eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi JordanówOdbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Jordanów



Ogłoszenie z dnia 2025-01-03

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Jordanów

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Jordanów

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 491892251

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Rynek 2

1.5.2.) Miejscowość: Jordanów

1.5.3.) Kod pocztowy: 34-240

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski

1.5.7.) Numer telefonu: 182687609

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@gmina-jordanow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://gmina-jordanow.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8e927f5f-5ba2-4735-9fb4-9ae6903b76d9

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Jordanów

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8e927f5f-5ba2-4735-9fb4-9ae6903b76d9

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00004419

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-03

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00039839/16/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

2.3.1 Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Jordanów

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00641507

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Zgodnie z art. 214 ust.1 pkt. 11 p.z.p : Gmina Jordanów jest podmiotem, o którym mowa w art. 4 pkt 1 p.z.p. tj. jednostką sektora finansów publicznych w rozumieniu przepisów ustawy o finansach publicznych. Przesłanka z art. 214 ust. 1 pkt. 11 p.z.p. lit. a : Spółka Komunalna Skawa Jordanów spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jako spółka prawa handlowego jest osobą prawną, zaś jednym wspólnikiem Spółki, który posiada 100% udziałów w Spółce jest Gmina Jordanów, będąca w niniejszym postęp o udzielenie zamówienia publicznego Zamawiającym, a zarazem podmiotem wskazanym w art. 4 pkt. 1 ustawy Pzp jako j. s. f. p. Gmina Jordanów sprawuje nad w/w Spółką kontrolę, która odpowiada kontroli sprawowanej przez zamawiającego nad własnymi jednostkami. Brak jest bezpośredniego udziału kapitału prywatnego w kontrolowanej Spółce. Gmina jako jedyny wspólnik odgrywa decydującą rolę w zakresie celów strategicznych i obszarów działalności Spółki. Całe uzasadnienie w informacjach dodatkowych

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.19.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 4046296,30 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest odbiór i transport wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie gminy Jordanów, na których zamieszkują mieszkańcy, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, w szczególności z zapisami:
1. ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2024 r. poz. 399 z późn. zm.),
2. Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą nr XI/125/03 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 25 sierpnia 2003 roku w sprawie Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego na lata 2016- 2022, zmienioną uchwałą nr XI/133/07 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 24 września 2007 r., uchwałą nr XXV/397/12 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 2 lipca 2012 roku, uchwałą nr XXXIV/509/17 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 27 marca 2017 r., uchwałą nr V/34/19 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 28 stycznia 2019 r. oraz uchwałą nr LXXXI/1191/24 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 25 marca 2024 r.
3. uchwały nr XXXIV/510/17 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 27 marca 2017 r. w sprawie wykonania „Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego na lata 2016-2022” z późniejszymi zmianami.
1) Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i transport odpadów komunalnych powstających w gospodarstwach domowych (nieruchomości zamieszkałych), w szczególności:
a. zmieszanych (niesegregowanych) odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01,
b. segregowanych (gromadzonych w sposób selektywny) podanych poniżej rodzajów odpadów (w tym opakowań) w szczególności:
 odpady ulegające biodegradacji (kod 15 01 03, 20 01 08, 20 01 38, 20 02 01),
 papier i tektura ( kod 15 01 01, 20 01 01),
 tworzywa sztuczne ( kody 15 01 02, 20 01 39),
 opakowania wielomateriałowe ( kod 15 01 05),
 metal (kod 15 01 04, 20 01 40),
 tekstylia (kod 20 01 11),
 szkło ( kod 15 01 07, 20 01 02),
 zmieszane odpady opakowaniowe (15 01 06),
 odzież i tekstylia (20 01 10, 20 01 11),
 żużle i popioły z palenisk domowych (pieców, kominów),
 zużyte opony (kod 16 01 03),
 odpady komunalne niewymienione w innych grupach (kod 20 03 99),
 odpady budowlane z drobnych remontów nie wymagających zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót lub uzyskania pozwolenia na budowę,
c. zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz urządzenia zawierające freony o kodach 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36,
d. odpadów wielkogabarytowych o kodzie 20 03 07,
e. i innych nie wymienionych odpadów komunalnych.
2) W ramach umowy podmiot odbierający odpady zobowiązany jest przekazać zebrane odpady komunalne zgodnie z obowiązującym prawem, w tym:
a) zmieszane odpady komunalne,
b) odpady ulegające biodegradacji,
c) pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania,
do Regionalnego Zakładu Przetwarzania Odpadów w Suchej Beskidzkiej ul. Wadowicka 4a, lub innego wskazanego przez Zamawiającego podmiotu, zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2024r. poz. 399 z późn. zm.) oraz Planem Gospodarki Odpadami, przyjętym uchwałą Sejmiku Województwa Małopolskiego. Wykonawca przedstawia Zamawiającemu (raz na miesiąc) dowody potwierdzające wykonanie tych czynności. Przekazanie odpadów komunalnych winno być potwierdzone dokumentami przekazania odpadów sporządzonymi zgodnie z obowiązującymi przepisami. Zamawiający zawrze stosowne umowy na zagospodarowanie odpadów oraz będzie ponosił koszty związane z zagospodarowaniem zebranych odpadów.
3) Odpady komunalne zbierane będą przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 10 maja 2021 roku w sprawie sposobu selektywnego zbierana wybranych frakcji odpadów (Dz.U. z 2021r. poz. 906) – znaków i opisów dotyczących recyklingu:
a) do worków lub pojemników o kolorach:
- brązowy – bioodpady, oznaczonych napisem „Bio”,
- niebieski – papier, tektura, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, oznaczonych napisem „Papier”,
- żółty - odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych, oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe, oznaczonych napisem „Metale i tworzywa sztuczne”,
- zielony – szkło (bezbarwne i kolorowe), oznaczonych napisem „Szkło”,
- czarny – odpady pozostałe – nienadające się do segregacji, oznaczonych napisem „Odpady pozostałe - zmieszane”,
b) do pojemników metalowych – popioły i żużle,
c) do pojemników lub kontenerów podstawionych przez Wykonawcę - odpady budowlane z drobnych remontów nie wymagających zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót lub uzyskania pozwolenia na budowę - pojemniki podstawione przez Wykonawcę.
4) Jeżeli właściciel posiada już pojemnik Wykonawca zobowiązany jest do jego obsługi (opróżniania).
5) W ramach zamówienia Wykonawca dostarcza bezpłatnie worki właścicielom nieruchomości zamieszkałych według podziału i zakresu ujętego w pkt 3a i pkt 3c (na czas załadunku odpadów budowlanych). Dodatkowo Wykonawca dostarcza bezpłatnie pojemniki na odpady segregowane oraz odpady zmieszane dla bloku mieszkalnego w Osielcu. W celu rozprowadzania worków Wykonawca tworzy punkt dystrybucji. Dostarczane worki muszą być wykonane z folii polietylenowej LDPE o pojemności min. 120 litrów, (z wyłączeniem bioodpadów i szkła - pojemność min. 60 l), wykonane zgodnie z obowiązującymi normami - o grubości zapobiegającej pęknięciu lub rozerwaniu (grubość minimum 0,04 mm), ponadto czytelnie oznaczone literami drukowanymi jakiej frakcji odpadów dotyczą np.: „Szkło” i koloru (zabarwieniu) zgodnym z w/w opisem.
6) Wykonawca zobowiązany jest sporządzić harmonogram zbiórki odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkałych przed podpisaniem umowy, który będzie stanowić załącznik do umowy. Sporządzony harmonogram zbiórki odpadów komunalnych wymaga wcześniejszej akceptacji Zamawiającego.
Harmonogram powinien odpowiadać następującym wytycznym:
a) powinien być sformułowany w sposób przejrzysty, jasny, pozwalający na szybkie zorientowanie się co do konkretnych dat odbierania odpadów, jak też regularności i powtarzalności odbierania odpadów poszczególnych rodzajów;
b) nie powinien zawierać żadnych dodatkowych treści ponad informacje związane z wykonywaniem zamówienia, w szczególności reklam, informacji propagandowych itd.;
c) powinien wskazywać: miejscowość i daty odbierania poszczególnych rodzajów odpadów;
Nieodebranie przez Wykonawcę z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem – skutkuje obowiązkiem dokonania takiego odbioru najpóźniej w przeciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia faksem lub e-mailem od Zamawiającego.
7) Wykonawca musi wyposażyć pojazdy odbierające odpady komunalne w przenośne czytniki kodów kreskowych, aby rejestrować w sposób elektroniczny ilości odbieranych odpadów w workach lub pojemnikach z podziałem na poszczególne frakcje odpadów z danej nieruchomości. Program do obsługi kodów kreskowych czytnika musi być kompatybilny z programem do obsługi gospodarki odpadami komunalnymi Zamawiającego. Wykonawca podczas zbiórki odpadów będzie prowadził elektroniczny odczyt kodów kreskowych umieszczanych przez właścicieli nieruchomości na workach i/lub pojemnikach. Wykonawca ma obowiązek przekazywać raporty miesięczne Zamawiającemu w formie elektronicznej wg wymogów Zamawiającego.
8) Zamawiający i Wykonawca wspólnie odpowiadają za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu Wykonawca wraz z Zamawiającym sporządza harmonogram odbioru odpadów, który będzie podany do publicznej informacji (na stronie internetowej Gminy Jordanów: www.gmina-jordanow.pl, tablicach informacyjnych w poszczególnych sołectwach itp.).
9) Zaleca się dokonanie wizji lokalnej w miejscu realizacji przedmiotu zamówienia, celem oszacowania na własną odpowiedzialność kosztów i ryzyka wykonania zamówienia oraz uzyskanie wszelkich danych jakie mogą być niezbędne do rzetelnego przygotowania oferty. Ponadto zaleca się zapoznanie z warunkami terenowymi związanymi z realizacją zamówienia. Zamawiający wymaga, aby na drogach będących w zarządzie Zamawiającego i dojazdach do posesji był używany właściwy tabor transportowy, nie powodujący niszczenia nawierzchni dróg.
10) Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych:
a) w dni robocze w godzinach od 700 do 2200,
b) w terminach wynikających z przyjętego harmonogramu odbioru,
c) niezależnie od warunków atmosferycznych,
d) pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów, w sposób wykluczający mieszanie odpadów.
11) Wykonawca zobowiązany jest do odebrania odpadów komunalnych wytworzonych na terenie nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, zgromadzonych w pojemnikach i/lub workach. Odbiór odpadów ma być realizowany z danej nieruchomości od strony wjazdu na tą nieruchomość (drogi), a w przypadku budynku wielorodzinnego bezpośrednio z punktu gromadzenia odpadów na tej nieruchomości (np. blok w Osielcu).
12) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90511000-2 - Usługi wywozu odpadów

90512000-9 - Usługi transportu odpadów

90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych

90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 4358145,65 PLN

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Spółka Komunalna Skawa Jordanów Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 120561352

7.3.3) Ulica: Osielec 749

7.3.4) Miejscowość: Osielec

7.3.5) Kod pocztowy: 34-234

7.3.6.) Województwo: małopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-31

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 4358145,65 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2025-01-01 do 2027-12-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

2025-01-03 Biuletyn Zamówień PublicznychOgłoszenie o wyniku postępowania - - Usługi

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.