eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WolaORGANIZOWANIE I ŚWIADCZENIE SPECJALISTYCZNYCH USŁUG OPIEKUŃCZYCH DLA OSÓB Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI W MIEJSCU ICH ZAMIESZKANIA.



Ogłoszenie z dnia 2025-01-02


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
ORGANIZOWANIE I ŚWIADCZENIE SPECJALISTYCZNYCH USŁUG OPIEKUŃCZYCH DLA OSÓB Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI W MIEJSCU ICH ZAMIESZKANIA.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Miedźnej z siedzibą w Woli

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 003450904

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Poprzeczna

1.5.2.) Miejscowość: Wola

1.5.3.) Kod pocztowy: 43-225

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gops@gops.miedzna.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gops.miedzna.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5aa4e13c-0c30-4730-b6be-4fe3e502200a

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

ORGANIZOWANIE I ŚWIADCZENIE SPECJALISTYCZNYCH USŁUG OPIEKUŃCZYCH DLA OSÓB Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI W MIEJSCU ICH ZAMIESZKANIA.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5aa4e13c-0c30-4730-b6be-4fe3e502200a

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00003643

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-02

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00060251/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Organizowanie i świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu ich zamieszkania.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00621795

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: GOPS.316.1.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia są usługi społeczne w rozumieniu przepisu art. 7 pkt 34 ustawy Prawo zamówień Publicznych, polegające na świadczeniu specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu ich zamieszkania, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, służących poprawie funkcjonowania i jakości życia tych osób. Planowana szacunkowa liczba godzin specjalistycznych usług opiekuńczych wynosi średnio: 99 miesięcznie, a planowana liczba osób wymagających wsparcia: 7.
2. Zakres usług, poszczególne ilości oraz ich opis znajduje się SWZ oraz załącznikach do SWZ tj.: szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (SOPZ), wzorze formularza ofertowego oraz w projektowanych postanowieniach umowy.
3. Stosownie do treści art. 95 ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający informuje, że stawia wymagania w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia polegające na wykonaniu pracy w sposób określony art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. Szczegóły dotyczące w/w wymagania, w tym rodzaj czynności, których dotyczą wymagania, sposób weryfikacji zatrudnienia oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli, zawarte są w projektowanych postanowieniach umowy, które stanowią załącznik do SWZ.
4. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty częściowej jak również oferty wariantowej. W ocenie Zamawiającego brak podziału zamówienia na części nie ogranicza na płaszczyźnie ilościowej jak również jakościowej możliwości udziału wykonawców Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz zapewnia stosowanie jednakowego standardu świadczenia usługi na terenie gminy. Ponadto postępowanie dotyczy usług wykonywanych na rzecz jednolitej grupy osób na terenie całej gminy Miedźna, na podstawie wydawania decyzji administracyjnych oraz zasad odpłatności.
5. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej.
6. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
7. Zamawiający nie określił w opisie przedmiotu zamówienia wymagań związanych z realizacją zamówienia, o których mowa w art. 96 ustawy.
8. Zamawiający nie przewiduje zastrzeżenia możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy oraz art.361 ustawy.
9. Zamawiający informuje, że przewiduje możliwości udzielenia zamówienia dotychczasowemu Wykonawcy usług, o którym mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy tj. udzielenia w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy usług, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona w wartości zamówienia.
Zamawiający informuje, że wartość zamówienia uzupełniającego wynosi netto 97 650,00 zł i została uwzględniona w wartości zamówienia „Organizowanie i świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu ich zamieszkania”.
Powyższego zamówienia Wykonawca nie uwzględnia w formularzu ofertowym dot. przedmiotowego zamówienia nr GOPS.316.1.2024.
10. Zamawiający nie przewiduje organizowania dla Wykonawców wizji lokalnej oraz nie wymaga złożenia oferty po odbyciu wizji lokalnej lub sprawdzeniu dokumentów, o których mowa w art. 131 ust. 2 ustawy.
11. Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a przyszłymi Wykonawcami zamówienia odbywać się będą w złotych polskich. Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walutach obcych.
12. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
13. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
14. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
15. Zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej.
16. Zamawiający nie przewiduje złożenia oferty w postaci katalogów elektronicznych.
17. Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie przedmiotowych środków dowodowych.
18. Zamawiający może unieważnić postępowanie, jeżeli środki publiczne, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały mu przyznane.
19. Kod CPV dotyczący przedmiotu zmówienia:
Główny kod:
85000000-9 Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
Kody pomocnicze:
85312100-0 Usługi opieki dziennej
85311200-4 Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych

4.5.3.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych

85312100-0 - Usługi opieki dziennej

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zgodnie z art. 255 pkt 6 Pzp:Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Pierwsza z przesłanek dotyczy obarczenia postępowania wadą , która polega na naruszeniu przepisów ustawy w odniesieniu do błędów popełnionych w dokumentacji, w szczególności poprzez wadliwe określenie wymagań stawianych wykonawcom z brakiem powiązania opisu przedmiotu zamówienia z warunkami udziału w postępowaniu oraz kryterium doświadczenia w ocenie ofert.
Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia nie wskazał minimalnych wymogów w zakresie składu osobowego zespołu mającego wykonywać specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznym oraz szacunkowych godzin świadczenia oczekiwanych rodzajów usług. W warunkach uczestnictwa w postępowania, zamawiający wskazał na konieczność dysponowania przez wykonawcę co najmniej fizjoterapeutą, psychologiem, pedagogiem, logopedą. Powyższe wymagania bez powiązania z opisem przedmiotu zamówienia stanowiło również jedno z kryteriów oceny ofert.
W opracowaniu zamieszczonym na stronach przetargipubliczne.pl/2023/07/31-postępowania unieważnione z powodu jego wady, radca prawny Pani Magdalena Grabarczyk analizując stanowisko Krajowej Izby Odwoławczej (KIO)z dnia 7 listopada 2022 (KIO 2807/22) stwierdza, że:
„Podstawowym wymogiem wynikającym z Pzp jest takie ukształtowanie kryterium, by umożliwiało weryfikację informacji przedstawionych w ofertach w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia. Nie można bowiem zapominać, że art. 240 ust. 2 oraz 241 ust. 1 Pzp wiążą kryteria oceny ofert z opisem przedmiotu zamówienia. W konsekwencji aby zamawiający mógł ocenić ofertę w ramach danego kryterium, powinien ten zakres przedmiotowy oferty ująć w opisie przedmiotu zamówienia.
W dalszej części analizy M.Grabarczyk: Ujawnione w orzecznictwie przykłady wad postępowania stanowiących podstawę unieważnienia postępowania dotyczącą opisu przedmiotu zamówienia w sytuacji, gdy zamawiający nie spełnił wymagań wynikających z art. 99 ust. 1 Pzp. Zgodnie z tym przepisem przedmiot zamówienia opisuje się w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń uwzględniając wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty.
Za wadę postępowania uzasadniającą jego unieważnienie orzecznictwo uznaje przede wszystkim błędy popełnione w dokumentacji postępowania. Kwestię tę ocenia się uwzględniając właściwe przepisy dotyczące procedury udzielenia zamówienia, przykładowo warunków udziału w postępowaniu lub wymagań stawianych oferentom, a także zasady prowadzenia postępowania wskazane w art. 16 Pzp. Przepis ten stanowi, że zamawiający przygotowuje i przeprowadza je w sposób przejrzysty, proporcjonalny i zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców.”
Ponadto Krajowa Izba Odwoławcza wielokrotnie analizowała znaczenie przesłanek unieważnienia postępowania. W wyroku KIO (Sygn. akt: KIO 2744/17) stwierdzając: w sytuacji konfliktu pomiędzy interesem wykonawcy a interesem publicznym koniecznym jest rozważenie czy interes publiczny dozna uszczerbku, aby uznać jego prymat nad interesem wykonawcy.
Uwzględniając powyższy stan faktyczny i prawny, w przedmiotowym postępowaniu w ocenie Zamawiającego wystąpił związek przyczynowo-skutkowy między zaistniałą wadą niemożliwą do usunięcia na tym etapie postępowania, skutkującą niemożliwością zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy o udzielenie zamówienia publicznego.
Zgodnie z art. 262 Pzp, zamawiający niezwłocznie zawiadomi wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia w tym postępowaniu o wszczęciu kolejnego postępowania, które dotyczyć będzie tego samego przedmiotu zamówienia lub będzie obejmować ten sam przedmiot zamówienia .

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.