Ogłoszenie z dnia 2024-01-03
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00521488/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-11-29
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z terenu gminy Brody
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA BRODY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970770570
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Rynek 2
1.5.2.) Miejscowość: Brody
1.5.3.) Kod pocztowy: 68-343
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 683712155
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@brody.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.brody.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/brody1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z terenu gminy Brody2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6a729a49-8e99-11ee-b55a-a22b2d7f700e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00003984
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00065259/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Brody
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00521488
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.8.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na zagospodarowaniu, poniżej wskazanych rodzajów, odpadów komunalnych dostarczonych przez podmiot lub podmioty odbierający/odbierające przedmiotowo określone odpady z:
− nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Brody,
− nieruchomości, na której znajduje się domek letniskowy lub innej nieruchomości, wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe,
− punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych funkcjonujących na terenie gminy Brody,
w określonej poniżej ilości maksymalnej, w okresie od dnia 01.01.2024 r.
do 31.12.2024 r.
2. Zagospodarowanie odpadów polega na przetworzeniu odpadów w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt. 21 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 ze zm.).
3. Ilekroć Zamawiający posługuje się kodami odpadów, należy przez to rozumieć kody zawarte w Rozporządzeniu Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2020 r. poz. 10).
4. Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania następujących frakcji odpadów komunalnych:
• Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod odpadu 20 03 01).
• Selektywnie zbierane odpady komunalne :
− 15 01 02 metale, tworzywa sztuczne w tym opakowania, odpady wielomateriałowe,
− 20 02 01 bioodpady,
− 15 01 01 papier i tektura,
− 15 01 07 szkło,
− 20 03 07 odpady wielkogabarytowe,
− 16 01 03 zużyte opony do 120 cm,
− 16 01 03 zużyte opony powyżej 120 cm,
− 17 02 03 tworzywa sztuczne (PSZOK),
− 17 03 80 papa,
− 17 06 04 materiały izolacyjne ,
− 15 01 01 papier ( PSZOK),
− 20 02 10 odzież.
5. Szacowana ilość odpadów komunalnych do zagospodarowania ww. okresie wynosi:
• Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne kod odpadu 20 03 01) – 315 Mg,
• Selektywnie zbierane odpady komunalne :
− 15 01 02 metale, tworzywa sztuczne w tym opakowania, odpady wielomateriałowe – 125 Mg,
− 20 02 01 bioodpady – 55 Mg,
− 20 03 07 odpady wielkogabarytowe – 100 Mg,
− 15 01 01 papier i tektura - 20 Mg,
− 15 01 07 szkło- 72 Mg
− 16 01 03 zużyte opony do 120 cm – 14 Mg,
− 16 01 03 zużyte opony powyżej 120 cm – 2 Mg,
− 17 02 03 tworzywa sztuczne (PSZOK) – 10 Mg
− 17 03 80 papa – 9 Mg
− 17 06 04 materiały izolacyjne – 2 Mg
− 15 01 01 papier (PSZOK) – 3 Mg
− 20 01 10 odzież – 6 Mg
Powyższe dane określono szacunkowo na podstawie ilości odpadów odebranych z lat ubiegłych.
Zamawiający zastrzega, iż ilość odpadów komunalnych może ulec zmianie.
6.Odpady komunalne w celu ich zagospodarowania będą przekazywane sukcesywnie w ilościach zależnych od ilości odpadów wytworzonych na terenie gminy Brody i odebranych przez podmiot świadczący usługę/podmioty świadczące usługi odbioru odpadów komunalnych z terenu gminy Brody, do instalacji wskazanej przez Wykonawcę w ofercie. Dane operatora odbierającego odpady komunalne oraz dane niezbędne do realizacji usługi zostaną przekazane przez Zamawiającego.
7. Odpady podlegające obowiązkowi zagospodarowania w instalacji komunalnej mogą zostać zagospodarowane wyłącznie w instalacji komunalnej. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne muszą zostać zagospodarowanie w instalacji komunalnej prowadzonej przez Wykonawcę, wskazanej w ofercie, za wyjątkiem sytuacji dla, których w sposób wyraźny przewidziano wyłączenie tego obowiązku.
8.Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił realizację zamówienia w zakresie zagospodarowania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych przy użyciu instalacji komunalnej do przetwarzania odpadów objętych przedmiotem zamówienia, wskazanej na liście, o której mowa w art. 38b ust. 1 pkt. 1 ustawy o odpadach zmienionej ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw, zwanej dalej ustawą z dnia 19 lipca 2019 r.
9. Dla zapewnienia odpowiedniej jakości, w tym środowiskowej, świadczonych usług Zamawiający wymaga by zagospodarowanie niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz odpadów biodegradowalnych następowało zgodnie z wymaganiami:
9.1. systemu zarządzania środowiskowego PN-EN ISO 14001 lub równoważnymi systemami, przy zastrzeżeniu, że za równoważne Zamawiający uznaje wyłącznie ustandaryzowane systemy międzynarodowe, stosowane na terenie UE,
9.2. systemu zarządzania jakością PN-EN ISO 9001 lub równoważnymi systemami, przy zastrzeżeniu, że za równoważne Zamawiający uznaje wyłącznie ustandaryzowane systemy międzynarodowe, stosowane na terenie UE.
W tym celu Zamawiający wymaga by Wykonawca posiadał wdrożony system zarządzania środowiskowego w oparciu o normę PN-EN ISO 14001 lub równoważną oraz system zarządzania jakością w oparciu o normę PN-EN ISO 9001 lub równoważną, przynajmniej w zakresie prowadzenia działalności dotyczącej zagospodarowania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz biodegradowalnych odpadów komunalnych.
10. Jeżeli instalacja komunalna prowadzona przez Wykonawcę i wskazana w ofercie nie będzie przyjmować odpadów, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przyjęcie odpadów w innej instalacji komunalnej, na swój koszt i własnym staraniem, jak również pokryć koszt wygenerowany przez konieczność transportu odpadów komunalnych do wyznaczonej przez Wykonawcę instalacji, w wysokości różnicy kosztu transportu odpadów komunalnych do instalacji wskazanej w ofercie a kosztu transportu odpadów do wskazanej przez Wykonawcę instalacji komunalnej, zza wyjątkiem sytuacji w której Wykonawca samodzielnie zapewni transport odpadów komunalnych przywiezionych do instalacji komunalnej wskazanej w ofercie, do innej instalacji komunalnej.
11. Wykonawca powiadomi podmiot, który będzie dostarczał odpady objęte niniejszym zamówieniem do wskazanej przez Wykonawcę instalacji w celu ich zagospodarowania, jak również Zamawiającego, o każdej sytuacji uniemożliwiającej przekazanie odpadów do instalacji wskazanej w ofercie, przy jednoczesnym wskazaniu instalacji w której Wykonawca zapewnił przyjęcie odpadów. Powiadomienie nie może nastąpić później niż w ciągu 24 godzin od powzięcia informacji o zaistnieniu stanu niemożliwości przekazania odpadów do wskazanej w ofercie instalacji.
12. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany instalacji do zagospodarowania odpadów wskazanej przez Wykonawcę w ofercie, jeżeli zmiana taka będzie konieczna ze względu na obiektywnie zaistniałe okoliczności, których nie można było przewidzieć, np. awaria instalacji pod warunkiem akceptacji nowej instalacji przez Zamawiającego i na warunkach
z nim uzgodnionych. Przekazanie odpadów do nowej instalacji nie może powodować zwiększenia kosztów dla Zamawiającego, w tym również wynikających z konieczności transportu odpadów do innej instalacji niż wskazana w ofercie, chyba że Wykonawca pokryje te koszty.
13. Wykonawca każdorazową dostawę odpadów potwierdzać będzie w systemie BDO.
14. Przyjęcie odpadów objętych przedmiotem zamówienia będzie w każdym miesiącu realizacji zamówienia potwierdzane kartami przekazania odpadu raportem wagowym z przyjęcia odpadów, na którym znajdować się będą wszelkie dane niezbędne do identyfikacji poszczególnych transportów odpadów, w tym numerem kwitów wagowych.
15. Na wezwanie Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest przekazać kopię dokumentów potwierdzonych za zgodność z oryginałem dotyczących legalizacji wag używanych przy przyjęciu odpadów na teren instalacji oraz na wyjeździe opróżnionych pojazdów dostawczych, nie później niż w terminie 2 dni, i potwierdzających ich legalizacji w dniu przyjęcia odpadów komunalnych.
16. Wykonawca zobowiązany jest do przyjęcia odpadów w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 6:00 do 21:00 oraz w przypadkach uzgodnionych co najmniej z 7 dniowym wyprzedzeniem również w soboty w godzinach uzgodnionych z operatorem realizującym usługę odbioru odpadów na terenie gminy Brody.
17. Wykonawca zobowiązany jest realizować zamówienie na warunkach określonych umową, której wzór stanowi Załącznik nr 9 do SWZ – Wzór umowy.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90510000-5 - Usuwanie i obróbka odpadów
90514000-3 - Usługi recyklingu odpadów
90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 398498,40 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 398498,40 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 398498,40 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Łużyckie Centrum Recyklingu Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9282010639
7.3.4) Miejscowość: Marszów
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
"ŁUŻYCKIE CENTRUM RECYKLINGU SP. Z O.O."
jakie przetargi wygrała firma
"ŁUŻYCKIE CENTRUM RECYKLINGU SP. Z O.O."
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-29
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 398498,40 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2024-01-01 do 2024-12-31PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Zagospodarowanie odpadów niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne pochodzących z trzech Punktów Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych" (postępowanie powtórzone)
- Odbiór i transport oraz zagospodarowanie odpadów o kodzie 20 03 07 pochodzących z Instalacji Przetwarzania Odpadów w Giedlarowej
- Zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych z terenu Gminy Gubin o statusie miejskim oraz z innych miejsc i terenów
- Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Sochaczewie
- Usługa w zakresie gospodarowania odpadami wytwarzanymi na terenie nieruchomości zarządzanych przez Powiatowego Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Drezdenku, nr sprawy: PCZSzp/TP-MN/4/2025
- Świadczenie usługi odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych wytworzonych przez Powiatowe Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Otwocku
więcej: Usługi związane z odpadami »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.