Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2009-06-18
Zielona Góra: Program ochrony powietrza dla strefy nowosolsko - wschowskiej.
Numer ogłoszenia: 199890 - 2009; data zamieszczenia: 18.06.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego , ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra, woj. lubuskie, tel. 068 4565403, 4565404, 4565277, faks 068 4565404.
- Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: www.lubuskie.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Program ochrony powietrza dla strefy nowosolsko - wschowskiej..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi pn. Program ochrony powietrza dla strefy nowosolsko - wschowskiej..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.73.13.00 - Usługi ochrony powietrza przed zanieczyszczeniem .
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 03.11.2009.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: Wymagania dotyczące wadium: 1. Wadium może być wnoszone: - w pieniądzu, - w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - w gwarancjach bankowych, - w gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust., 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 2. Warunkiem udziału w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości: 1 721,00 zł. ( słownie: jeden tysiąc siedemset dwadzieścia jeden złotych). 3. Termin wnoszenia wadium upływa w dniu składania ofert tj. 03 lipca 2009 r., godz. 10:00. 4. Zamawiający uzna, że termin wpłaty wadium został dotrzymany, jeżeli przed upływem terminu składania ofert zostało uznane konto zamawiającego. 5. Wadium w pieniądzu należy przelać na rachunek Zamawiającego: Zarząd Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze BZ WBK S.A. 1 Oddział w Zielonej Górze, nr konta: 40 1090 1535 0000 0000 5306 0831, z adnotacją Wpłata wadium - nr sprawy: DP.VIII.3320 - 30/09 6. Kopię dowodu wpłaty wadium w pieniądzu należy dołączyć do oferty. 7. Wadium w pozostałych formach należy przekazać Zamawiającemu w osobnej kopercie do pok. 56 (opisanej zgodnie z rozdziale XVII pkt 2 niniejszej Specyfikacji z dopiskiem WADIUM) przed terminem składania ofert jednocześnie dołączając do oferty kserokopię dokumentu wadialnego. 8. Zamawiający zastrzega, że wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu musi zawierać bezwzględne i nieodwołalne zobowiązanie podmiotu udzielającego gwarancji wypłaty kwoty wadium na każde żądanie Zamawiającego w przypadkach wymienionych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 pkt 1-3 ustawy Pzp. 9. Ponadto Zamawiający zastrzega sobie prawo zatrzymania wadium w sytuacji określonej w art. 46 ust. 4 a i ust.5 pkt. 1 - 3 Pzp.III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 1.1. Na potwierdzenie tego warunku Wykonawcy zobowiązani są załączyć do oferty: a) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; b) Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. c) Aktualne zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. 2.1. Na potwierdzenie tego warunku Wykonawcy zobowiązani są wykazać się, że: Wykażą się odpowiednim doświadczeniem, zawodowym polegającym na wykonaniu w okresie ostatnich trzech lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie odpowiadającym swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, Wykonawca musi wykazać się opracowaniem dwóch programów ochrony powietrza opracowanych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 08 lutego 2008 roku w sprawie szczegółowych wymagań, jakimi powinny odpowiadać programy ochrony powietrza (Dz. U. Nr 38, poz.221) z podaniem ich wartości, daty i miejsca wykonania usługi. Zamawiający wymaga, aby wykaz zawierał minimum dwa opracowania programów o wartości nie mniejszej niż 40.000,00 zł brutto każde oraz załączone były dokumenty należytego wykonania przedmiotu zamówienia ( np. referencje, protokoły zdawczo protokoły zdawczo - odbiorcze lub inne) - zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się usługami zakończonymi przed dniem wszczęcia postępowania tj. dniem zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. 3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. 3.1. Na potwierdzenie spełnienia ww. warunku Wykonawca musi złożyć: - oświadczenie zgodnie z załącznikiem nr 3 i 3 a do SIWZ ( zał. 3 a w przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego) 4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. 4.1. Na potwierdzenie spełnienia ww. warunku Wykonawca musi złożyć: - oświadczenie zgodnie z załącznikiem nr 3 i 3 b do SIWZ. ( zał. 3 b w przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego). Wykonawcy, którzy wspólnie będą ubiegać się o udzielenie zamówienia np. konsorcjum, spółka cywilna (zgodnie z art. 23 ustawy Pzp): 1. Ustanowią Pełnomocnika do ich reprezentowania w niniejszym postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo /upoważnienie do pełnienia takiej funkcji wystawione winno być zgodnie z wymogami prawa, podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z partnerów i dołączone do oferty. Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 2. Pełnomocnictwo / upoważnienie do pełnienia takiej funkcji wystawione winno być zgodnie z wymogami prawa, podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z partnerów i dołączone do oferty. 3. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w rozdziale X SIWZ, pkt X.1, ppkt 1 ppkt b), musi dotyczyć wszystkich podmiotów łącznie w zakresie posiadania uprawnień do wykonywania określonych działalności lub czynności, doświadczenia oraz potencjału ekonomicznego (art. 22 ust. 1 pkt 1, 2 i 3 ustawy Pzp). 4. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia oświadczenie, o którym mowa w rozdziale X SIWZ, pkt X.1, ppkt 1, ppkt c), (art. 22 ust. 1 pkt 4 w zw. z art. 24 ust. 1 i 2 ustawy) zobowiązany jest złożyć każdy z członków konsorcjum, w tym lider. 5. W celu potwierdzenia spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokumenty wymienione w rozdziale X SIWZ. pkt X.1, ppkt 2 muszą być złożone przez każdego Wykonawcę, a dokument wymieniony w punkcie 3 muszą złożyć Wykonawcy, których ten dokument dotyczy, w taki sposób, aby wykazać spełnienie danego warunku łącznie. 6. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem. . 7. Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składa dokumenty wymienione w rozdziale X SIWZ pkt. X.1 ppkt. 2, 3,4 pozostałe dokumenty składane są wspólnie. W przypadku wyboru, jako najkorzystniejszej oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający oświadcza, że może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych wykonawców. Ocena spełniania wyżej opisanych warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty określone w rozdziale nr X niniejszej specyfikacji Informacje o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy będzie się odbywać metodą: spełnia - nie spełnia..
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu: 1) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 4 ustawy Prawo zamówień publicznych: a) wg załącznika nr 3 do SIWZ w przypadku Wykonawców ubiegających się samodzielnie o udzielenie zamówienia publicznego, b) wg załącznika nr 3 a do SIWZ w przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie posiadania uprawnień do wykonywania określonych działalności lub czynności, doświadczenia oraz potencjału ekonomicznego ( art.22 ust.1 pkt 1, 2 i 3 ustawy Pzp) - jeśli dotyczy, c) wg załącznika nr 3 b do SIWZ w przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego ( art.22 ust.1 pkt 4 w związku z art.24 ust.1 i 2 ustawy Pzp) - jeśli dotyczy, 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku Wykonawców występujących wspólnie ww. oświadczenie składa każdy z konsorcjantów). 3) Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. (w przypadku Wykonawców występujących wspólnie ww. oświadczenie składa każdy z konsorcjantów). (uwaga: wykonawca będący spółką jawną w celu potwierdzenia, iż nie zalega z uiszczaniem podatków winien przedstawić odpowiednie zaświadczenie wydane przez właściwego naczelnika urzędu skarbowego odnoszące się do samej spółki jawnej, a nie jej wspólników). 4) Aktualne zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (w przypadku Wykonawców występujących wspólnie ww. oświadczenie składa każdy z konsorcjantów. 5) Wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat usług przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców usługi wg załącznika nr 4 do SIWZ wraz z dokumentami potwierdzającymi, że usługi te zostały wykonane należycie, w oparciu o zapis rozdziału IX., pkt IX.1),ppkt.2. Inne oświadczenia i dokumenty: 1. Wypełniony i podpisany Formularz ofertowy - załącznik nr 2 do SIWZ. 2. Umowę spółki cywilnej, (jeśli dotyczy). 3. Kopię dowodu wpłaty wadium przetargowego. 4. Zaakceptowany projekt umowy - załącznik nr 5 do SIWZ. 5. Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy / Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, (jeśli dotyczy)..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lubuskie.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze,
ul. Podgórna 7,
Departament Organizacyjno - Prawny (parter - pokój nr 52).
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.07.2009 godzina 10:00, miejsce: Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze, ul. Podgórna 7, Departament Organizacyjno - Prawny, Kancelaria Ogólna (parter - pokój nr 56).
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedmiot zamówienia współfinansowany ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej..
INNE PRZETARGI Z ZIELONEJ GÓRY
- Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na przeprowadzenie szkoleń zawodowych dla cudzoziemców (obywateli państw trzecich) w 2025 r.
- Przeprowadzenie kursu obsługi wózków widłowych (jezdniowych) - powiat żarski
- Organizacja i przeprowadzenie kursu na prawo jazdy kat. B, w ramach projektu Wsparcie Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego na terenie Zielonogórsko-Nowosolskiego Obszaru Funkcjonalnego - Czas na Zawodowców.
- Konserwacja i czyszczenie rowów przy drogach wojewódzkich administrowanych przez ZDW w Zielonej Górze ZAD 1 RDW w Zielonej Górze, ZAD 2 OD Kłodawa oraz OD Drezdenko, ZAD 3 OD Sulęcin oraz OD Ośno Lub.
- Budowa drogi wewnętrznej ul. Pinokia w Zielonej Górze w ramach zadania: Rozbudowa oraz poprawa stanu nawierzchni dróg w Zielonej Górze
- Dostawa samochodu elektrycznego dostawczego
więcej: przetargi w Zielonej Górze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.