( koniecznych ). Brak wykonania wszystkich wyżej wymienionych robót uniemożliwiło by Wykonawcy prawidłowe wykonanie robót budowlanych tj. zgodnie ze sztuką budowlaną, warunkami technicznymi i jakościowymi oraz obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa oraz normami.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.