Ogłoszenie z dnia 2024-01-03
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00489410/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-11-13
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie w miejscu zamieszkania specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w Gminie Dąbrowa Górnicza
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 003481572
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Aleja Józefa Piłsudskiego 2
1.5.2.) Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-300
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@mops.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.com.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://mops-dg.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie w miejscu zamieszkania specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w Gminie Dąbrowa Górnicza2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-184bce21-7edc-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00002665
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00015654/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.6 Świadczenie w miejscu zamieszkania specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w Gminie Dąbrowa Górnicza w roku 2024
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00489410
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 163020,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje usługi dostosowane do szczególnych potrzeb życiowych osób, wynikających z rodzaju ich schorzenia lub niepełnosprawności, świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym. Ww. usługi są świadczone zgodnie art. 18 ust. 1 pkt 3, art. 50, 50a ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej oraz Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22.09.2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych.
1. Do zadań Wykonawcy w zakresie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi dostosowanych do szczególnych potrzeb osób wymagających pomocy w formie specjalistycznych usług, wynikających z rodzaju ich schorzenia lub niepełnosprawności, świadczonych przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym w szczególności należy:
1) Uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza:
a) kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych takich, jak:
- samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętność utrzymania i prowadzenia domu,
- dbałość o higienę i wygląd,
- utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną,
- wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego,
- korzystanie z usług różnych instytucji,
b) interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym:
- pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych – poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne,
- ułatwienie dostępu do edukacji i kultury,
- doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług,
- kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi,
- współpraca z rodziną – kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej,
c) pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym:
- w uzyskiwaniu świadczeń socjalnych, emerytalno - rentowych,
- w wypełnianiu dokumentów urzędowych,
d) wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia, w tym zwłaszcza:
- w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia albo alternatywnego zajęcia, w szczególności uczestnictwo w zajęciach warsztatów terapii zajęciowej, zakładach aktywności zawodowej, środowiskowych domach samopomocy, centrach i klubach integracji społecznej, klubach pracy,
- w kompletowaniu dokumentów potrzebnych do zatrudnienia,
- w przygotowaniu do rozmowy z pracodawcą, wspieranie i asystowanie w kontaktach z pracodawcą,
- w rozwiązywaniu problemów psychicznych wynikających z pracy lub jej braku,
e) pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym:
- nauka planowania budżetu, asystowanie przy ponoszeniu wydatków,
- pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach,
- zwiększanie umiejętności gospodarowania własnym budżetem oraz usamodzielnianie finansowe.
2) Pielęgnacja - jako wspieranie procesu leczenia, w tym:
a) pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych,
b) uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych,
c) pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece,
d) pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania,
e) w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny,
f) pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia,
g) pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych.
3) Rehabilitacja fizyczna i usprawnienie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o oświadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych
a) zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii,
b) współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno - pedagogicznego i edukacyjno – terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług,
4) Pomoc mieszkaniowa, w tym:
a) w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat,
b) w organizacji drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych,
c) kształtowanie właściwych relacji osoby uzyskującej pomoc z sąsiadami i gospodarzem domu.
5) Zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych
i rewalidacyjno - wychowawczych, w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć określonych w ustawie z dnia 19 sierpnia 1994r. o ochronie zdrowia psychicznego.
2. Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi mogą być świadczone w dni robocze, w dni świąteczne i wolne od pracy w miejscu zamieszkania lub czasowego pobytu osoby, której przyznano pomoc w formie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi.
3. Do świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi Wykonawca zobowiązany jest zatrudnić osoby sprawne fizycznie i intelektualnie, dbające o osobistą czystość i higienę, zdolne do wykonywania prac fizycznych, posiadające umiejętność utrzymywania kontaktów interpersonalnych. Wykonawca zobowiązuje się, że usługi świadczone będą przez osoby o kwalifikacjach określonych w Rozporządzeniu Ministra Polityki Społecznej w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych.
4. Zlecenie realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na rzecz konkretnej osoby będzie przekazywane Wykonawcy na piśmie, drogą elektroniczną lub telefonicznie. Wykonawca otrzyma od pracownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Górniczej informację zawierającą dane klienta, tj. imię, nazwisko, adres zamieszkania lub pobytu, numer telefonu (jeśli posiada), zakres świadczonych usług, dni świadczenia usług i wymiar godzin usług, okres świadczenia usług, tj. datę rozpoczęcia i datę zakończenia świadczenia usług, odpłatność klienta za godzinę świadczonych usług - zgodnie z którą obejmie klienta usługą w czasookresach i wymiarze godzin określonych w decyzji administracyjnej.
5. W przypadku zamiaru zatrudnienia przez Wykonawcę nowej osoby do świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi spoza wykazu osób składanego w dniu podpisania umowy, Wykonawca zobowiązany jest do uzupełnienia powyższego wykazu poprzez poinformowanie pisemnie Zamawiającego o tym fakcie wskazując imię i nazwisko nowej osoby oraz jej kwalifikacje zawodowe. Nowa osoba musi spełniać wymagania dla osób świadczących specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi określone w pkt. 3 oraz musi być zatrudniona na podstawie stosunku pracy. Brak niezwłocznej reakcji Zamawiającego co do wskazanej osoby uznaje się za akceptację w tym zakresie. W przypadku nie wywiązania się z powyższego obowiązku, Zamawiający ma prawo do zastosowania kary umownej zgodnie z § 9 pkt 7 projektu umowy.
6. W sytuacjach szczególnie uzasadnionych sytuacją klienta lub Wykonawcy dopuszcza się zmianę osoby świadczącej usługi w okresie obowiązywania decyzji przyznającej świadczenie na rzecz klienta po wcześniejszym uzgodnieniu tej okoliczności z Zamawiającym. W przypadku zmiany osoby sprawującej usługi u danego klienta Wykonawca zobowiązany jest poinformować o tym Zamawiającego drogą elektroniczną nie później niż w dniu powzięcia informacji. Osoba zastępująca musi spełniać wymagania dla osób świadczących usługi określone w SWZ. Brak niezwłocznej reakcji Zamawiającego co do wskazanej osoby uznaje się za akceptację w tym zakresie.
7. Za datę rozpoczęcia i zakończenia świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi uważa się datę określoną w decyzji administracyjnej.
8. W przypadku wstrzymania wykonywania usług (np. z powodu pobytu w szpitalu, wyjazdu do rodziny, umieszczenia w zakładzie pielęgnacyjnym, zgonu lub innej przyczyny) Wykonawca usługi jest zobowiązany do niezwłocznego zgłoszenia Zamawiającemu tego faktu drogą elektroniczną, jednak nie później niż w ciągu 2- ch dni roboczych od momentu wstrzymania wykonywania usług.
9. W przypadku konieczności wznowienia usługi Wykonawca usług jest również zobowiązany do niezwłocznego zgłoszenia Zamawiającemu tego faktu drogą elektroniczną, jednak nie później niż w ciągu 2- ch dni roboczych od momentu wznowienia usługi.
10. Wykonawca niezwłocznie po przystąpieniu do świadczenia usług zobowiązany jest poinformować drogą elektroniczną Zamawiającego o dniach i godzinach świadczenia usług (harmonogram) i każdorazowo o ewentualnej zmianie terminów (harmonogramu) oraz podać informacje o osobie, która będzie te usługi wykonywać (imię i nazwisko).
11.W szczególnie uzasadnionych przypadkach (w sytuacjach nagłych) np. powrót klienta ze szpitala, nagłe pogorszenie stanu zdrowia lub inne dopuszcza się możliwość rozpoczęcia świadczenia usług w trybie pilnym przed wydaniem decyzji administracyjnej na wniosek Zamawiającego, tj. zlecenie drogą elektroniczną lub telefonicznie realizacji usług zgodnie z pkt 4 powyżej. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest objąć klienta usługą zgodnie z czasem reakcji zadeklarowanym na druku oferty, ale nie dłuższym niż 10 godzin. W sytuacjach szczególnych za zgodą Zamawiającego dopuszcza się możliwość odstąpienia od czasu reakcji objęcia klienta usługą w sytuacjach nagłych w trybie pilnym w środowisku wskazanym przez Zamawiającego.
Dalszy ciąg opisu przedmiotu zamówienia znajduje się w Rozdziale III SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 85320000-8 - Usługi społeczne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
85312100-0 - Usługi opieki dziennej
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 83,45 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 95,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 83,45 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): Serwis TEMP Sp. z o. o.
Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Tomasz Mazur "SERWIS KADR"
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6612369863
7.3.3) Ulica: Iłżecka
7.3.4) Miejscowość: Ostrowiec Świętokrzyski
7.3.5) Kod pocztowy: 27-400
7.3.6.) Województwo: świętokrzyskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-01-02
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 111150,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2024-01-02 do 2024-12-318.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
2. Zamówienie będzie realizowane po cenie jednostkowej brutto określonej w pkt 1 z uwzględnieniem dodatkowych środków finansowych wynikających z realizacji prawa opcji do kwoty brutto 144 495,00 zł.
INNE PRZETARGI Z DĄBROWY GÓRNICZEJ
- Budowa, przebudowa, czyszczenie i rozbiórka trzonów kuchennych i pieców pokojowych oraz zakup i montaż pieców przenośnych w gminnych lokalach mieszkalnych zarządzanych przez MZBM w Dąbrowie Górniczej.
- Zakup sprzętu medycznego ginekologicznego dla Bloku Operacyjnego
- Wykonanie robót budowlanych dla części budynku przy ul. Kasprzaka 46 w ramach zadania: "Wschodnie ogrody kultury - czyli Mangoteka i nie tylko"
- Przeglądy sprzętu medycznego
- Wykonanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego dla zadania inwestycyjnego w Zagłębiowskim Centrum Onkologii
więcej: przetargi w Dąbrowie Górniczej »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Organizacja i prowadzenie specjalistycznych zajęć oraz terapii ramach pro-gramu kompleksowego wsparcia dla rodzin "Za życiem"
- Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnowskich Górach
- Świadczenie usług asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej dla klientów Centrum Usług Społecznych w Gminie Czarnków w roku 2025 (powt).
- "Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych (SUO) w miejscu zamieszkania odbiorców (Gmina Wronki) w roku 2025 r."
- Prowadzenie zajęć specjalistycznych w ramach Programu kompleksowego wsparcia dla rodzin "Za życiem" w latach 2025-2026 - grupa I
- Usługi specjalistyczne świadczone dla osób czasowo przebywających oraz korzystających ambulatoryjnie z usług Specjalistycznego Ośrodka Wsparcia dla Osób Doznających Przemocy Domowej.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.